mboost-dp1
Ønsker du at bruge NFC når det bliver lanceret i DK?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg vidste ikke hvad det var, da jeg svarede - derfor svarede jeg NFC? - Men nu hvor jeg har læst op på det, vil jeg helt klart gerne bruge det!
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communicat...
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communicat...
#2 Ret god. Walmart har bl.a. meldt sig på banen med, at de vil bruge det i alle deres amerikanske butikker. :-)
Og Finansrådet + de danske banker er i gang med en masse forskelligt på det område (søg efter "Mobilpenge" hvis du vil kigge lidt efter det)
Jeg kunne da også sagtens forestille mig, at FDB og lignende sprang på denne mulighed med det samme, når det blev stort nok.
Derfor stemte jeg klart "ja" - det kunne da være dejligt nemt!
Og Finansrådet + de danske banker er i gang med en masse forskelligt på det område (søg efter "Mobilpenge" hvis du vil kigge lidt efter det)
Jeg kunne da også sagtens forestille mig, at FDB og lignende sprang på denne mulighed med det samme, når det blev stort nok.
Derfor stemte jeg klart "ja" - det kunne da være dejligt nemt!
Jeg kan ikke se pointen i, hvorfor jeg skal betale endnu mere, bare for at få lov til at betale for min vare.
NFC er bare et ekstra lag oven på PBS, så i stedet for at én virksomhed skal tjene penge på at jeg vil betale for min vare, er der nu to.
Så taster jeg gerne min pinkode ind på terminalen fremfor min telefon, hvis det kan gøre min endelige betalingspris laverer :-D
#2 Hvis PBS kan spare omkostninger ved at nedlægge dankortterminalerne og samtidig tvinge kunderne til at betale endnu mere pr transaktion, så skal du bare se, så skal de nok finde en standard :-D
NFC er bare et ekstra lag oven på PBS, så i stedet for at én virksomhed skal tjene penge på at jeg vil betale for min vare, er der nu to.
Så taster jeg gerne min pinkode ind på terminalen fremfor min telefon, hvis det kan gøre min endelige betalingspris laverer :-D
#2 Hvis PBS kan spare omkostninger ved at nedlægge dankortterminalerne og samtidig tvinge kunderne til at betale endnu mere pr transaktion, så skal du bare se, så skal de nok finde en standard :-D
lol 44% har svart NFC?
Måske det havde givet mere mening at skrive Near Field Communications i stedet for forkortelsen?
Når altid lige at tænke NFC Football inden jeg ser konteksten :p
Måske det havde givet mere mening at skrive Near Field Communications i stedet for forkortelsen?
-N- (5) skrev:Jeg kan ikke se pointen i, hvorfor jeg skal betale endnu mere, bare for at få lov til at betale for min vare.
NFC kommer ikke til at være et ekstra lag (som jeg har forstået det, i hvert fald) men et alternativ.
I dag (eller i hvert fald inden for ganske kort tid) er det alligevel dig, der kommer til at betale gebyret for at bruge Dankortterminalen - så til den tid er det vel spørgsmålet om du vil betale gebyr for en NFC-betaling eller en Dankort-betaling.
Og vi ved jo stadig ikke, hvor dyrt dette bliver!
P.S. Jeg kan også godt lide tanken om, at de helt små overførsler (under 150 DKK vist nok) bliver uden kode - det bliver da dejligt nemt!
Agreed. NFC sagde mig intet, Near Field Communications derimod.Nagelfar^^ (7) skrev:lol 44% har svart NFC?
Mine tanker faldt bare ikke lige på Near Field Communications da jeg læste NFC...
Jeg stemte "Nej", jeg ville dog gerne at der var et udråbstegn bagefter :)
Spørgsmål, hvad gør du hvis din telefon bliver stjålet ? Så har du hverken telefon eller penge ? Er der ikke en sindssygt gammel historie med en kone og alle hendes æg i een kurv ? (spørger bare)
Telefonen skal op af lommen alligevel ligesom dankortet.
Koden skal tastes, om det er på telefonens display (unlock) eller på en terminal er mig fløjtende ligegyldigt
Og der skal sættes penge IND på den før jeg kan bruge den... WTF !!!
(østeuropæisk racisme incoming!!!)
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Der har også været snak om at hvis du er i en samtale så er telefonen unlocked og derfor er telefonen klar til at transmittere, så ser man polakker der ræser rundt på gågaden og gnider sig op af snakkende folk...
Det system er så unødvendigt og ligegyldigt at det næsten tager førstepladsen fra det produkt hvor man fik mælk blandet med juice...
Årh kan ikke huske hvad det hedder nu :(
NFC skal brænde op i helvede sammen med de highfive'ende chefer der sidder og beslutter den slags ting...
Spørgsmål, hvad gør du hvis din telefon bliver stjålet ? Så har du hverken telefon eller penge ? Er der ikke en sindssygt gammel historie med en kone og alle hendes æg i een kurv ? (spørger bare)
Telefonen skal op af lommen alligevel ligesom dankortet.
Koden skal tastes, om det er på telefonens display (unlock) eller på en terminal er mig fløjtende ligegyldigt
Og der skal sættes penge IND på den før jeg kan bruge den... WTF !!!
(østeuropæisk racisme incoming!!!)
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Der har også været snak om at hvis du er i en samtale så er telefonen unlocked og derfor er telefonen klar til at transmittere, så ser man polakker der ræser rundt på gågaden og gnider sig op af snakkende folk...
Det system er så unødvendigt og ligegyldigt at det næsten tager førstepladsen fra det produkt hvor man fik mælk blandet med juice...
Årh kan ikke huske hvad det hedder nu :(
NFC skal brænde op i helvede sammen med de highfive'ende chefer der sidder og beslutter den slags ting...
#7 "Near Field Communications" havde ikke hjulpet mig, havde så bare valgt "Near Field Communications?" istedet for "NFC?"
Havde der nu stået "Ønsker du at bruge din mobil til at betale ting med" eller hvordan man nu formulere det, så man forstår hvad det handler om, så havde det nok givet et mere klart resultat, nu siger det mere bare at folk ik rigtig er klar over hvad det er endnu :)
Havde der nu stået "Ønsker du at bruge din mobil til at betale ting med" eller hvordan man nu formulere det, så man forstår hvad det handler om, så havde det nok givet et mere klart resultat, nu siger det mere bare at folk ik rigtig er klar over hvad det er endnu :)
NFC hvad?
Spørgsmålet er sort. NFC bruges til meget andet end betalinger. Så NFC kan ikke lanceres da det allerede er lanceret.
Hvis der er betaling med NFC i mener så skriv det!!!
Hvor mange personer skal ha en iPhone når den lanceres i danmark? (se jeg kan også stille dumme spørgsmål som ikke giver mening med mindre man gætter. hint hint iPhone 5)
Spørgsmålet er sort. NFC bruges til meget andet end betalinger. Så NFC kan ikke lanceres da det allerede er lanceret.
Hvis der er betaling med NFC i mener så skriv det!!!
Hvor mange personer skal ha en iPhone når den lanceres i danmark? (se jeg kan også stille dumme spørgsmål som ikke giver mening med mindre man gætter. hint hint iPhone 5)
I og med at flere af de store virksomheder i USA presser på for at få betaling via NFC udbredt, samt flere de store teleselskaber herhjemme gør det samme (Link til Newz nyhed), så skal det nok blive udbredt... Og så længe det er udbredt nok, så vil jeg tro at der bliver flere og flere folk der kommer til at benytte sig af det.
Personligt ville jeg gerne have at alle mine kort blev erstattet af min telefon. Bliver telefonen stjålet eller tabt et eller andet sted, så kan telefonen låses eller slettes fra pc'en derhjemme, samt endda tracke den via gps'en, så det ser jeg ikke som det store problem.
Problemet er så hvis telefonen går i stykker og skal sendes til reperation - Så kræver det næsten at man får en lånetelefon der faktisk er up to date, for at man kan bruge den så længe, eller også skal man have ens betalingskort liggende derhjemme som backup.
Personligt ville jeg gerne have at alle mine kort blev erstattet af min telefon. Bliver telefonen stjålet eller tabt et eller andet sted, så kan telefonen låses eller slettes fra pc'en derhjemme, samt endda tracke den via gps'en, så det ser jeg ikke som det store problem.
Problemet er så hvis telefonen går i stykker og skal sendes til reperation - Så kræver det næsten at man får en lånetelefon der faktisk er up to date, for at man kan bruge den så længe, eller også skal man have ens betalingskort liggende derhjemme som backup.
Jeg blev nødt til at svare NFC? da i må uddybe mere inden det er muligt at svare andet.
Alene på engelsk kan det stå for en hel del:
NFC Near Field Communication (RF technology)
NFC National Football Conference
NFC National Finance Center
NFC National Fire Code (NFPA)
NFC National Finance Commission (Pakistan)
NFC Not from Concentrate (juice beverages)
NFC Norwegian Forest Cat (cat breed)
NFC No Further Comment (chat)
NFC National Field Champion (American Kennel Club field trials)
NFC No Fat Chicks
NFC National Forensic Center
NFC National Fiber Council (Chicago, IL)
NFC National Fitness Center
NFC Numbered Fleet Commander
NFC Navy Finance Center
NFC Not for Cause
NFC No Flippin' Clue (polite form)
NFC No Further Consequences
NFC National Fusion Center
NFC Nakagami Fading Channel
NFC No Frills Christianity
NFC No Fat Chicks
NFC Navy Finance Center
NFC Not for Cause
BeLLe (19) skrev:NFC No Fat Chicks
Ønsker du at bruge No Fat Chicks når det bliver lanceret i DK?
[list]
[li] Ja[/li]
[li] Måske[/li]
[li] Nej[/li]
[/list]
BeLLe (19) skrev:Jeg blev nødt til at svare NFC? da i må uddybe mere inden det er muligt at svare andet.
NFC No Fat Chicks
NFC Navy Finance Center
NFC Not for Cause
Haha man kan da også bruge sin danske logik og tænke hvad ville være mest logisk, siden man befinder sig på newz ;) det er simpelthen for dumt svar...
Stemte "Måske" af flere årsager.
Den første værende, at jeg tvivler på det bliver implementeret ordenligt nok til at det er belejligt og nemt (og sikkert!) at bruge.
Den anden er, at jeg i afstemningen ikke kunne tyde om det galt for NFC som betalingssystem gennem ens mobiltelefon, eller bare generelt som kommunikation mellem to enheder.
Jeg kan snildt se det brugt i andre, lige så brugbare sammenhænge, som "Dankort-erstatning".
Jeg er ærlig talt lidt skeptisk overfor idéen om, at min telefon bliver "det svageste punkt" i ens personlige sikkerhed. Synes ikke specielt godt om at Apple/Google/Whoever skal være nogle jeg stoler blindt på til alle tider, pga. denne feature.
Men hvem siger at PBS og hvem-ellers i DK ikke er lige så lumske...
Et eller andet sted så jeg bare helst at sådanne ting blev varetaget af danske virksomheder, helst under statslig kontrol (læs: ikke nødvendigvis statsligt eje)
Den første værende, at jeg tvivler på det bliver implementeret ordenligt nok til at det er belejligt og nemt (og sikkert!) at bruge.
Den anden er, at jeg i afstemningen ikke kunne tyde om det galt for NFC som betalingssystem gennem ens mobiltelefon, eller bare generelt som kommunikation mellem to enheder.
Jeg kan snildt se det brugt i andre, lige så brugbare sammenhænge, som "Dankort-erstatning".
Jeg er ærlig talt lidt skeptisk overfor idéen om, at min telefon bliver "det svageste punkt" i ens personlige sikkerhed. Synes ikke specielt godt om at Apple/Google/Whoever skal være nogle jeg stoler blindt på til alle tider, pga. denne feature.
Men hvem siger at PBS og hvem-ellers i DK ikke er lige så lumske...
Et eller andet sted så jeg bare helst at sådanne ting blev varetaget af danske virksomheder, helst under statslig kontrol (læs: ikke nødvendigvis statsligt eje)
Jeg stemte ja, men det kommer an på hvordan implementeringen er. Er det gebyrer, eller får man ligefrem rabat af at bruge den? Er det mere besværligt end dankort? Er det sikkert? osv.
Umiddelbart har intet imod at bruge noget der gør mit liv lettere og sikrere, samtidig med at jeg sparer penge. Men jeg skulle være en idiot for at bruge noget der tilføjer mig flere gebyrer, samtidig med at det bliver besværligere og mindre sikkert. Det samme gør vel sig gældende for hovedparten af befolkningen og jeg er mere tilbøjelig til at stemme "NFC?" som over halvdelen, eftersom jeg aner intet om hvordan det foregår, andet end det bl.a. er betaling via mobilen.
Umiddelbart har intet imod at bruge noget der gør mit liv lettere og sikrere, samtidig med at jeg sparer penge. Men jeg skulle være en idiot for at bruge noget der tilføjer mig flere gebyrer, samtidig med at det bliver besværligere og mindre sikkert. Det samme gør vel sig gældende for hovedparten af befolkningen og jeg er mere tilbøjelig til at stemme "NFC?" som over halvdelen, eftersom jeg aner intet om hvordan det foregår, andet end det bl.a. er betaling via mobilen.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.