mboost-dp1

Læser du diskussionen for en nyhed?

Gå til bund
Gravatar #1 - Kisbye
28. mar. 2006 15:26
Jeg læser ofte kun diskussionen.
Gravatar #2 - maxt.dk
28. mar. 2006 15:28
Skal man da, specielt når man er i dårlig humor! Nogen kommentar i diskussioner er så lang ude at det er ikke til at holde ud :D
Gravatar #3 - Disky
28. mar. 2006 15:51
Hvis emnet er spændende så ja, eller ikke.
Gravatar #4 - rpey60
28. mar. 2006 16:20
Der plejer altid at være nogle brugbare rettelser og links fra diverse fluekneppere =)
Gravatar #5 - HCAndersen
28. mar. 2006 16:27
Læser aldrig diskutionerne eller kommenterer. Niveauet er for lavt ;-)
Gravatar #6 - Ronson ⅍
28. mar. 2006 16:49
Læser enten en diskussion hvis emnet interesserer mig, jeg føler jeg har noget at bidrage med eller jeg forventer en eller anden har skrevet noget spøjst. Det ene udelukker ikke det andet.

#5: Når du ikke engang kan stave til diskussion (edit: og 'kommentarer' ser jeg) - du kan endda skrive direkte af fra flere steder på siden - så vil jeg vove at påstå at niveauet er en kende for højt til dig ;)
Gravatar #7 - T-Hawk
28. mar. 2006 16:53
Læser da for det meste diskussionerne, og deltager selv, men kun hvis jeg mener jeg har noget at bidrage til debatten.
Udover det kommer der jo tit nogle interessante informationer fra andre der deltager i diskussionerne.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
28. mar. 2006 16:56
#5 sjovt nok falder det faglie niveau når du deltager ;)
/joke

Ontopic:
Faktisk er diskussionerne en af de eneste grunde til at jeg bruger newz.dk, de resterende to grunde er at forummet er et fantastisk godt sted at lære nye ting og så at man lige hurtigt kan læse en (ik al for ny...) nyhed på dansk :)

Selvfølgelig er der nogle ting som bare ikke interresere mig men som #2 påpeger kan man da altid få et billigt grin herinde! :P
Gravatar #9 - lobner
28. mar. 2006 18:00
Der mangler en valgmulighed!!

Hvad med os som KUN ser diskutionen, fordi man kommer herind via links i RSS-feeds?

Firefox og http://newz.dk/rss er gode venner :P
Gravatar #10 - Spiderboy
28. mar. 2006 18:08
Jeg læser stort set altid diskussionen, hvis nyheden interesserer mig. Hvis jeg har i sinde at skrive et indlæg, læser jeg altid tråden, med mindre andet er anført.

Det irriterer mig nemlig, når folk skriver et indlæg helt ude af kontekst i en længere tråd, fordi de ikke har fulgt med i dikussionen. Og hvis jeg selv gjorde det, kunne jeg jo ikke tillade mig at brokke mig over det. ;-)

Der er nu mange, som har stemt "af og til". Jeg troede faktisk der var flere, der læste diskussionerne, end der er.
Gravatar #11 - Lobais
28. mar. 2006 19:58
Hvis nu de 80, der finder niveauet for lavt selv begyndte at deltage, så skulle niveauet nok begynde at stige! (Troede de)
Gravatar #12 - Jazzy182
28. mar. 2006 20:30
Er vi virkeligt kun 50 ud af næsten 1000 som deltager ??
Med alt det BS som bliver lukket ud herinde - skulle man tro at vi var flere 100 :)
Gravatar #13 - Tesnjak
28. mar. 2006 21:19
På nuværende tidspunkt har 58 personer stemt, ja deltager i dem men kun 12 personer der har skrevet en kommentar ;], something is wrong here :P
Gravatar #14 - ldrada
28. mar. 2006 23:58
Jeg læser kommentarer for nyheder der interreserer mig, men jeg skriver ikke ofte.
Stikord:
[*]Fagligheden er nede på 0.
[*]Windows brugere tror at newz domineres af Linuxbrugere, og opfører sig som en syg bunke skræmte får med hensyn til deres OS. Virkeligheden er at størstedelen af newz' brugere er gamere der bruger Windows ekslusivt, og at de allesammen er rigtig gode til at klappe hinanden på ryggen og rate kritiske indlæg som "flamebait" selv om det i virkeligheden var konstruktiv kritik.
[*]Jeg hader OS flamewars...
[*]Folk kender ikke forskel på "at flamebaite" og "at flame".
[*]Der var en gang en nyhed som omhandlede Apache. Jeg blev sygt forstyrret af alle de folk som sagde at IIS var bedst, af den ene eller anden grund. Hvad der rystede mig mest, var dem som brugte GUI'et som et argument for at IIS er bedre end Apache.
[*]Jeg tør næsten aldrig at skrive noget som kan starte en relant og interresant diskussion, for folk kan heller ikke kende forskel på at "flamebaite" og at "starte en diskussion med kritiske argumenter"
[*]google+beta jokes fra folk som ikke aner hvorfor Google synes at "Beta" er en så god ide.
[*]"Hvorfor fanden (skulle|ville) (man|han|hun|de) gøre det???" - Hvis man ikke selv kan besvare det spørgsmål med "Fordi man kan!", så er man ikke en ægte nørd. Uden ægte nørder, er et IT-nyhedssite ikke længere en interresant kilde af brugerkommentarer for folk som mig.
[*]Alt for få mennesker vil kunne forstå syntaksen brugt i ovenstående punkt fordi de er IT-begavede

Ja, kom du bare med din rating. Jeg ved at jeg har ret.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
29. mar. 2006 06:33
# Windows brugere tror at newz domineres af Linuxbrugere, og opfører sig som en syg bunke skræmte får med hensyn til deres OS. Virkeligheden er at størstedelen af newz' brugere er gamere der bruger Windows ekslusivt, og at de allesammen er rigtig gode til at klappe hinanden på ryggen og rate kritiske indlæg som "flamebait" selv om det i virkeligheden var konstruktiv kritik.

Giver dig fuldkommen ret.. det og hvis man siger at man er Mac bruger er man også rimelig sikker på at man ikke overlever en enkelt dag herinde...
Gravatar #16 - Windcape
29. mar. 2006 07:19
#14 burde vi enig ikke rate dig "flamebait", da en helt masse mennesker sikkert vil flame dig ?-)
- ellers enig

[ontopic]
hov.. jeg skrev vist noget :-) gæt mit svar.
[/ontopic]
Gravatar #17 - Odin
29. mar. 2006 08:21
Sjovt at der er 202 mennesker der foler sig haevet over alle andre :) Faktisk ikke saerlig dansk :p

"under mit faglige niveau" ...ha, ret godt
Gravatar #18 - larsp
29. mar. 2006 08:39
#14 Du har bestemt fat i nogle ting. Derfor er der netop brug for din stemme i debatten, for at forsøge at højne niveauet lidt.
Jeg tør næsten aldrig at skrive noget som kan starte en relant og interresant diskussion, for folk kan heller ikke kende forskel på at "flamebaite" og at "starte en diskussion med kritiske argumenter"

Hvis et relevant indlæg bliver rated flamebait, så er det IMO vedkommende der har lavet ratingen der er til grin. Og hvis du ikke tør skrive et indlæg pga. et ratingsystem, så er du måske ikke så moden alligevel som jeg troede...
Gravatar #19 - MiniatureZeus
29. mar. 2006 10:00
Nu vil jeg lige hurtigt indskyde et svar til det, da jeg giver #14 ret,
Det jeg mener er at man faktisk ikke gider at bidrage til en disk. med noget som måske er lidt kritisk anlagt eller ikke "lige passer i de andres smag", simpelthen fordi at det er alt alt for irreterrende at man skal forsvare sit indlæg mod diverse idioter(ja undskyld tonen, men bliver faktisk lidt små sur nu!)
Gravatar #20 - BurningShadow
29. mar. 2006 10:45
Nej aldrig, jeg skriver bare...
Gravatar #21 - XorpiZ
29. mar. 2006 14:46

Jeg er enige i de fleste af dine punkter, men

Windows brugere tror at newz domineres af Linuxbrugere, og opfører sig som en syg bunke skræmte får med hensyn til deres OS. Virkeligheden er at størstedelen af newz' brugere er gamere der bruger Windows ekslusivt, og at de allesammen er rigtig gode til at klappe hinanden på ryggen og rate kritiske indlæg som "flamebait" selv om det i virkeligheden var konstruktiv kritik.

Masser af fine påstande i det punkt. Jeg er uenig. Der er visse linux-brugere herinde (ingen nævnt, ingen glemt), der ser MS som det store onde væsen, der skal svines til ved enhver given lejlighed. Og det er usandsynligt træls at se på disse indlæg. Også en af de primæere grunde til at jeg sjældent gider blande mig i diskussionerne mere.. :)
Gravatar #22 - ldrada
29. mar. 2006 18:46
Ja, men ud over alle folks forskellige synspunkter med hensyn til styresystemer, og andre fjollede ting, så mener jeg at begge "lejre" er ret irriterende. Næsten alle IT-relaterede diskussionssteder med en så bred målgruppe har denne virtuelle opdeling. Hvis man hører til den ene lejr, synes man at der er en overflod af folk fra den anden, og vice versa.
Der var engang hvor jeg godt kunne finde på at sige noget i stil med "Hvert styresystem til sin opgave, Windows på skrivebordet. nix på serveren", men efter at have forsøgt at være fornuftens fortaler flere hundrede gange i træk, bliver man lidt træt af det.

[url=#18]larsp skriver[/url]:
Hvis et relevant indlæg bliver rated flamebait, så er det IMO vedkommende der har lavet ratingen der er til grin. Og hvis du ikke tør skrive et indlæg pga. et ratingsystem, så er du måske ikke så moden alligevel som jeg troede...

Det kan meget vel være at jeg bare kan tænke "Sikke dog meget den nar er til grin" når et af mine indlæg bliver ratet som "flamebait", bare fordi personen var uenig med mig, men det ændrer ikke meget på at jeg føler mig pisset på når noget jeg har skrevet som seriøs respons bliver nedstemt som noget negativt uden nogensomhelst forklaring på hvorfor.

Og nu synes jeg altså at jeg er begyndt at whine noget så voldsomt. =)
Gravatar #23 - XorpiZ
29. mar. 2006 19:24

Så er vi jo enige :)
Gravatar #24 - MiniatureZeus
29. mar. 2006 19:28
Hmm ret sjovt/mystisk egentlig... i denne tråd er der kun 23 som har skrevet... ligner ikke de normale afstemningstråde hvor der nemt kommer 100+ indlæg :)
Gravatar #25 - Spiderboy
29. mar. 2006 20:17
Jeg fatter ikke, hvorfor folk går så meget op i de ratings.

Herre-gud, det er da ikke meget andet end en vejledende klassifikation af indholdet af et indlæg, og nogle i bund og grund ligegyldige point på ens profil.
Gravatar #26 - rahlff
29. mar. 2006 20:43
"...og nogle i bund og grund ligegyldige point på ens profil."

Ligegyldige?!?
De er ikke lige gyldige.
Jeg laver et print af mine point og vedlægger, sammen med et print af min WOW char, næste gang jeg skal sende en jobansøgning!.
Så kan de se at jeg er en meget høflig og veldannet lvl 50 rogue
Gravatar #27 - -xero-
29. mar. 2006 22:07
stemte for lavt fagligt.. der er altid nogle der er spændende at høre på, men de opvejer slet ikke alle de flamebaiters der spammer hele tiden.. såh, holder mig til nyheden, for det meste.
Gravatar #28 - Hundestejle
30. mar. 2006 12:53
Jeg hygger mig gevaldigt med at læse kommentarerne herinde, som ofte er både underholdende og informative. Jeg tror, at de fleste som har stemt "Nej - for lavt fagligt niveau" er nogle snobberøve som i bund og grund ikke forstår diskussionerne og ikke ønsker at lære, fordi de selv tror de kender alle svarene.
Selvfølgelig er der nogle der udtaler sig om noget de ikke kender til, men det kan faktisk også give muligheder for nytænkning. Hvis det ikke var for kommentarene ville jeg ikke besøge Newz så ofte.
Generelt er her mange voksne og fornuftige mennesker herinde, der forstår at en debat ikke er et personangreb, og som iøvrigt bruger ratingsystemet fornuftigt.
God poll, forresten :)
Gravatar #29 - franke1
30. mar. 2006 19:21
Læser altid diskussionerne hvis det er et emne som jeg syntes er interessant eller jeg bare røv keder mig.

Det er dog rimelig sjældent at jeg deltager selv da jeg ikke poster med mindre jeg kan bringe noget nyt og brugbart ind i diskussionen og ikke bare min holdning til et givet emne.

For i det øjeblik at man bare poster holdninger og ikke argumenter bliver diskussionen rimelig ligegyldig. Dette gælder dog ikke i poll diskussionerne, som også er de eneste jeg ofte poster i.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login