mboost-dp1

Skal du have Gran Turismo 5?

Gå til bund
Gravatar #1 - lost-viking
22. nov. 2010 21:16
Jeg stemte nej har ikke en ps3.. men havde jeg en ps3 blev valget Ja, Helt Klart!! for satan da hvor ville jeg gerne have det spil! GT 4 er jo sindssygt godt!
Gravatar #2 - vandfarve
22. nov. 2010 21:27
Ja...

... hvis det altså kom til PC, men når det nu ikke gør det, så svarede jeg nej.
Gravatar #3 - SAN
22. nov. 2010 21:53
Der mangler lidt et nej-svar uden betingelser, hvad hvis man ikke har råd, eller ikke skal have det af en helt anden grund, så er der ikke nogen svarmulighed der passer!
Gravatar #4 - Svindleren
22. nov. 2010 22:10
#3:
du kan jo bare stjæle det... :)

Jeg skal have det "!! sidder og spille prolouge
Gravatar #5 - Systran
22. nov. 2010 22:17
Ja, jeg har tænkt mig at købe det samme dag, det udkommer!
Gravatar #6 - markjensen
22. nov. 2010 22:54
Ja, men først når det er faldet i pris. Jeg bryder mig ikke om bilspil, men mon ikke min kæreste godt kunne tænke sig at prøve det? Og så ville jeg da gerne se grafikken
Gravatar #7 - Thomas.ro
22. nov. 2010 23:17
Ja!!! det skulle gerne komme med posten Onsdag ! :)
Gravatar #8 - Norrah
23. nov. 2010 07:00
Ja, men jeg vil gerne lige prøve det først.. i tilfælde af at jeg bliver træt af skade/kollision håndteringen
Gravatar #9 - paradise_lost
23. nov. 2010 07:15
Har ikke en PS3 mere, men er sku nød til at købe en igen da dette spil nu endelig udkommer.
Gravatar #10 - Rantanrave
23. nov. 2010 11:47
#3: SAN skrev:
Der mangler lidt et nej-svar uden betingelser, hvad hvis man ikke har råd, eller ikke skal have det af en helt anden grund, så er der ikke nogen svarmulighed der passer!

Sorry, det var mig der foreslog denne her afstemning, men da jeg lavede svarmulighederne snakkede jeg med en anden person, og det distraherede mig, så jeg glemte rent en almidelig "Nej" mulighed.
Gravatar #11 - Adagio
23. nov. 2010 12:22
Jeg mangler også helt klart en anden "Nej" valgmulighed. Jeg ejer ingen PS og selvom jeg gjorde ville valget være nej. Men kan heller ikke vælge den anden valgmulighed "Nej - bilspil interesserer mig ikke", da jeg vældigt godt kan lide bilspil... jeg har dog absolut ingen interesse for denne type bilspil
Gravatar #12 - vision-dk
23. nov. 2010 12:56
Måske, brænder generelt ikke så meget for bilspil, men det kan da være at jeg kunne blive omvendt. Jeg mangler i hvert fald et spil, der kan lokke mig til at spille på min PS3, har prøvet både shooters og i den anden ende af skalaen Little Big Planet, men har ikke fundet noget fedt endnu......og dog, Mirrors Edge virker faktisk ret fed.
Gravatar #13 - squize
23. nov. 2010 14:19
Vores lager er netop blevet færdig med at plukke og pakke følgende vare(r) på din ordre, som du har bestilt på CoolShop.dk:

1x Gran Turismo 5 /PS3

SÅDAN !!!
Gravatar #14 - TuxDK
23. nov. 2010 14:50
Ja, når det falder i pris.
Betaler ikke 350 for det.
Gravatar #15 - Svindleren
23. nov. 2010 18:18
så latterligt, gaystop solgte det fra i dag... selvom det først er officielt fra i morgen.
Gravatar #16 - Norrah
23. nov. 2010 20:07
[url=
Gravatar #17 - DEEF
24. nov. 2010 08:44
Sidder pt og venter på postmand Per, så ja. :D
Gravatar #18 - Tønder
24. nov. 2010 17:14
Adagio (11) skrev:
Jeg mangler også helt klart en anden "Nej" valgmulighed. Jeg ejer ingen PS og selvom jeg gjorde ville valget være nej. Men kan heller ikke vælge den anden valgmulighed "Nej - bilspil interesserer mig ikke", da jeg vældigt godt kan lide bilspil... jeg har dog absolut ingen interesse for denne type bilspil

I think i've found just the right game for you then!
Gravatar #19 - MiniatureZeus
24. nov. 2010 18:37
Det kommer højst sandsynligt på ønskelisten til både fødselsdag og jul.. Vil dog gerne lige se skade-systemet an først.. Og så lægger det vidst ret meget op til at man har pedal+rat, så det kommer også på ønskelisten..
Gravatar #20 - vandfarve
24. nov. 2010 19:18
MiniatureZeus (19) skrev:
Det kommer højst sandsynligt på ønskelisten til både fødselsdag og jul.. Vil dog gerne lige se skade-systemet an først.. Og så lægger det vidst ret meget op til at man har pedal+rat, så det kommer også på ønskelisten..

Et dumt spørgsmål, men er det, fordi du (og Norrah) ønsker et meget realistisk skadessystem eller intet skadessystem overhovedet?
Gravatar #21 - gentox
24. nov. 2010 19:27
Har bestilt spillet, men bliver lidt nervøs når jeg læser den slags anmeldelser, som den der kom på Game Reactor i dag.
http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/81314/Gran+T...

Og det er ikke bare en enkeltstående anmeldelse, IGN har givet spillet 8.5, hvor de tidligere gav konkurrenten Forza Motorsport 3 9.4.
http://ps3.ign.com/articles/113/1136103p1.html

Ikke at det skal afgøre om spillet er godt eller ej, men lettere bekymrende.
Gravatar #22 - MiniatureZeus
24. nov. 2010 19:28
vandfarve (20) skrev:
Et dumt spørgsmål, men er det, fordi du (og Norrah) ønsker et meget realistisk skadessystem eller intet skadessystem overhovedet?

Personligt, så ønsker jeg et system der er så realistisk som overhovedet muligt, både hvad angår vejr-forhold, vej-forhold etc., men vigtigst skadesystemet. Det gør det sjovere synes jeg, og giver den ekstra dimension at, det ikke altid kun handler om at kører stærkest, men også bedst.. Modsat NFS f.eks., hvor det altid bare handlet om at trykke speeder-knappen så hårdt som muligt, lige gyldigt hvor realistisk man har sat skaderne til..
Gravatar #23 - MiniatureZeus
24. nov. 2010 19:50
gentox (21) skrev:
Har bestilt spillet, men bliver lidt nervøs når jeg læser den slags anmeldelser, som den der kom på Game Reactor i dag.
http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/81314/Gran+T...

Og det er ikke bare en enkeltstående anmeldelse, IGN har givet spillet 8.5, hvor de tidligere gav konkurrenten Forza Motorsport 3 9.4.
http://ps3.ign.com/articles/113/1136103p1.html

Ikke at det skal afgøre om spillet er godt eller ej, men lettere bekymrende.

Ganske interessant anmeldes hos GR.. Er lidt overrasket over de mange kritikpunkter, men meget af det lyder som for høje forventinger, hvilket vi alle vel har til GT5..
Gravatar #24 - XorpiZ
24. nov. 2010 20:03
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/gran-...

86 er vel ganske pænt må man sige. Det er ikke vildt og voldsomt, men når man tænker på at spillet, ifølge GR, har kostet 500 mio. kr., så kunne man måske godt forvente lidt mere.
Gravatar #25 - paradise_lost
24. nov. 2010 20:10
XorpiZ (24) skrev:
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/gran-turismo-5

86 er vel ganske pænt må man sige. Det er ikke vildt og voldsomt, men når man tænker på at spillet, ifølge GR, har kostet 500 mio. kr., så kunne man måske godt forvente lidt mere.

86 er okay. Når det er blandede meninger fra både simulation og arcade fans.

Hvis man er til simulation så er GT5 hvis klasse. Er man til arcade så er NFS klasse.
Gravatar #26 - Norrah
24. nov. 2010 20:37
Nåå.. spillet var lige ved siden af en kasse da jeg købte ind... såå! :)
Gravatar #27 - Viggo
25. nov. 2010 21:34
Har ikke en PS3. Må nøjes med Test Drive Unlimited 2.
Gravatar #28 - smiley
26. nov. 2010 11:29
Har lige købt et Logitech G27 af samme årsag (Et rat til ca 2k kr), så helt klart ja.
Gravatar #29 - Medallish
27. nov. 2010 15:12
Meh, jeg svarede nej da jeg ikke har en PS3 men må også indrømme jeg ikke har vildt lyst, første gang jeg prøvede Gran Turismo på en PS2 var det ok, ikke banebrydene, men da det var tid til at jeg købte min egen Ps2 slim(Jeg var sen på den) købte jeg Gran Turismo 3 tror jeg(er ikke helt sikker) det var pænt, men det eneste der var lidt underholdene var off-road, ok jeg indrømmer jeg er meget mere til de mere actionfyldte racer spil, som f.eks Burnout 3 og 4, ikke kun fordi der er vildt gang i dem, men fordi de "føles" hurtige(Blur som eks. den har actionen men ikke farten), og fysikken, første gang jeg spillede et race i GT3 tænkte jeg, idioten foran mig skal drejes, så jeg laver det trick jeg gør i Burnout som vi ser politiet gøre det irl(især i Amerika) men det gjorde bare at hele bilen rykkede sig og ikke bare enden som jeg skubbede til, måske er det bare fordi jeg er for meget et røvhul i den slags spil, men det gjorde det bare lame for mig, og så at farten ikke er der som den er i Burnout.
Kan være de har forbedret det, men for mig har de ikke den bedste "track record".

Men ja inden i ta'r min mening alt for seriøs jeg har tænkt mig at købe Fifa til Xbox'en kun for at spille som en røv deri(fælle modspillere og sådan), fordi jeg har prøvet det før og er meget sjovere end det lyder :P.
Gravatar #30 - Norrah
1. dec. 2010 13:32
vandfarve (20) skrev:

Realisme frem for alt, der er da ikke noget mere irriterende end at kunne vinde ved at køre hårdt til og bruge siderne til at dreje.. hvis jeg køber en simulator så vil jeg ikke havde arkade gameplay.

Kan dog nævne at jeg pt er fint tilfreds... selvom jeg ikke syntes GT med sit (unlocked at level 40) skadesystem giver en perfekt out of the box experience.
Gravatar #31 - smiley
1. dec. 2010 18:14

Indtil videre er det sket én gang at vinde fordi man stødte ind i noget og det var NASCAR Special Event hvor det gælder om at komme i mål med 1-200 milisekunder. Alt andet har været rimelig hårdt når man ramte noget, hvilket oftest resulterer i et tab.

De fleste baner tillader slet ikke at du bare kværner ind i siden da der er langt mere åbent terræn end lukket.

Hvis du kører ordentligt og "rigtigt" så vinder du langt oftere :)
Gravatar #32 - paradise_lost
13. dec. 2010 10:11
Har lige købt en PS3 og GT5.

Skal man op til en speciel level for at bilerne begynder at tage skade?

Umiddelbart så er mit førstehånds indtrykket. At det er et godt spil men at det ligger sig meget op af forgængeren på PS2.

Må nok give mange på nettet ret. Forza virker bare den tand mere perfekt.

Måske man bare har forventet sig for meget fordi man har gået i 5 år og ventet på det.

Forza: 9/10
GT5: 8/10

Hvad syntes i?
Gravatar #33 - Systran
13. dec. 2010 10:59
Jeg synes, det er fedt med nogle lighedspunkter. Der er lidt nostalgi over at køre nogen af de samme baner, som man gjorde i 3'eren. Og rigtig fedt at køre Top Gear Test Track!

Jeg har heller ikke oplevet skader på min bil, som jeg gør i Need for Speed.

Grafikken fejler ingen ting. Jeg er glad for spillet :)
Gravatar #34 - Norrah
13. dec. 2010 11:37
#33 Der er skader, jeg har oplevet et par stykker efterhånden..

Anyhow, Forza er bedre, ingen tvivl..
Men jeg tror - desværre til min skuffelse - at gt5 er et spil der vil blive "reddet" via DLC.. og med andre ord først bliver rigtig godt om lang tid.

Og det er da pisse irriterende at man skal unlocke alt? Det her spil er jo ikke ligefrem særligt Out of the Box Friendly?

Det er næsten lige så slemt som det der party spil til wii hvor man skulle spille et par timer for at unlocke multiplayer.
Gravatar #35 - paradise_lost
13. dec. 2010 21:47
Norrah (34) skrev:
#33 Der er skader, jeg har oplevet et par stykker efterhånden..

Hvilken level er du på? Flere jeg kender har heller ikke skader, hverken på beginner eller amateur

Gravatar #36 - Norrah
13. dec. 2010 22:17
#35 Level 21.
Gravatar #37 - paradise_lost
13. dec. 2010 22:39
#36 Okay, nok derfor jeg ikke har det endnu. Kun level 11 indtil videre
Gravatar #38 - Dreadnought
24. dec. 2010 00:08
Jeg har i dag set GT5 i levende live, og det ser da ganske fornuftigt ud. MEN de kunne godt have brugt lidt mere end 5 minutter i at implementere regn. Sidder man inde i bilen, så er regnen på forruden da helt til grin. Vandstøvet som bilerne suger op fra vejen er kantet rundt om bilens omrids. Jeg havde forventet mere af et spil der har været en milliard år undervejs.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login