mboost-dp1
Jeg rater indlæg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg synes måske denne afstemning er lidt underlig, eller i hvert faldt at svarmulighederne er lidt abstrakte! Personligt rater jeg vel indlæg alt afhængig af diskussionen og diskussionens indhold. Det er altså både når det godt, når det er sjovt, når det er skidt ect.
Men frem for alt så synes jeg at ratingsmulighederne har gjort at diskussionerne kører på et lidt højere niveau – det er kommet lidt prestige i at lave et godt indlæg, et sjovt indlæg eller et oplysende indlæg. Folk gør lidt mere ud af det, og man får respons på sine indlæg vha. at andre ”stemmer” på en. Det er praktisk i stedet for at folk skulle skrive "lige præcis" eller noget i den dur.
Men frem for alt så synes jeg at ratingsmulighederne har gjort at diskussionerne kører på et lidt højere niveau – det er kommet lidt prestige i at lave et godt indlæg, et sjovt indlæg eller et oplysende indlæg. Folk gør lidt mere ud af det, og man får respons på sine indlæg vha. at andre ”stemmer” på en. Det er praktisk i stedet for at folk skulle skrive "lige præcis" eller noget i den dur.
Jeg stemte "Alt efter mit humør".
En af de vigtigste faktorer er hvilken browser jeg bruger. ABrowse crasher hver gang jeg forsøger at rate, så jeg gør det kun når jeg bruger FireFox (hvilket jeg hidtil har gjort det meste af tiden).
En af de vigtigste faktorer er hvilken browser jeg bruger. ABrowse crasher hver gang jeg forsøger at rate, så jeg gør det kun når jeg bruger FireFox (hvilket jeg hidtil har gjort det meste af tiden).
Forklar venligst forskellen mellem at have points, og at have de nuværende ratings...
Det nuværende system siger ikke kun noget om, hvordan folk kan lide indlæget, det siger også en del om indlægets art.
Forklar venligst forskellen mellem at have points, og at have de nuværende ratings...
Det nuværende system siger ikke kun noget om, hvordan folk kan lide indlæget, det siger også en del om indlægets art.
Jeg rater som regel kun virkelig gode eller de virkelige dumme indlæg. Hvis der er 70 svar i en nyhed gider jeg ikke sidde og rate samtlige.
Jeg rater primært når der er noget jeg synes om, uanset om jeg er enig med kommentaren eller ej. Det er min anerkendelse af folk der tænker udenfor de normale rammer.
#17:
Det har der også været på newz før, men det virkede ikke så godt og så gik man over til det nuværende system.
Jeg rater også i de fleste diskussioner, men det er også lidt efter humør.
Synes at systemet virker meget godt, der mangler måske bare lige en "Forkert information" eller lignende, som mange har efterlyst.
Det har der også været på newz før, men det virkede ikke så godt og så gik man over til det nuværende system.
Jeg rater også i de fleste diskussioner, men det er også lidt efter humør.
Synes at systemet virker meget godt, der mangler måske bare lige en "Forkert information" eller lignende, som mange har efterlyst.
Jeg lurker for vildt, så når man ikke engang gider at lave et relevant indlæg, så gider jeg heller ikke rate. Det sker dog, hvis jeg falder over noget godt. Ellers læser jeg egentlig bare diskussionen.
Newz.dk koder:
Hvad med at gøre så man i sin profil kan se hvad man får +'er og -'er for til ens karma ?
Hvorfor er ens rating ikke den samme når man ser på ens profil, og når man clicker på ens eget navn i en diskussion ?
Hvad med at gøre så man i sin profil kan se hvad man får +'er og -'er for til ens karma ?
Hvorfor er ens rating ikke den samme når man ser på ens profil, og når man clicker på ens eget navn i en diskussion ?
Jeg rater indlæg når jeg synes at det enten er godt eller dårligt. At stemme alle relevante indlæg "relevant" er alt for kedeligt.
Desuden, så plejer jeg også at rate min "modstander" i en diskussion som interresant/relevant/informativ hvis jeg mener at de har fortjent det. God debatstil er noget enkelte folk burde lære :)
Desuden, så plejer jeg også at rate min "modstander" i en diskussion som interresant/relevant/informativ hvis jeg mener at de har fortjent det. God debatstil er noget enkelte folk burde lære :)
#2 Fjolle
Jeg kan nu ikke finde det i FAQ'en?
I øvrigt håber jeg det er forkert... Det ville da være helt hen i vejret hvis man ikke må rate åbenlys flamebait som flamebait, uden at få minuspoint på dén bekostning.
Kig i faq. Hvis du rater folk positivt får du bedre karma, og hvis du rater folk negativt får du dårlig karma..
Jeg kan nu ikke finde det i FAQ'en?
I øvrigt håber jeg det er forkert... Det ville da være helt hen i vejret hvis man ikke må rate åbenlys flamebait som flamebait, uden at få minuspoint på dén bekostning.
Du får ikke negative karmapoint for at rate folk negativt. Du får negative karmapoint for at rate mere end 25% negativt.
Og jeg kan helt klart forsikre dig om, at det er langt fra 25% der flamebaiter.
+1 hvis du har har ratet mere end 75% af andres indlæg positive
-1 hvis du har har ratet mere end 50% af andres indlæg negative
-2 hvis du har har ratet mere end 75% af andres indlæg negative
Du får ikke negative karmapoint for at rate folk negativt. Du får negative karmapoint for at rate mere end 25% negativt.
Og jeg kan helt klart forsikre dig om, at det er langt fra 25% der flamebaiter.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.