mboost-dp1

Jeg skal have en iPhone 3GS hos:

Gå til bund
Gravatar #1 - foo_master
29. jul. 2009 20:15
Hvad med en "ønsker ikke Iphone" mulighed ??
Gravatar #2 - Azuria
29. jul. 2009 20:23
#1 Det er vel lidt irrelevant? Spørgsmålet går på hvor du skal have den, ikke om. ;)

Jeg skal have den ved Telenor, har været en tilfreds kunder i mange år efterhånden.
Gravatar #3 - gnаrfsan
29. jul. 2009 20:25
#2 Har du set deres dækning i forhold til 3? Det er ret vildt hvor stor forskel, der er.
Gravatar #4 - Azuria
29. jul. 2009 20:33
#3 3g er ikke umiddelbart mit største behov.
Jeg vil oftest opholde mig steder med access points der hvor jeg skal bruge net.
Derudover, så har telenor faktisk dækning på min bopæl, det ved jeg 3 ikke har.
Gravatar #5 - Vejby
30. jul. 2009 08:45
Hvis alt går vel så skal jeg ha den ved 3.... Bedste dækning etc... men FØJ ! jeg er ik glad for ventetiden.. for har ikke reserveret nogen :S
Gravatar #6 - Bubbi
30. jul. 2009 09:13
Jeg vil gerne have den hos 3.. Men ikke med 3iDeal..
Gider satme ikke opkaldsafgift..

Så må nok indse at jeg må skifte min 3G ud med en 3GS ved at købe selve mobilen, og så blive på mit Mi3G..
Gravatar #7 - reaper.dk
30. jul. 2009 09:28
Tjaa, jeg har så købt min uden abonnement...

Men hvis jeg skulle vælge mellem en af dem, så blev det nok 3.
Gravatar #8 - Bubbi
30. jul. 2009 09:29
#7:
Hvor har du købt den? Og hvad kostede den?
For overvejer det samme selv..
Gravatar #9 - gnаrfsan
30. jul. 2009 09:38
Vejby (5) skrev:
FØJ ! jeg er ik glad for ventetiden.. for har ikke reserveret nogen :S

Hvad er den da?
Gravatar #10 - Kennethxyz
30. jul. 2009 09:47
#9 Det ville jeg også gerne vide
Gravatar #11 - gnаrfsan
30. jul. 2009 11:32
3 i Århus C siger 4 ugers ventetid +/-
Gravatar #12 - smiley
31. jul. 2009 10:14
Det blev 3, da jeg er kunde der i forvejen.
Gravatar #13 - SharkDK
31. jul. 2009 11:40
Gravatar #14 - TWFH
31. jul. 2009 12:07
De kan købes flere steder uden nævneværdig ventetid. Der er flere danske distributører der har taget dem hjem uden om Palles, undskyld, Apples, horrible bindingsvilkår fra bl.a Italien, hvor sådanne tiltag er ulovlige.
Gravatar #15 - mikethk
1. aug. 2009 08:54
seriøst. Hvad skal i med det Apple lort? Beskriv lige det for mig. . . Hvad er det en Apple kan som gør den så populær. Den er grim og stor.
Gravatar #16 - gnаrfsan
1. aug. 2009 08:59
mikethk (15) skrev:
Den er grim og stor.

Det er en smagssag.
mikethk (15) skrev:
Hvad er det en Apple kan som gør den så populær.

Prøv den. Nej ikke kun 1 minut i butikken.
Gravatar #17 - myplacedk
1. aug. 2009 10:53
gnarfsan (16) skrev:
Prøv den. Nej ikke kun 1 minut i butikken.

Det kan jeg ikke, for den kan ikke de fleste af de ting jeg bruger min telefon til. ;-) (Ifølge rygterne)
Gravatar #18 - gnаrfsan
1. aug. 2009 12:02
myplacedk (17) skrev:
Det kan jeg ikke, for den kan ikke de fleste af de ting jeg bruger min telefon til. ;-) (Ifølge rygterne)

Hvordan gør det at du ikke kan prøve den i mere end et minut?

Og hvad er det da, du bruger din mobiltelefontil?

Jeg bruger min iPod Touch til at læse mail på, surfe, høre musik, spille, slå ord op i en ordbog, tjekke vejret.
Når jeg får min iPhone om en lille måned vil jeg også bruge den til at ringe, skype, tethering til min computer, netradio, gps, IM. Og de ting jeg bruger min iPod Touch til bliver mere tilgængelige.

Min nuværende N95 sammenlignet med det ovenfor sucks til det meste udover telefonidelen, og så er de 4500 den kostede i sin tid jo ikke ligefrem noget, der gør den til et attraktivt produkt.
Edit: N95 har også et ok camera, som jeg stortset kun bruger til at tage billeder af whiteboards med.
Gravatar #19 - myplacedk
1. aug. 2009 12:05
gnarfsan (18) skrev:
Hvordan gør det at du ikke kan prøve den i mere end et minut?

Hvad skulle jeg med den?

"Ja goddag, jeg vil gerne se på en bil."
"Javel ja, men kig lige på denne scooter!
"Æh, hvad fa'n skal jeg med en scooter, den kan jeg sgu da ikke tage familien på bilferie med."
"Prøv den, så skal du se!"

gnarfsan (18) skrev:

Fx. multitasking (jeg lukker ikke ét program bare for at bruge et andet), MMS, udklipsholder, går rundt med den i lommen, custom ringetone...
(Nogle af dem er vist løst i en opgradering, fair nok. Nogle af dem er vist løst med jailbreaking, hvilket jeg personligt ikke synes er nogen løsning.)
Gravatar #20 - gnаrfsan
1. aug. 2009 13:05
myplacedk (19) skrev:
Hvad skulle jeg med den?

Det er også en PDA...
myplacedk (19) skrev:
jeg lukker ikke ét program bare for at bruge et andet

De er stortset altid persistente og starter der hvor man afbrød. En af fordelene ved den platform er at folk tilsyneladende gider at lave apps, der fungerer smart. Og de er altid kompatible.
myplacedk (19) skrev:
udklipsholder

Clipboard? Det har den. Notes? Det har den. Ellers er der masser af apps.
myplacedk (19) skrev:
MMS

Den har MMS.
myplacedk (19) skrev:
custom ringetone

Det ved jeg ikke, men det betyder ikke noget for mig.

Endnu en fordel ved iPhonen er dens overskuelighed, og det med at de ikke fucker hele telefonen op, samt alle dens standard apps, ligesom f.eks. Nokia gør ved firmware updates.

Edit: nåja, programmer til den er også ret billige for ikke at sige latterlige nogle gange i forhold til hvad man får.
Gravatar #21 - kimsondergaard
2. aug. 2009 12:14
Ja jeg skal ha den ved Telia. syntes det er fair deal med afbetaling uden rente. og så slipper jeg kun af med ca 379 pr md for det. har fandme ikke råd til at smide 600 når jeg er på SU.
og den telefon er et must for mig. har 3G versionen nu. og har haft 2G. og INGEN anden telefon har givet mig speciel lyst til at skifte. måske kan nogle telefoner det samme som iphonen. men det ikke bare hva den kan. det er måden at den gør det på der gør den så lækker.
nu min 3G gået i stykker. Home knappen virker ikke. men fandme nej om jeg skifter til en anden pga det. så må jeg holde mig i sms og opkald indtil jeg får 3Gs som er bestilt ved telia :D
og desuden går det da os fint med sms. og vil jeg høre musik så smider jeg headset i og trykker på knappen :D
Så IPHONE FTW :D
Gravatar #22 - Nate
2. aug. 2009 23:51
myplacedk (19) skrev:
Hvad skulle jeg med den?

"Ja goddag, jeg vil gerne se på en bil."
"Javel ja, men kig lige på denne scooter!
"Æh, hvad fa'n skal jeg med en scooter, den kan jeg sgu da ikke tage familien på bilferie med."
"Prøv den, så skal du se!"

gnarfsan (18) skrev:

Fx. multitasking (jeg lukker ikke ét program bare for at bruge et andet), MMS, udklipsholder, går rundt med den i lommen, custom ringetone...
(Nogle af dem er vist løst i en opgradering, fair nok. Nogle af dem er vist løst med jailbreaking, hvilket jeg personligt ikke synes er nogen løsning.)

hahahaha, you made my day :D Prøv at kigge på en iphone som ikke er 2 år gammel ;)
Gravatar #23 - Niversen
4. aug. 2009 07:41
skal snart have ny fon men ikke en iphone... kan ikke lide hele konceptet med touch skærme og går istedet for en SE eller sådan...
hvis de engang tvinger mig til touch skal det være hybrid...

men hvis jeg skulle svare hvilket abo jeg så ville... ingen af disse da alle er for dyre...

ingen iphone ikke pga pris men pga design/brugbarhed
Gravatar #24 - -N-
5. aug. 2009 08:18
#16 Da den kom på markedet var fordelen, at som den eneste telefon på markedet skulle man ikke bruge en af de der klamme penne til at trykke på skærmen fordi windows mobile havde nogle gnidrede menuer.

Om problemerne er løst med TouchHD osv. ved jeg ikke, men jeg skifter ikke før jeg uden problemer kan bruge pølserne all the way :-D
Gravatar #25 - GhostCOM97
6. aug. 2009 07:20
Jeg taler ikke så meget i mobil telefon. Det er mere internet og SMS jeg bruger. Så jeg havde håbet på at 3 ville skille sig positiv ud med bedre priser, men jeg er lidt irriteret over at de har samme høje abonnements-priser som Telia lagde ud med da den første iPhone 3G kom til DK.

Jeg har ikke set hvor godt/dårlig Telenor dækker, men i det mindste har de et abonnement som efter 6 måneder falder til 150kr og ikke 400kr som 3 og Telia.
Med alle mine andre 3G mobiler (HTC WinMob.) har jeg aldrig kommet over 390mb på en måned i ren surf og andet lir fra mobilen som Exchange Mails. Så jeg tror at de 500mb Telenor giver med ville dække mit behov.
Gravatar #26 - keen
9. aug. 2009 09:25
Det er ikke noget problem med custom ringetoner til iPhone. Enten skal du lave dem ud af numre du har købt i iTunes Store eller også skal man bare selv lave dem og konvertere dem til .m4a (.m4r) og overføre dem via. iTunes. Fungerer fint.

Jeg har lige skiftet fra Nokia E51 til iPhone 3GS og jeg er indtil videre over lykkelig. Det eneste minus, er at det tager længere tid at skrive SMS'er, men jeg skriver efterhånden så få at det ikke betyder noget for mig.
Gravatar #27 - myplacedk
9. aug. 2009 09:32
kiwi (26) skrev:
Det er ikke noget problem med custom ringetoner til iPhone.

OK. Også til SMS, alarmer osv?
Gravatar #28 - spectual
9. aug. 2009 09:53
#27 Det er jo fuldstændigt irrelevant. Selv hvis den kunne lave kaffe købte du jo ikke en. Du har allerede besluttet dig for at du ikke skal have en.

Jeg synes den er total fed efter at have prøvet den nogle måneder. Men rent prismæssigt langt over hvad jeg vil give for en telefon.
Gravatar #29 - myplacedk
9. aug. 2009 10:13
spectual (28) skrev:
Det er jo fuldstændigt irrelevant.

Jeg er nysgerrig, og vil gerne vide det. Men jeg kan da bare spørge en anden så.

spectual (28) skrev:
Selv hvis den kunne lave kaffe købte du jo ikke en. Du har allerede besluttet dig for at du ikke skal have en.

Det er korrekt. Det er ikke en købsbeslutning vi har gang i her. Derfor kan jeg da godt snakke om produktet.

Efterhånden som problemerne bliver løst kunne det jo være at jeg gerne vil have en i fremtiden. Det ser jo ud til at de fleste (men ikke de vigtigste) af mine kritikpunkter efterhånden er ordnet.
Gravatar #30 - knasknaz
9. aug. 2009 18:50
Den her afsteming siger nu alligevel alt om Apple's markedsføring. De har fået folk til kun at spørge om HVOR man vil anskaffe den, helt uden at stille spørgsmål som "Hvilken telefon vil du have" osv.

Og folk flipper ud, når man påpeger det.

Så ja, jeg ved godt jeg er flamebait-bait lige nu. Men jeg kan ikke lade være med at reagere, når et firma får så mange mennesker til at gå i samme retning på den her måde.

EDIT: Jeg er igen havnet under "Mac-nation" uden at jeg opdagede det. Så giver denne afstemning lidt mere mening... men også kun lidt. ;)
Gravatar #31 - gnаrfsan
9. aug. 2009 19:14
myplacedk (27) skrev:

Hvis ingen anden svarer, så skal jeg fortælle dig det, når jeg får en.
Gravatar #32 - thethufir
13. aug. 2009 11:01
#15 Pas på med at tisse på macfanboy's sukkermad! ;)
Grunden til at den er stor er så alle kan se man er macfanboy, hihihi... drille drille.. (I ved... Større produkt = mulighed for større æble) :P
Gravatar #33 - DanaKaZ
13. aug. 2009 11:14
myplacedk (27) skrev:

Ja, vha. jailbreak.

Almindelige ringetoner er nemme at lave, især på Mac, hvor man eksporterer fra Garageband som ringetone til iTunes.
Gravatar #34 - myplacedk
13. aug. 2009 12:55
DanaKaZ (33) skrev:
Ja, vha. jailbreak.

Well, det synes jeg så personligt ikke tæller. ;-)
Gravatar #35 - DanaKaZ
13. aug. 2009 14:08
#34 Tæller hvor?
Gravatar #36 - myplacedk
13. aug. 2009 17:27
Personligt = hos mig. Hvis jeg havde en iphone ville jeg ikke jailbreake den. Dvs. ting den ikke kan uden at jailbreakes, kan den ikke i min bog.
Gravatar #37 - DanaKaZ
13. aug. 2009 17:41
#36 Men du er med på at den godt kan det for alle os andre ikk?
Gravatar #38 - myplacedk
13. aug. 2009 18:06
Det er da et ret ubegavet spørgsmål, synes du ikke?
Gravatar #39 - Tumleren
13. aug. 2009 19:42
"Kan den her dims godt gøre det her?" "Ja da! Du skal bare lige gøre noget, så du mister din garanti, men ellers kan du sagtens"

Det er heller ikke helt en valid pointe i min bog
Gravatar #40 - DanaKaZ
13. aug. 2009 20:34
#38 Ikke specielt, man kunne jo godt blive i tvivl nu når du mener det ikke "tæller". Hvilket jeg mener er en lettere absurd position at indtage, du kunne lige så godt sige at du ikke ville opdatere til 3.0 og derfor kan den ikke bla bla bla.
Tumleren (39) skrev:
Det er heller ikke helt en valid pointe i min bog

Hvem har også fremstillet den pointe? Jeg spørger fordi man ikke mister reklamationsretten (jeg antager du mener reklamationsret, da man som standart ikke får nogen garanti i Danmark) når man jailbreaker.
Gravatar #41 - gnаrfsan
13. aug. 2009 20:41
Ny sending iPhones til 3-butikken på strøget i Århus imorgen. Til dem, der må have bestilt der. Men det er ikke alle på ventelisten, der får en.
Edit: Sandsynligvis heller ikke mig.

Do continue, folks.
Gravatar #42 - myplacedk
14. aug. 2009 07:31
Jeg ville også tænke mig om en ekstra gang, inden jeg køber en video, hvis jeg skal skilde den ad og lodde i den, for at få de funktioner jeg vil have.

Og JEG synes det er i den kategori, og ikke almindelig vedligeholdelse.
Gravatar #43 - Tumleren
14. aug. 2009 08:34
DanaKaZ (40) skrev:
Hvem har også fremstillet den pointe? Jeg spørger fordi man ikke mister reklamationsretten (jeg antager du mener reklamationsret, da man som standart ikke får nogen garanti i Danmark) når man jailbreaker.

Nå, det fik jeg bare at vide af en, der har en iPhone, men han har vel taget fejl.

Synes dog stadig, at min pointe er tydelig nok - Man kan ikke sige den har mulighed for at gøre X, hvis det kræver, at man gør noget producenten forsøger at forhindre dig i at gøre
Gravatar #44 - DanaKaZ
14. aug. 2009 09:12
Tumleren (43) skrev:
Man kan ikke sige den har mulighed for at gøre X, hvis det kræver, at man gør noget producenten forsøger at forhindre dig i at gøre

Men den har jo mulighed for at gøre X. At sige at den ikke har er jo bare absurd.
Gravatar #45 - myplacedk
14. aug. 2009 10:25
DanaKaZ (44) skrev:
Men den har jo mulighed for at gøre X. At sige at den ikke har er jo bare absurd.

Jeg synes det er helt fair at sige at den kan, hvis man jailbreaker den. Så må man selv afgøre om man har løst til at jailbreake.

Og det var præcist hvad der blev sagt. Nu ved vi alle at man kan jailbreake eller lade være, og at man får flere funktioner ved at jailbreake. Er man mere nysgerrig kan man jo søge lidt på nettet om det.

End of discussion?
Gravatar #46 - Kantholder
15. aug. 2009 00:05
man vil altid finde fordele og ulemper ved et hvert produkt, men pointen med iPhone er at alt det den kan FUNGER! at den så ikke lige har 5mp kamera eller mulighed for at personliggøre en f****ng Alarm... tja... fluekneppe kan man altid...

Gravatar #47 - myplacedk
15. aug. 2009 06:54
Kantholder (46) skrev:
pointen med iPhone er at alt det den kan FUNGER!

Flot. Og det gør andre telefoner ikke? Utroligt at folk kan få noget ud af sine non-iPhones alligel...

Men jo, det er vigtigt for mig at have en passende lyd på mine SMS'er. Det skal være noget meget kort og diskret, men stadig tydeligt, og noget der falder i min smag. Ingen telefon jeg har haft, har haft sådan en ringetone med.

Og det er afgørende at min telefon kan være i min lomme. Osv. Det er ikke flueknepperi, selv om det ikke er problemer for dig.
Gravatar #48 - gnаrfsan
15. aug. 2009 07:19
iPhonen er simpel, og ret lidt modificerbar.
Så er det tilpasning, man går efter, så er det ikke den telefon man skal ha'. Så enkelt er det.
Gravatar #49 - Kantholder
15. aug. 2009 09:38

taler jeg med en Maskine eller et bare et menneske som tager alt efter ordets betydning...

men lige for at forklare hvad det vil sige med at iPhonen funger, skal jeg bede dig om at holde godt fast i studenterhuen

man kan som sagt nævne ting som iPhone mangler, men de funktioner den indeholder funger tildels bedre end konkurrenter...
ordet Fungere referere blot til at det virker bedre...

at noget virker bedre er ofte en betydning for en kvalitet

Gravatar #50 - MarsontheRocks
15. aug. 2009 17:41
myplacedk (47) skrev:

Og det er afgørende at min telefon kan være i min lomme. Osv. Det er ikke flueknepperi, selv om det ikke er problemer for dig.

Kan godt se dine argumenter. Men forstår også reaktionen fra andre her inde, da du lagde ud med forskellige kritikpunkter (MMS, copy-paste etc.) som er blevet taget hånd om fra Apple's side. Derfor nok al den hurlum-hej ;)
Ellers ved jeg ikke om du kender til Palms Pre iPhone "konkurrent" ("" da den bliver udstillet som den største konkurrent til iPhone), men den har de fleste af de ting du kritiserer iPhone for at mangle i øjeblikket (multitasking m.m.). Den kommer så ikke før til jul eller deromkring, men jeg glæder mig personligt meget til at se flere produkter fra Palm med WebOS på. Og at prøve selve Pre når den ankommer, selv om jeg nok er inkarneret Mac fanboy...om jeg så vil det eller ej ;)

Til alle de andre her inde der EEELSKER iPhone på godt og ondt, prøv lige og slap lidt af med antagelsen at alle skal kunne li' det samme...sådan er verden ikke skruet sammen, og vil aldrig (sandsynligvis) blive det. Folk har forskellige behov, ønsker og smag...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login