mboost-dp1
Sådan læser jeg newz.dk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Så snart priserne på datatrafik dumpes, så skal jeg nok hoppe på mobilvognen, men indtil videre er det kun pr. computer, at jeg besøger Newz.
Jeg kan dog oplyse, at jeg oftest læser Newz på studiet, når vi har en eller anden ligegyldig time om noget, som man allerede har forstået.
Jeg kan dog oplyse, at jeg oftest læser Newz på studiet, når vi har en eller anden ligegyldig time om noget, som man allerede har forstået.
Når jeg er hjemme læser jeg newz.dk på computeren, men jeg har ca. 4x 30 min. togtur om ugen hvor jeg normalt fordriver tiden med at læse newz.dk på mobiltelefonen.
Sammen med alt det andet 3G trafik jeg bruger, har det kostet mig lidt under 25 kr. på 3 måneder, så det er en udgift der er til at leve med.
Sammen med alt det andet 3G trafik jeg bruger, har det kostet mig lidt under 25 kr. på 3 måneder, så det er en udgift der er til at leve med.
Jeg læste længe fra rss feeds, men holdt op da jeg opdagede at de er en hel del forsinkede i forhold til hvornår nyhederne dukker op på newz.
Når jeg er på farten, hvilket er tit, bruger jeg en rss læser på min mobil, hvilket funker godt, ellers er jeg da inde mange gange om dagen når jeg sidder foran skærmen :)
#11, ja, har ikke helt forstået ideen med RSS feeds.
RSS feeds er tiltænkt nyhedsbureau, hvis der skulle komme breaking newz.
selvfølgelig bruger jeg firefox til at hoppe herind med ;)
Jeg læser regelmæssigt ca. 18 sider, hovedsagligt med nyheder om film, spil og teknologi. Derudover er jeg tilmeldt ca. 20 RSS Feeds fra venners flickr-gallerier o.lign. Det ville sgu tage mig en hel eftermiddag at kigge dem igennem for opdateringer, hvis de ikke understøttede RSS. Det er et genialt koncept.16 skrev:#11, ja, har ikke helt forstået ideen med RSS feeds.
#16 Så er det nok fordi du aldrig har brugt atom og eller rss feeds. Det er jo det omvendte paradigme af hvad msm altid har benyttet sig af. Du leder ikke efter nyhederne hos msm, for msm sender selv nyhederne til dig når der er nyt. Det er smart når man læser mere end 1 medie - på den tid du har skimmet forsiden at f.eks. dr.dk/nyheder har jeg skimmet alle nyere historier hos 25 medier og valgt de historier ud jeg vil læse. Det er samtidigt en hurtigt måde at få overblik over hvad en nyhed faktisk går ud på og få den stykket sammen fra forskellige dele af msm. På den måde er det også meget let at se der rent faktisk er bias på f.eks. 'neutrale' Danmarks Radio.
Jeg bruger newz.dk både på bærbaren derhjemme og når den er med på farten. På min hjemme-PC bruger jeg også newz.dk
Tidligere brugte jeg også Windows Vistas indbyggede RSS-feeder i Sidebar til at få et fristende overblik - men jeg har problemer med at få den til at opdatere nyhederne fra newz. Den opdaterer dem kun hvis jeg fjerne RSS-modulet helt og så tilføjer den igen. Så det bruger jeg ikke længere.
Tidligere brugte jeg også Windows Vistas indbyggede RSS-feeder i Sidebar til at få et fristende overblik - men jeg har problemer med at få den til at opdatere nyhederne fra newz. Den opdaterer dem kun hvis jeg fjerne RSS-modulet helt og så tilføjer den igen. Så det bruger jeg ikke længere.
9 skrev:Jeg læste længe fra rss feeds, men holdt op da jeg opdagede at de er en hel del forsinkede i forhold til hvornår nyhederne dukker op på newz.
Mine erfaringer er, at der er forskel på, hvor hurtig de forskellige "readers" er med at "bringe" nyheden
Jeg har normalt Pageflakes på mit skrivebord og iGoogle som startside. Jeg har stort set satte rss-"udbydere" på begge, men jeg oplever tit, at Pageflakes har en ny nyhed før iGoogle.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.