mboost-dp1
Kan du lide Glögg?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Daniel-Dane (3) skrev:Det samme kan jeg sige om din mor.
Been there tasted that
Magten (4) skrev:Nej.. Men nu drikker jeg også kun 1 ud af 100 rødvine der bliver stillet foran mig.
Drikker alt. om det så skal synkes 2 gange. Jeg tror unge menneskers smagssans ikke er slidte nok til at kunne nyde vin xD
Ja men normalt kun hjemmelavet, det der i koncentrat eller på pulver, pleger at være noget fandens noget. Gløgg skal helst laves med lidt kryddermix(nelikker, kanel, kardemomme, etc), mandler/nødder rosiner, godt med rødvin portvin og måske lidt cognac for kick :)
God jul.
God jul.
Det er lidt ligesom et kinderæg.
første overraskelse: Rødvin!
Anden overraskelse: Brændevin!
Tredje overraskelse: Müsli!
Og jeg elsker overraskelser!
første overraskelse: Rødvin!
Anden overraskelse: Brændevin!
Tredje overraskelse: Müsli!
Og jeg elsker overraskelser!
Hvem filan har fundet på at putte rosiner og hakket mandler ned i rødvin.....müsli-vin... Nej føj for den lede da.... Så længe de bruger det billige møgvin til at lave det vamle drikkelse af, så er jeg ligeglad og klager ikke...Men rør de ved amaroner eller lign. så falder der brænde ned!
Stemte Nej :-) God jul.
Stemte Nej :-) God jul.
Nope - hvis jeg skal have rødvin skal det hverken være varmt, blandet med brændevin eller indeholde morgenmadsprodukter!
Nej, giv mig en jägertee til enhver tid! :D
Nej, giv mig en jägertee til enhver tid! :D
Hvis man nu skal gå op i småting (og det skal man jo heldigvis på newz), så må der være tale om et varemærke af gløgg i denne afstemning, da gløgg staves med ø på dansk og ikke med stort forbogstav, med mindre det f.eks. er et bestemt varemærke.
Magten (23) skrev:+1!
Der er ikke noget bedre når man er syg :D
Jeg har åbenbart aldrig været syg nok...
Glögg kan være fint nok, men det skal laves ordenligt - ellers bliver det en noget klam suppe! Man skal ikke skyde genvej!
Borgbjerg (20) skrev:I det hele taget er "varmt" alkohol godt - om det så er Jägertee, varmt øl til julefrokost, ikke-nedkølet snaps eller gammeldansk eller dampende Glögg... Count me in.
Ooohh varm øl med flødeskum er fantastisk!
Link related: http://www.mybeer.dk/varmoel.php
Samme mennesker skriver konsekvent "syntes" i stedet for "synes", så der behøver ikke være den store tanke bag det, der er skrevet. Desuden skrives det med ø på nudansk.Kian (32) skrev:hvorfor står glögg med stort G i afstemningen?
Kan bedre lide tyskernes udgave Feuerzangenbowle http://en.wikipedia.org/wiki/Feuerzangenbowle lidt det samme, men man får lov til at lege med ild :D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.