mboost-dp1

Regner du med at købe en tablet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Scavy
1. mar. 2011 14:23
Går bare og venter på at de nye tablets / pads fra ASUS bliver tilgængelige her i danmark =)
Gravatar #2 - coday
1. mar. 2011 15:00
Hvis de falder meget i pris så kunne jeg godt overveje det. De skal ned omkring 3000kr for de dyre modeller før at det bliver rigtigt interessant.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
1. mar. 2011 15:31
Hvis jeg havde pengene til det, ja.
Gravatar #4 - Josso
1. mar. 2011 16:13
Hvis jeg havde råd, ja.
Gravatar #5 - Taxwars
1. mar. 2011 16:23
Ja hvis Xoom koster under 4000 køber jeg den på stedet. Hvis den er mellem 4000-5000 overvejer jeg at tage et lån.
Hvis det er over 5000 så bye bye Motorola
Gravatar #6 - Nightcover
1. mar. 2011 16:31
Den rette som at man om 5 år kan få hvad man kan i dag + meget mere for 1000-3000kr. Ja. :)
Gravatar #7 - Magten
1. mar. 2011 17:47
Ja - når den rette kommer.

HTC Flyer kunne meget vel være den.. Men det kommer så sandelig an på prisen..
Gravatar #8 - OmegaMan
1. mar. 2011 19:43
"Nej - har ikke brug for en"
Afgav min stemme fra en computer, der har tjent mig vel og som gerne må fortsætte tjansen.
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. mar. 2011 19:47
Både og ... Kunne godt overveje det som et alternativ til mobiltelefonen - omvendt, så er 7" ikke meget større end 4.3" - måske hvis man kunne få en 10" tablet?

Har prøvet en iPad i en større elektronik-kæde, den fungerede da .. Men det er jo bare en stor iPhone - og er ikke typen der vil betale for alle mine apps (og ikke gider hente prutte-apps)

Måske når der kommer nogle windows-tablets ... Som understøtter x86 programmer, og ikke som Windows Mobile som kun understøtter programmer til Windows CE (okay, man kan få DOOM-CE men alligevel!)

Ved ikke om jeg har behovet, har trods alt "rigtige" computere, til det "rigtige" computerarbejde, og HTC'en klarer det fint hvis jeg skal surfe let :D
Gravatar #10 - Thalion
1. mar. 2011 20:53
Den der ser interessant ud for mig er Notion Ink's Adam.

Mest pga. pixel Q skærmen da en tablet, som kan fungere som en ebogs læser tiltaler mig.

Men det er nu er det ikke hvad der står højest på min to buy list. Og derfor svarede jeg måske.
Gravatar #11 - Suduki
1. mar. 2011 21:18
Nej, har simpelthen ikke brug for én. Men så igen, hvornår HAR man brug for én?
Gravatar #12 - Slettet Bruger [2668513469]
1. mar. 2011 21:58
Gravatar #13 - Slettet Bruger [2668513469]
1. mar. 2011 21:59
Suduki (11) skrev:
hvornår HAR man brug for én?

Når man synes clamshell pc'er er for gammeldags.
Gravatar #14 - fjols
1. mar. 2011 22:58
Jeg har ingen idé om hvad jeg skulle bruge en til, så svaret er klart nej.
Gravatar #15 - terracide
1. mar. 2011 23:28
Nej...
Gravatar #16 - Magten
2. mar. 2011 07:12
terracide (15) skrev:
Nej...
Hvad nu hvis der kommer en med CRT skærm?
Gravatar #17 - redhead
2. mar. 2011 07:17
Har længet overvejet det, men størrelsen på de som ser gode ud på papiret lader til at give en lidt for lille skærm.

Hvis den for mit vedkommende skulle være en erstatning for en 13" netbook, skulle det være en skærmstørrelse som er værd at se på og når man kommer hjem knalde den i en docking station så alt hvad du har siddet med under møder/studier/transport er tilgængeligt på den større skærm med et ordentlig tastatur, uden noget synkronisering mellem en hjemme del og en ude del.

Ud over det, syntes jeg det er utrolig dårligt at skive på tastaturet på skærmen, kan man tifinger systemet er der _intet_ ved sådan en trykfølsom skærm der får en til at overveje blindskrift, der er ingen mulighed for at føle hvor på tastaturet ens fingre ligger, så man fokuserer på tasterne istedet for på dokumentet du skriver i, i min vurdering utrolig ringe udnyttelse.
Gravatar #18 - Nagelfar^^
2. mar. 2011 11:01
Glæder mig til der kommer en Win8 tablet.. så vil jeg overveje situationen
Gravatar #19 - DarkRogue
2. mar. 2011 11:54
Har invisteret i en notion ink adam ... dog er den ikke leveret endnu, LCD WIFI version hvis nogen interesseret
så har svaret :
Ja - den jeg vil have findes allerede
Gravatar #20 - MiniatureZeus
2. mar. 2011 12:12
Ja, bliver nok en iPad 2, som vel udkommer engang efter sommerferien. Det kommer dog an på prisen, for hvis den bliver ligeså dyr som den nuværende (5k for 3G og 64GB), så vil jeg hellere have en MacBook Air 11"..
Men intet er afgjort endnu!
Gravatar #21 - smiley
2. mar. 2011 13:12
Ja, når den rette kommer.

Den skal have video/telefon kapabilitet, kunne fungere som et kreditkort/id/pas/sygesikring/kørekort/etc, kunne ordne alle huslige ting som netbank, email og andre sociale tjenester og så skal den være lidt mindre, en del hurtigere og en del mere solid.
Og selvfølgelig kunne projektere et tastatur på en overflade som man kan taste på.

Meget af det er standard, men jeg vil gerne have en all-in-one løsning til hverdagen i en størrelse der er til at tage med alle vegne.
Gravatar #22 - engfeh
2. mar. 2011 14:39
Nej - jeg har allerede en iPad, som jeg slet ikke har fået blæret (eller latterliggjort) mig nok med!
Men jeg kunne da godt tænke mig en Adam med Pixel-Qi skærmen...

terracide (15) skrev:
Nej...

Næh, det ville nok ikke gå godt. Jeg tror du ville smadre skærmen i den første flamewar. Så er et tastatur mere solidt!
Gravatar #23 - Windcape
2. mar. 2011 17:44
Overvejer kraftigt at købe en iPad til studiebrug til næste semester. Så ja.
Gravatar #24 - Skt_Thomas
3. mar. 2011 08:05
Jeg har allerede en, nu en smule outdated, hp tx2010eo tablet som jeg har været meget glad for.

Personligt vil jeg aldrig købe en "rigtig" tablet istedet for fordi at jeg ville savne et "rigtigt" desktop OS samt muligheden for at bruge et fysisk tastatur.
Gravatar #25 - Accuria
3. mar. 2011 13:35
hvor er muligheden: Nej har tænkt mig at lave min egen?
Gravatar #26 - El_Coyote
4. mar. 2011 13:31
Jeg har købt en Amazon Kindle og downloaded Calibre til bøgerne - Formålet for mig med en tablet var alligevel primært for at læse ebooks, og så besluttede jeg for at købe en dedikeret ebook reader i stedet, som så samtidig var langt billigere end en tablet og fungerer i direkte sollys.
Gravatar #27 - Cloud02
4. mar. 2011 13:37
Windcape (23) skrev:
Overvejer kraftigt at købe en iPad til studiebrug til næste semester. Så ja.

BREAKING

WINDCAPE OVERVEJER KRAFTIGT AT KØBE ET APPLE PRODUKT (LÆS: IKKE-MICROSOFT OS)
Gravatar #28 - Daniel-Dane
4. mar. 2011 14:22
VI MÅ SKRIVE EN FUCKING NYHED! DET BLIVER IKKE STØRRE.
Gravatar #29 - Windcape
4. mar. 2011 14:30

Microsoft har jo ikke lanceret en brugbar tablet endnu. Og jeg skal satme ikke have et af de dersens hippieprodukter (læs: Android).
Gravatar #30 - OxxY
6. mar. 2011 13:37
Jeg stemte nej. Men fortryder egentlig lidt. Jeg kunne nemlig godt finde på at købe en netbook/tablet hybrid på et tidspunkt, men der går nok lidt tid inden den slags er produktmoden,
Gravatar #31 - MiniatureZeus
6. mar. 2011 13:54
OxxY (30) skrev:
Jeg stemte nej. Men fortryder egentlig lidt. Jeg kunne nemlig godt finde på at købe en netbook/tablet hybrid på et tidspunkt, men der går nok lidt tid inden den slags er produktmoden,

Det er bare ærgerligt!
Når man har stemt noget i en newz-poll, så hverken kan, må eller tør man ændre holdning senere..
Du kan derfor aldrig nogensinde købe en tablet, med mindre der kommer en ny afstemning som spørger om det samme, og du så her svarer måske..
Surt :(
Gravatar #32 - engfeh
6. mar. 2011 15:08
Damn der er mange der skal have en kønsskifteoperation så!
Gravatar #33 - Adagio
7. mar. 2011 20:13
Som så mange andre, så har jeg svært ved at se hvad man skal med sådan en. Måske hvis prisen nærmer sig de 100 kr, kunne jeg måske købe den, så man lige har lidt legetøj for en times tid, derefter vil den bare ende med at samle støv
Gravatar #34 - engfeh
7. mar. 2011 21:10
Adagio (33) skrev:
Som så mange andre, så har jeg svært ved at se hvad man skal med sådan en. Måske hvis prisen nærmer sig de 100 kr, kunne jeg måske købe den, så man lige har lidt legetøj for en times tid, derefter vil den bare ende med at samle støv

Sådan havde jeg det også... Indtil jeg fik min iPad! Den er ikke en erstatning for en computer, men den er et rigtig godt supplement. For 2-3000 kr ville jeg nok mene den var pengene værd.
Gravatar #35 - BluepaiN
8. mar. 2011 09:36
Hvis de var kraftige nok til at køre spil, så ville jeg overveje det. Ville jo være super nem at slæbe med til lan. Man skal bare have mus og tastatus med ved siden af.
Gravatar #36 - Woller
8. mar. 2011 10:03
Motorola xoom + en Lenovo x220
Gravatar #37 - bjerh
8. mar. 2011 16:52
#35 Donkey Kong Country på min Xoom er mere end nok for mig! :D
Gravatar #38 - 4dd0
10. mar. 2011 13:57
Har haft en Galaxy Tab i et par måneder nu.

Perfekt mens man er på farten når der skal tjekkes mail, nyheder, søges oplysninger eller rodes med serverne.
Gravatar #39 - gnаrfsan
10. mar. 2011 16:32
Jeg har tænkt mig at købe et glas med 200 af dem imorgen.
Gravatar #40 - Taxwars
12. mar. 2011 19:23
Suduki (11) skrev:
Nej, har simpelthen ikke brug for én. Men så igen, hvornår HAR man brug for én?

En stor del af de (rige?) som købte Ipads sagde de egentlig ikke havde noget at bruge den til - inden de fik den, derefter fandt de pludselig meget at bruge en tablet til.

Men svaret på dit spørgsmål er mange mennesker ikke har brug for en normal PC - de kan sagtens klare sig med sådan en, og fremover vil de købe tabletter hvis de bare skal bruge twitter facebook og evt Netbank (hvis de fjolser får lavet en ikke java krævende version af BesværligID)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login