mboost-dp1

Skal vi sætte en anden poll på i stedet for denne?

Gå til bund
Gravatar #1 - Subcubes
18. sep. 2005 22:03
Hmm

[Ovenstående "Hmm" er da mindst lige så spændende læsning som den her poll] :-)
Gravatar #2 - Gruesome
18. sep. 2005 22:28
Hvorfor er det lige man ikke bruger sin fantasi lidt til de her polls. Synes ikke altid at admins tænker over hvor stor en brugerskare newz.dk har, og hvilke spændende statistikker de kunne udlede af polls (dog skal man jo nok ikke lægge den store vægt på dem, men som et fingerpeg).
Gravatar #3 - amokk
18. sep. 2005 22:35
#3 kunne det tænkes at besvarelserne ofte er ca lige så seriøse som fx. denne poll? :-)

Fx. at 80 mennesker mener den største dag i deres liv var da de blev admins herinde - eller at størstedelen af alle newz brugere får over 10000 points i 3dmark05?
Gravatar #4 - mrmorris
18. sep. 2005 23:31
Hvad går det galt med den "redaktionelle linie" på newz?

Hvorfor skal vi se på den ene useriøse og intetsigende poll efter den anden. Sidste poll "Største dag i mit liv" var ej heller særlig IT-relateret.

Hvilken målgruppe og hvilke konklusioner er det newz' vil have med disse?! Der er masser af gode poll-emner, som der også ofte bliver foreslået i diverse tråde. Kig dog i oversigten over populære emner og brug newz brugerskare til at udlede interesante konklusioner, istedet for pjank og pjat.
Gravatar #5 - amokk
18. sep. 2005 23:59
#4 send dem da ind med "foreslå poll" linket lige under diskussions-linket :-)
Gravatar #6 - fjols
19. sep. 2005 00:28
#5: The page cannot be found ;)

EDIT: Man skulle åbenbart være logget ind eller også failede min browser

Derudover synes jeg denne poll er meget griner. Kan ikke forstå at der er så mange tudefjæs herinde der kun synes IT relaterede polls er noget værd. Og så kan det da godt være der har været et par ikke IT-relaterede polls på det sidste, men husk nu at der er andet i livet end IT.
Gravatar #7 - mrmorris
19. sep. 2005 00:36
#5 Ok, men før vi kan sende noget som helst ind, så tag lige at lav den 20-cifrede input linie om til textarea så man kan se hvad man skiver. Jeg undrer mig f.eks. over hvordan andre nørder vil svare på dette:

Hvilken egenskab for din PC invisterer du typisk flest penge i?

A) Grafik og spiloptimering
B) Allround regnekraft
C) Datakapacitet og sikkerhed
D) Interfacing enheder
E) Støjnedsættelse
F) Gejl
G) Andet
Gravatar #8 - Norrah
19. sep. 2005 02:47
#3 hvorfor taler du med dig selv?
Gravatar #9 - XyborX
19. sep. 2005 05:51
Det går nok til på næste mandag. Alle de beslutninger jeg skal tage hele tiden i forbindelse med polls stresser mig - så hold dog op...!

;)
Gravatar #10 - Windcape
19. sep. 2005 06:23
Genial Poll !-)

Btw. mrmorris trode det var et "nørd" ikke "it" nyhedsite :D
Meget nørdet poll btw.
Gravatar #11 - TYBO
19. sep. 2005 07:01
Jeg vil gerne se en poll der spørger brugerne på newz.dk om de gerne vil kunne se de kasserede nyheder i en tråd for sig selv.

Jeg mener ikke at Newz.dk adminsne er neutrale i deres valg af nyheder som skal godkendes. F.eks. de sidste 3 gange der har været hul i firefox browseren er de ikke blevet vist...men hvis der kommer noget frem om et hul i IE så bliver nyheden godkendt omkring det.
De bliver sendt ind...jeg har set at de står som slettet...men synes det er synd at folk ikke skal have en mulighed for at se det som newz.dk adminsne ikke godkender.
Gravatar #12 - Brogger
19. sep. 2005 08:27
Siden http://www.newz.dk/poll-add.php ikke virker (virkede ikke før, sorry), vil jeg komme med lidt forslag til nye polls her:

Windows Vista's interface er...:
O Lækkert
O Aaarh! Det ligner Mac!
O Alt for krævende
O Har aldrig prøvet det.
O Interface?

Farvorit instant messenger:
O AIM
O MSN Messenger
O Google
O ICQ
O Skype
O Miranda
O Andre

Flash på hjemmesider er:
O Lækre, giver liv.
O Overflødige
O For krævende
O Irriterende, især reklamer
O Fint nok
O Så længe det ikke er teamflash

Hvad kigger du efter ved køb af fladskærms tv?
O Designet
O Kontrasten
O LCD/plasma/SED
O Tommer
O Om det kan hænge
O Om manualen er på dansk
Gravatar #13 - Lencor
19. sep. 2005 09:48

Ja, jeg er helt enig, det sker da ofte at der ligger en overskrift under kasserede indsendelser, jeg finder spændende! Det ville være meget lækkert hvis man kunne "udvide" dem, så man kunne læse indholdet....
Gravatar #14 - KokAmok
19. sep. 2005 11:46
Der behøver jo ikke nødvendigvis at være en ny poll hver mandag. Jeg syntes at man kunne smide en poll på når man havde fundet noget godt. I stedet for flere poll's i træk som absolut ikke har relevans til sitet her...

KokAmok
Gravatar #15 - SilvaxX
19. sep. 2005 12:11
Ud med de latterlige, intetsigende, urelevante polls og ind med seriøse polls UDEN useriøse svarmuligheder.

Det er jo ikke Jubii.dk ;)
Gravatar #16 - zumo
19. sep. 2005 12:54
denne poll er om muligt mere lam end den fra sidste uge
Gravatar #17 - buch
19. sep. 2005 13:12
jeg ser slet ikke problemet i den her poll, jeg kan godt li den;)
Gravatar #18 - Wacker
19. sep. 2005 16:34
Synes hellere man skulle stemme på filmz.dk. der er en poll om sommerens bedste biograf oplevelser :-)
Gravatar #19 - pollefraskagen
19. sep. 2005 18:26
tja, jeg måtte sætte mit kryds. Men det blev i den der var valgt som standard
Gravatar #20 - LeonM
19. sep. 2005 18:46
"Fx. at 80 mennesker mener den største dag i deres liv var da de blev admins herinde"

Måske kan det skyldes at Newz.dk de sidste 2 år har en kraftig faldende kvalitet og at de poll som i lægger op er ret intesigende ! Fint nok at vi "brugere" kan komme med ideer men det betyder altså ikke at Newz.dk ikke behøver at få fingeren ud og tænke selv.

Nu kan Amokk jo sige til mig at hvis jeg ikke er tilfreds så kan jeg bare fise et andet sted hen som han gjorde under "cliche-sagen" (lidt omskrevet) og det er jo en rigtig professionel vinkel og Amokk er rigtig god til at snakke videre når han har fået lidt kritik. <- - Ironi

Newz.dk har "tabt pusten" og er ikke mere den spændende side som de var for et par år siden. Det er simpelthend ufatteligt at Eks. Cliche-sagen ikke bliver fulgt op, eller i det hele taget behandlet professionelt fra starten af !

At man fra admin/ejer svare internt på mail til et indlæg på et offentligt forum i stedet for at melde klart ud er bestemt kritisabelt. I stedet for at "skjule" sig og svare internt så skal man svare åbent og ærligt.

ZOPTIKEREN: Hvis du vil svare på et indlæg som en bruger har skrevet på den side som du driver så gør det åbent ! Ellers kan du for min skyld stikke en finger i røven og hoppe på albuen <- - - Og ja det var ikke pænt sagt men velment. Kritik kan bruges til mange ting og en af de bedste måder at bruge kritik er at lytte til den og se om man kan gøre tingene bedre.

Newz.dk/Cliche taler vi så hermed ikke mere om skønt det var en af de største nyheder i Newz.dk's historie og at Newz.dk så lige røg på røven fordi de ikke havde styr på deres egen sikkerhed (adminpassword) holder vi osse lige vores kæft med !

Men naturligvis spændende at høre om det sidste nye skærmkort fra Mc-Donald

Hygge derude !

:) Leon
Gravatar #21 - CZi
19. sep. 2005 19:20
Hvorfor er der ikke et "indsend en pool" link?
Gravatar #22 - opal
19. sep. 2005 19:52
Tja.. Jeg kunne nu bedre lide dengang de kom med

"Er der for få svarmuligheder i vores polls?"

X Nej.
Gravatar #23 - Norrah
19. sep. 2005 20:09
#22 helt enig, den kunne jeg også godt lide... Det var noget jeg kunne havde lavet. :)

Og ville det ikke også blive alt for kedeligt hvis alle polls hed: hvad er dit yndlings icon....
eller hvor mange grunde er der til at linux er bedre end windows...
eller: hvor mange Windows brugere skal der til for at lave en fejl 40.
eller: hvorfor er XXXXX så leet på en x86 platform, med en 754 90210 0x0001003 .... nørder er lidt specielle til tider... du siger bare et tilfældigt tal som 939... og de siger... NIIiiiice(drewling might occur)...

skulle engang oversætte ordet til på engelsk til en rigtig nørd, og jeg svarede så da han hele tiden glemte det, du kan huske det som tillykke og en for-lykke. Kun en nørd kan finde det sjovt.... og da han grinte MEGET.... sååå...

må dog indrømme kan godt lide den der der finde 10 typer personer, dem der kan binær og dem der ikke kan.

hallo? er det bare mig der syntes det lidt på vej i en afgrund, det minder mig om en joke..

Der sidder 4 cowboys ude i en ørken ved et bål. De har snart kendt hinaden i mange år, og kender efterhånden hinanden så godt at de vitse de fortæller ved bålet bare er blevet til nummre.

"13" siger en af mændene, og de griner alle sammen... så svare en anden igen med "72" og de griner igen. så vil den tredje mand lige vise sig og vælger derfor "32" og de griner alle sammen igen, men den ene af dem griner så længe og højt at de andre bliver nervøse for om han skræmmer køerne?, og de spørger så derfor da han er kommet lidt til ro hvad der var galt med ham. Han svare så: "den havde jeg ikke hørt før"

tihi fnis... intet af det er ondt ment sååå... ja et flaimbait til mig er ligmed, ja en total dårlig stil til dig Gentel mand Finn. JA... ok, sådan havde du nok ikke lige drejet den vel...?
Gravatar #24 - Norrah
19. sep. 2005 20:23
#23 argh, jeg vil kunne rette stavefejl, få så fixet det her system, jeg gad ikke lige læse det igennem da jeg skrev det, og det er jo volapyk det meste af det... i burde lave en poll: hvor mange syntes "Sephiroth(det er rent faktisk ikke mit navn bare så du ved det... fuck nogle underlige forældre jeg ville havde haft.)" skal havde direkte adgang til at rette sine posts når han endelig tager sig sammen og læser det igennem, for jeg tror der er mange der svare: JA, for guds skyld spar os den pinsel.

jeg retter ikke, jeg tilføjer bare mere og mere indtil jeg ikke har adgang mere.... og såå.. ja, læser jeg det igennem. Hmmm, så det andet ville egentlig betyde at mine posts aldrig ville stoppe og jeg aldrig vil få det læst igennem.... men som jeg lige nævnte før så er det her tilføjet efter, så mit post er her... desværre... hva fanden, måske er det ikke så god en ide alligvel, ville være trist at skulle starte en epedimi af komplexe hjerne sammenbrud...

glem det bare...
Gravatar #25 - LeonM
19. sep. 2005 20:53
<irellevant>
*gg* Højt ! Amokk kan du ikke tage kritik ? kom nu !
Kan godt se at sagen Newz.dk/cliche er "irellevant" Ved du hvad Amokk ? du er totalt ligegyldig, SVAR i forummet eller fis af ! Hvis du ikke kan tåle at få lidt modspil hvad hulen laver du så som admin på en hjemmeside ?
</irellevant>
Gravatar #26 - LeonM
19. sep. 2005 21:11
<irellevant>
Davs "ZOPTIKEREN" Kritik er åbenbart ikke noget som Newz.dk er bedst til at håndterer !
</irellevant>
Gravatar #27 - LeonM
19. sep. 2005 21:27
<Flamb-etellerandet>

Til ALLE ! Newz.dk har aldrig anklaget Cliche for sikkerhedsbrister i deres system og Newz.dk har ALDRIG selv haft problemer med deres sikkerhed, vi gør som i eks. kina og fjerner problemet..... Nå nej for hulen .... vi fjerner ikke problemet men informationerne om problemerne fjerner vi og vi følger det ikke op.

REKLAME:
Vi er en nyhedsside som fortæller nyheder <- - - Det gør nyhedssider (lige med undtagelse at folding at home den har vi ikke lige fået opdateret i over et år) og hvis vi endelig skulle falde over en lidt spændende nyhed (cliche) og de pudser deres advokater (selv om vi har ret) så skynder vi os at holde vores kæft og har ikke bukserøv nok til at stå ved det som vi skriver

Skal så lige undlade at gøre opmærksom på at Amokk var rimelig tavs herinde på Newz.dk under sagen med Cliche med RET aktiv på andre sider

</Flamb-etellerandet>

Nat nat !

(scorer sikkert en masse "irellevant" på den her og amokk og zoptikeren står først i kø for at give dem)
Gravatar #28 - Jazzy182
19. sep. 2005 21:44
Whatever, admins, niveauet har faldet længe nok, lyt til alle de gode forslag til polls folk er kommet med, og brug dem...eller skal vi også stemme om det - bare for at sømme niveauet helt fast til bunden ?!
Gravatar #29 - NeverKnow
19. sep. 2005 22:06
Lav en afsteming med temaet: Nørdede grunde til min kæreste skred!

En god årsag kunne være...

- Sagde jeg hellere ville være sammen med min nye 20" Dell LCD skærm.

find selv på mere!
Gravatar #30 - oleo
19. sep. 2005 22:23
Poll:
Skal Admins of Staff have lov til at rate indlæg ?
O Ja. Det er fint som det er nu. Deres rating bør vægtes tungere end normale brugeres. - De er jo klogere, og derfor er deres holdninger mere rigtige.
O Ja, men så skal deres rating også tælle på lige fod med normale brugeres.
O Nej, de er jo staff.
Gravatar #31 - mrmorris
19. sep. 2005 22:24
#28 Desværre ikke noget der sker ret tit desværre, redaktionen har enten for travlt eller er uenig med hvad brugerene ønsker. Kvaliteten er faldende og utilfredsheden stigende og det burde bekymre admins og prospects mere end det tilsyneladende gør.

#29 Jeg løste samme dilemma ved at give både min kæreste og jeg selv en 19" Samsung 930B. ;)
Gravatar #32 - opal
20. sep. 2005 04:53
#23+24
Der er flere ting galt med dine indlæg.
Det vigtigste er nok, at du rent faktisk hedder Sephriot. Dine forældre var en smule bag-stive/skæve i kirken, og den lille historie har de så undladet at fortælle dig.

"hvorfor er XXXXX så leet på en x86 platform, med en 754 90210 0x0001003"

Stavefejl igen.. det er da en "754 90210 0x0001004" og IKKE en "754 90210 0x0001003" som du skriver! Det burde selv du vide!!!!

"Der sidder 4 cowboys ude i en ørken ved et bål. De har snart kendt hinaden i mange år, og kender efterhånden hinanden så godt at de vitse de fortæller ved bålet bare er blevet til nummre."

Det er ikke en joke, men sådan folket på newz.dk er begyndt at komunikere.
Gravatar #33 - Bundy
20. sep. 2005 11:11
LeonM, luk nu fucking røven mand. Hvis det er sådan en lortested det her, så pis af. Det er fandme bare en poll, du blæser det jo fuldstændig op, og laver det om til dit personlige korstog mod newz.dk og admins.

Det er et frit internet, lav dit eget nyhedssite.
Gravatar #34 - plask
20. sep. 2005 11:50
I see a "poll loop" coming on xc:
Gravatar #35 - dkr
20. sep. 2005 12:15
næste uges poll
skal vi gentage sidste uges poll?
O ja
O 4ever
Gravatar #36 - -xero-
20. sep. 2005 12:55
den er GEIL - lad den blive til evig tid

:(
Gravatar #37 - Chewy
20. sep. 2005 14:29
Forslag:
Lav to polls..

Den første består af de samme 52 polls som omhandlercomputer specs. Så man på den måde kan se hvordan brugernes computere udvikler sig over tiden..

Den anden skal bestå af de sædvanlige "halvtåbelige" polls, til alle os som syntes at det er griner....
Gravatar #38 - xplode
20. sep. 2005 15:24
Hva sker der lige for LeonM?? han sku da bannes fra newz hvis sånnoed ka la sig gøre.. Simpelthen for dumt sådan helt umotiveret at svine alle admins på newz og sitets generelle niveau som du gør! find et andet sted at svine folk til. Du er da for dum mand.. fuck af
Gravatar #39 - xplode
20. sep. 2005 15:26
Hva sker der lige for LeonM?? han sku da bannes fra newz hvis sånnoed ka la sig gøre.. Simpelthen for dumt sådan helt umotiveret at svine alle admins på newz og sitets generelle niveau som du gør- og så over noget så ligegyldigt som en poll. Vi er faktisk en del der synes fint om newz.dk så find et andet sted at svine folk til! Du er da for dum mand..
Gravatar #40 - Spook
21. sep. 2005 10:36
Set i lyset af at Opera lige er blevet gratis, hvad så med at tage en tur med den gode gamle "Hvilken browser bruger du?"
Gravatar #41 - knasknaz
21. sep. 2005 10:54
Det er faktisk ganske svært at blive ved med at finde på gode polls, så jeg tynes "Foreslå poll" er en kanon ide.

PS: Dem som ikke ved hvad en uendelig løkke er, se indlæg nummer #41.
Gravatar #42 - sune2
21. sep. 2005 11:16
Det kunne være rart hvis man kunne se resultatet uden at skulle stemme, eller at der altid var en valgmulighed der hed 'Ingen af ovenstående'.
Gravatar #43 - amokk
21. sep. 2005 11:53

Du kunne også bare følge med på http://www.newz.dk/stats/ :-)
Gravatar #44 - Azjo
21. sep. 2005 12:02
Så går du bare ind i forum og der finder du Stemmebox
hvor alle de tidligere polls ligger :)
Gravatar #45 - utdiscant
21. sep. 2005 14:59
Hvilken søgemaskine bruger du?

Google
Yahoo
MSN Search
Altavista
All the web
Jubii
Anden
Gravatar #46 - Spook
21. sep. 2005 17:51
#43: Hvad har det med browseren at gøre?
Gravatar #47 - Kadann
21. sep. 2005 18:18
#46 -

Du kan se hvor mange procent der bruger de forskellige browsere på newz' statsside, som der linkes til.
Gravatar #48 - Cutepuppy
21. sep. 2005 21:01
#38/39

Kan have noget at gøre med at de admins han snakker om ikke gider at sige noget, men de gider dog at rate ham som irrelevant og flamebait for at klampe hans karma ned...
Hvis man nu så de andre ratings han har fået, ihvertfald på det første af hans indlæg så er 2 af de 3 negative staff, og så er der lige bundy... ;), resten er positive.
Kig på hans andre indlæg, og praktisk alt staff som er mere eller mindre aktive er inde og rate ham som flamebait.

Faktisk syntes jeg generelt ikke at staff burde skulle kunne rate, da det jo er umuligt at skelne imellem egentlige ratings og så bare simple "vi er ikke enige, så vi stikker ham en flamebait"
Og LeonM HAR fat i noget, omend han kunne præsentere det på en bedre måde :).

Sitet er ved at blive ret useriøst, virker nærmest som om man har mistet gejsten, og så burde man nok finde noget andet at lave.
Gravatar #49 - Bloonz
22. sep. 2005 07:57
bedste poll til dato!
Gravatar #50 - rendbaek
23. sep. 2005 12:20
ABER HENNING
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login