mboost-dp1

Lider du af en nørd-fobi?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr1ZZ
2. okt. 2005 22:03
Ikke den mest vellykkede poll mht sidens design (i GFX1 ihvertfald).. den kan vist ik helt finde ud af det lange ord :)
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
2. okt. 2005 22:10
Jeg har lige lavet en orddeling :)
Gravatar #4 - Dr1ZZ
2. okt. 2005 22:12
Væsentligt kønnere, tak.

En der har en liste klar over hvad de forskellige fobi'er er? :)
Gravatar #5 - BurningShadow
2. okt. 2005 22:12

WTF! Hva' browser bruger du??

Btw; Svaret må være Nej, hvilket betyder at jeg valgte "Jeg har tænkt mig at klage over at jeg ikke kan stemme "nej""

[edit]
Nååå, det var (manglende) orddeling, der var problemet...
[/edit]
Gravatar #6 - Norrah
2. okt. 2005 22:17
caligynefobi = frygt for: smukke kvinder
hippopotomonstrosesquipp edaliofobi = Frygt for: lange ord

"My favorit" Dog skrevet forkert!!
logizomechanofobi = Frygt for: computere
phengofobi = Frygt for: dagslys
optofobi = frygt for: at åbne øjnene

lige dem jeg kan, dog syntes jeg der mangler den klassiske super nørd fobi: Pan(t)ofobi = frygt for "alting", og jeg kan ikke finde ud af at bruge google så i må selv finde de andre....

Dog savner jeg fobi for æggeskaler, hvis nogen falder over den vil jeg gerne ha den igen, har totalt glemt navnet...

Stemte btw, nihilofobi, da jeg går ud fra at det betyder frygt for døden? det ville give menning... :) og det er vel egentlig ikke en frygt, hader bare ikke at vide hvad der skal ske... :) (lige en sjov fact, jeg har stemt nihilofobi, og lige pt står den på 0)
Gravatar #7 - fiskah
2. okt. 2005 22:21
<3 hippopotomonstrosesquippedaliofobi
http://en.wiktionary.org/wiki/Hippopotomonstrosesq...
Gravatar #8 - Norrah
2. okt. 2005 22:29
so far: 62%(tag ikke højde for det kan ændre sig) har sagt de vil klage over man ikke kan stemme nej? Men ikke en klage? det er vel et lidt selvmodsigende resultat det her?
Gravatar #9 - BurningShadow
2. okt. 2005 22:31

Jeg begynder at brokke mig over det (klage), engang når jeg får tid til det ;-)
Gravatar #10 - Norrah
2. okt. 2005 22:36
#9 Noooooo, men alligvel, hvis du holder lige så meget som en "åbenbart" standard bruger af newz lover, så er vi stadig i den sikre zone. (0 ud af 51 er ret gode odds)
Gravatar #11 - Pingu
2. okt. 2005 22:37
Her har i så min "jeg-kan-ikke-stemme-nej"-klage!!! Det er altså for dårligt!!!
Gravatar #12 - Norrah
2. okt. 2005 22:38
#11 snøft, men stadig. 1 ud af 52 er da lidt for ringe?

Foresten vil jeg da lige tilføje noget relevant for en gangs skyld, det er da vel ikke alle nørder der lider af en fobi? Self, har alle mennesker en form for fobi, lissom kvinder har med: Hypertrikofobi(frygt for kropsbehåring, thank god for that :). men alligvel, er det ikke lidt ondt at gå ud fra at vi enten er uvidende, sur eller i besiddelse af en fobi.

edit: ahhh kainofobi, nu kan jeg huske den. Den hedder altså egentlig "Cenotofobi" hvis vi skal knæppe fluer, men:

kainofobi/Cenotofobi = Frygt for: nyheder, eller nye påfund??
ret mig venligst hvis jeg tager fejl er lidt træt
Gravatar #13 - amokk
2. okt. 2005 22:46
#4 "En der har en liste klar over hvad de forskellige fobi'er er? :)"

Har du overvejet at tage den option der hedder
"Jeg kan ikke finde ud af at bruge Google, og derfor ikke finde ud af hvad alle disse ting betyder"
?
Gravatar #14 - Norrah
2. okt. 2005 22:49
#13 han har ikke givet til kende hvad han har stemt? så hvor kom det fra? (går ud fra de hentyder til at han skal følge anvisningen?, i så fald så omformuler, den kan misforståes // du er vel admin)

lige en rettelse til min post #6 i har sgu stavet rigtigt, troede rn var et m, men anyway, i mangler stadig et mellem _ rum
Gravatar #15 - eruantalon
2. okt. 2005 22:56
Indtil videre er det kun Nihilofoi der ikke kan findes på google, udover en svensk hjemmeside hvor ordet bliver kort nævnt.
Gravatar #16 - Norrah
2. okt. 2005 23:13
#15 du har sgu ret: men alligvel:
Er du redd ingen skal legge merke til deg? hvilket er alt der står på den side.
her

Den kommentar siger vel sig selv, hvis vekommende vel og mærket har ret. hvilket så betyder jeg tog fejl før, snøft... min eneste rigtige frygt.

nihilofobi betyder måske: frygt for at blive overset.
jeg byggede mit eget gæt udfra: Nihilisme, altså at gud er død og sådan og der ikke er noget himmerige, altså frygten for efterlivet... (bedre sagt som af #17 frygten for intetheden) btw, er det en specifik nørd fobi????

Gud er død/eksisterer ikke » der er intet udenfor mennesket, der kan legitimere én given sandhed eller én given moral. Der findes intet objektivt grundlag for etisk eller anden erkendelse.
Man eksisterer kun i kraft af sin egen erkendelse og moral er kun i kraft af, at man erkender den.
Gravatar #17 - m_abs
2. okt. 2005 23:19
Han tager fejl det betyder "frygt for intetheden"
Prøv at søg efter det på engelsk istedet
Gravatar #18 - Blinklys
2. okt. 2005 23:21
Findes der mon en fobi-betegnelse for terminalskræk? De fleste Windows-administratorer går jo nærmest helt i panik, så snart de ser en sort skærm med en blinkende cursor ... ;)
Gravatar #19 - m_abs
2. okt. 2005 23:23
shellphobia?
Gravatar #20 - wysiby
2. okt. 2005 23:34
Man må sige at det er en stærk form for ironi da man fandt på navnet "hippopotomostrosesquippedaliofobi" til at beskrive en angst for lange ord :)
Gravatar #21 - Norrah
2. okt. 2005 23:46
#19 man skal være pænt nørdet før det går op for en det ikke er skildpaden du snakkede om :), var for vandt til at snakke om den anden... og så talte du med dig selv.
#20 ej, virkelig? :) Det er næsten tautologi, dog ikke helt da det ikke er en statement, men ja ok, i kan vel følge mig, hvem vil ikke være nervøs for at skulle stave det :)

Hvad er det nu Stating the obvious hedder for en animator? Det er en koncept med dårlig dialog og animation.... my mind is blank!! var egentlig det jeg ville havde sagt, men måtte ud i noget længere med tautologi som jo langt fra er det samme: Tautology
Gravatar #22 - Norrah
2. okt. 2005 23:52
Det er lige gået op for mig, jeg tror sgu jeg keder mig :) godnat.

please dont rate mig: "irrelevant" det betyder i ikke behøver høre på mig mere :)
Gravatar #23 - Chucara
3. okt. 2005 00:21
Hvad f..... sker der? Hvorfor h....... kan man ikke stemme "Nej" ??

;)
Gravatar #24 - Gruesome
3. okt. 2005 00:31
[Offtopic rant]

Det her er et dansk site, og så du behøver ikke udøve selvcensur. Det er ikke fordi vi ikke ved at der skal stå 'fanden' eller 'helvede', og det hiver bare sproget ned at folk mere og mere er begyndt at udøve denne form for censur.

Det er ikke en børnehave det her. Hvis du mener det er passende at skrive 'fanden' eller 'helvede' så gør det. Hvis du mener det er nødvendigt at censurere de ord væk, så lad helt være med at skriv dem.

Kom nu over det her amerikanske kompleks med 'f*cking' osv... Det er idiotisk.
Gravatar #25 - amokk
3. okt. 2005 00:38
#24 det er ikke et spørgsmål om at man er bange for at skrive noget forbudt, men derimod at man oftest fremstår som primitiv og mindre mindre saglig hvis man smider om sig med fanden, helvede, fucking osv.

I visse situationer kan det dog være på sin plads give ens budskab lidt ekstra slagkraft via ovenstående ord, men dette indbærer oftest at man er nødt til at moderere sit eget sprog, for ikke at synke til et for lavt niveau...
Gravatar #26 - Gruesome
3. okt. 2005 00:55

For ikke at afspore debatten har jeg lavet en tråd om det her.
Gravatar #27 - nolife
3. okt. 2005 05:25
Hehe...Fed poll. Lange ord Equals ARGH!
Gravatar #28 - ParusMajor
3. okt. 2005 05:55
Hvorfor ****** kan man ikke stemme nej?
Gravatar #29 - Windcape
3. okt. 2005 06:52
jeg mangler dagslys-fobi og pepsi-fobi (rigtige nørder drikker coca cola, eller kaffe) på valgmulighederne.
Gravatar #30 - bamsemusen
3. okt. 2005 07:08
Mangler først og fremmest en mulighed for at kunne stemme på noget andet? Og for det andet, er da en skænsel at det ikke er muligt, at stemme på macrofobi (fobien for lange ventetider)...
Gravatar #31 - PaNiX
3. okt. 2005 07:46
Det er sgu altid noget man ikke har Clinophobia (frygt for at gå i seng), når man skal stave sig igennem hippopotomonstrosesquippedaliofobi - det bliver hurtigt trættende!
Gravatar #32 - generalbc
3. okt. 2005 07:54
Intetheden kan sgu godt skræmme mig lidt!
Gravatar #33 - MR Bacardi
3. okt. 2005 07:55
Lidt sjov læsning:
http://www.sonnerasmussen.dk/fobi-angst-i-alfabeti...
Der er godt nok mange ;)
Gravatar #34 - Viperaberus
3. okt. 2005 08:05
Der er en temmelig lang liste på http://www.blifaloo.com/info/phobias.php
(Ak - #33 kom først med lignende...)

Findes der mon en fobi-betegnelse for terminalskræk? De fleste Windows-administratorer går jo nærmest helt i panik, så snart de ser en sort skærm med en blinkende cursor ... ;)
Burde falde under:
Melanophobia - Fear of the colour black.
Gravatar #35 - lollypork
3. okt. 2005 09:35
Har stemt nej, men har faktisk en mild form for siderodromofobi og også aichmofobi. Så ved i dét.
Gravatar #36 - Wenix
3. okt. 2005 09:50
Nihil er "Ingenting" eller "Intet"

Nihilofobi er vel frygten for: ingenting?
Gravatar #37 - rasmoo
3. okt. 2005 09:52
Endnu et bevis på at man ikke skal stole på alt man læser på nettet.

"Meningitophobia - Fear of a masterbation disease." (blifaloo)

Indeedy.
Gravatar #38 - neckelmann
3. okt. 2005 10:00
Jeg lider af catoptrofobi, hagiofobi, haemofili, heliofobi og phengofobi! Muhuhuhaha :)
Gravatar #39 - bruuno117
3. okt. 2005 10:08
nihilofobi= angsten for at ingen lægger mærke til en eller hvad ?

Jeg har desværre en snert af caligynefobi :/
Gravatar #40 - CableCat
3. okt. 2005 10:09
Kainofobi - nye ting, oplevelser og situationer
logizomechanofobi - computere
caligynefobi - smukke kvinder
phengofobi - dagslys
nihilofobi - ?
optofobi - at åbne øjnene
hippopotomostrosesquippedaliofobi - lange ord
Gravatar #41 - WhiteSpider
3. okt. 2005 10:12
Det er da lidt af en syg afstemning. Der skulle arbejdes for at finde svarene. Det er vi jo slet ikke vandt til... Såe lad det ikke blive en vane da det er al for hårdt arbejde på så'n en mandag
Gravatar #42 - oleo
3. okt. 2005 10:32
Enu en poll som man ikke gidder at deltage i !
Hvorfor er der pludselig gået sport i at lave de mest uinteressante polls ?
Gravatar #43 - amokk
3. okt. 2005 10:41
#42 fordi det er så sjovt at se dig whine :-p
Gravatar #44 - CZi
3. okt. 2005 10:50
Den kendte fobi for at næste Newz poll, hvis muligt, er endnu ringere end den nuværende?

Fobi for nutids-r?

Fobi for Hacker/Cracker diskussioner? eller den mere kendte fobi for nedsættende ord om mit favorit OS?
Gravatar #45 - amokk
3. okt. 2005 10:52
#44 ehm...

"Fobi for nutids-r?"
og herefter
"Fobi for Hacker/Cracker diskutioner?"

skal du ikke lige lære at stave til diskussion inden du begynder at rette folks brug af nutids-r?
Gravatar #46 - CZi
3. okt. 2005 11:00
Jo, det kunne godt se sådan ud - har rettet.

Dog skulle listen forståes som mulige/manglende valgmuligheder og ikke et udfald mod stavefejl hos andre.
Gravatar #47 - LeonM
3. okt. 2005 11:07
Det kunne være interssant med:

Hvilket operativsystem benytter du ?

1. Microsoft
2. Linux
3. Mac
4. Alle
5. Hvad er et operativsystem ?

:) Leon
Gravatar #48 - amokk
3. okt. 2005 11:10
#47 du kan se folks brug af browser (og dermed i nogen grad også OS) her:
http://www.newz.dk/stats/

Omend listen ikke er helt så fyldestgørende som den kunne være
Gravatar #49 - drbravo
3. okt. 2005 11:44
Hmm. Jeg syns nu der mangler et par fobier på den liste - som f.eks.

Arachibutyrofobi, Batonofobi, Gynofobi og Erotofobi..

Jeg lider nok lidt af Ergasiofobi hvis jeg skal vælge en.
Gravatar #50 - Blinklys
3. okt. 2005 11:47

Vil gerne have BSD med på den liste ;) synes det er ærgeligt, hvis den bare skal ind under andet. Men ellers et ganske oplagt foreslag til et poll :)

Eller måske dele den op i en "Hvilken OS bruger du til desktop?" og en "Hvilket OS bruger du til server?" ... tror nemlig godt der kan vise sig en interessant forskel mellem de to ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login