mboost-dp1

Kan du finde på at bruge ord som "LOL" eller "ROFL" når du taler med andre nørder?

Gå til bund
Gravatar #51 - zin
14. jul. 2009 08:20
#50: Fordi man efterhånden har spillet så meget WoW at "KEK" er gået af mode igen. Det var sjovt i 2006, da menneskeheden fandt ud af det, men det er tre år siden. Get with the times!
Gravatar #52 - smiley
14. jul. 2009 08:43
Hummm er godt nok en del forskellige holdninger...

Men er der nogen der rent faktisk siger det i stedet for a grine?

Lidt sørgeligt at se folk der påstår de vil slå nogen eller totalt vil udelukke folk socialt baseret på et joke ord. Det er i hvert fald mere sørgeligt, end at sige "lol".
Gravatar #53 - Bettemand
14. jul. 2009 12:50
Jeg har kun sagt nogle af disse forkortelser som en grov joke. Det er jo ikke sjovt eller nyttigt.

Det værste er dog når folk skriver "LoooooooL" eks. Det giver jo slet ikke nogen mening.

Om man ligefrem bør indføre dødstraf af den grund stiller jeg mig nok lidt tvivlende overfor.
Gravatar #54 - Magten
14. jul. 2009 15:10
ZiN (51) skrev:
#50: Fordi man efterhånden har spillet så meget WoW at "KEK" er gået af mode igen. Det var sjovt i 2006, da menneskeheden fandt ud af det, men det er tre år siden. Get with the times!
lol er da endnu ældre?

Og for at undgå misforståelser.. Jeg har aldrig spillet wow og kommer aldrig til det.. Gik desværre i klasse med en bunke wow freaks som gik og snakkede sådan..
Gravatar #55 - KC
14. jul. 2009 15:16
Siger LOL når det er sjovt, men ikke sjovt nok til at grine af...
Gravatar #56 - KC
14. jul. 2009 15:17
og ja dem der skriver looool skulle have en forklaring... laughing out out out out out loud er ret fesent
Gravatar #57 - myplacedk
14. jul. 2009 15:49
KC (55) skrev:
Siger LOL når det er sjovt, men ikke sjovt nok til at grine af...

Siger du så også "mit ben er brækket", hvis du slår knæet, men ikke hårdt nok til at sige "av"? ;-)
Gravatar #58 - KC
14. jul. 2009 16:46
LOL har en betydning, jeg bruger det fordi det er mindre anstrengende at sige lol, end det er at sætte kroppen igang med at grine. At det så ikke er den ordrette betydning jeg får kan jeg leve med.

Jeg har ikke prøvet at brække benet, men har erfaring med smerte og hvis det gør rigtigt ondt bruger man ikke energi på at sige av, så bruger man energien på at udholde smerten.
Gravatar #59 - zin
14. jul. 2009 16:53
#54: Ja, og netop fordi det er så gammelt og outdated, fungerer min mente effekt med den ofte over for rigtig mange nørder, hvorimod kek ville "brande/mærke" mig som en gamer. Det ønsker jeg ikke nødvendigvis.
Gravatar #60 - myplacedk
14. jul. 2009 19:13
KC (58) skrev:
LOL har en betydning, jeg bruger det fordi det er mindre anstrengende at sige lol, end det er at sætte kroppen igang med at grine.

Det blev det ikke mindre underligt af. ;-)

(Jeg kan anbefale et "he".)
Gravatar #61 - Hůňděštějlě2
15. jul. 2009 03:23
Det er sgu mere irriterende at folk er begyndt at skrive "smiler" efter en sætning, og så uden tegnsætning der giver bare antydningen af, at ordet ikke hører med til sætningen.

"Det kan vi godt smiler. Jeg havde en god tur smiler."
Hvad er der i vejen med en smiley, hvis man ikke kan finde ud af at udtrykke følelser implicit i det man skriver? I det mindste bliver man ikke forvirret af et ekstra ord, som ikke er del af sætningen,
Gravatar #62 - myplacedk
15. jul. 2009 06:52
Når jeg SMS'er med "fremmede" støder jeg tit på en afslutning uden tegnsætning: "Det lyder fint. Det aftaler vi bare Hans."
"Jeg hedder ikke Hans, det er dig der gør det" får jeg så lyst til at svare tilbage. Et punktum foran navnet ville hjælpe.
Gravatar #63 - iphase
15. jul. 2009 08:30
Jeg sagde da "lol.." her forleden da jeg mødte manden som var sejlet ind i kongeskibet i en brandert.
Hvad skulle man ellers sige? ;)
Gravatar #64 - zin
15. jul. 2009 08:35
#63: Jeg ville ikke sige så meget - bare grine min røv i laser. :-D
Gravatar #65 - Svindleren
15. jul. 2009 09:31
LOL :-)

jeg siger det meget sjældent nu...

der var et tidspunkt hvor jeg ikke kunne lade være med at sige "lol" .... brugte det også på arbejde når jeg stod med kunder tilabge i sin tid.. der spillede jeg også for meget cs, og der skrev ejg det konstant.. selvom jeg ikke grinte højlydt :D

har også brugt det sammen med newb og n00b... LoL din n00b

godt ejg er kommet over det nu :-)
Gravatar #66 - Izaaq
15. jul. 2009 13:22
#63 Det er simpelthen så ærefrygtindgydende tåbeligt, at man nærmest må smile og nikke anerkendende. Hvis man absolut skal faile, så kan man lige så godt gøre det, så man ryger på forsiden af diverse blade. Måske kan han endda begynde at sælge kopper og t-shirts. Men det kræver måske, at man har et navn, som man kan råbe på en sjov måde. Altså det er jo ikke lige så sjovt at råbe "Christophpher-Johannes van den Piooot", som det er at råbe "Leeeeeeeeeeeeeeerrroooyyyyy....". Men igen, det ville være stilet at stå i stævnen af skuden og råbe "Leeeeee..." og så brage ind i kongeskibet...

#65 Min erfaring er, at koner i Netto ikke forstår ordet "nabcake"...
Gravatar #67 - Eniac
16. jul. 2009 00:11
En del i dette forum var sikkert ikke engang født da jeg sad med Fidonet og BBS'er mv i 80'erne.
Så dem der har så voldsomt meget imod forkortelser og anden ascii-udtryksform har sandsynligvis ikke været en del af computer-verden længe nok til at forstå hvad det hele handler om.
Men derfor kan man selvfølgelig godt forsøge at gøre sig sej ved at mene at det er idiotisk at bruge.
Ideen med at bruge den slags giver jo mening både i udtryksform og som forkortelse som er hurtig at skrive. Jeg bruger derfor også brb og w8 og lignende når det er relevant.

Det er kun hvis det bruges forkert eller overdrevet at det bliver latterligt eller irriterende.
Gravatar #68 - myplacedk
16. jul. 2009 04:46
Eniac (67) skrev:
Det er kun hvis det bruges forkert eller overdrevet at det bliver latterligt eller irriterende.

Jeg tror egentlig også at det er det folk brokker sig over.

LOL, AFAIK, IMHO, BRB og så videre er fine på rette tid og sted.

Men at bruge LOL når man snakker face-to-face giver jo ingen mening.

Og hvis jeg har brugt en masse tid på at hjælpe nogen, og de så skriver "thx", så kan jeg godt blive en smule(!) stødt. Det virker ikke som om det kommer fra hjertet, som om de ved de burde sige tak men egentlig ikke gider.
I den virkelige verden ville et forkortet tak nok være et smil og/eller et nik med hovedet. Det er fint hvis jeg holder døren åben, men hvis jeg har brugt en time på at løse et computer-problem vil jeg altså gerne have et komplet "tak", måske ligefrem et "tak for hjælpen".
Gravatar #69 - BluepaiN
16. jul. 2009 07:12
Det er ikke kun når jeg snakker med mine fellow geeks, at der ryger sådanne ord afsted. Der ryger ligeså ofte et lol afsted, når man er sammen med de "normale" venner. Men det er ikke en substitut for at grine. Mere fordi man syntes noget er wack.
Det er hvertfald den drejning lol har taget i min omgangskreds.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login