mboost-dp1

Tager du din bærbare computer med til stranden?

Gå til bund
Gravatar #1 - HenrikH
1. jul. 2010 07:00
Stranden? HVem har dog fået det gale ide?

Der er sku' da sol! Sådan noget er vi jo nogle der ikke kan tåle :-D

(OK, jeg kan så rent faktisk blive solskoldet på en halv time i solen... Om vinteren -_-)
Gravatar #2 - It's MR. n00b to you
1. jul. 2010 07:05
At tage sin bærbar med på stranden, kan sammenlignes med at have sex på stranden. Der kommer sand ind alle mulige underlige steder.
Gravatar #3 - Adagio
1. jul. 2010 07:09
Min bærbare er kun brugbar når den er på nettet og på stranden er der som regel ingen netforbindelse... Så nej, tager den ikke med
Men hvorfor skulle man? Når man tager til stranden så er det vel for at se på de søde piger i bikini, ikke for at tjekke mail :D
Gravatar #4 - SpYkE112
1. jul. 2010 07:17
Nej, og jeg tager heller ikke mit dslr med.. Tror folk ville kigge lige lovligt underligt hvis jeg bare lå og knipsede løs xD
Gravatar #5 - starn
1. jul. 2010 08:05
Det gør man da kun hvis man vil have en grund til af købe en ny efter den tur.

Stemte nej, der er jo ikke plads en til bærbar ved siden af alle de øl der skal med. :)
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
1. jul. 2010 09:03
SpYkE112 (4) skrev:
Tror folk ville kigge lige lovligt underligt hvis jeg bare lå og knipsede løs xD

Ja, folk gloede også meget skulende på mig, da jeg sidste år tog mit Dslr, med min 300mm telelinse, med på stranden for at fotografere mine tøser.
Gravatar #7 - MathiasJ
1. jul. 2010 09:05
Kunne sat'me aldrig finde på at slæbe min Macbook Pro med på stranden... xD Så skulle det da kun være for at aflive den, det er jo umuligt ikke at få sand ind i den..

#6: Det ser også lidt creepy ud :D
I USA er det ulovligt at fotografere på de fleste strande.. :D (De strande, som jeg har været på i hvert fald) Og man forstår dem faktisk godt. Havde jeg været far og så jeg en eller anden komme gående med et kamera og ordentlig zoom hen mod mine børn, så havde jeg sgu også blevet... ja, sur. :D
Gravatar #8 - VonDoom
1. jul. 2010 09:19
Man kan jo ikke se hvad der sker på skærmen, så - Nej
Gravatar #9 - OxxY
1. jul. 2010 09:24
niks, det eneste elektronik der kommer med på stranden er noget mp3afspiller værk.

Og derudover er der godt nok forskel på folk, min kæreste har ikke problemer med at rende rundt med hendes dslr på stranden. Det er åbenmbart ikke farligt når det er piger :P
Gravatar #10 - BeLLe
1. jul. 2010 10:59
Jo jeg havde da min netbook med på stranden da jeg var på Boracay, Filippinerne.

Men på den anden side det var sku svært at undgå når man boede lige ud til stranden
Gravatar #11 - nitramdanmark
1. jul. 2010 11:05
Det jeg tag med på standen, når UV'en ikke er så høj, det er: badebusker, dykkerbriller og et håndkælde.
Men det er heller ikke så tit jeg er på en strand da jeg ikke kan tåle solcream, så er det ikke sjovet.
Gravatar #12 - Magten
1. jul. 2010 11:53
Nope.. Øl, sand, vand og bærbar er sjældent en god cocktail..
Gravatar #13 - Slettet Bruger [1054198991]
1. jul. 2010 12:00
Jakob Jakobsen (6) skrev:
Ja, folk gloede også meget skulende på mig, da jeg sidste år tog mit Dslr, med min 300mm telelinse, med på stranden for at fotografere mine tøser.

Og hvad er der så galt med det? Folk kan glo hvis de har lyst, det er da ikke noget der går en rigtig fotomand på! Man kan få nogle skide flotte billeder derude. :)

http://lh3.ggpht.com/_FbKKyVZs5XY/S_f4pxUwSrI/AAAA...

http://lh3.ggpht.com/_FbKKyVZs5XY/S_f4u-7AqII/AAAA...

At bringe sit dSLR til stranden er da ikke værre en fede, gamle og nøgne tyskere på vestkysten... :)
Gravatar #14 - Norrah
1. jul. 2010 12:10
It's MR. n00b to you (2) skrev:
At tage sin bærbar med på stranden, kan sammenlignes med at have sex på stranden. Der kommer sand ind alle mulige underlige steder.

Derfor kan det vel stadig være sjovt?
Gravatar #15 - moso
1. jul. 2010 12:32
Det er vel ikke for sjov at man køber en t-shirt med teksten: "Keep out of direct sunlight"? :D

Stranden, hvad fanden skulle man der? Der er jo sol og alt for megen varme. Og sand + elektronik == dårlig mix
Gravatar #16 - niXir
1. jul. 2010 13:58
Kunne godt tænke mig at se samme afstemning for smartphones som er mindst ligeså skrøbelige som bærbare computere..
Gravatar #17 - Billy Blaze
1. jul. 2010 13:59
S-T-R-A-N-D-E-N?
Gravatar #18 - Magten
1. jul. 2010 15:33
niXir (16) skrev:
Kunne godt tænke mig at se samme afstemning for smartphones som er mindst ligeså skrøbelige som bærbare computere..
Jeg vil vove og påstå at telefoner er en smule mere sikret.. Og så er de nemmere at have i sin lomme, gemt væk fra alting :)
Gravatar #19 - heinz
1. jul. 2010 16:33
Magten (18) skrev:
Jeg vil vove og påstå at telefoner er en smule mere sikret.. Og så er de nemmere at have i sin lomme, gemt væk fra alting :)

Ikke så klogt at have sin mobil i lommen når man er på stranden. Hvis nu man glemmer at tage den ud inden man hopper i vandet, så er der bye bye til den dyre smartphone xD

[Edit]
Jeg snakker af erfaring. Godt nok ikke med en smartphone, men en gammel nokia... Alligevel, det var min første nokia :(
Gravatar #20 - TuxDK
2. jul. 2010 12:02
Jeg har det skidt med at have min telefon med på stranden, den bliver som regel pakket ind i et viskestykke og lagt i en taske.

Så en bærbar? nix.
Gravatar #21 - Suduki
2. jul. 2010 12:23
Nope. Hvis jeg skal på stranden, på camping, til Hungobunkoland eller noget andet, er det for at få en pause fra hverdagen. Ikke for at lave det samme, bare et andet sted.
Gravatar #22 - Andens999
3. jul. 2010 06:33
Selvfølgelig tager jeg den med til stranden skal jo være i min plasticboble alligevel som holder alt ude også luft så håber sgu at det blir en kort tur:D
Gravatar #23 - NioBe
3. jul. 2010 10:41
Så er det her jeg siger, ER DU KOMPLET SYG I HOVEDT?!?! Nej tager ALDRIG en bærbare med eller andet værdi med ned på stranden.
Gravatar #24 - Andens999
3. jul. 2010 11:29
Hmm syg i hovedet nej men det er jo jer andre der smitter med alt muligt lige fra tømmerlus til godt humørXD
Gravatar #25 - ztyle
3. jul. 2010 11:48
stranden, hvad er det, en ny computer messe?
Gravatar #26 - Balios
3. jul. 2010 16:41
#0 Det kunne jeg da godt, men kun fordi jeg har en produkt forsikring der dækker en ny xD Man tager da ikke en bærbar med på stranden for andre grunde end at aflive den.
Gravatar #27 - Slettet Bruger [485914496]
4. jul. 2010 10:14
HenrikH (1) skrev:
(OK, jeg kan så rent faktisk blive solskoldet på en halv time i solen... Om vinteren -_-)

... Hvis du var lidt mer ude vil du opdage at solen er kraftigere om vinteren ;)
Gravatar #28 - praktikant muffe AKA pewbe
4. jul. 2010 15:33
SlettetBruger (27) skrev:
... Hvis du var lidt mer ude vil du opdage at solen er kraftigere om vinteren ;)

Fordi sneen reflekterer den? Ellers tror jeg du tager ret meget fejl.
Gravatar #29 - Slettet Bruger [485914496]
4. jul. 2010 17:44
Fordi vi er tættere på solen om Vinteren
Gravatar #30 - XorpiZ
4. jul. 2010 17:53
Jeg er ret sikker på, at solstrålingen er kraftigere om sommeren, men jeg er da villig til at lade mig overbevise om det modsatte, hvis du kan fremvise en eller anden form for dokumentation.
Gravatar #31 - Slettet Bruger [485914496]
4. jul. 2010 18:24
Kan ikke se hvorfor strålingen skulle være kraftigere på et bestemt tid af året, går bare ud fra at når vi er tættere på solen så...

Gravatar #32 - Jakob Jakobsen
4. jul. 2010 18:28
Om sommeren kommer solen mere "vinkelret" ind igennem atmosfæren, så der er ikke så tykt et lag til at optage energi.
Om vinteren kommer den mere skævt ind i atmosfæren, så den når at optage mere af solens energi.

Det er jo netop solen der bestemmer om vi har sommer og vinter, så selvfølgelig er solen kraftigere om sommeren.
Gravatar #33 - røvskæg
4. jul. 2010 19:08
Gud forbyde det, at jeg skulle blive slæbt med på stranden, men så kunne det da måske godt være. - Netbook med 3G.
Gravatar #34 - dinmor
5. jul. 2010 08:32
Ikke til stranden, men har lige haft den med på Roskilde :P
Gravatar #35 - HenrikH
5. jul. 2010 13:28
SlettetBruger (27) skrev:

Den kraftigere om sommeren, mit ansigt har en indbygget måler... Jeg går simpelthen udenfor i en halv time og måler herefter min kulør ;-)

Om sommeren er de 10 min. gåtur udenfor på vej til/fra arbejde nok :-D
Gravatar #36 - DonFrank
7. jul. 2010 11:53
Kan man kalde det at tage sin bærbar med til stranden, hvis man bruger bærbaren til at rende rundt i Booty Bay i wow?? :O
Gravatar #37 - Jakob Jakobsen
7. jul. 2010 12:01
Det burde give en bøde at have sin bærbare, mobil osv. med på standen.
Når man er på stranden er det for at være social, hvilket man ikke kan være når man sidder på FB, twitter eller skal sende SMS.

Tror jeg fik 10 SMS fra en veninde der var på stranden med sin kæreste og deres 2 børn "Tihi, gæt hvem der er på stranden", "tihi jeg står bare i vandkanten og tør ikke komme i vandet" og 8-10 af samme slags, hvorefter hun brokker sig over at jeg ikke gider svare på hendes SMS.
Gravatar #38 - Slettet Bruger [485914496]
7. jul. 2010 12:20
Jakob Jakobsen (37) skrev:
Tror jeg fik 10 SMS fra en veninde der var på stranden med sin kæreste og deres 2 børn "Tihi, gæt hvem der er på stranden", "tihi jeg står bare i vandkanten og tør ikke komme i vandet" og 8-10 af samme slags, hvorefter hun brokker sig over at jeg ikke gider svare på hendes SMS.

Facebook generationen :/ der bare mener alle skal vide alt altid.

Eller også vil hun ha din spæde krop. og prøver at få dig til at se hende for dig(,) i bikini med blodsprængte blå kæmpebabser med gennemgnaskede nipples.
Gravatar #39 - Magten
7. jul. 2010 12:21
Nu findes der jo også mennesker der godt kan administrere at have telefonen med. Dvs. have den liggende i en taske og tjekke den engang imellem..

Udover det så er det tit et helvede at finde hinanden på stranden, og der hjælper en telefon altså lidt..
Gravatar #40 - bmxdk
7. jul. 2010 13:20
Min netbook har været med overalt.. Vi var på stranden sidste år, der kommer stadig sand ud af den hist og her :P
Gravatar #41 - TWFH
7. jul. 2010 15:13
kommer an på om jeg kan køre bilen helt ned til vandet og blive siddende i den, ellers ikke.
Gravatar #42 - AzCii
8. jul. 2010 06:25
Nu har jeg ikke været ved stranden i år, men havde den med til DHB og med til fest i sidste uge.
Gravatar #43 - BurningShadow
8. jul. 2010 07:43
Jeg nyder en god strandtur med min Netbook, og der er nogenlunde 3G dækning i Rødhus :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login