mboost-dp1
Skifter du til Windows 8?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Magten (15) skrev:
Så hop over på MacNation og vent på en afstemning der :)
På Macnation er er ikke mangel på personer i diverse afstemninger der føler for at stemme og derefter proklamere at de aldrig vil eje et apple produkt. Heller ikke hvis afstemningen går på at opgradere et produkt.
Derudover kan det stadig være relevant at man ikke ønsker at "opgradere" sin maskine til Windows 8 selvom den ikke kører et produkt fra Microsoft lige nu.
Jeez (50) skrev:
Den del du citerer var ikke en kommentar til det indlæg jeg citerede, det var et indlæg i en debat der handler om hvor hvidt man har tænkt sig at skifte til Windows 8. Jeg skrev, at jeg ikke har tænkt mig, at skifte, og begrundede mit svar.
Det var kun første paragraf der var en direkte kommentar til det før nævnte indlæg.
Jeg synes adskillelsen var klar og tydelig, men jeg beklager hvis den ikke fremstod sådan i dine øjne
Jeg var nok lidt hurtigt ude kan jeg se, sorry. Man er vel efterhånden blevet vant til at have paraderne oppe i Apple/Microsoft debatter herinde :P
BurningShadow (44) skrev:#43
Man skulle tro at du var kvinde; "Hvorfor skulle jeg ikke købe disse sko, selvom jeg allerede har 42 par?".
Jeg kunne nu også godt tænke mig at høre hvorfor du ikke vil skifte? Den eneste grund jeg kan se er prisen.. Med alle de forbedringer der er kommet siden XP kan jeg ærlig talt ikke se nogen anden grund til at holde fast i det.
Af samme grund har jeg heller ikke brug for understøttelse af mere RAM. 1GB var for lidt, så jeg smed lidt ekstra i maskinen, nu har jeg mere end rigeligt, med mine sølle 2GB. Selv når jeg fyrer op under VMware Player, og snupper 512MB til et ekstra OS.
Det er mange år siden, at jeg hoppede af ræset med at opgradere, for opgraderingens skyld, det gælder både hardware og software. I dag spørger jeg ikke "hvorfor skulle jeg ikke opgradere?", jeg spørger "hvorfor skal jeg opgradere?". Ofte er alle de fine nye features (fluff, og fornuftige) ganske enkelt ikke noget jeg har brug for. Jeg tvivler på at jeg er den eneste der har det sådan, med den mængde XP installationer, der stadig eksisterer.
Hvordan kan det være at du hellere vil blive ved Windows XP, nu når Windows 7 og 8 har fået en del forbedringer og understøtter flere ram osv?Fordi det er forbedringer jeg ikke har brug for. Jeg har ikke brug for mere fluff, og det plejer at udgøre hovedparten af deres "forbedringer".
Af samme grund har jeg heller ikke brug for understøttelse af mere RAM. 1GB var for lidt, så jeg smed lidt ekstra i maskinen, nu har jeg mere end rigeligt, med mine sølle 2GB. Selv når jeg fyrer op under VMware Player, og snupper 512MB til et ekstra OS.
Det er mange år siden, at jeg hoppede af ræset med at opgradere, for opgraderingens skyld, det gælder både hardware og software. I dag spørger jeg ikke "hvorfor skulle jeg ikke opgradere?", jeg spørger "hvorfor skal jeg opgradere?". Ofte er alle de fine nye features (fluff, og fornuftige) ganske enkelt ikke noget jeg har brug for. Jeg tvivler på at jeg er den eneste der har det sådan, med den mængde XP installationer, der stadig eksisterer.
Jeg ved ikke hvad du definerer som fluff, men jeg tænkte meget ligesom dig indtil jeg skiftede til 7 derhjemme.. Efter at have brugt det lidt tid kunne jeg mærke klar forskel på hvor hurtigt jeg kan gøre forskellige ting på min arbejdscomputer med XP og derhjemme. Et godt eksempel er at starte programmer op som der ikke ligger genveje til på skrivebordet.. I XP skal man ned i start -> alle programmer -> *waaaait på menuen udvider sig* -> finde programmet -> *waaait på menuen udvider sig* -> starte programmet.
I 7: Start -> skriv en del af programmets navn -> vælg.
Det er bare mange gange nemmere, men det er de færreste der forstår at bruge det men istedet mener det er noget overflødigt lir.
Men ja, hvis man absolut nægter at man kan bruge så nogen ting, samt de større ændringer, så er XP også et ganske godt produkt.
Jeg kører iøvrigt 7 på samme hardware som XP.. En E8200 C2D med 2GB RAM.. Jeg gider nemlig heller ikke opgradere HW unødvendigt.
Jeg ved ikke hvad du definerer som fluff, men jeg tænkte meget ligesom dig indtil jeg skiftede til 7 derhjemme.. Efter at have brugt det lidt tid kunne jeg mærke klar forskel på hvor hurtigt jeg kan gøre forskellige ting på min arbejdscomputer med XP og derhjemme. Et godt eksempel er at starte programmer op som der ikke ligger genveje til på skrivebordet.. I XP skal man ned i start -> alle programmer -> *waaaait på menuen udvider sig* -> finde programmet -> *waaait på menuen udvider sig* -> starte programmet.
I 7: Start -> skriv en del af programmets navn -> vælg.
Det er bare mange gange nemmere, men det er de færreste der forstår at bruge det men istedet mener det er noget overflødigt lir.
Men ja, hvis man absolut nægter at man kan bruge så nogen ting, samt de større ændringer, så er XP også et ganske godt produkt.
Jeg kører iøvrigt 7 på samme hardware som XP.. En E8200 C2D med 2GB RAM.. Jeg gider nemlig heller ikke opgradere HW unødvendigt.
Var jeg den eneste der læste spørgsmålet som: "Skifter du til Windows 98?" ;)
- og det ville jeg nok i højere grad svare ja til end Win 8. Det kunne jo være at man skulle have gang i en retro PC til at spille gamle dos spil. Windows 8 får godt nok ikke mine spareskillinger op af lommen.
- og det ville jeg nok i højere grad svare ja til end Win 8. Det kunne jo være at man skulle have gang i en retro PC til at spille gamle dos spil. Windows 8 får godt nok ikke mine spareskillinger op af lommen.
idiotiskelogin (7) skrev:Nej, kører OS X lige nu.
(Arbejde: Nej, kører XP og firmaet har ingen planer om opgradering af de 2000-3000 PCere)
Jeg elsker sådan en "Hvorfor skifte når det virker" mentalitet... sådan noget kan jeg ikke rigtig arbejde med
larsp (57) skrev:Var jeg den eneste der læste spørgsmålet som: "Skifter du til Windows 98?" ;)
Min ven. DOSBOX i say, DOSBOX
But whatever makes you happy.
BurningShadow (55) skrev:
Fordi det er forbedringer jeg ikke har brug for. Jeg har ikke brug for mere fluff, og det plejer at udgøre hovedparten af deres "forbedringer".
Jeg har opgraderet til Windows 7 Ultimate på både min stationære og bærbare, men gider heller ikke alt det der grafiske fnidder så har faktisk slået det fra. Så begge mine 2 Windows 7 installationer ligner til forveksling en Windows XP / Windows NT installation på overfladen.
Men jeg kører som sagt Windows 7 og ser ikke den store grund til at opgradere sådan lige med det samme. Men nu venter jeg lige og ser hvad der sker....
Det bedste af 2 verdener, den nyeste windows og det minimalistike look fra Windows XP :)
#60:
Det sløver min arbejdsgang ned at skulle gør ealle ting lige så besværligt som i XP...men jeg har et endnu bedre forslag til dig, super minimalistisk:
http://1.bp.blogspot.com/_NzZBGsAUu9w/TTMerNx7L6I/...
Faksik minder det mere om vindows 8 end Windows 7...
Det sløver min arbejdsgang ned at skulle gør ealle ting lige så besværligt som i XP...men jeg har et endnu bedre forslag til dig, super minimalistisk:
http://1.bp.blogspot.com/_NzZBGsAUu9w/TTMerNx7L6I/...
Faksik minder det mere om vindows 8 end Windows 7...
Ja, det har jeg bestemt tænkt mig. Elsker at sidde og lege med det nyeste software så snart at det er udkommet :)
Som udvikler føler jeg mig lidt forpligtet til at følge med i udviklingen og der er mange ting der ændrer sig med Windows 8, som har meget stor betydning for den måde vi fremover skal tænke i software-løsninger på.
Ikke mindst kommer der med Windows 8 et helt nyt Windows API, som erstatter det gamle Win32 - men vi får også MetroUI og skal til at tænke i touch-interfaces og tablet-brug.
Hvis man lever af at udvikle software, så repræsenterer Windows 8 en af de største omvæltninger siden Windows 95.
Så ja, selvfølgelig installerer jeg det så snart det udkommer - jeg har allerede en test-maskine der kører developer preview.
Ikke mindst kommer der med Windows 8 et helt nyt Windows API, som erstatter det gamle Win32 - men vi får også MetroUI og skal til at tænke i touch-interfaces og tablet-brug.
Hvis man lever af at udvikle software, så repræsenterer Windows 8 en af de største omvæltninger siden Windows 95.
Så ja, selvfølgelig installerer jeg det så snart det udkommer - jeg har allerede en test-maskine der kører developer preview.
Samme her. Det kommer vel også an på om man køber noget hardware der enten er overtweaket for at kunne køre til grænsen eller noget billigt lort. Gå man efter det sikre køb, får man en stabil windows maskine. Sådan var det også med XP.
#68 En skam at du skal ødelægge et ellers fornuftigt indlæg... Nu kan jeg jo ikke tillade mig at give dig en relevant rating :(
terracide (70) skrev:#69:
Nej du kan købe et snot billigt motherboard, no name RAM eller andet lort(læs også AMD)...og så ber du selv om det.
Funny.. Min gamle computere lavede ikke BSOD (jo, ok, det gjorde den - da min printerdriver fejlede), og den havde et AMD-grafikkort.
terracide (75) skrev:#74:
List lige fulde spcs på alt hardware...
Which hardware manufacturer will you be bashing today, sir?
#76:
Du skimpede på moboet...Asus P5K SE *tsk-tsk*
Dit:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/...
Du skulle have købt dette:
Bedre VRMS, ICH9R...bare bedre.
Hvorfor folk køber er mig en gåde....det er helerygraden i dit system...
Dit:
terracide (77) skrev:#76:
Dit:
Grasping at straws.
Jeg synes slet ikke om windows 8 det er for noobs. de forsøger at lave det alt for brugervenligt! nok om det prøv det her www.sex-spil.com det er for morsomt!
michaelkarstensen (85) skrev:Jeg synes slet ikke om windows 8 det er for noobs. de forsøger at lave det alt for brugervenligt!
Dårligt forsøg på at lave om på:
My new computer came with Windows 7. Windows 7 is much more user friendly than Windows Vista. I don't like that.
Så det er mit motherboard der er skyld i eventuelle BSOD's?
Jamen så må jeg jo hellere bøje mig i støvet. Bedste fejlsøgning ever. Jeg skal blot levere en hwinfo readout, og vagt beskrive hvordan fejlen forekommer, så er Henrik på pletten!
Jeg indkøber straks nyt motherboard - det bedste af det bedste - så får jeg aldrig mere bluescreen. Det siger Henrik nemlig. :)
Jamen så må jeg jo hellere bøje mig i støvet. Bedste fejlsøgning ever. Jeg skal blot levere en hwinfo readout, og vagt beskrive hvordan fejlen forekommer, så er Henrik på pletten!
Jeg indkøber straks nyt motherboard - det bedste af det bedste - så får jeg aldrig mere bluescreen. Det siger Henrik nemlig. :)
Mnc (88) skrev:Så det er mit motherboard der er skyld i eventuelle BSOD's?
Nej, for du er en nærrigrøv og køber bare et andet skrammel mobo..og så er du ligevidt.
Efter have have læst terras indlæg, må jeg konkludere, at enten er manden rablende gal, eller også er hans elskede Windows, om muligt!, mere hardware-intolerant, end MacOS X.
Jeg havde faktisk aldrig BSOD's med min medion computer til 5k mens XP stadig var hot.
Med det eksempel kan vi konkludere at problemet ikke er skrammel mobo som er skyld i BSOD. Medmindre man vil argumentere for kvaliteten i Medion computere?...
Ahh... Nu er vi næsten over i et niveau lig med "Tak For i Aften", og så er det altså vi lige må sige "Ahhhh.. Den var ikke helt i orden"...
Med det eksempel kan vi konkludere at problemet ikke er skrammel mobo som er skyld i BSOD. Medmindre man vil argumentere for kvaliteten i Medion computere?...
Ahh... Nu er vi næsten over i et niveau lig med "Tak For i Aften", og så er det altså vi lige må sige "Ahhhh.. Den var ikke helt i orden"...
Mnc (88) skrev:Jeg indkøber straks nyt motherboard - det bedste af det bedste - så får jeg aldrig mere bluescreen. Det siger Henrik nemlig. :)
terracide (90) skrev:Nej, for du er en nærrigrøv og køber bare et andet skrammel mobo..og så er du ligevidt.
I see. Interessant logik. Do elaborate! :)
terracide (95) skrev:#94:
hvilken "logik" fulgte du da du købte et P5K SE?
At det var dæ shizzle?
Hvorfor svarer du ikke på mine spørgsmål først, så skal jeg gerne svare på dine efterfølgende? :)
Eller er det ikke "the Henrik way"?
Svare spørgsmål med spørgsmål - så man ikke behøver at finde på undskyldninger.
Når man tænker på den mængde lort, Henrik lukker ud, så er det overraskende, at han aldrig har lært at sige: "Ja, okay, min fejl."
I stedet forsøger han til sidste blodsdråbe at redde sin storfejlende røv med de mest idiotiske udtalelser. Altså, indtil han er trængt så langt op i et hjørne, at hans eneste mulighed er at stikke af.
Det er fascinerende at se på.
I stedet forsøger han til sidste blodsdråbe at redde sin storfejlende røv med de mest idiotiske udtalelser. Altså, indtil han er trængt så langt op i et hjørne, at hans eneste mulighed er at stikke af.
Det er fascinerende at se på.
terracide (99) skrev:#98:
du er sød...men butthurt og kedelig...*møz*
Henrik er en faggot! :O
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.