mboost-dp1

Jeg rater indlæg

Gå til bund
Gravatar #1 - Lobais
19. maj 2006 12:40
Kan man få bedre karma af at rate andre?
Troede kun det var når man selv blev rated.
Er det lige meget hvad man rater folk? Altså for at få bedre karma.
Gravatar #2 - Fjolle
19. maj 2006 12:43
#1.
Kig i faq. Hvis du rater folk positivt får du bedre karma, og hvis du rater folk negativt får du dårlig karma..

Jeg gør det mest når jeg keder mig..
Gravatar #3 - buch
19. maj 2006 12:47
Ja, jeg rater mest hvis jeg ikke lige ved hvad jeg skal give mig til, eller hvis jeg ser et indlæg der er rated forkert.
Gravatar #4 - holmen
Stemte "Hvis jeg keder mig", men det sker da også hvis jeg ser et indlæg der er godt eller ekstremt skidt, så rater jeg, men mest når jeg keder mig.
Jeg savner bare nogle flere muligheder.
Gravatar #5 - Bjørn
Jeg synes måske denne afstemning er lidt underlig, eller i hvert faldt at svarmulighederne er lidt abstrakte! Personligt rater jeg vel indlæg alt afhængig af diskussionen og diskussionens indhold. Det er altså både når det godt, når det er sjovt, når det er skidt ect.

Men frem for alt så synes jeg at ratingsmulighederne har gjort at diskussionerne kører på et lidt højere niveau – det er kommet lidt prestige i at lave et godt indlæg, et sjovt indlæg eller et oplysende indlæg. Folk gør lidt mere ud af det, og man får respons på sine indlæg vha. at andre ”stemmer” på en. Det er praktisk i stedet for at folk skulle skrive "lige præcis" eller noget i den dur.
Gravatar #6 - BurningShadow
19. maj 2006 12:53
Jeg stemte "Alt efter mit humør".
En af de vigtigste faktorer er hvilken browser jeg bruger. ABrowse crasher hver gang jeg forsøger at rate, så jeg gør det kun når jeg bruger FireFox (hvilket jeg hidtil har gjort det meste af tiden).
Gravatar #7 - wizax
19. maj 2006 12:59
Jeg synes at det er svært at rate præcist som man ser indlægget..
Både fordi der er "huller" i de nuværende klasser, men også fordi flere af ordene er meget "abstrakte" og kan fortolkes meget forskellige..
Gravatar #8 - bakerman
19. maj 2006 13:11
Det kunne være newz skulle skrive point ud for de forskellige ratings, ligesom på slashdot.
Her er der stor prestige i at lave et rating 5 indlæg.
Gravatar #9 - BurningShadow
19. maj 2006 13:13

Forklar venligst forskellen mellem at have points, og at have de nuværende ratings...

Det nuværende system siger ikke kun noget om, hvordan folk kan lide indlæget, det siger også en del om indlægets art.
Gravatar #10 - nerdalmighty
19. maj 2006 13:13
Jeg rater som regel kun virkelig gode eller de virkelige dumme indlæg. Hvis der er 70 svar i en nyhed gider jeg ikke sidde og rate samtlige.
Gravatar #11 - XorpiZ
19. maj 2006 13:20
Jeg rater kun, når jeg føler for det.. Så får en hel bunke indlæg en tur
Gravatar #12 - Christianc
19. maj 2006 13:38
Rater hvis jeg keder mig hehe, ikke altid jeg gider
Gravatar #13 - huleboer
19. maj 2006 13:51
Jeg rater hvis et indlæg er godt/dårligt/sjovt.
Så jeg stemte "alt efter humør"...
Gravatar #14 - Derfor
19. maj 2006 14:13
Jeg har slet ikke mulighed for at rate endnu, men der er da kun 16 dage til :P
Gravatar #15 - Hundestejle
19. maj 2006 14:22
Jeg rater primært når der er noget jeg synes om, uanset om jeg er enig med kommentaren eller ej. Det er min anerkendelse af folk der tænker udenfor de normale rammer.
Gravatar #16 - Klan
19. maj 2006 14:56

Lige præsis! :)
Gravatar #17 - SPiR
19. maj 2006 14:58
Sys ratingsystemet er alt for avanceret...

et par (+) / (-) knapper kunne gøre det, imho.
Gravatar #18 - mindzero
19. maj 2006 15:32
#17:
Det har der også været på newz før, men det virkede ikke så godt og så gik man over til det nuværende system.

Jeg rater også i de fleste diskussioner, men det er også lidt efter humør.

Synes at systemet virker meget godt, der mangler måske bare lige en "Forkert information" eller lignende, som mange har efterlyst.
Gravatar #19 - Spiderboy
19. maj 2006 16:09
Jeg rater, hvis der er et indlæg, som virkelig skiller sig ud - særdeles informativt, virkelig sjov, osv.

Jeg rater ikke så tit flamebaits, for det er der jo masser af andre, der allerede sørger rigeligt for. ;-)
Gravatar #20 - mng
19. maj 2006 17:06
Jeg lurker for vildt, så når man ikke engang gider at lave et relevant indlæg, så gider jeg heller ikke rate. Det sker dog, hvis jeg falder over noget godt. Ellers læser jeg egentlig bare diskussionen.
Gravatar #21 - Disky
19. maj 2006 20:27
Newz.dk koder:
Hvad med at gøre så man i sin profil kan se hvad man får +'er og -'er for til ens karma ?

Hvorfor er ens rating ikke den samme når man ser på ens profil, og når man clicker på ens eget navn i en diskussion ?
Gravatar #22 - ldrada
19. maj 2006 23:46
Jeg rater indlæg når jeg synes at det enten er godt eller dårligt. At stemme alle relevante indlæg "relevant" er alt for kedeligt.
Desuden, så plejer jeg også at rate min "modstander" i en diskussion som interresant/relevant/informativ hvis jeg mener at de har fortjent det. God debatstil er noget enkelte folk burde lære :)
Gravatar #23 - knasknaz
20. maj 2006 09:23
Jeg savner nu stadigvæk en "forkert / misvisende" rating-mulighed.
Gravatar #24 - neckelmann2
20. maj 2006 09:34
#2 Fjolle
Kig i faq. Hvis du rater folk positivt får du bedre karma, og hvis du rater folk negativt får du dårlig karma..

Jeg kan nu ikke finde det i FAQ'en?

I øvrigt håber jeg det er forkert... Det ville da være helt hen i vejret hvis man ikke må rate åbenlys flamebait som flamebait, uden at få minuspoint på dén bekostning.
Gravatar #25 - ldrada
20. maj 2006 10:24
+1 hvis du har har ratet mere end 75% af andres indlæg positive
-1 hvis du har har ratet mere end 50% af andres indlæg negative
-2 hvis du har har ratet mere end 75% af andres indlæg negative

Du får ikke negative karmapoint for at rate folk negativt. Du får negative karmapoint for at rate mere end 25% negativt.
Og jeg kan helt klart forsikre dig om, at det er langt fra 25% der flamebaiter.
Gravatar #26 - neckelmann2
20. maj 2006 10:56
#25 Idrada

Ok, fint. Nu kan jeg også prale med at være blind :)
Gravatar #27 - NFX
20. maj 2006 11:07
Jeg stemte "Når et indlæg er åndssvagt" - men det kunne lige så vel have været "Når et indlæg er godt". jeg kaster en stemme hvis jeg synes et indlæg er rated forkert (primært).
Gravatar #28 - TuDack
21. maj 2006 22:21
Har i lagt mærke til at alle indlæg i denne diskussion rent faktisk er rated?
Gravatar #29 - pulven
22. maj 2006 05:20
mangler også at kunne rate et indlæg for "plat". :)
Gravatar #30 - xelajd
22. maj 2006 06:08
#28;
Ikke før du sagde det...

@topic:
Jeg har ikke mulighed for at rate endnu... Havde med min gamle bruger, men det der aktiveringsfis gik ikke så godt med den bruger... :(
Gravatar #31 - morptrix
22. maj 2006 09:43
Jeg rater kun indlæg hvis de er sjove fordi jeg selv, for det meste, kun scanner en tråd igennem for indlæg markeret "Sjov".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login