mboost-dp1
newz.dk er?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
synes også newz er lidt sløv, men ok, mig selv der har valgt at få vist max, antal gamle newz på forsiden :/
Det er ikke så slemt når man skal loade siden.
Man går ind på newz.dk og så smutter man ud i køkkenet og henter lidt kaffe og laver nogle madder.
Når man så kommer tilbage til sin pind så går der ca. 1 min før man ser forsiden.
Det er værre når man skal kommentere nyhederne...PIV det tager lang tid.
Er det PHP der suger så fed røv eller StruerNet der spare på båndbreden :)
Eller bare tisse langsomme servere :) hehe
Man går ind på newz.dk og så smutter man ud i køkkenet og henter lidt kaffe og laver nogle madder.
Når man så kommer tilbage til sin pind så går der ca. 1 min før man ser forsiden.
Det er værre når man skal kommentere nyhederne...PIV det tager lang tid.
Er det PHP der suger så fed røv eller StruerNet der spare på båndbreden :)
Eller bare tisse langsomme servere :) hehe
Siden kunne blive loadet noget hurtigere hvis i fjernede al javascript fra siden, og bygge den op i ren CSS... at bruge til design suger MAXX. Det ville få den til at fylde noget mindre. fatter heller ikk hvorfor i har brugt , og så med en masse parametre. Møj lettere med CSS.
Forsiden fylder jo op omkring 200kb... det er sygeligt...
Selvfølgelig ville det jo også hjælpe med en hurtigere server, og linie, men det kan vi jo ikke kræve af jer. Det kræver jo sponsorater eller en pengeindsamling.
Forsiden fylder jo op omkring 200kb... det er sygeligt...
Selvfølgelig ville det jo også hjælpe med en hurtigere server, og linie, men det kan vi jo ikke kræve af jer. Det kræver jo sponsorater eller en pengeindsamling.
TYBO - det er en blanding af flere ting.
Vi arbejder hårdt (og idag kom der et mindre gennembrud) på at anskaffe os en 'ordentlig' server til at trække læsset samt en thttpd til at levere alt det statiske på siden.
Båndbredde er ikke noget problem, specielt ikke fter HMN slog gzip til så alt du modtager realtime zippes ned/ud - hvilket sparede 2/3 af båndbredden og kun øgede CPU tiden med 1%.
Da jeg skriver dette er der 116 åbne httpd sessions og det er et meget normalt gennemsnitlig tal, i peak situationer når den en del højre. Apachen er til dels i knæ fordi mySQL'en suger CPU tid til (ca. 80% CPU tid konstant) - om dette skyldes heavy load eller spaghettikode fra HMN ved jeg ikke :)
Når den nye server bliver kastet i nakken af SiGNOUT og det så viser sig at det er koden der halter har HMN lovet at rewampe den så det ikke er koden der er sløv :)
Anyway så tro' ikke at hastigheden ikke er til gene for os, selv vores admin interface er sløv :)
Vi arbejder hårdt (og idag kom der et mindre gennembrud) på at anskaffe os en 'ordentlig' server til at trække læsset samt en thttpd til at levere alt det statiske på siden.
Båndbredde er ikke noget problem, specielt ikke fter HMN slog gzip til så alt du modtager realtime zippes ned/ud - hvilket sparede 2/3 af båndbredden og kun øgede CPU tiden med 1%.
Da jeg skriver dette er der 116 åbne httpd sessions og det er et meget normalt gennemsnitlig tal, i peak situationer når den en del højre. Apachen er til dels i knæ fordi mySQL'en suger CPU tid til (ca. 80% CPU tid konstant) - om dette skyldes heavy load eller spaghettikode fra HMN ved jeg ikke :)
Når den nye server bliver kastet i nakken af SiGNOUT og det så viser sig at det er koden der halter har HMN lovet at rewampe den så det ikke er koden der er sløv :)
Anyway så tro' ikke at hastigheden ikke er til gene for os, selv vores admin interface er sløv :)
Jeg syntes siden er herlig...
Ros:
1> Gode debatter ind i mellem...
2> Sjove flamewars.. hehe
3> Godt forum
Ris:
1> Hastigheden på siden (eller mangel på samme... ;o))
2> Periodevis sløv nyhedsdækning (dog ikke redaktionens skyld alene jo..)
3> Generende multipost bug
Konklusion...:
Må tilstå at jeg er afhængig af mine daglige nyheder, og et par diskutioner/flamewars... hæhæ
Keep up the good work, dog ville en hastighedsoptimering gøre underværker... :o))
Ros:
3> Godt forum
Ris:
Konklusion...:
Må tilstå at jeg er afhængig af mine daglige nyheder, og et par diskutioner/flamewars... hæhæ
Keep up the good work, dog ville en hastighedsoptimering gøre underværker... :o))
Jep i gør sq et godt stykke arbejde! Jeg synes ikke der er meget at klage over (bortset fra den loader langsomt:))
Big up yourself!
Big up yourself!
Jeg forstår ikke hvorfor i ikke dele forummet op i sider med 10-15 indlæg på hver. Jeg kan forestille mig af en diskussion som den med de 4 stævnede tager størstedelen af rescourcerne. Fordi det kræver en del mere CPU at generer siden samt mere båndbredde, samtidig bliver den 100% sikkert loaded mange flere gange en resten af de nyhedsfora der er på siden. Derudover ville man ikke være nødt til at hente alle 130 indlæg hver gang man trykker.
Jeg fatter virkelig ikke hvordan i folk der sidder på en 2Mbit forbindelse kan brokke jer over hastigheden...
Jeg sidder på en 512/512 forbindelse, som jeg deler med 4 andre.. Og jeg har ingen problemer...
Selvom det er sagt før siger jeg det igen...
newz.dk holder hele vejen... Ved ikke hvad jeg skulle gøre uden...
Jeg sidder på en 512/512 forbindelse, som jeg deler med 4 andre.. Og jeg har ingen problemer...
Selvom det er sagt før siger jeg det igen...
newz.dk holder hele vejen... Ved ikke hvad jeg skulle gøre uden...
<STRONG>Chewy:</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Du bruger måske kun newz.dk om natten hvor der ingen belastning er?</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Sidder da selv med adsl forbindelse og deres problem er at de har belastet mysql server såvidt jeg har forstået? </STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Du bruger måske kun newz.dk om natten hvor der ingen belastning er?</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Sidder da selv med adsl forbindelse og deres problem er at de har belastet mysql server såvidt jeg har forstået? </STRONG>
<STRONG></STRONG>
Det eneste som jeg kan nævne er den forbandede tid det tager om at loade siden, jeg kan jo næsten ikke nå andet end lige at trykke ENTER, og gribe musen inden jeg har hele siden loadet.
Det skal lige siges at jeg ikke har nogen mus til min pc. Det jeg skal er altså ned i stuen og hente den trådløse og så tilbage på værelset, men så er siden der næsten også. Men jeg skal op af trapper, så det er god motion :-)
Keep up the damm good work.
Det skal lige siges at jeg ikke har nogen mus til min pc. Det jeg skal er altså ned i stuen og hente den trådløse og så tilbage på værelset, men så er siden der næsten også. Men jeg skal op af trapper, så det er god motion :-)
Keep up the damm good work.
"Newz.dk er genialt, men er blevet laaaannngggssooommt :-)
Anyway, kan ikke undvære newz.dk . Keep up the good work"
<STRONG>&</STRONG>
"Jeg syntes siden er herlig...
Ros:
3> Godt forum
Ris:
Konklusion...:
Keep up the good work, dog ville en hastighedsoptimering gøre underværker... :o))"
<STRONG>det kan vist ikke siges bedre</STRONG>
<STRONG>jeg er enig</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>bold skrift </STRONG>= jeg har selv "lavet" dette
normal skrift= jeg har brudt en eller anden form for copyright
MVH
-Kenneth
hey hvad er der sket ??
newz.dk er jo lige frem hurtig nu
(har i nu været ude og købe en server på det sorte market?)
newz.dk er jo lige frem hurtig nu
(har i nu været ude og købe en server på det sorte market?)
Mig bekendt hedder det et site, og ikke en site.....
www.etsite.dk
www.etsite.dk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.