mboost-dp1

Star Wars eller Star Trek?

Gå til bund
Gravatar #51 - Kadann
2. dec. 2005 10:10
#46 -

Captain Kirk (Williams Shatner) støder på dette her supermenneske, Kahn, i filmen "The Wrath of Kahn". Kahn har tidligere været med i et eller andet afsnit af den originale serie, så de to er fjender.

Kahn napper så Enterprise og efterlader Kirk på en døende planet, hvorefter Shatner overspiller for vildt og råber "KAAAAHN!!".. scenen er ganske morsom, selvfølgelig helt ufrivilligt. :)

Om det så bruges i den oprindelige serie også, ved jeg ikke.
Gravatar #52 - Yasw
2. dec. 2005 10:58
#45 - For ikke at tale om Jedi-religionen. Det er da mindst ligeså langt ude som at snakke flydende klingon.
Gravatar #54 - DUdsen
2. dec. 2005 11:49
Star Wars er vel dårligt nok science fiction, det er vel mere en gendigtning af et eller andet old gammelt helteepos udsat for GCI og flyttet ud i et fiktivt univers der har ligeså mange karekteristke tilfældes med rummet, som en hund ligner en snegl.

Og hvad plottet angår så er det også en triviel historie om kærlighed ære og forfædre, lyssværdne er bare magiske effekter for pøblen.

Star Trek har mere tilfældes med klassisk science fiction hvor teknikken ikke kun giver en flot og farverig kulisse.

Hele kulturen omkring Star Trek er vel dem samme som den der udspiller sig omkring ringenes herre og vel ikke en mærkeligere hobby end at samle på frimærker.
Gravatar #55 - Ronson ⅍
2. dec. 2005 13:55
#53: Hvorfor ikke linke til hele sangen?
http://newz.dk/forum/item/50814/
Gravatar #56 - bugger
2. dec. 2005 14:11
Jeg stemte Star Wars, men jeg må jo indrømme at Jolene Blalock er en del lækrere end Carrie Fisher.
Gravatar #57 - RuFFNeCK
2. dec. 2005 14:30
hvor blev Stargate af i den poll der? :(

anyways - Stargate SG1 og Stargate Atlantis er, og blir større end både Star Wars og Star Trek!.. Hvertfald i min bog! ;)
Gravatar #58 - Kisbye
2. dec. 2005 14:37
klart Star Trek.

Handlingen i Star Wars er efter min mening dårlig.
De er klassiske hollywood film med et sort/hvidt univers, og hvor der er lagt mere vægt på fancy effekter, end på handling.

Mange Star Trek afsnit omhandler mange gange moralske delemmaer, og hvordan de bliver løst.
Der er mere vægt på handling, og ikke så meget på dyre kulisser.
I teorien kunne den samme handling foregå på en skonnert i 1700 tallet.

Jeg foretrækker NG
Gravatar #59 - qXz
2. dec. 2005 15:17
#58 Stars Wars er der masser af handling i, at du så ikke forstår den er så en anden sag.

Star Trek er engang bæ :)
Gravatar #60 - coolmcgrrr
2. dec. 2005 17:39
Grunden til at jeg skrev at Star trek giver os nørder et dårligt ry kan ikke beskrives bedre end #2 gør det...

At sige det ikke er dårligt for os nørder, er ligesom at sige at Futurama er bedre end Simpsons!!! (hmm vent lige lidt, der er jo noget om snakken du elsker Futurama...) (ja men jeg elsker også Simpsons) okay finder på et bedre eksempel... Det er ligesom at sige at jeg er bedre end Jesus! (og han er sgu pænt go) all power to Jesus... and Emacs!
Gravatar #61 - Bloonz
2. dec. 2005 18:37
Scifi er ikke lige mig, vil hellere se noget fra WW2!
Gravatar #62 - undecidable
2. dec. 2005 20:09

Grunden til at jeg skrev at Star trek giver os nørder et dårligt ry kan ikke beskrives bedre end #2 gør det...

Hvad fabler du om? Det er din første post i denne diskussion. Jeg kan ikke se andre post før #60 skrevet af "coolmcgrrr".

At sige det ikke er dårligt for os nørder, er ligesom at sige at Futurama er bedre end Simpsons!!! (hmm vent lige lidt, der er jo noget om snakken du elsker Futurama...) (ja men jeg elsker også Simpsons) okay finder på et bedre eksempel... Det er ligesom at sige at jeg er bedre end Jesus! (og han er sgu pænt go) all power to Jesus... and Emacs!

Er jeg den eneste der ikke kan få dette udsagn til at give mening?
Gravatar #63 - -xero-
3. dec. 2005 00:10
star wars.. bedst konstuerede film helt klart.. så nørd eller ej, det kan ikke være det samme om du sidder og ser på en topklassefilm eller en middelklassefilm :-/
Gravatar #64 - nimr0d
3. dec. 2005 16:39
n3rds.. hehe
har ikke nogen umiddelbar mening selv men hold da kæft det er sjovt at læse den her diskussion :D

If you wanna really piss off one of those freaks you see outside trekkie conventions, get their obsession wrong. like..
You: "NICE OUTFIT JABBA!"
Trek-fanatic: "Jabba the hut is from Star Wars, this is a ... bla bla bla bla bla"

Cracks me up he-he-he
Gravatar #65 - Spand
3. dec. 2005 17:53

Er jeg den eneste der ikke kan få dette udsagn til at give mening?

Lidt rodet men ja. Han fremhæver ting der aldrig vil blive enighed om:
Simpsons vs Futurama
Jesus vs <Indsæt anden profet/gudesøn>
Emacs vs vi/vim/(XEmacs) (Text/kode editorer)

Den sidste har kørt i snart over 20 år. (Mener det var i ~85 Emacs blev startet)

--

Utroligt nok så vil der altid være folk der har fået baseret deres liv på et valg mellem ovenstående, og hvis noget andet bliver sagt vil de forsvare deres til hudløshed da næsten hele deres liv vil falde sammen skulle det andet vise sig at være rigtigt.
Gravatar #66 - Kadann
3. dec. 2005 18:01
Som opfølgning på min tidigere post.. så står den på Star Wars i aften og i morgen.. alle 6 film, de tre gamle skal dog ses i den oprindelige version, ikke Lucas' photoshop-udgave. :)
Gravatar #67 - Kisbye
5. dec. 2005 12:26
Patrick Stewart: Ny "Star Trek" film på vej om 2-3 år ---> http://filmz.dk/forum/item/16545/#
Gravatar #68 - pålægssjoklade
9. dec. 2005 11:18
klingoner er grimme
Gravatar #69 - GReaper
9. dec. 2005 23:17
Har du set Darth Vaders for nyligt?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login