mboost-dp1
P2P Software?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
At man benytter P2P programmer er jo ikke ensbetydende med at man henter/distribuerer copyrightet materiale.
At man benytter P2P programmer er jo ikke ensbetydende med at man henter/distribuerer copyrightet materiale.
ang. IRC... er DCC måske ikke P2P delen af IRC? og man kan også chatte/filetransfer uden om ICQ serverne... P2P?
Selv de 'velkendte' P2P services kører over en server, og laver selve udvekslingerne P2P...
Så ja, IRC er nok den mindst P2P af de ovennævnte da det meste foregår på IRC serverne... Men har skam P2P elementer...
Selv StarCraft er P2P program... I et network game, disconnecter hosten da, kører spillet stadigvæk for de andre... Det skyldes at det bliver afviklet P2P... altså mellem de enkelte participanter.
Selv de 'velkendte' P2P services kører over en server, og laver selve udvekslingerne P2P...
Så ja, IRC er nok den mindst P2P af de ovennævnte da det meste foregår på IRC serverne... Men har skam P2P elementer...
Selv StarCraft er P2P program... I et network game, disconnecter hosten da, kører spillet stadigvæk for de andre... Det skyldes at det bliver afviklet P2P... altså mellem de enkelte participanter.
Ligepræcis... Altså en P2P feature du kun finder inden for IRC, men som egentligt ikke har så meget med selve IRC delen at gøre (den med en bunke servere koblet op som hubs og en kæmpe bunke brugere) ud over at det er gennem IRC delen du etablerer (eller 'locker') på den anden peer.
DCC er en direct connection som kører uden om IRC-netværkerne.
Så de DCC/XDCC server på diverse netværker er vel også P2P.
- kiwi
Så de DCC/XDCC server på diverse netværker er vel også P2P.
- kiwi
/me ser lige at ComputerWorld har samme afstemning... mon der er en admin der har besøgt deres site i dag.
(Det lader til at vi alle brokker os over afstemningerne, men det har vi jo haft en vote om ;) )
(Det lader til at vi alle brokker os over afstemningerne, men det har vi jo haft en vote om ;) )
<STRONG>Miklos</STRONG>: Hvis Napster er P2P så er mIRC også....da man med begge skal connecte til en server og har så muligheden for P2P (mIRCs DCC)
Fin afstemning, den hører hvertfald under emneområdet :)
#16:
"peer" er også ham der lukker folks forbindelser.
#20:
Jeg vil ikke påstå at jeg har den store viden indenfor dette område, men hvordan fungerer KaZaA når den er uden central server? Hvor tilslutter den når man starter programmet?
--
Opgav det da jeg opdagede SpyWare-niveauet.
#16:
"peer" er også ham der lukker folks forbindelser.
#20:
Jeg vil ikke påstå at jeg har den store viden indenfor dette område, men hvordan fungerer KaZaA når den er uden central server? Hvor tilslutter den når man starter programmet?
--
Opgav det da jeg opdagede SpyWare-niveauet.
lol@Acro
Men mon ikke det er ham med hemmeligt nimmer?
Skal vi besøge ham, og forklare ham at vi ikke kan lide ham?
Men mon ikke det er ham med hemmeligt nimmer?
Skal vi besøge ham, og forklare ham at vi ikke kan lide ham?
Hold da op.
Han har jo listet at det er fildelingprogrammer der menes. Er det kun mig der kan se det i parantesen?
Han har jo listet at det er fildelingprogrammer der menes. Er det kun mig der kan se det i parantesen?
Client - Server.
Man forbinder sig til en service (Eks. ICQ), og bruger den service som serveren udbyder.
Client - Client.
Det er her PPP (Peer to Peer Protocols), kommer ind i billedet.
Hvis nu flere Windows klienter sidder i et netværk, kan klienterne godt dele eks. en printer og udbyde den service til de andre Windows klienter (Og omvendt).
Altså services som udbydes af klienter, og som udnyttes af andre klienter.
Edit:
Peer = Klient. PPP = Klient til Klient, uden at bruge en central server, altså alle snakker til og med alle.
Man forbinder sig til en service (Eks. ICQ), og bruger den service som serveren udbyder.
Client - Client.
Det er her PPP (Peer to Peer Protocols), kommer ind i billedet.
Hvis nu flere Windows klienter sidder i et netværk, kan klienterne godt dele eks. en printer og udbyde den service til de andre Windows klienter (Og omvendt).
Altså services som udbydes af klienter, og som udnyttes af andre klienter.
Edit:
Peer = Klient. PPP = Klient til Klient, uden at bruge en central server, altså alle snakker til og med alle.
#12 <STRONG>MadMartigan</STRONG>
Jeg hader den slags udtalelser! Det er så meget dansk jantelov! Hvis du vidste at P2P står for peer to peer, kunne du så ikke lade være med at sige noget til det og hurtigt springe det indlæg over? Han skrev det nok til de personer der ikke i forvejen var klar over dette!
Du skal sq ikke tro du er mere end os... Jantepis!
Jeg hader den slags udtalelser! Det er så meget dansk jantelov! Hvis du vidste at P2P står for peer to peer, kunne du så ikke lade være med at sige noget til det og hurtigt springe det indlæg over? Han skrev det nok til de personer der ikke i forvejen var klar over dette!
Du skal sq ikke tro du er mere end os... Jantepis!
#31:
På det punkt har Janteloven jo ret.
Du er ikke mere end jeg, og jeg er ikke mere end dig.
Men du har måske en anden viden, så du _ved_ mere end mig.
Og jeg har måske en trejde evne, så jeg _kan_ mere end dig.
Man kan vide mere, man kan kunne mere, men man kan ikke være mere.
Men basalt er ingen mere end andre, vi er alle mennesker.
På det punkt har Janteloven jo ret.
Du er ikke mere end jeg, og jeg er ikke mere end dig.
Men du har måske en anden viden, så du _ved_ mere end mig.
Og jeg har måske en trejde evne, så jeg _kan_ mere end dig.
Man kan vide mere, man kan kunne mere, men man kan ikke være mere.
Men basalt er ingen mere end andre, vi er alle mennesker.
Hvis i vil klage til peer over at han lukker jeres forbindelser kan i ihvertfald finde ham på irc's quakenet (/whois peer)....
Jeg synes Apg har gjort deres arbejde ordentligt - deres lille skræmmekampagne virker ihvertfald siden at 1/3 af brugerne siger "bruger det ikke mere". De har busted 150 inden for de sidste dage men hvor mange er der i hele landet? jeg forestiller mig at de har taget noget der minder om en promille hvis ikke mindre.... bare et gæt =|
Jeg synes Apg har gjort deres arbejde ordentligt - deres lille skræmmekampagne virker ihvertfald siden at 1/3 af brugerne siger "bruger det ikke mere". De har busted 150 inden for de sidste dage men hvor mange er der i hele landet? jeg forestiller mig at de har taget noget der minder om en promille hvis ikke mindre.... bare et gæt =|
Det kunne være interessent med en nuancering af "Jeg bruger det ikke mere"
Fx:
"Jeg bruger det ikke mere pga SpyWare"
"Jeg bruger det ikke mere pga APG"
"Jeg bruger det ikke mere, fordi min lillesøster mener et jeg bør betale for Julies nye hit for at støtte nogle popkunstnere (det mener hun faktisk!)"
Fx:
"Jeg bruger det ikke mere pga SpyWare"
"Jeg bruger det ikke mere pga APG"
"Jeg bruger det ikke mere, fordi min lillesøster mener et jeg bør betale for Julies nye hit for at støtte nogle popkunstnere (det mener hun faktisk!)"
Måske en afstemning ala:
Hvis jeg stoppede med at bruge p2p var det pga:
Apg
Spyware
Min lillesøster
fordi jeg ikke har flat-rate
p2p for life!
p2p?
eller noget :)
Hvis jeg stoppede med at bruge p2p var det pga:
Apg
Spyware
Min lillesøster
fordi jeg ikke har flat-rate
p2p for life!
p2p?
eller noget :)
er der nogen der har en ide om hvor stor chance der er for at apg kommer og banker på din dør, hvis du fx. bruger kazaa/winmx/imesh - p2p generelt, hvis man ikke selv deler, men bare suger(256/128)?? brug det til en vote/quiz.
Har da aldrig ment at eDonkey var et P2P program, da det bruger diverse servere til at connecte til, Så er FTP da også P2P. kun er deres "Serverless network" er P2P.. tror jeg da.. har jeg taget forkert alt denne tid.
#31:
Måske skulle man lige skrue lidt ned for varmen i hovedet, eller koger det sq bare over....
P2P:
Bruger det tit, men mindre efter APG-sagerne..... Utrolig nok har jeg aldrig fået virus af nogen slem grad, men har da fået lidt....
Måske skulle man lige skrue lidt ned for varmen i hovedet, eller koger det sq bare over....
P2P:
Bruger det tit, men mindre efter APG-sagerne..... Utrolig nok har jeg aldrig fået virus af nogen slem grad, men har da fået lidt....
en ide var måske (udover de ting listet i #34 & 35) også at spørge hvor meget folk bruger det. det kunne være interessant at se.
forslag til muligheder.
spørgsmål : hvor tit bruger du P2P ?
svar :
dagligt
ugenligt
månedligt
?????
?????
spørgsmål : hvad bruger du P2P til ?
svar :
WAREZ (alle typer (film,musik,musikvideoer,apps,spil,??,??)
musik
film
musikvideoer
apps
spil
??
??
evt kunne man efter sådan en afstemning, blive lidt mere specifik(feks har jeg set mange folk sige at de bruger det til at få fat i musik/indie film der ikke er til at opdrive herhjemme)
forslag til muligheder.
spørgsmål : hvor tit bruger du P2P ?
svar :
dagligt
ugenligt
månedligt
?????
?????
spørgsmål : hvad bruger du P2P til ?
svar :
WAREZ (alle typer (film,musik,musikvideoer,apps,spil,??,??)
musik
film
musikvideoer
apps
spil
??
??
evt kunne man efter sådan en afstemning, blive lidt mere specifik(feks har jeg set mange folk sige at de bruger det til at få fat i musik/indie film der ikke er til at opdrive herhjemme)
Hmm.. Det er jo klamt... At vi skulle anmelde hindanden?
Det er opfordring til forrædderi... Det er jo fejt.
Men... Det er jo APG...
:D
Det er opfordring til forrædderi... Det er jo fejt.
Men... Det er jo APG...
:D
#49:
Brug venligst http://www.newz.dk/forum_discussions.php?group=17 til den slags...... Det er om afstemingen, ikke om et eller andet LANparty med APG som 'blindpassage'......
Brug venligst http://www.newz.dk/forum_discussions.php?group=17 til den slags...... Det er om afstemingen, ikke om et eller andet LANparty med APG som 'blindpassage'......
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.