mboost-dp1

Siger du altid sandheden?

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
5. maj 2007 19:26
Hvis jeg nu skriver ja, så må i jo selv gætte hvad jeg faktisk stemte :p
Gravatar #2 - BurningShadow
5. maj 2007 19:28
JA! ;)
Gravatar #3 - gentox
5. maj 2007 19:32
Ville umiddelbart stemme Ja, men efter lidt eftertænksomhed, så kan jeg nok ikke sige mig fri for ikke at have stukket en løgn, Så svaret må være Nej.

Vil tipse at dem der har stemt Ja, lyver :P
Gravatar #4 - SRJ
5. maj 2007 20:37
Ehe.. Den her afstemning vil jo aldrig give et reelt resultat.. :P
But, who cares.. !?

Stemte selv at jeg altid lyver, ligesom nu ...
Kan nok ikke sige mig fri for ikke at have stukket nogle en løgn en gang imellem.. ;)

"Jo, jeg har ordnet det.."
Gravatar #5 - Hundestejle
5. maj 2007 20:50
Jeg lyver selvfølgelig helst ikke, men kan da ikke undsige mig en enkelt hvid løgn eller to.
Gravatar #7 - bugger
5. maj 2007 21:53
- "Huskede du kondomet?"

- "Elsker du mig?"

- "Vil du elske og ære hende, og leve med hende både i medgang og modgang, i hvad lykke Gud den almægtige vil tilskikke jer, som en ægtemand bør leve med sin ægtehustru, indtil døden skiller jer ad?"

- "Der ringede en ejendomsmægler om en lejlighed, var det forkert nummer?"

Mit svar er det samme som til de spørgsmål.
Gravatar #8 - walling
5. maj 2007 22:28
Næste afstemning på Newz bliver noget i stil med "Løg du i sidste afstemning?". Resultatet kan bruges lige så lidt som i denne afstemning da man aldrig kan vide om folk lyver i det øjeblik de besvarer den. Hmm, det bliver hurtigt ret filosofisk...

Jeg stemte "Nej", så må I selv tolke på det :-)
Gravatar #9 - trylleklovn
5. maj 2007 22:31
Løj?
Gravatar #10 - MrBilde
5. maj 2007 22:49
Hmm har vi ikke haft en ligende poll før?
Gravatar #11 - DEEF
5. maj 2007 23:36
"-Ser jeg tyk ud i de her bukser?" Ja. Eller..
Gravatar #12 - Norrah
6. maj 2007 00:06
#11 That question is retorical, anybody with half a mind* knows that those few brave men who answered truthfully no longer is amongst us. So if you are able to answer, the answer is: "no".

Unless of course if it is a black woman, because the only difference between a white woman and a black one is, that if a black woman says: "does my ass look big in these pants?" you answer: "hell yeah".

Anyway, i find it very rude to blame the pants, truthfully. They can't be responsible, they weren't there when it was made!

#10: no, now try to guess what i voted!

*which is why only women knows te answer, becuase men is considered to have, more than half a mind!
Gravatar #13 - BurningShadow
6. maj 2007 06:24

"Nej"?

"Nej"?

"Nej"?

"Nej"?

Og du stemte naturligvis "Nej", eller hvad?
Gravatar #14 - lost-viking
6. maj 2007 10:08
jeg stemte som mange af de andre nok også gjorde.. nemlig nej.. man kan ikke undgå at ha fyret en lille løgn af.. alle har nok engang ringet og sagt jeg er syg selv om man ikke var det.. det kan ikke rigtig undgåes..
Gravatar #15 - kasperd
6. maj 2007 10:11
Egentlig er der ikke noget paradoksalt ved det spørgsmål. Jeg tror på at alle lyver engang imellem, og alle taler sandt engang imellem. Og derfor vil jeg sige at dem der har svaret ja svarede sandt, og alle andre løj.

[url=#11]#11[/url] DEEF
"-Ser jeg tyk ud i de her bukser?"
- Får de her striber min bagdel til at se bred ud?
- Jeg tror nærmere det er din bagdel der får striberne til at se brede ud!

Og nu jeg er så godt igang:

Hvordan kan man se på en politiker hvornår han lyver?[spoiler]Læberne bevæger sig.[/spoiler]
Gravatar #16 - jensj
6. maj 2007 11:28
#15 Hvis man lyver engang imellem, og taler sandt engang imellem siger man jo ikke _altid_ sandheden. Det "korrekte" svar må derfor være nej.
Gravatar #17 - craZZter
6. maj 2007 11:31
Stemte også "nej". Jeg prøver at holde mig til sandheden - også selvom det nogle gange giver smæk ;-) Til tider er det dog praktisk at stikke en lille hvid.

Når jeg kan komme til det vil jeg dog hellere dreje tingene en smule. Det går dog heller ikke altid godt. Ta' nu bare det tidligere eksempel med "ser jeg tyk ud i disse her bukser". Engang troede jeg at jeg var smart og sagde "ikke mere end normalt". Det behøver faktisk ikke nødvendigvis at blive opfattet positivt erfarede jeg :-P
Gravatar #18 - executor
6. maj 2007 11:43
næste uges afstemning:

Søger du altid sandheden?

Langt mere interessant end det her filosofistiske pis! :-)
Gravatar #19 - übermench
6. maj 2007 12:07
jeg lyver kun når jeg kan få en gratis vare-prøve.....

og når jeg skal snakke om mine evner

og om mine score-præstationer

og om min dvd-samling

hmm...faktisk lyver jeg hele tiden!
Gravatar #20 - Svindleren
6. maj 2007 12:44
nej,mn af og itl må man lyve lidt over for kunderne D:
Gravatar #21 - MiniatureZeus
6. maj 2007 13:21
har faktisk lige løjet for for 1 time siden, da jeg sagde til en beboer på det plejehjem hvor jeg arbejder, at det hun fik til frokost var kylling og ikke kalkun. Hun kan nemlig absolut ikke lig kalkun... Det kunne hun så godt :P
Gravatar #22 - kasperd
6. maj 2007 13:53
[url=#16]#16[/url] jensj
Hvis man lyver engang imellem, og taler sandt engang imellem siger man jo ikke _altid_ sandheden. Det "korrekte" svar må derfor være nej.
Du har fuldstændig ret. Jeg mente "Og derfor vil jeg sige at dem der har svaret nej svarede sandt, og alle andre løj". Og jeg stemte selv nej (tror jeg nok).

[url=#21]#21[/url] MiniatureZeus
har faktisk lige løjet for for 1 time siden, da jeg sagde til en beboer på det plejehjem hvor jeg arbejder, at det hun fik til frokost var kylling og ikke kalkun.
Er du sikker på hun ikke læser newz.dk?
Gravatar #23 - Hundestejle
6. maj 2007 13:59

Er der virkelig fyre som bare siger 'Ja skat. Du ser smuk ud' hvis hun i virkeligheden ser grum ud? Jeg tror det mest er en skrøne. Ingen damer har taget skade af at skifte til noget bedre tøj.
Gravatar #24 - TYBO
6. maj 2007 14:15
Den som stemmer Nej har et problem.
For så har de jo i denne poll sagt sandheden :)
Gravatar #25 - BurningShadow
6. maj 2007 14:38

Hvorfor har de et problem? At man ikke altid siger sandheden, er altså ikke det samme som at man aldrig gør det.
Gravatar #26 - -xero-
6. maj 2007 15:56
Nej... Jeg lyver tit for min mor.. og andre, hvis jeg ser mig nødsaget til det

Dog ikke noget jeg går og dyrker...

hvis man ikke synes ens kæreste ser smuk ud, hvad er så pointen i at blive hos hende?
Gravatar #27 - TheThufir
6. maj 2007 15:59
Jeg lyver altid. Ej det passer ikke :P

Ej. Jeg lyver når det er nødvendigt. F.eks hvis der kommer en mand der siger han er fra APG der spørger mig om det er mine brændte cder der ligger på bordet... *fløøøjt*
Gravatar #28 - kasperd
6. maj 2007 17:05
[url=#26]#26[/url] -xero-
hvis man ikke synes ens kæreste ser smuk ud, hvad er så pointen i at blive hos hende?
Du skal nok få stor success hos damerne når du fortæller dem, at deres udseende er det eneste, der betyder noget for dig.
Gravatar #29 - fjols
6. maj 2007 19:03
#26: Har du set Dr. Phil nogensinde? Alle de vamle mennesker der findes i verden skal jo have nogen vamle partnere.

Ps. jeg lyver hele tiden! Eller gør jeg?
Gravatar #30 - Chewy
7. maj 2007 08:32
Arbejder i kundeservice i et større dansk teleselskab, og inden da stod jeg i kiosken i føtex. Så svaret må være: Nej ;-)
Gravatar #31 - thunderdwarf
7. maj 2007 12:55
#29 Hold Dr. Phil udenfor denne diskussion! Han er en dygtig, begavet og gudsfrygtig mand, der hjælper med at gøre verden til et bedre sted.

Glimrende afstemning forresten!

You can't handle the truth!
Gravatar #32 - PeterPanComplex
7. maj 2007 13:37
Dem der altid fortæller sandheden er onde mennesker!

- "Smager maden godt?"

- "Hvad synes du om mit nye tøj?"

- "Er du glad for den hjemmestrikkede trøje fra din mormor?"

- "Ser din kæreste tyk ud?"

See my point?
- Desuden nægter jeg at tro, at der findes mennesker på denne jord som aldrig har løjet.
Der er selvfølgelig også de grove løjne, som vi af og til begår og kommer ud i diverse problemer...

<ontopic>
JA! Jeg lyver hver dag, ligesom alle andre mennesker!
</ontopic>
Gravatar #33 - f-style
7. maj 2007 14:49
Jeg lyver, jeg lyver så bukserne flyver :D.
Gravatar #34 - MiniatureZeus
7. maj 2007 15:12
#31 Den fortjente simpelthen en flamebait og en gang bøssebank! Man kan lide Dr. Phil med mindre man er af kvindeligt hunkøn, midt i overgangsalderen og ikke har noget liv!!!
Gravatar #35 - executor
7. maj 2007 20:01
#34 Så fik den også lige en interessant... Og du skal bestemme hvad andre synes er godt??
Gravatar #36 - -xero-
7. maj 2007 20:34

#28 [offtopic]

Udseendet er ikke alt, har jeg aldrig sagt. Men det er meget. Hvis man ikke finder sin kæreste attraktiv, er det meget svært at få et godt sexliv. Hvis man ikke har et godt sexliv med sin partner bliver det meget svært at redde forholdet.

Og nej, det er ikke nok at man snakker godt sammen...
Gravatar #37 - MiniatureZeus
8. maj 2007 08:36
#35 først var det fordi min mus fuckede op, så jeg ikke ramte sjov, dernæst var #34 ment for sjovt, og til sidst var #34 også ment som en slags forklaring.
Men hvis du ikke selv kan tage stilling, så vil jeg da godt bestemme hvis det er for dig :P ;)
Gravatar #38 - kilo77
8. maj 2007 10:20
Selvfølgelig ryger der en lille hvid løgn ud i ny og næ.

Men ellers lyver jeg meget sjældent. Slet ikke du store løgne som man skal holde styr på resten af livet.

Hvis min kæreste spørger mig om hun ser godt ud i et stykke tøj, så får hun altså min ærlige mening. Det er ikke altid det huer hende, men så kan hun jo lade være med at spørge. :)

Men hvorom alting er, så er der et ordsprog, som jeg hæfter mig ved, når jeg overvejer om en løgn er på sin plads:

"Sig altid sandheden, så kan du altid huske hvad du har sagt."
Gravatar #39 - vision-dk
8. maj 2007 11:11
Stemte nej, selvom jeg er meget imod løgn. Nu står der jo også "Siger du altid sandheden?", så at undlade at fortælle noget, er vel også et nej? Så bliver det vist endnu sværere at kunne overholde et ja.
Gravatar #40 - kasperd
9. maj 2007 17:54
[url=#39]#39[/url] vision-dk
Nu står der jo også "Siger du altid sandheden?", så at undlade at fortælle noget, er vel også et nej?
Der har du helt klart en pointe. Jeg kan da selv komme i tanke om nogle situationer, hvor jeg ikke syntes det var nogen god idé at fortælle hele sandheden. Men det betyder ikke at jeg løj, jeg udelod blot nogle detaljer. Der er da også situationer, hvor jeg har gjort det helt klart, at jeg udelod nogle detaljer. Men hvad vil det egentlig sige at fortælle hele sandheden? Der kan jo være detaljer som man ikke selv finder relevante, men som andre alligevel ville have fundet relevante.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login