mboost-dp1

I mit/vores serverrum står der primært servere fra?

Gå til bund
Gravatar #1 - didriksen86
4. mar. 2011 23:27
IBM - If it works then why change?(I følge mine chefer, selvom de godt kan kikse nogle gange)..
Gravatar #2 - Hack4Crack
5. mar. 2011 00:16
HP i vores... dog kommer der snart Apple til samlingen.

Nu er jeg også HP fanboy, så at inficere det med andre ville være en skam... især Dell... ved ikke hvorfor de stadig eksisterer på IT markedet... udover Alienware
Gravatar #3 - Makey
5. mar. 2011 02:22
Det er dum definition, "mit/vores". Men her i huset står der noget hjemmebryg, stort set bare lige hvad der var tilovers af hardware og ikke mindst HD's.
Gravatar #4 - siliankaas
5. mar. 2011 09:07
Synology (NAS)

Det er vist det tætteste jeg kommer på en Server ;-)

Gravatar #5 - Magten
5. mar. 2011 15:23
Hmm.. Jeg vil skyde på HP, men Sun/Oracle har overtaget en god portion de sidste par år.
Gravatar #6 - syska
7. mar. 2011 23:11
Hack4Crack (2) skrev:
HP i vores... dog kommer der snart Apple til samlingen.

Nu er jeg også HP fanboy, så at inficere det med andre ville være en skam... især Dell... ved ikke hvorfor de stadig eksisterer på IT markedet... udover Alienware

Woot ... synes jeg læste på newz at Apple var stopet med servere, men det var måske en 1. aprils joke ?

Mener grunden var at de ikke solgte nok af dem, til at det var forsvarligt for deres aktionære at blive ved med at sælge dog. Dog ville der stadig være support på dem der allerede var solgt.

Mig der har misforstået det eller er de startet igen med at sælge ?
Gravatar #7 - Norrah
7. mar. 2011 23:24
syska (6) skrev:

Mig der har misforstået det eller er de startet igen med at sælge ?

De sælger stadig servere.. bare ikke rack serveren xserve.
Det er en Mac Mini og Mac Pro version.
Gravatar #8 - syska
8. mar. 2011 00:21
De sælges vel som arbejdsstationer ... ?

Mac Mini som server ... your kidding me.

mvh
Gravatar #9 - Norrah
8. mar. 2011 00:26
syska (8) skrev:

Incidentally not
Gravatar #10 - syska
8. mar. 2011 00:48
Norrah (9) skrev:
syska (8) skrev:

Incidentally not

med max 8GB ram og en sølle Dual Core ... ser jeg desværre ikke meget server over det ...

Mere som en dyr NAS box, hvis man tilkøber den Firewire boks med RAID5.

Nok ikke lige en boks folk vil smide ind i serverrummet.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
8. mar. 2011 06:30
De bruger dem bl.a. hos københavns politi og hos banedanmark
Gravatar #12 - XorpiZ
8. mar. 2011 07:50
Man kan jo også bruge en ganske normal Toshiba-laptop som server, hvis det er det man vil. Det er bare ikke optimalt.

Men ok - hvis man har penge som skidt, så kan man vel godt investere i en bunke Mac Minis og bruge dem som servere.

MiniatureZeus (11) skrev:

Er du sikker på, at Banedanmark benytter sig af det?
Gravatar #13 - Makey
8. mar. 2011 07:56
XorpiZ (12) skrev:
MiniatureZeus (11) skrev:

Er du sikker på, at Banedanmark benytter sig af det?

Nu har jeg ikke spurgt ind til det, men har kigget min onkel lidt over skulderen, og det ligner rimelig meget at alt hvad BaneDanmark bruger har et stort fedt Microsoft stempel på. Serverne kan selvfølgelig køre noget andet, men jeg tvivler.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
8. mar. 2011 07:56
#12 Ved faktisk ikke om det er BaneDanmark eller DSB selv der har et kontrolcenter inde ved hovedbanegården, på hjørnet af Ingerslevsgade og Bernstoffsgade. De har i hvertfald en del stående derinde..
Gravatar #15 - terracide
8. mar. 2011 08:05
MiniatureZeus (14) skrev:
#12 Ved faktisk ikke om det er BaneDanmark eller DSB selv der har et kontrolcenter inde ved hovedbanegården, på hjørnet af Ingerslevsgade og Bernstoffsgade. De har i hvertfald en del stående derinde..

Se det forklare togetdriften...

"You using the train wrong" joke comes to mind now...
Gravatar #16 - Kris
8. mar. 2011 08:09
Her på HP har vi sjovt nok flest HP servere stående - vi har dog en ekstra ordentlig bunke af vores servere placeret ude ved IBM.
Gravatar #17 - TorbenKH
8. mar. 2011 09:11
Men her i huset står der noget hjemmebryg, stort set bare lige hvad der var tilovers af hardware og ikke mindst HD's.

Tragisk!!!

HP her
Gravatar #18 - syska
8. mar. 2011 15:35
TorbenKH (17) skrev:
Men her i huset står der noget hjemmebryg, stort set bare lige hvad der var tilovers af hardware og ikke mindst HD's.

Tragisk!!!

HP her

Tragisk er at HP og IBM er overprised.

Jeg/Vi bruger dell og har sjældent problemer, men dermed vil jeg da gerne sige at der var nogen områder der godt kunne optimeres lidt. Specielt med deres Firmware/Driver DVD/CD'er ...

Men at give 25% ekstra bare for at få et HP eller IBM logo synes jeg ikke er specielt fedt.

mvh
Gravatar #19 - Hubert
9. mar. 2011 10:45
syska (18) skrev:

Tragisk er at HP og IBM er overprised.

Jeg/Vi bruger dell og har sjældent problemer, men dermed vil jeg da gerne sige at der var nogen områder der godt kunne optimeres lidt. Specielt med deres Firmware/Driver DVD/CD'er ...

Men at give 25% ekstra bare for at få et HP eller IBM logo synes jeg ikke er specielt fedt.

mvh

Jeg vil godt give de ekstra penge for ikke at få dell i serverrummet. Jeg har oplevet uheldigheder med HP hw men ikke på samme niveau som med dell hw.
Gravatar #20 - syska
9. mar. 2011 13:50
Jeg har dog heldigvis kun oplevet det med HP, og det var den første jeg var med til at sætte op, men sådan vil det altid være.

Pt har jeg ikke selv haft nogen problemer med Dell, så der bliver jeg gerne.

mvh

Gravatar #21 - idiotiskelogin
9. mar. 2011 14:00
IBM, Dell, HP. Det er dog 5 år siden den sidste Dell blev købt og 10 år siden den sidste IBM blev købt.
Forhåbenlig er de alle snart virtualiseret under VMware men der er nok 50 servere tilbage der mangler at blive migreret.
Gravatar #22 - syska
9. mar. 2011 15:01
Derfor skal du jo stadig have noget hardware :-)

Men på din tekst lyder det til at være HP. Godt valg ... og klart dem jeg ville vælge hvis jeg havde problemer med Dell.

mvh
Gravatar #23 - arne_v
9. mar. 2011 15:26
#foretrukken HW

Snakker vi reelt sammenligneligt hardware altså x86-64 servere, så tror jeg ikke på den store forskel i kvalitet eller pris. Valget mellem IBM, HP og Dell bliver så mere et spørgsmål om business relation.

Er det ene firma villig til at give lidt mere rabat for at komme ind i en bestemt sektor. Kan man spare lidt på vedligeholde ved at købe alle sine servere samme sted. O.s.v..
Gravatar #24 - Hubert
9. mar. 2011 16:46
syska (22) skrev:
Derfor skal du jo stadig have noget hardware :-)

Men på din tekst lyder det til at være HP. Godt valg ... og klart dem jeg ville vælge hvis jeg havde problemer med Dell.

mvh

Fujitsu har nogle ESX bokse. Tror faktisk det er mere anvendt end man lige skulle tro. Men jeg har også set ESX farme på ibm blades.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [1802701241]
9. mar. 2011 16:49
Nu vi snakker om det.. så sjovt som IBM's hjemmesider altid er den mest ustabile. Drivers til lenovo bliver hostet på en IBM.com side. Det kører af helvede til ^^
Gravatar #26 - syska
9. mar. 2011 17:05
Hubert (24) skrev:
Fujitsu har nogle ESX bokse. Tror faktisk det er mere anvendt end man lige skulle tro. Men jeg har også set ESX farme på ibm blades.

Tror faktisk jeg så dem til TechEd for 2 år siden, netop med ESX ... men er ikke sikker.

Jeg snakkede mere med gutterne ved Hyper-V :-).

Kan de noget specielt ( altså Fujitsu og ESX ) siden du lige netop det team? ESX kører vel ovenpå de fleste hardware grænsefalder.

mvh
Gravatar #27 - Hubert
9. mar. 2011 17:13
syska (26) skrev:
Tror faktisk jeg så dem til TechEd for 2 år siden, netop med ESX ... men er ikke sikker.

Jeg snakkede mere med gutterne ved Hyper-V :-).

Kan de noget specielt ( altså Fujitsu og ESX ) siden du lige netop det team? ESX kører vel ovenpå de fleste hardware grænsefalder.

mvh

Jeg tror ikke de kan noget specielt men jeg skal ikke kunne sige det. Det er nogle fandens store kasser. Og modsat de andre fujitsu bokse jeg har arbejdet med skal de her ikke bootes op med deres totalt latterlige boot cd før man kan installere noget på dem. Jeg mener nu ikke at jeg har anbefalet dem fremfor andre platforme.
Gravatar #28 - idiotiskelogin
10. mar. 2011 14:22
#22 ja det var lidt hurtigt formuleret. Det jeg mener er at stort set alle fysiske servere, bliver virtualiseret under VMware, som kører på HP blades. Heriblandt gamle IBM Netfinity maskiner. :)
Gravatar #29 - Snuden
10. mar. 2011 20:45
#26 skrev:
ESX kører vel ovenpå de fleste hardware grænsefalder.

Muligvis, lillebroderen ESXi kan i hvert fald køre på det meste hvis man fusker, men VMware har en relativ kort liste over hvad de understøtter og er dit jern ikke på listen kan du ikke få support.
Gravatar #30 - syska
10. mar. 2011 22:40
Er der platform i dag ikke blevet gratis ?

Og det kun er deres "hjælpe produkter" du betaler for ?
Gravatar #31 - Snuden
10. mar. 2011 23:27
ESXi er gratis, resten koster.
Gravatar #32 - Hubert
11. mar. 2011 07:55
Jeg har hørt at esx snart forsvinder så der kun er esxi tilbage. Nogen der kan bekræfte det?
Gravatar #33 - syska
11. mar. 2011 09:07
Hubert (32) skrev:
Jeg har hørt at esx snart forsvinder så der kun er esxi tilbage. Nogen der kan bekræfte det?

Netop i den retning min kommentar også gik ... og jeg kan ikke se at VMWare har andet valg siden Hyper-V ikke koster penge. MS tager jo også kun penge for deres "tools" til at overvåge etc.

Så ja ... jeg tror det er sandt, men har dog intet link til noget officelt, udover mange jeg kender har nævnt det.

mvh
Gravatar #34 - done
14. mar. 2011 22:49
Hmm lidt skuffet over at der ikke er andre der har nævnt SuperMicro serverne.

Det er pisse fede server jern til den halve pris af HP, Dell og IBM.
Lidt ligesom Apple og PC.

Gravatar #35 - syska
15. mar. 2011 01:23
done (34) skrev:
Hmm lidt skuffet over at der ikke er andre der har nævnt SuperMicro serverne.

Det er pisse fede server jern til den halve pris af HP, Dell og IBM.
Lidt ligesom Apple og PC.

Kender ikke lige deres priser og deres side er "møj" forvirrende, den måtte de gerne bruge lidt tid på.

Er der nogen dansk forhandler ?

Kan godt huske SM bundkort fra dengang hvor man selv samlede sine servere ... men uden Next Business support på hardwaren, så begyndt vi i hvert fald at bruge Dell for mange år siden.

Overstående kan også være et tilfældigt valg, jeg var ikke med til at gøre noget.

Men hvis det med priser passer, og de kan have samme support som Dell/IBM/HP hvis noget skulle brænde sammen, så er det da helt klart være at se på.

mvh
Gravatar #36 - stekkurms
21. mar. 2011 08:28
Hubert (19) skrev:
Jeg vil godt give de ekstra penge for ikke at få dell i serverrummet.
Det lyder en smule irrationelt. Hvis ikke du skal se på boksen, så kan du være ligeglad med hvilket navn der står på den. Hvis du har hardware nok til at kunne måle en statistisk signifikant forskel, ville det give mening. Men hvis du havde så meget hardware, så ville du nok opdage, at hardware fejler uanset hvem man køber det fra. I sidste ende er dine kræfter nok bedre brugt på at forberede dig på, hvad der skal ske når hardwaren fejler. I stedet for at prøve på at finde noget, der ikke fejler.
Gravatar #37 - Magten
21. mar. 2011 08:34
Det handler vel i lige så stor grad om hvordan det foregår når hardware fejler.
Har teknikeren styr på det? Laver de tit fejl? Hvor hurtige er de?

Jeg kender kun til Dell privat, og det er ikke positivt :P

HP og Sun er dem jeg har klart bedst erfaring med når det kommer til servere og reparation af dem.

Gravatar #38 - Hubert
21. mar. 2011 08:45
stekkurms (36) skrev:
Det lyder en smule irrationelt. Hvis ikke du skal se på boksen, så kan du være ligeglad med hvilket navn der står på den. Hvis du har hardware nok til at kunne måle en statistisk signifikant forskel, ville det give mening. Men hvis du havde så meget hardware, så ville du nok opdage, at hardware fejler uanset hvem man køber det fra. I sidste ende er dine kræfter nok bedre brugt på at forberede dig på, hvad der skal ske når hardwaren fejler. I stedet for at prøve på at finde noget, der ikke fejler.

Selvfølgelig fejler alt hardware. Men jeg har bare så dårlige erfaring med dell hvervsmæssigt at jeg ikke turde satse på dell igen. Så jeg mener faktisk at det er værd at bruge de ekstra penge på at undgå dell.
Gravatar #39 - Cyberguyen
25. mar. 2011 10:33
Jeg har lige så gode erfaringer med Dell som med HP.

Efterhånden er alle vores HP servere skiftet ud med Dell hardware da kvaliteten på Dell IMO absolut er på højde med HP når det gælder rackløsninger og support.

Vi sparer imellem 10% - 15% på Dell i forhold til HP

Men ingen tvivl om at man skal vælge kun at benytte én leverandør, da det så bliver lettere at benytte management værktøjerne.
Gravatar #40 - syska
28. mar. 2011 20:33
Et sted hvor jeg som Dell bruger, synes at HP og IBM gør det meget bedre er på deres driver releases som en samlet DVD, den er til at finde ...

Jeg har sq aldrig rigtigt fundet ud af det med Dell, men nogen gange, så finder jeg da deres nyeste OMM eller hvad det nu er de kalder deres driver update dvd.

Deres support side er lidt for rodet ...

mvh
Gravatar #41 - TriGGy
11. apr. 2011 06:47
Der er vel ikke mange der bruger driver-cd/dvd'er alligevel ?
Jeg henter altid på nettet, for at være sikker på at få de nyeste.
Gravatar #42 - syska
12. apr. 2011 12:20
Nej, men derfor udgiver Dell stadig en samlet pakke med alle drivers til alle deres systemet på en DVD.

At du få mounter den på et virtuels DVD/CD drev via et remote kort ( DRAC ved dell ) eller software som Daemon Tools.

Men nej ... men stadig kommer de fleste servere lige med en DVD drev alligevel.

mvh
Gravatar #43 - sysadm
14. apr. 2011 10:32
HP generelt overalt her hvor jeg er pt. :)

HP 10GigE netværks udstyr til serverne
Alm gigabit HP netværks udstyr til kontor lokaler

HP Blades til VMware hostsne i hver datacenter forbundet til HP EVA via FC til nogle af vmware clustersne, HP Lefthand til nogle andre clusters.

HP wireless til alle kontorerne i de forskellige lande, administreret via central HP PCM mgmt.

Og tidligere var det også HP bærbare inden det blev skiftet til lenovo.

Har brugt både Dell, IBM, og HP de forskellige steder jeg har været ansat igennem tiden.

HP er lidt mere besværligt ved service til nogle af deres ting, hvor de bare vil have man skal teste det ene og det andet før de vil sende teknikker, men deres support til HP EVA (SAN) er helt kanon, de ringede en dag, to diske på plads det og det er stået af, vi har sendt to nye med kurer der kommer inden for 2 timer, inden vi selv havde bemærket noget var galt :)

Dells support har jeg også gode erfaringer med, hvor de kommer og skifter defekte servere uden en masse bøvl, dog bryder jeg mig ikke om deres konstruktion af deres blades/equallogic san, det virker lidt for biligt bygget.
Gravatar #44 - SWnet.dk
16. apr. 2011 20:08
Bruger mest HP, de steder jeg sætter server op.

Men herhjemme er det server dele fra intel, men kun 3 server (lige nu) 2 køre altid.

Et lille AD miljø skal man da have.
Gravatar #45 - syska
17. apr. 2011 01:55
Derfor har man 1 server med mange virtuelle :-)

mvh
Gravatar #46 - Cypern
26. apr. 2011 20:24
Apple laver nogle ok standard computere, men at basere min infrastruktur på Apple - No way.

Apple får aldrig adgang til vores datacenter, dertil er deres erfaring og funktionalitet ganske enkelt for lille og alt for dårlig i forhold til HP.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login