mboost-dp1

Kunne du finde på at købe en stationær computer?

Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
5. nov. 2006 22:28
Mangler en tredie mulighed.

Ja, kunne ikke drømme om at købe en laptop.

Men det er nok bare mig der kan lide, at det er let og billigt at skifte delene ud, på min stationære, uden at bekymre mig om, at få brændmærker på bordet, eller noget andet vitalt svedet af i skødet.
Gravatar #2 - WhiteSpider
5. nov. 2006 22:29
Mangler der ikke en mulighed....?!?
Jeg er en slags nørd så jeg bygger selv... Eller noget :)

Det er fint med en bærbar, men der er ikke de samme muligeder for at opgradere selv f.eks
Gravatar #3 - buch
5. nov. 2006 22:30
Kunne aldrig finde på at købe en stationær mere, og de sidste 3 computere jeg har haft har været bærbare. Bruger den hver dag, og den bliver slæbt rundt hverdag.

Dog ville jeg købe en stationær til mit kommende media center og server.
Gravatar #4 - BurningShadow
5. nov. 2006 22:33
Jeg kunne godt finde på det, engang når min nuværende skal udskiftes, men jeg tror ikke jeg kunne kunne finde på frivilligt at undvære en bærbar.
Gravatar #5 - Norrah
5. nov. 2006 22:50
Så hvis man ikke vil købe en stationær, så køber man en bærbar eller hvad? hvad nu hvis jeg havde tænkt mig at stjæle min næste stationære computer?
Eller kun skifter når jeg får en ny?
Eller gå over til noget helt tredje...
Gravatar #6 - Regus
5. nov. 2006 23:05
Jeg kunne ikke drømme om kun at have én computer...
Gravatar #7 - Friwwies
5. nov. 2006 23:11
laptops er stadig ikke en erstatning for stationæren.
desktop = billig, opgraderbar, performance,
laptop = mobil

sådan ser jeg fordelene for de 2 slags.
Gravatar #8 - apoltix
5. nov. 2006 23:12
Jeg har en (forholdsvis ny) bærbar og jeg har en stationær. Sammenlignet duer den bærbare ikke til særlig meget, og den har det med at overophede, når man har den på sit skød - paradoksalt så, at det hedder en laptop. Kunne sagtens finde på at købe en stationær, uanset hvor meget strøm den bruger sammenlignet med den bærbare.

Er enig med #1 om, at det er dejligt, at kunne udskifte sine dele, når man nu har lyst til det, uden at investere i en ny bærbar til over dobbelt så stor en pris.
Gravatar #9 - trylleklovn
6. nov. 2006 00:01
Der skal da også en iMac på bordet.. Den vil stå flot ved siden af min MacBook :)
Gravatar #10 - Kadann
6. nov. 2006 00:26
"Ja, kunne godt finde på at købe en stationær computer."

Jeg kan ganske enkelt ikke udholde at sidde med en bærbar computer i længere tid af gangen, fordi det er svært at få skærmen i den rigtige position så jeg sidder forkert.

Dertil kommer problemet med tastaturet, som altid er en smule for småt i forhold til normale tastaturer, er ikke så behageligt for mine håndled som mit MS Natural Keyboard og mangler det numeriske tastatur.. og en ekstern dims til det formål, eller aktivering af det på det normale tastatur, er ikke noget jeg kan bruge til noget.

Så er der jo fordelene i opgradering og at man som nørd altid har et par stumper på lager, så er der noget der går i stykker i maskinen, så kan man som regel have en funktionel maskine, mens den døde ting bliver fikset eller erstattet, frem for at skulle sende hele maskinen afsted.

.. og der er ganske sikkert flere fordele jeg ikke kan komme på lige nu. :)
Gravatar #11 - zeon
6. nov. 2006 02:15
tjaa. jeg har begge dele, og når jeg skal have nyt bliver det en stationær comp... og lige i øjeblikket har jeg store problemer med min stationære, den fryser konstant, i startup i windows og i spil. men nogen gange kan den godt overlever i lang lang tid. hvor den er ved at installe en windows.
men lige nu har jeg så sat min bærbar il min skærm,mus og tastetur :)..

men tror der går lang tid før bærbare kan følge med. både i pris og udeevne..
Gravatar #12 - sKIDROw
6. nov. 2006 02:48
Hvorfor enten eller?.

Har da to stationære og en laptop.. ;)
Før eller siden skal de da begge udskiftes.

Hvad gør en rigtig nørd, når hans computer går ned?.
Han sætter sig da over til en af de andre!... :P
Gravatar #13 - Mort
6. nov. 2006 07:08
Jeg tror laptops er praktiske til Hr. og Fru. Hansen som ikke har brug for den helt kraftige maskine, mens os som har brug for performance stadig ikke kan leve med en bærbar.

Det kan godt være at bærbare computere er blevet hurtigere men deres performance kan stadig slet ikke måle sig med stationære computere.
Gravatar #14 - D_V
6. nov. 2006 07:12
Jeg har både stationære og bærbar.... Bærbar er sgu meget praktisk når man skal afsted hjemmefra i længere tid, eller på kursus og lignende... Men kunne aldrig overleve uden min stationære.

Hvad gør en rigtig nørd, når hans computer går ned?.
Han sætter sig da over til en af de andre!... :P

^^ So true !!!!
Gravatar #15 - supremewulff
6. nov. 2006 07:31
Det er helt klart nemmest at have både en stationær og en bærbar.

Så har man Performance og mobilitet.

syntes jeg!
Gravatar #16 - Disky
6. nov. 2006 08:15
Selvfølgelig kunne jeg det, jeg anvender hvad der er bedst til opgaven.

Derhjemme er en stationær bedst, og når jeg er på vej, bruger jeg en laptop.

Så selvfølgelig har man begge dele, en arbejdsmaskine i arbejdsværelset, en MCE i stuen, en server på loftet, samt en bærbar til undervejs.
Gravatar #17 - Modvig
6. nov. 2006 08:43
Laptops er gode, bare ikke til gaming. Så der foretrækker jeg klart en stationær da der stadigvæk er mere kraft i sådan en. Men nu da jeg sidder på HTX fortryder jeg bestemt ikke at jeg fik købt mig en bærbar. Når jeg siger bærbare ikke er gode til spil, så er det fordi tastaturet næsten er en tand for kompakt hvilket gør det svært at bruge de rigtige taster, bla. i final fantasy 11 hvor spillet er baseret på numlock taster eller vore kære world of warcraft som også er afhænginge af mange knapper :)
Gravatar #18 - .dot
6. nov. 2006 09:05
#17 - WoW kan man fint spille uden et ordenligt tastatur, det eneste man egentlig behøver er en ordenlig mus
Gravatar #19 - trylleklovn
6. nov. 2006 09:57
Et laptop tastatur er da langt federe end de gammeldaws tastaturer... Har skiftet min stationæres gamle brik ud med et dejligt slim, laptop lignende tastatur for længe siden og det er dælme rart.

Helt klart skal man da have en laptop til mobilitet (Og her er det altså rimelig ligegyldigt om den kan andet end at tage noter), og så en stationære til det lidt mere heftige arbejde.

#15 Det hedder "Synes" i nutid, medmindre du har skiftet mening siden da.
Gravatar #20 - TuxDK
6. nov. 2006 11:15
Tjah, jeg vil ikke af med hverken eller..
Har en stationær til gaming, fil server osv, men en laptop til at arbejde på.

Kan bare enormt godt lide at arbejde på en laptop's tastetur.
Tasterne er perfekte til at kode på, imo.
Gravatar #21 - TuxDK
6. nov. 2006 11:17
[offtopic]
Hvad for et tastetur har du? Er selv på udkig efter et tastetur der har "laptop lignende" taster.
[/offtopic]
Gravatar #22 - MiniatureZeus
6. nov. 2006 11:30
#21 TuxDK

Han snakker nok om Logitech DiNovo :)
Jeg har det selv, og det er super behageligt at bruge især den tilhørende num-pad som har klokkeslæt, termometer (lidt ligegyldigt imo) og lommeregner samt genvejstaster til mediaplayer...

Hvis du er interesseret i at købe, så skriv en PM til mig, da jeg lige har fået et nyt:) (bare rolig det andet fejler intet :)

/Offtopic
Gravatar #23 - TuxDK
6. nov. 2006 11:35
Hmm nej tak, kan ikke lide layout af tasterne lige over piletasterne. Men ellers tak for tilbuddet.
Gravatar #24 - Man in Black
6. nov. 2006 11:36
Som de fleste også skriver... jeg vil ikke undvære den stationære pga. bedre performance, let at opgradere, billigere dele, bedre komfort osv.
Desuden står den stationære tændt 24-7-365, hvilket en bærebar ikke egner sig til.

Samtidig vil jeg ikke undvære den bærebare til at have med, når det måtte være belejliget.

Så, enhver ting til sin tid. -Bruger den stationære langt mere end den bærebare.
Den bærebare bruger jeg kun til uddannelsesrelateret brug. -Den stationære til alt andet...
Gravatar #25 - trylleklovn
6. nov. 2006 12:05
#22 Der tager du grueligt fejl, jeg ville aldrig i livet købe en trådløs input enhed.

Det er derimod dette dejlige stilfulde tastatur :P Billigt, men rart: http://www.itbutikken.dk/i/98506/1.htm
Gravatar #26 - Disky
6. nov. 2006 12:09
Tak for tippet, med det keyboard. Har længe ledt efter et nyt keyboard hvor tasterne sidder som de nu engang skal.

Dog ville jeg gerne havde det trådløst, men hellere en ledning, end at tasterne er smidt på med en skovl.
Gravatar #27 - DiZaster
6. nov. 2006 12:10
Som mange andre herinde bruger jeg begge dele med stor fornøjelse, og ville helst ikke undvære nogen af dem.
Jeg har et par stationære, da de nu engang er rarest at arbejde på. Gider ikke at skulle sætte min laptop til en større skærm, og plugge et ordentligt keyboard til.
Men ellers er mine laptops uundværlige på turene frem og tilbage til arbejdet, samt har kæresten fået en, så hun holder sig fra de stationære ;-)
Gravatar #28 - desvaerre
6. nov. 2006 12:46
Vil godt nok aldrig købe en bærbar igen, føj for den hvor mange penge har jeg mon spildt på det..

Nææ ydelse og fleksibilitet er nice!
Gravatar #29 - Oddj0b
6. nov. 2006 14:52
Ja sådan en iMac 24" kunne jeg da godt bruge i lejeligheden.
Gravatar #30 - hgul
6. nov. 2006 18:54
#3 Synes du ikke selv du modsiger dig selv lidt? :-P

Og selvfølgelig kunne jeg finde på at købe en stationær computer. Det er godt nok ikke så mange måneder siden jeg sidst shoppede hardware, men den maskine skal da også skiftes ud på et tidspunkt.

Min næste laptop vil bestemt heller ikke blive en DTR maskine. Selvfølgelig skal den kunne følge med til de ting jeg skal bruge den til, men mobiliteten er stadig vigtigt.
Gravatar #31 - ajust
6. nov. 2006 22:03
Ej nu stopper i, rigtige nørder bruger stationære, laptops er for gymnasieelever og svage individer!

...Jeg stemte selvfølglig Ja! Og den næste computer jeg køber bliver nok også et stationært gaming-monster uden lige. Så kan i godt pakke jeres snoldede små laptops sammen ;)
Gravatar #32 - ArvoX
6. nov. 2006 22:04
Man kan da ikke enten have en bærbar eller stationær... i hvert fald ikke i en i en it klasse på htx...

man skal have en bærbar til at tage med i skole og gamer computeren der hjemme... og lige en server... og tilbackup hvis det går ned har man der flere computer i huset klar til brug:)
Gravatar #33 - Razzia
7. nov. 2006 00:31
Som mange andre har skrevet: Man skal have begge dele, eller det vil jeg ihvertfald.

Bruger min bærbar (IBM R40e) på skolen og til at skrive opgaver på. Når jeg er hjemme sætter jeg mig foran den stationære, hvor man har en god skærm, et bedre tastatur (MS Natural Ergonomic 4000) og en god mus. Derudover holder jeg også af, at man selv kan opgradere det der er nødvendigt og ikke bliver nødt til at skifte hele maskinen ud.

Specielt priserne på bærbare bryder jeg mig ikke om, så jeg endte selv med at købe en brugt til 1500 kr. Den sidste bærbar jeg havde døde efter 2 år, eller det gjorde skærmen. Det er for kort levetid for en computer i den prisklasse. (15k)
Gravatar #34 - ZaphyR
7. nov. 2006 11:29
der mangler 2 options:
1. Jeg bygger selv
2. Blank
Gravatar #35 - sguft
7. nov. 2006 16:14
Man har selvfølgelig både en Workstation og en laptop og en server og ...
Gravatar #36 - Nezmaroth
7. nov. 2006 17:12
Man skal da naturligvis have begge dele. En lille nem notebook at have med rundt og en kraftig maskine derhjemme med en ordentlig skærm og grafikkort.
Jeg er ikke tilhænger af de der 17-20" slæbbare.
Gravatar #37 - HF1985
7. nov. 2006 20:20
Jeg er overrasket over, hvor enøjede brugerne på dette forum er i denne sag. Det ærgre mig at se. Det er som om, at det kun lige præcis, er den enkeltes behov, der kan være det rigtige. Mange skriver: "man skal selvfølgelig.." som om det gælder for alle, men der er jo ikke noget, der gælder for alle. Menneskers behov er forskellige på dette område som på alle andre. Nogle har kun brug for en bærbar, nogle har kun brug for en stationær, og så er der alle kombinationsmuligheder derimellem med servere, mediemaskiner osv.

Personligt har jeg kun brug for en bærbar, og jeg regner med, det bliver sådan fremover. Jeg har brug for at kunne transportere computeren frem og tilbage til uddannelse. Jeg spiller kun lidt ældre spil og har derfor ikke brug for den store performance. Det ville derfor være økonomisk og pladsmæssigt dumt at have en stationær, men det kan jo meget nemt være anderledes for andre.

Jeg synes, det ville klæde newz.dk bedre, hvis brugerne undlader at skrive som om, at andre er nogle idioter, hvis ikke de gør og tænker præcist som dem selv.

/KH HF
Gravatar #38 - Saxov
7. nov. 2006 20:53
#31, Hvad skal rigtige nørder med et stor gaming monster.. ?
Du kan kode assembler på en 8086 med monocromskærm... :) - for hvis du koder assembler fordi det er højniveaussprog nok til dig - så vil jeg kalde dig en nørd... :D
Gravatar #39 - Disky
7. nov. 2006 21:05
Puha en 8086 er ikke sjov at kode assembler på.

Nej du stik mig en MC680x0 CPU så er jeg helt frisk på det :-)
Gravatar #40 - Zombie Steve Jobs
8. nov. 2006 08:46
Stationær.
Køber kun stationære, en brugt laptop er ok, men den skal være billig
Selvom det er blevet billigere nu, synes jeg stadig at laptops er for dyre i forhold til den power man får for prisen., samt at det er dyrere og sværere at opgradere.
Gravatar #41 - j_jorgensen
8. nov. 2006 09:35
Til #25 og alle andre der leder efter et godt bærbar-lignende tastatur, med ordentligt STANDARD layout: Logitech UltraX er suverænt!
Gravatar #42 - Disky
8. nov. 2006 12:25
Hvordan er det keyboard hvis man skal arbejde med det til almindelig surfing, udvikling, skrivning osv ?

Har du et tip til et keyboard hvor tasterne sidder som taster skal sidde, samt det har alm. taster ?
Gravatar #43 - mgX
8. nov. 2006 14:44
man har brug for en stationær hvis man bruger sin pc til bla. arbejde...En lappy er en ergonomisk forbrydelse...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login