mboost-dp1
Tror du, at vores nye videnskabsminister, Charlotte Sahl-Madsen, vil gøre det bedre end den afgående, Helge Sander?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Tja, hun har da som den eneste i regeringen, lavet noget i hendes fortid som har med hendes post at gøre :)
Hmm, den eneste erfaring hun har inden for universitetsverdenen er et jura-studie som hun droppede ud af ret hurtigt. Derudover har hun lavet produktudvikling for Lego og senest kørt et tivoli på Als, så erhvervserfaring har hun da. Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal forvente.
Det er mange år siden at jeg stoppede med at tro på at én eneste politiker derovre på borgen vidste hvad de foretog sig, så jeg skænker hende ikke en tanke.
Sidenote...
Nu forventer folk hun kan trække resultater ud af røven automatisk bare fordi hun er hunkøn.
Glem ikke Lene Espersen og Helle Thorning som begge to er rædselsfulde.
Sidenote...
Nu forventer folk hun kan trække resultater ud af røven automatisk bare fordi hun er hunkøn.
Glem ikke Lene Espersen og Helle Thorning som begge to er rædselsfulde.
Min kone arbejder i Videnskabsministeriet og stemningen derinde er blevet betydeligt bedre.
Det var ikke nogen hemmelighed at Helge ikke anede en skid om hvad han foretog sig (udover at rage kvinder på røven).
Der foregik så meget lobbyisme så man tror det er løgn. Projekter som var blevet nægtet penge fordi de var vurderet værdiløse fik lige pludselig overbevist Helge om at selvfølgelig skulle de da stadig have penge, så andre projekter som kunne være blevet til noget stort ikke fik noget.
Tak Helge...
Det var ikke nogen hemmelighed at Helge ikke anede en skid om hvad han foretog sig (udover at rage kvinder på røven).
Der foregik så meget lobbyisme så man tror det er løgn. Projekter som var blevet nægtet penge fordi de var vurderet værdiløse fik lige pludselig overbevist Helge om at selvfølgelig skulle de da stadig have penge, så andre projekter som kunne være blevet til noget stort ikke fik noget.
Tak Helge...
mathiass (6) skrev:Hmm, den eneste erfaring hun har inden for universitetsverdenen er et jura-studie som hun droppede ud af ret hurtigt. Derudover har hun lavet produktudvikling for Lego og senest kørt et tivoli på Als, så erhvervserfaring har hun da. Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal forvente.
Så du siger det at hun ikke har læst sig dum, men faktisk har mange års erhvervserfaring er et minus?
*LOOOOOOOOOOOOOOOOL*
terracide (12) skrev:Så du siger det at hun ikke har læst sig dum, men faktisk har mange års erhvervserfaring er et minus?
Hvis man har som udgangspunkt at ministre skal besidde faglig ekspertise, så er en forsknings minister (som altså også dækker undervisning på de højere læreanstalter) uden akademisk baggrund lige så smart som en erhvervsminister som har været offentligt ansat hele livet, en landbrugsminister der har boet i byen hele livet og en kirkeminister der aldrig har gået i kirke.
#20 Og anholdelser er legaliserede kidnapninger...kan ikke se din pointe...
terracide (12) skrev:Så du siger det at hun ikke har læst sig dum, men faktisk har mange års erhvervserfaring er et minus?
*LOOOOOOOOOOOOOOOOL*
Nu skal hun jo ikke være menister for LEGO. Eller minister for udviklingsafdelinger i private firmaer vel.
Hun skal være videnskabs minister. Der vil jeg klart mene det er en fordel at have en akademisk baggrund så man ved lidt om forsknings verdenen. (produkt udvikling er absolut ikke i samme kategori som forskning.)
qw_freak (14) skrev:Er der egentlig nogen der kan nævne Helge har gjort af gode ting?
Sagtens! Det er dog kun en god ting, men den er til gengæld også rigtig god.
Helge forlod jo borgmesterposten i Herning da han blev minister. Det er det bedste brudte valgløfte. Han lovede nemlig i forbindelse med valget i 2001, at ligemeget hvor meget Anders Fogh lokkede med en ministerpost, så ville han blive i Herning - det gjorde han så heldigvis ikke ;-)
Det kommer an på hvad man synes er godt. Han har lavet temmelig meget om i den måde universiteterne bliver styret og får tildelt penge på. Han arbejdede også meget energisk for private universiteter i Danmark. Ingen af tingene var på nogen måde velkomment i universitetsverdenen.qw_freak (14) skrev:Er der egentlig nogen der kan nævne Helge har gjort af gode ting?
Én god ting kunne være universitetsfusionerne som er blevet gennemført de senere år. Vi havde for mange universiteter i Danmark og dermed for meget unødvendig administration.
selvfølgelig gøre hun det bedre. men desværre ser det ikke ud til at hun heller ikke ved noget om it og tele området, så det går sikkert stadigvæk ned af bakke på det område. men indenfor forskning kan hun sagtens gøre bedre end helge. det kræver jo forskning for at lave produktudvikling.
btw, den eneste minister der vidste hvad hans ormåde handlede om er, den desværre afgået, søren gade. han var tidligere soldat i dragon regimentet. jeg mener at han nåede oberst niveau.
den gamle beskæftigelsesminister har jo aldrig arbejdet. den gamle uddannelsesminister har jo aldrig gået i skole, den gamle kultirminister vidste ikke så meget om kultur osv.
det ser lidt bedre ud idag, dog synd at søren gade smuttede
btw, den eneste minister der vidste hvad hans ormåde handlede om er, den desværre afgået, søren gade. han var tidligere soldat i dragon regimentet. jeg mener at han nåede oberst niveau.
den gamle beskæftigelsesminister har jo aldrig arbejdet. den gamle uddannelsesminister har jo aldrig gået i skole, den gamle kultirminister vidste ikke så meget om kultur osv.
det ser lidt bedre ud idag, dog synd at søren gade smuttede
mathiass (32) skrev:Én god ting kunne være universitetsfusionerne som er blevet gennemført de senere år. Vi havde for mange universiteter i Danmark og dermed for meget unødvendig administration.
Principielt er jeg enig i at universitets fusioner er godt i Danmark. Next: ITU ! :-)
Men ved vi om fusionerne faktisk har formindsket administrationen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.