mboost-dp1

Min mus (til computeren)

Gå til bund
Gravatar #51 - Hektor
21. jan. 2003 00:37
#50 Wuzz:
Skil den ad, pil vægten i toppen af musen ud, saml den og vej den igen - hvad vejer den så?
Gravatar #52 - Rationel
21. jan. 2003 13:36
MX500 optisk med hale den styrer for vildt i CS da... har haft MX300, og prøvet 700, den suger GRUM pæl med lav sens det er den ikke hurtig nok til..
Gravatar #53 - TWFH
21. jan. 2003 15:16
#51: Det eneste jeg kan pille ud uden at skrue skidtet fra hinanden (hvilket ikke er aktuelt inden for garantiperioden) er batterierne. Uden disse vejer den 124 gram - til sammenligning vejer min gamle Mouseman Wheel Optical (samme som #36) 134 gram
Gravatar #54 - Dwal
21. jan. 2003 15:45
nemlig kiwi, ikke fedt at den løber tør for batteri midt i kamp :D

optisk med tråd
Gravatar #55 - HauritZ
21. jan. 2003 16:27
MS3.0 ejer jo alt! Fantastisk mus. Men jeg har dog ikke haft mulighed for at prøve mx500 endnu. Er den bedre?! Til spil som Quake3?
Gravatar #56 - Cyrack
21. jan. 2003 17:44
Logitech Cordless MouseMan(R) Wheel ruler for hårdt (IMHO:)! Sammen med Cordless iTouch keyboard, self.
Nu gamer jeg heller ikke så meget, så om der er 300 eller 600 fps gør ikke det store...
Gravatar #57 - SKREWZ
21. jan. 2003 18:48
Hmm... Må man ikke skille sin mus ad indenfor garantiperioden? :D

Det var omtrent det første jeg gjorde, da jeg fik min Dual Optical.... Som man ikke bør skifte de røde lysdioder ud på, btw...

;)
Gravatar #58 - RosaKranbil
21. jan. 2003 19:02
Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 og fUnc sUrface 1030!
Så behøver man aldrig hører på muse skratten mere, eller tænkte på at sin mus skraber henad sin slidte musemåtte :) Den flyver sku næsten med den kombination.

Muse skal have hale, og det samme skal tastaturet. Det der trådløse er djævlens værk - jeg gider ihvertfald ikke bruge det før at man opfinder en energi metode der gør at man ikke skal købe nye batterier. (Og heller ikke recharge. Det skal virke 24/7)
Gravatar #59 - TWFH
21. jan. 2003 19:23
#57: Det var da en grund til at lade være :-)
Gravatar #60 - Sputler
21. jan. 2003 19:27
1. En mus med hale er nemmere at slå folk ned med.
2. En mus med hale bruger ikke batterier.
3. Man kan svinge den rundt i halen... pas på du ikke rammer dig selv.
4. Hvis den bliver væk, så følg ledningen fra stikket. Du kan evt. prøve at trække i ledningen, men pas på at det halve skrivebord ikke vælter ned i hovedet på dig.
5. En mus med hale går ikke i en irriterende standby-funktion, hvis man slipper den i 2 sek mens man gamer.
6. En mus med hale minder dig jævnligt om, at det er tid til at rydde lidt op på skrivebordet - ledningen begynder lidt efter lidt at hænge fast i pizzabakkerne, strømperne og de ubrugelige notater du aldrig har fået sat i orden.

Min mus tror den er et firben og har smidt halen... øv øv. Nu er jeg nødt til at rydde op for at finde den igen... :o(
Gravatar #61 - Hektor
21. jan. 2003 19:44
Her er den korrekte terminologi:

Mus med ledning - mus
Mus uden ledning - hamster

Optisk - hun
Mekanisk - han

En trådløs optisk mus er altså en hun-hamster.
Gravatar #62 - Acro
21. jan. 2003 20:08
#61:
Altså skal man nu også til at bruge gaffa på sin MX700?
Gravatar #63 - CoreDex
21. jan. 2003 21:18

Hvad er en trackball med hale/uden hale så?
Gravatar #64 - Menkhaf
21. jan. 2003 21:20
Jeg tror ikk at optiske mus kan lide mig?

Naa, i hvert fald er mit foretrukne kaeledyr en Logitech Mouseman Sensa, og selvom min er fra 1995 (!) er den stadig yderst brugbar. Ikke noget af det der optiske/traadloese junk.
Gravatar #65 - west
21. jan. 2003 21:21
#63 - En .. død ... han-muser/hamster ..? :P
Gravatar #66 - KozmoNaut
21. jan. 2003 22:07
Jeg bruger en Logitech Wheel Mouse Optical. Jeg er venstrehåndet, så min næste mus bliver nok en Logitech MX300, eller en venstrehåndsversion af MX500, hvis de lytter til mig og mine venstrehåndede venner...

Ikke noget af det der trådløse skrammel her! ;-)

Mit keyboard er et Chicony Hotkey Keyboard til 149,- fra 1998. Det føles kanon, det har udemærket taktilt feedback, det larmer ikke, og det er solidt nok til at slå folk ned med. Jeg arbejder dog på at anskaffe mig et IBM Model M (de gode gamle KLIK-KLIK keyboards). Efter min mening er de simpelthen uovertrufne til blindskrift.
Gravatar #67 - SPiR
22. jan. 2003 07:17
Optisk uden hale er min ven.
Gravatar #68 - Rationel
22. jan. 2003 07:50
<STRONG>#55 (new)</STRONG>Bruger:<B>HauritZ</B>
<STRONG></STRONG>
Jeg var til NETPARTY i weekenden, og der havde en af mine kammerater en ms3.0, vi var 5 til party, og blev alle enige om at MX500 var bedre en ms3.0.

:D Jeg er glad for den da, købte den for 400kr med sort steeal pad.
Gravatar #69 - lassel
22. jan. 2003 08:56
<STRONG>#10 (new)</STRONG><B>kiwi</B>
Øhhh, tastetur + mus skal absolut ikke være trådløst hvis man er fps-gamer!

Trådløst er behageligt til alm. arbejde ved computeren, men alt for langsomt hvis man gamer...

USB 2.0 er da et must for både tastetur og mus i dag :o)

Kører selv med en MS iE 3.0 second version på en S4 sammen med et IBM slashdot-tastetur, begge over usb 2.0

Lav lige et hurtigt dragshot med awp i cs med trådløst?!?! Umuligt, det er rent held så! Med ordentlig mus og tastetur er det skills :o)

Sry for gaming-laming!
Gravatar #70 - Invader
22. jan. 2003 16:10

hmmm...så keder man sig, hvis man gider at tænke over sådan noget...:P
Gravatar #71 - TWFH
22. jan. 2003 16:38
Jeg har altså svært ved at se meningen med argumentet "trådløst er for langsomt" - Min mus har ingen problemer med at følge med i MOHAA, NOLF 1+2, Unreal T og den slags, omend sidstnævnte må siges at være et fejlkøb :-). Jeg kender ingen gamere der har brokket sig over at deres spil ikke reagerer hurtigt nok når man trykker på den designerede 'reload'-tast på et trådløst keyboard... Men det er nok bare os djurslændinge der er mærkelige...
Gravatar #72 - HauritZ
22. jan. 2003 17:10
En med tråd <STRONG>vil </STRONG>jo altid være bedre, så data'ene bliver sendt hurtigere...
Gravatar #73 - graynote
22. jan. 2003 20:30
#69 bettetopben:

Eh.......USB 2.0 er et must? Du skal dælme være hurtig, hvis overførselshastigheden ikke er hurtig nok i USB 1.1 ....en epileptiker på speed kan ikke engang komme i nærheden af at bruge båndbredden...

graynote
Gravatar #74 - IMPREZA
22. jan. 2003 21:03
jeg hader min nuværende kuglemus uden ledning, jeg ska lgøre den ren og købe batterier i dyre domme =(

vil ha en optisk med ledning, fra microsoft som passer til min ICEMAT! =)
Gravatar #75 - Znoo
22. jan. 2003 21:30
Hmmm.... en god mus med gode konfigurerbare drivere (og det har optiske M$ mus) og et godt holdbart IBM keyboard, så er jeg glad. Det hele suppleres med en Wacom digitizer der sætter prikken over i'et :-)

Hvis Logitechs drivere kunne det her http://2105.dk/temp/ms_mouse.jpg ville jeg begynde at overveje en MX500... ikke et sekundt før!
Gravatar #76 - Hektor
22. jan. 2003 21:37
#75 Znoo:
Okay, jeg skal selvfølgelig ikke påstå at kende dine browser-vaner, men hvorfor i alverden har du en muse-knap-genvej til, af alle ting, Bookmarks-menuen?
Gravatar #77 - Znoo
22. jan. 2003 22:39
Ja, bookmarks-menuen er godtnok ligeså nem at fange på keyboardet (som jeg også sommetider bruger), men efter jeg havde kørt med den genvejs-knap ganske kort tid blev den faktisk rigtig rar. Især når jeg skal bruge de bookmarks længst nede på listen.

Prøv selv :-)
Gravatar #78 - Kadann
23. jan. 2003 08:37
Jeg kan kun sige..

Trackball all the way.. :-D

Og man kan sagtens bruge sådan en frækkert til spil af alle slags, det kræver bare at man sætter sig ned og bruger 2-3 uger på at lære den at kende.

Jeg ville ikke engang overveje at gå tilbage til mus igen, mest fordi at jeg sikkert ville smadre min arm, da jeg røg ind i en grim musearm.. som jeg stadig kan mærke, hvis jeg bruger en mus i mere end ½ time.

Desuden sparer man jo penge på sådan en.. jeg har givet omkring 300,- for min (for længe siden) og har ikke ofret noget siden.. folk med mus skal jo helst have ekstra-brian-leds-noget på og så en musemåtte til en lille fantasillion. :-P
Gravatar #79 - Hakke
23. jan. 2003 08:46
<A class=linkmdb href="http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=3&CONTENTID=4979&countryid=4&languageid=15">Cordless MouseMan® Optical</A> og et sort <A class=linkmdb href="http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=1&CONTENTID=5013&countryid=4&languageid=15">Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition</A> det er bare noget der virker....
Gravatar #80 - Praetorian
23. jan. 2003 12:43
Tastatur:
AT Keytronic 2000
Mus
Logitech DualOptical

Begge med ledning. Jeg skal aldrig nogensinde have hverken tastatur eller mus uden ledning.
Gravatar #81 - Kadann
23. jan. 2003 14:31
Vi taler oss' tastaturer? hehe..

IBM, old-school PS/2 tastatur, klikker som ind i helvede, stort som et bord og vejer 3-4 kilo.. se, det holder ;)

Ingen smarte windowstaster, ingen genvejstaster, intet der kan gå i stykker.. taber man cola i skidtet, så ryger det bare i opvaskemaskinen eller under bruseren.. :-D
Gravatar #82 - Znoo
23. jan. 2003 14:49

Nemlig! IBMs den bedste. Det er nok det sidste stykke hardware jeg vil skilde mig af med.

http://www.3m3718.com/modelm.php
Gravatar #83 - Xp3rt
23. jan. 2003 15:23
Optisk trådløs... Gamer ikke så meget, men kan godt lide at holde et LAN-party eller fem om måneden. ;)
Ka' ikke holde hale ud. Jeg er også ligeglad med den mindre reaktionstid ved trådløs på 0,001 sek. eller hvor meget det nu er er, er lidt ligemeget for mig.

:)
Gravatar #84 - Woody
23. jan. 2003 16:10
Jeg bruger Boomslang 2000 og Icemat. Jeg kan udmærket lide cocktailen, men jeg benægter da langtfra Logitech Dual Optical, *med* hale. Kan bare ikke snuppe det der trådløse halløj. Indrømmet; halen kan sætte sig fast, men med en lille gamer-krølle (en snoning så ledningen løfter sig fra bordet og dermed ikke skraber på dette eller musemåtten), og en gang gaffa, så er det nul problemer. Hvad jeg ikke kan lide ved boomslang er at der er et par fejl på den. 1) Et eller andet er gået galt ved designet af undersiden, i hvert fald rør den bageste teflonpad ikke underlaget, men med en gang sandpapir og en hobbykniv er det snildt ordnet. 2) Et eller andet er gået galt med knapperne så gummibelægningen i mange tilfælde er løbet ud over kanten. Dette gør at knapperne kan sætte sig fast en gang imellem. Dette kan ligeledes klares med en hobbykniv hvis man åbner musen (og når den alligevel er åben kan den jo få lidt lysdioder hist og pist - det ser sgu ok kewl ud). Så er der jo også lige designet. Nogen kan lide den andre kan ikke, men det er også min erfaring at folk alt for tidligt opgiver og sætter sig i hovedet at ét bestemt produkt er det bedste. Hvis man lærer at bruge musen ordentligt (altså så den ligger naturligt i hånden, og så man ikke får ondt af at bruge den), så er den sgu god nok. Ergo; synes du designet er fedt, og kan du selv rette de beskrevne småfejl, så er det sgu en ok mus. Desuden kræver det jo også at du kan lide høj sens. Men på markedet findes jo også mange andre gode mus, dog er jeg ikke meget for Microsoft mus, men det er jo op til den enkelte.
Det bedste musedesign jeg længe har set må nok siges at være IBM's toknapsmus. En gammel sag fra dengang man var sej hvis man havde 386, men den roxer altså. Ærgeligt at sens er så lav, og et der mangler scroll. Man burde lave en second edition.

Nu til et lille spørgsmål. Jeg overvejer lidt at prøve noget andet en mus. Jeg havde tænkt på en pen (da jeg tror den kunne være fed til grafik), men trackball har da også været op til overvejelse. Hvad skal jeg vælge?
Gravatar #85 - jK78Fxhjlfgvpc
23. jan. 2003 17:42
Jeg har en optisk trådløs Logitech med ledning(til strømmen)
Gravatar #86 - funkymonkey
23. jan. 2003 18:29
En trådløs med ledning?, sådan en har jeg sgu ikke set før, tænk lige før du formulerer dig :)
Gravatar #87 - west
23. jan. 2003 20:17
Hehe ... har et af de store IBM's, på min firewall ...

Bruger det dog ikke så meget. Heldigvis.
Godt man har SSH =)
Gravatar #88 - Hektor
23. jan. 2003 20:43
#86 funkymonkey:
Det kaldes en MX700
Gravatar #89 - mr_leut
23. jan. 2003 21:32
Ja, jeg har det ONDESTE sæt...
Microsoft Intellieye Explorer 3.0 < selvfølgelig!
Sort Logitech Internet Navigator SE < vildt!!!
Sort Func Suface musemåtte < den rocks!!!!!
Sort Chieftec midi-tower kabinet < med sejt lys og rude i!!!!
Sort Fujitsu Siemens Computers 17" skærm < den er min skat!!!
Sort diskette drev < 50kr...
Hvid Plextor 24x speed brænder < ROCKS YA ASS OF YOUR GRANDMA!!!

Mvh: Mr_Leut aka. da munk
Gravatar #90 - Hjulemand
23. jan. 2003 21:53
MS Intelli Mouse 3.0, er den fedeste mus ever. Og så på min black icemat + min mus har tape på fødderne, så kører det. Man skal ikke vælge trådløs overfor andre mus med hale. ALLE og jeg mener ALLE trådløse muse er forsinket. Og dem der mener noget andet ved ikke hvad de taler om. Dem der har trådløs --> næste gang I spiller CS eller hvad fanden I nu spiller, prøv for sjov, at bevæge musen rigtig hurtigt fra den ene side til anden side, mens I kigger på skærmen. Der kan man se at skærmbilledet først kommer lidt bagefter. Og det er fordi trådløse muse de stinker, ligesom dem med kugle. Det virker ikke. Det er optisk der er det bedste. Indse det N00b's som sidder med alt andet end optisk. I kan ikke ramme i CS.
Gravatar #91 - west
23. jan. 2003 22:06
[edit: flame fjernet ..]
Gravatar #92 - Istasi
23. jan. 2003 22:38
Hallo ... til dem der tuder over at MX700 musen er for tung .. I WANKER FOR LIDT !! .. ingen muskler i armen .. tsk tsk ;)
Gravatar #93 - KozmoNaut
23. jan. 2003 22:50
#81, #82

Ja! IBM's Model M er jo nok det bedste tastatur nogensinde, specielt til touchtyping.

Man kan købe dem (og en ikke-IBM model ved navn "Customizer") her:

http://www.pckeyboard.com

De kan også fås med caps lock og control byttet rundt, og med Windows- eller Tux-taster :-)
Gravatar #94 - KozmoNaut
23. jan. 2003 22:55

jaja... det er ikke værktøjet, men hvordan man bruger det der er vigtigt! ;-)

Kender folk som kan owne de fleste i spil som Quake3 og CS udelukkende med en treknaps kuglemus. Ikke for at lege "mine venner er sejere end dine venner", men faktum er at værktøjerne kommer i anden række. Det er evnerne der tæller.

Og Logitech har faktisk nærmest gjort det umulige med MX700. Den føles seriøst som en mus med ledning. Jeg troede heller ikke på det, men jeg var til træf for lidt tid siden, og der var et par stykker der lige havde købt MX700. Så skulle jeg jo lige prøve dem, og hvis det ikke var fordi jeg er venstrehåndet, så havde jeg sgu købt sådan en krabat med det samme. (Eller en MX500... trådløse ting bliver så nemt væk.)
Gravatar #95 - DEEF
23. jan. 2003 23:04
Logitech <A class=linkmdb href="http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=3&CONTENTID=4984&countryid=4&languageid=15">MouseMan Dual Optical</A>

Func 1030 Surface (sort)

<A class=linkmdb href="http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=1&CONTENTID=5013&countryid=4&languageid=15">Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition</A> (sort)

Lækkert, lækkert ;)
Gravatar #96 - west
23. jan. 2003 23:29
#95 - Hehe, ligner sq mit setup. Bortset fra at mit fUnc er orange ..

Jer andre med fUnx og Logitech 2xOptical .. bruger i den ru eller glatte side? (me likes den glatte)

Ny vote =)
Gravatar #97 - BurningShadow
24. jan. 2003 12:04
Stik mig en touchpad...
Gravatar #98 - blackthorne_dk
24. jan. 2003 13:40
Holder mig nu til min Wacom Digitizer....
Selv om den fylder af h.. til (A3) og jeg kunne godt tænke mig den blyant der passer til, se DET er ergonomisk forkert, men hva pokker, jeg bruger jo aldrig den analoge udgave af de der dimser folk bruger til det de kalder 'at skrive'..
Jeg holder mig til noget med printer- eller netstik...
Btw, så er det jo nice at den er trådløs, uden batterier... plus at den er ret ligeglad med om der skulle smutte et stykke papir eller en bog ind mellem den og pladen, så terrængående er den vel også...
Mon man skulle kalde den for en kat? æder de mus den kommer om ved...

Tastatur? eh, sidst jeg smadrede en spacetast fandt jeg et ude i laden.. Virker fint, selv om den ene shift tast nogle gange sætter sig fast hvis den får en knytnæve...
Hvis mine tastaturer dør med samme hastighed som de gør nu skal jeg til at købe nye i 2005 :/ (har 4 tilbage...)
Gravatar #99 - Cyrack
24. jan. 2003 15:10
#81 & 82
Kan man købe dem mere nogen steder? Jeg voksede op med sådan et tastatur til vores første PC, men hvor det er blevet af ved jeg ikke! Det er det bedste tastatur nogensinde lavet, selv en døv var ikke i tvivl om tasten var blevet trykket ned...
/me wants one!!!!
Gravatar #100 - Kadann
24. jan. 2003 16:20
#99 -

Du kan prøve IBM Danmark, ellers prøv det link der blev posted tidligere:

http://www.pckeyboard.com/

Det er så kun amerikanske udgaver.. men, hey.. det virker ;)

Jeg har selv 3-4 stk. liggende, så jeg er lidt på den sikre side.. men, som regel kan du score et billigt, eller gratis, hvis du finder en forhandler af gammelt computerudstyr.. eller henvender dig til et firma der er ved at smide gammelt udstyr ud.

Hvis du bor i Kbh eller omegn, så prøv Brinck inde i nærheden af Nørreport station .. der er jeg stødt på nogle stykker fra tid til anden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login