mboost-dp1

Min primære printer er

Gå til bund
Gravatar #1 - PilFinger®
23. jan. 2006 22:34
Ælllsker min LasjerJet sort hvid printer.. det er over 2 år siden jeg sidst har købt toner til denne og den spiller bare max... ikke verdens bedste printer men funker fandme og er billig i drift.
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
23. jan. 2006 22:36
Jeg bruger kun min printer til at printe rapporter ud til skolen. Før i tiden havde jeg en alm. farve blækprinter, som var alt for ustabil og dyr i drift, hvis man endelig skulle bruge en farve, så var den alligevel udtørret eller opbrugt.

Derfor købte jeg for et års tid siden en sort/hvid laser (Brother HL-1430) som jeg fik et godt tilbud på gennem en kontakt jeg har hos importøren. Det passer lige med at jeg kan skifte til en farve laser om et par års tid, når toneren er brugt op.

Laserprintere er bare så meget smartere, man løber praktisk talt aldrig tør for toner og den tørre ikke ud. Desuden er de hurtige og billige at udskrive på. Kan ikke finde én eneste ting, hvor en blækprinter bedre for mig.
Gravatar #3 - GReaper
23. jan. 2006 22:37
Har en HP Buisness Inkjet 1200Dtwn
Meget billig i drift og dejligt at slippe for ledninger (andet end en strøm ledning)

Havde dog overvejet at investere en farvelaser men da jeg ikke har brug for stor kapacitet samt ozon i mit værelse valgte jeg en Buisness Inkjet 1200Dtwn som endda skulle være mere økonomisk end de billigere farvelasere
Gravatar #4 - bitnissen
23. jan. 2006 22:50
Tjah, primær printer må vel være den man bruger mest og det er skolens farve-laser-printer, for da den koster gratis at bruge for eleverne og jeg trods alt er på skolen 5/7 af ugens dage, er det sjældent nødvendigt at bruge blækprinteren derhjemme.

Når jeg nu efter sommerferien begynder på UNI hvor udskrifter sikkert ikke er gratis, skal der dog indkøbes en printer (den nuværende hjemme-printer er forældrenes), efter al sansynlighed en laser printer og jeg tror det bliver en med farver, da de jo trods alt ikke koster alverden længere.
Gravatar #5 - Razzia
23. jan. 2006 22:55
Canon Pixma IP5200 - Har først lige fået den, så ved ikke rigtig om den bruger meget blæk og er dyr i drift. Men jeg vil næsten æde min hat på, at den er billigere at udskrive på, end det er at bruge skolens printere.
Gravatar #6 - undecidable
23. jan. 2006 23:00
Min primære printer er:
Print to file

En god .ps fil ved man sgu hvad er :-)
Gravatar #7 - MegaHof
23. jan. 2006 23:01
.. Samme her Pixma 5200R .. Bemærk "R".. Den er trådløs, hvilket jeg synes alle printere skulle være, så kan den stå gemt godt væk! Vi kan jo vidst godt blive enige om at printere ikke just pynter!..

Desuden er den billig i drift og kan printe 32sider/minut.. Ikke dårligt..

Check printerøkonomi på www.tomshardware.com - under "christmas printers"
Gravatar #8 - trylleklovn
23. jan. 2006 23:09
Printer aldrig noget ud, så har ingen printer.. eller dvs. har en gammel laserjet med færdig toner liggende under bordet, som jeg nok aldrig får brugt alligevel :P
Gravatar #9 - Bundy
23. jan. 2006 23:27
FUCK printere. Printere er spawn of satan, den værste gang lort der nogensinde har set dagens lys. Det papirløse samfund, NU.
Gravatar #10 - fiskah
23. jan. 2006 23:53
Jeg er godt tilfreds med min HP officeJet 95g... Fungerer upåklageligt og har en virkelig god printserver :)
Gravatar #11 - Norrah
24. jan. 2006 00:02
En HP1000x et eller andet.... Laser printer...

og en HP farve [blæk] printer med indbygget scanner og sådan noget snask.
Gravatar #12 - BurningShadow
24. jan. 2006 00:22
Farve Laser.

Den blev indkøbt for at printe 5 CD lables.

Nu ser der faktisk ud til at Syllable kommer til at understøtte printere, og med lidt held så er min imellem.
Det kommer helt an på hvad CUPS siger til den.

Er der nogen der ved hvad CUPS (evt. på Linux) siger til en Epson AcuLaser C900.
Den står som ikke understøttet, men en eller anden har påstået at der var en anden driver der kunne bruges, så den faktisk skulle virke... Well jeg går ud fra at jeg nok finder ud af det, med tiden.
Gravatar #13 - m_abs
24. jan. 2006 02:42
Brother HL-1430.
Gav ca. 1200 kr. for den for 2½-3 år siden, har endnu ikke brugt første toner med ca. 3000 siders print.
Regner med at købe 20.000 sides udgaven når den løber tør, kostede ca. 900 kr sidste jeg tjekkede, så kan den lære ikke at løbe tør i de næste mange år :)

Kig på foomatic-db, cups bruger dens print-drivere under linux (og nok også andre OS).
Så at den skulle være tilføjet i en changelog, men kan ikke finde den i min driver liste :/
Gravatar #14 - martin5000
24. jan. 2006 04:59
Stemte "Laser sort/hvid".
Min primære printer er en HP LaserJet som jeg fik af en kammerat og papir/toner har jeg altid fået fra arbejdet, så den er fanske billig i drift.
Har dog også en HP PSCsomething (blækprinter, scanner osv i en).
Gravatar #15 - carb
24. jan. 2006 05:02
Min primære printer er defekt.
Det er min sekundære for den sags skyld også.

Hvis jeg når at få dem smidt ud inden poll'en skifter, kan jeg være med i statistikken.
Gravatar #16 - Snuden
24. jan. 2006 06:17
#12 Der er lidt om den her, hvor nogen tilsyneladende har fået den til at virke - http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recn...
Gravatar #17 - Kadann
24. jan. 2006 06:19
En eller anden HP blækprinter som jeg har fået på arbejdet. Den bliver dog udskiftet med en laserprinter på et tidspunkt.
Gravatar #18 - mikbund
24. jan. 2006 07:20
Samsung CLP550n fordi den var billig og understøtter postscript som standard. Derudover findes der postscript drivere til linux leveret fra Samsung. Det er noget jeg kan lide.
Gravatar #19 - Cyrack
24. jan. 2006 07:25
Printer kun til pdf eller ps. Eftersom mine to underviserer kun vil modtage e-mail-besvarelser på opgaver giver det ikke den store mening at printe det ud :-)
Gravatar #20 - JackDK
24. jan. 2006 08:28
Hmmm, jeg savner valgmuligheden for en Plotter!! :) Det er det jeg bruger mest...
Gravatar #21 - vandfarve
24. jan. 2006 09:25
Jeg havde aldrig hørt om en termisk printer før, så jeg gik lige på Wikipedia. Værsgo, det er sgu lidt teknisk med alle de der dyre engelske ord :-D

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_printer
Gravatar #22 - TYBO
24. jan. 2006 09:35
Mangler et valg: "Jeg har ansat en polak til at tegne alt hvad han ser på skærmen"
Gravatar #23 - wizax
24. jan. 2006 10:14
Brother HL2030... den kører bare og er mega billig ;-)
Gravatar #24 - Ziftex
24. jan. 2006 11:40
har ingen privat printer men på arbejde må det blive Xerox workcenter og hp 4200 der er mest af.
Gravatar #25 - Disky
24. jan. 2006 11:42
Jeg har lige købt en Canon Pixma IP5200 den skriver bare utroligt godt ud på foto papir.

At den ikke er R versionen ser jeg som et lille problem, jeg tager printeren frem når jeg skal udskrive noget.
Og give extre penge for at den skulle være en R'er gider jeg ikke, så hellere mere fotopapir, eller mere blæk.
Gravatar #26 - knasknaz
24. jan. 2006 12:09
#1: Hørt. InkJet sutter for meget gren. Jeg skal helt sikkert også have en laserprinter, når jeg køber en printer på et tidspunkt!
Gravatar #27 - plask
24. jan. 2006 14:34
Har lige solgt et screendump af afstemningen her, så inden længe bliver i newz brugere spammet med tilbud om billige blækpatroner fra tvivlsomme fake accounts!!!!

Kører Canon s900 til A4 og Canon i9950 til A3 og A3+ (med hele 8 forskellige partoner)... Giver super billeder!
Gravatar #28 - thunderdwarf
24. jan. 2006 18:05
En ældre Brother laser printer her. Fik den foræret, da en sekretær påstod hårdnakket at den ikke duede mere. Det var 2 år siden :-)

Vil så gerne have en fotoprinter dog! Der er nu ikke noget som at printe et billede af sig selv!
Gravatar #29 - GodFella
24. jan. 2006 18:48
Jeg er totalt, målløs... Jeg kiggede lige ind på newz efter at have genstartet min pc efter installationen af min totalt nye Canon PIXMA iP5200R... Så min primære printer er en blæk - Farve. Jeg har ikke prøvet den endnu, men den er er indkøbt til primært og printe cd-labels.
Gravatar #30 - ysangkok
24. jan. 2006 20:10
Farvelaserprinter: Samsung CLP-500. Fordi den kun kostede 2500kr. (1000kr billigere end den CLP-550N nævnt tidligere) Jeg har bare sat den på en printserver med parrallelporten. Virker fint når printserveren ikke ødelægger transmissionen (tror det er den) (hvilket den gør ret tit)

Men Samsung Farvelaserprotokollen stinker.
Gravatar #31 - demolition
24. jan. 2006 21:06
Hvad skal man vælge hvis man f.eks. bruger en voksprinter, som f.eks. Xerox Phaser *.*? Ikke at jeg har en, men alligevel.. :-)
Gravatar #32 - thskyt
24. jan. 2006 21:49
#31 - det ville være en "termo-sublimations" printer :)

I mit tilfælde en farve-blæk printer, men den slæber nu flere nullermænd end den printer tekst, så jeg skifter den snart ud med en S/H-laser.
Gravatar #33 - Dreadnought
24. jan. 2006 23:33
CLP-500N her. nam nam.

Hvad med dem som stadig har matrixprintere? De lever altså stadigvæk.
Gravatar #34 - Chucara
25. jan. 2006 00:00
Har vistnok en Lexmark X5100 et sted.. Den var billig, skanner godt og er ikke dyr hvis man magter selv at sprøjte blæk i den.

Har en tablet PC, så bruger stort set ikke papir når jeg kan kommer afsted med det.

Stem Blæk - Farve
Gravatar #35 - mikkelkk
25. jan. 2006 21:37
#31, 32 - mener nu at det kaldes for solid-ink... Termo-sublimations printer anvender en slags folie til at overføre farverne, hvor en solid-ink Phaser smelter voksen og med dysser i printhovedet overfører den smeltede voks til papiret...men nok om det...har selv en canon blæk farve printer.

edit: så jeg ville stemme Termisk for en Phaser voksprinter..
Gravatar #36 - sodhi
26. jan. 2006 08:27
Hvad i helvede gør en "Thermisk printer" godt for? :/
Selv bruger jeg en InkJet (wee! HP FTW).
Gravatar #37 - BurningShadow
26. jan. 2006 11:37

Tjaa, jeg ved ikke hvor de ellers bliver brugt, men i gamle dage brugte man dem f.eks. i skovmaskiner (ved ikke om man stadig gør det).

Prøv at forestille dig, at have en blæksprutte ude i skoven ;-(
Gravatar #38 - mikkelkk
26. jan. 2006 12:06

hmm - ved at en Solid Ink printer er god til at printe ting ud som skal have en fin overflade, fx. glossy print, da voksen i sig selv giver en glanseffekt...men ellers ved jeg hellere ikke rigtig, hvor en termisk printer ville være mere anvendelig end en blækprinter...
Gravatar #39 - rackbox
26. jan. 2006 18:46
Min primære printer er en farvekopimaskine.. Det tæller vel egentlig som en farvelaser...

Derudover har jeg vel en del andre printere. PIXMA IP5000 er dog en favorit på grund af kvalitet og hastighed (sammen med lave driftsomkostninger, når man kører refill-blæk)

Any1, der ved om IP5200 er fikset, så der kan købes refill til den nu? Den kom jo med chip :-(

#38 En termisk printer er genial i et supermarked eller hos folk, der absolut skal printe i andet en CMYK. Termiske printere kan ofte (afhængig af model) også printe guld/sølv/metallic-farver.
Gravatar #40 - slmkbh
26. jan. 2006 22:43
har en god gammel HP LaserJet 6p, "udsmidning" fra arbejdet, havde stået på en hylde i 5 år.. såeh lækkert nok :D
Gravatar #41 - -xero-
27. jan. 2006 11:11
Har en lexmark farveblæk printer til 900. Er godt tilfreds med den
Gravatar #42 - ZOPTIKEREN
28. jan. 2006 11:58
Har selv et eller hp billigt stykke blækfarve reserveprinter, som jo så må være min primære printer. Jeg bruger den dog meget sjældent da jeg hellere skriver ud på min mors xerox phaser 6200N - hvilket helt klart er en lidt sødere printer end min egen.

#4 bitnissen
Det tror jeg ikke du skal være bange for. På den naturvidenskabelige del af AU er der intet som helst der hedder printerstyring - så det regner jeg da heller ikke med der er på de andre universiteter i Danmark.
Gravatar #43 - hgul
29. jan. 2006 11:33
#42 Handelshøjskoler (i hvert fald "min") bruger printerstyring, så mon ikke man kan støde på det på et par universiteter også?

Selv bruger jeg en Canon Pixma IP1600, når det ikke går udover de to kopimaskiner jeg kan bruge som printer hvis der skal skrives store mængder ud.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login