mboost-dp1

Hvordan skal WC-papiret hænge?

Gå til bund
Gravatar #1 - Bubbi
17. okt. 2010 11:56
Gravatar #2 - Cervio
17. okt. 2010 12:00
det var da en underlig afstemning ?
Gravatar #3 - Daniel-Dane
17. okt. 2010 12:03
Jeg fatter ikke mennesker, som har det hængende ind mod væggen. Jeg vender altid rullen, når jeg ser det.
Gravatar #4 - JSebastian
17. okt. 2010 12:05
Genial afstemning, et af de store spørgsmål i vores liv :)

Min argumentation er at, når der er tale om der man tørre sig bag i med, så skal det bare være praktisk - derfor væk fra væggen :)
Gravatar #5 - KC
17. okt. 2010 12:18
Det er jo så ikke hele problemstillingen.

Med det billede er jeg enig i ud mod.

Men med en L-Bar holder som jeg har og som jeg ser ret tit skal det være ind mod væggen.

Så fører man hånden ind bag rullen og har automatisk fat i papiret uden at skulle fange det eller rulle i rullen for at få fat.
Gravatar #6 - NioBe
17. okt. 2010 12:45
Min første tanke da jeg læste afstemningen var: Say what?!!?
Troede ikke at toilet papir kunne blive så teknisk at det kom på newz.dk

Men jeg stemmer for - Væk fra væggen.
Gravatar #7 - FlameBait
17. okt. 2010 12:50
Væk fra væggen?
ALTID mod væggen!...det er pladsbesparende, og ser pænere ud.
Gravatar #8 - Orange
17. okt. 2010 12:57
FlameBait (7) skrev:
Væk fra væggen?

Pladsbesparende?

Jeg vil gerne se din argumentation for den påstand, det kan næsten kun blive god underholdning.
Gravatar #9 - Cervio
17. okt. 2010 13:10
væk fra væggen af den ene grund at de skal forholde sig rent, men det er selvfølgelig alt efter hvor vidt den rører, hvis den har jo har afstend til væggen.

Men ellers også væk fra væggen af den grund at det ser bedre ud, i mit hovedet gør det
Gravatar #10 - KC
17. okt. 2010 13:16
KC (5) skrev:
Det er jo så ikke hele problemstillingen.

Med det billede er jeg enig i ud mod.

Men med en L-Bar holder som jeg har og som jeg ser ret tit skal det være ind mod væggen.

Så fører man hånden ind bag rullen og har automatisk fat i papiret uden at skulle fange det eller rulle i rullen for at få fat.

Var lige forbi igen. Lidt mere input.

Det er ikke baren der gør forskellen. Selv med den lukkede bar som på billedet, kan man få hånden ind bag rullen og få fat i papiret i en bevægelse.

Jeg overvejede det lidt i den tid jeg havde. Det ser ud til at effektiviteten og bevægelserne er de samme i de fleste tilfælde både ud og indvendt. Men i særtilfældet hvor flappen ikke hænger ned er det mere effektivt at have den ind mod væggen, for så er der netop den ene bevægelse der fanger papiret og du skal ikke rulle på rullen for at få det løst.

Et sidste aspekt er de dårlige kvaliteter papir hvor det klæber lidt til rullen her er især indvendt metoden brugbar netop fordi du har fat i rullen med det samme og ikke skal rulle på den for at få flappen løs.
Gravatar #11 - KC
17. okt. 2010 13:17
Gad vide hvad jeg kan drive det til med analyser af reelle verdensproblemer...
Gravatar #12 - LinguaIgnota
17. okt. 2010 13:19
Altid væk fra væggen. Nogle mennesker får pølle på fingrene, når de tørrer sig - og så skal de dælme ikke sætte deres browniefingre på væggen bagefter.
Gravatar #13 - cyandk
17. okt. 2010 13:21
FlameBait (7) skrev:

Hvor lille er dit lokum lige hvis du sparer plads ved at vende det indad?
Gravatar #14 - trylleklovn
17. okt. 2010 13:21
LinguaIgnota (12) skrev:
Altid væk fra væggen. Nogle mennesker får pølle på fingrene, når de tørrer sig - og så skal de dælme ikke sætte deres browniefingre på væggen bagefter.

Har du dokumentation for det?
Gravatar #15 - Athinira
17. okt. 2010 13:42
Ind mod væggen.

Væk fra væggen gør at hvis man hiver til så kører rullen bare på fuld skrald, og man få alt for meget med! :P
Gravatar #16 - greylion
17. okt. 2010 13:45
Det irriterer mig når jeg kommer et sted hvor papiret vender ind mod væggen, for tit & ofte er det revet af helt oppe, så der ikke er nogen løs ende at få fat i, så man skal dreje rullen først.
Vender den rigtigt (hehe), så er det aldrig et problem.
Gravatar #17 - rmariboe
17. okt. 2010 13:46
Væk fra; det bryder overfladen, hvilket designmæssigt giver bedre mening. Desuden finder jeg det lettere at få fat i og afrive med en enkelt hånd. Den del er nok et spørgsmål om tilvænning, dog :)
Gravatar #18 - myplacedk
17. okt. 2010 13:59
NioBe (6) skrev:
Troede ikke at toilet papir kunne blive så teknisk at det kom på newz.dk

Nu er det jo ikke et teknik-forum, det er et nørd-forum. Og det er da en nørdet ting at have en holdning til, og især at debatere.

Ud fra væggen.
Gravatar #19 - Cervio
17. okt. 2010 14:06
guys, you know, welcome to newz :D
Gravatar #20 - codezero
17. okt. 2010 14:38
Væk fra væggen. Det gir' da ik' mening at det skal hænge ind mod væggen, det gør det jo bare sværer at få fat på...

Lol hvor en spændende afstemning :P
Gravatar #21 - Ronson ⅍
17. okt. 2010 14:45
Jeg vender konsekvent rullen om, hjemme hos de gamle, når jeg er hjemme for at skide. Og det er jeg tit. Fatter slet ikke ideen i at papiret skal sidde i klemme mod væggen.
Gravatar #22 - Daniel-Dane
17. okt. 2010 14:55
Athinira (15) skrev:
Ind mod væggen.

Væk fra væggen gør at hvis man hiver til så kører rullen bare på fuld skrald, og man få alt for meget med! :P
Du skal vist have opdateret dit toiletkørekort.
Gravatar #23 - Magten
17. okt. 2010 14:58
Væk fra væggen.. Alt andet burde straffes med 20 dickslaps.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [3810743522]
17. okt. 2010 15:56
Over ikke under, over ikke under, over ikke under, over ikke under, over ikke under...

Fosters Hjem For Fantasivenner xD
Gravatar #25 - arne_v
17. okt. 2010 15:56
Jeg savner en TWSVNZ prefix på denne afstemning.

(Ten Weeks Summer Vacation NewZ)
Gravatar #26 - Sikots
17. okt. 2010 16:53
Ind mod væggen!
Gravatar #27 - praktikant muffe AKA pewbe
17. okt. 2010 17:03
Athinira (15) skrev:
Ind mod væggen.

Og det gør det ikke ind mod væggen? (Eller er det bare mig der gør tingene forkert? XD)

Jeg synes: væk fra væggen :D
Gravatar #28 - apkat
17. okt. 2010 17:03
Jeg kan ikke huske min holdning. Men jeg ændrer tit hvordan det hænger.
Hvis man har katte og det hænger væk fra væggen så plejer de at tage hele rullen ud over hele gulvet. Hm.
Gravatar #29 - knasknaz
17. okt. 2010 17:05
Den her afstemning har newz da haft før!?
Gravatar #30 - Systran
17. okt. 2010 17:11
I choose B.
Gravatar #31 - goAMinD
17. okt. 2010 17:13
Hvis man nu kunne argumentere mht. hygiejnen i det, er der desværre ikke nogen forskel, da den der har været der før dig, med sine koli-fingre vil bruge en hånd til at holde rullen mens den anden hånd trækker papieret af. Uanset hvad vil man røre det papir den næste skal bruge.

Så derfor er der kun ÉN regel. Papiret skal nemt kunne fanges og derfor ud fra væggen.

Errata-> en dispenser bør gøre denne afstemning ligegyldig ;)
Gravatar #32 - jAST
17. okt. 2010 17:34
Jeg har personligt den teori at:

- Mænd vil have det hængende ud fra væggen, og kvinder ind mod væggen, fordi, mænd er højere end kvinder, og papiret hænger højere oppe, når det hænger ud fra væggen. Når det hænger ind mod væggen hænger det længere nede, og passer derfor bedre til kvinder.
Gravatar #33 - Caek of Doom
17. okt. 2010 17:38
jAST (32) skrev:

- Mænd vil have det hængende ud fra væggen, og kvinder ind mod væggen, fordi, mænd er højere end kvinder, og papiret hænger højere oppe, når det hænger ud fra væggen. Når det hænger ind mod væggen hænger det længere nede, og passer derfor bedre til kvinder.

Well, jeg synes det skal hænge ud/væk fra væggen.
Gravatar #34 - XorpiZ
17. okt. 2010 18:31
Caek of Doom (33) skrev:
jAST (32) skrev:

Well, jeg synes det skal hænge ud/væk fra væggen.

Står du op og pisser da?
Gravatar #35 - Thalion
17. okt. 2010 18:37
Ind mod væggen!
Gravatar #36 - Niversen
17. okt. 2010 19:00
helt klart væk fra væggen...

hvis det er en af disse hvor enden af rullen er væk fra væggen, skal den vende ind mod personen... (har en på arbejde, men ser dem ikke så meget)
Gravatar #38 - myplacedk
17. okt. 2010 20:16
goAMinD (31) skrev:
Uanset hvad vil man røre det papir den næste skal bruge.

Det skal dælme da være en elendig holder, for at der ikke er en løsning på det.

En typisk privat holder: Træk opad for at rulle ud, nedad for at rive over. (Når man trækker nedad trykker man rullen ned mod et eller andet, som forhindrer den i at rulle.)

En billigere holder: Træk langsomt for at rulle ud, træk hurtigt for at rive over.

En mere prof holder: Papiret kommer ud af en åbning under en kasse. Træk nedad for at rulle ud. Derefter løfter du papiret op, så det bliver presset ind mod kanten med en ru kant (små tænder). Træk nu lidt længere opad, og også gerne lidt sidelæns, på langs med toiletrullens omdrejningsakse.

Går alt andet galt, kan man vel rykke papiret af med den ene hånd, mens man holder rullen stille med den anden arms albue. Man skal da godt nok have et problematisk forhold til toiletter for at få fækalier på albuen.

Og bortset fra alt det: Det er til at tørre bæ af med. Hvor rent behøver det at være?
Gravatar #39 - Krydolph
17. okt. 2010 20:37
synes det er dårligt formuleret.... ved ik hvordan ville være bedre - valgte væk fra vægen, tror det er sådan jeg mener... det skal være sådan at det ruller "opad" på den anden måde bliver den ved med at rulle, og folk får taget alt for meget papir... det handler om at spare på det, hvis du er ligeglad med miljøet, så for pengepungens skyld!
Gravatar #40 - squad2nd
17. okt. 2010 22:34
Jeg vender det altid ind mod væggen, da det giver mig nogen cm ekstra armplads. (jeg har muligvis en speciel teknisk måde at tørre røven på).
Desuden så er toiletpapiret nemmere at få fat i uden man skal kigge på det, da det altid "bøjer" lidt ud når det hænger tæt på væggen. Lidt ala de grader som et dæbersnegle-hegn har.

Jeg kan kun anbefale folk at hænge toilet-rullen ind mod væggen. Man glæder sig sindssygt meget til at komme til at skide bare alene pga. det. (husk Anders And blade).
Gravatar #42 - knasknaz
18. okt. 2010 07:33
squad2nd (40) skrev:
jeg har muligvis en speciel teknisk måde at tørre røven på).

Jeg er helt sikker på at du pirrer en masse newz' læseres nysgerrighed med den bemærkning!
Gravatar #43 - Drakhan
18. okt. 2010 08:05
Er så uendelige ligeglad at man slet ikke kan fatte det.
Gravatar #44 - mvoigt27
18. okt. 2010 08:48
Gravatar #45 - Nielson
18. okt. 2010 10:11
Væk fra væggen! Har fandeme tit stået i den situation hvor jeg nærmest skal bøje mig 90° for at nå papiret når det vender ind mod væggen, og det kan altså godt resultere i en forlæns koldbøtte.

Har forresten fuldstændig samme teori som #32. Tyv stjæler du eller hva'?! ;)
Gravatar #46 - Morphin
18. okt. 2010 13:25
Ind mod væggen. Så er der styr på det. Hvis det i øvrigt vender væk fra væggen, kan man risikere at fange enden mellem væggen og rullen. Så skal man dreje rullen for at få fat på det. Hvis det derimod vender mod væggen, vil det automatisk falde ned når det kommer hen og vender væk fra væggen.
Gravatar #47 - trylleklovn
18. okt. 2010 13:29
Det tager længere tid for mig at undersøge hvordan papiret vender når man placerer rullen (som typisk gøres i sidste øjeblik(!!!)) end den gavn jeg måtte have af, at bruge ekstra tid på at montere rullen korrekt (selvfølgelig med papiret væk fra væggen) til at jeg slavisk følger det.

Men så skal det måske også tilføjes at jeg ikke fatter hvad folk laver ude på toilettet i halve timer ad gangen. Når jeg skal skide så skal jeg skide, og når det er kommet ud, som regel efter 30-40 sekunder maks, så har jeg ikke behov for at sidde derude længere.
Gravatar #48 - smiley
18. okt. 2010 13:55
Væk fra væggen. Min rulle holder er endda designet til det, der er en kant at rive papiret på.

Ud fra hvor mange der stemmer væk fra væggen er det lidt overraskende, der er godt nok mange der har det indad og det irriterer mig hver gang. Jeg vender også altid folks ruller ud af.

!VIVA LA ROLL-ULACION!
Gravatar #49 - Norrah
18. okt. 2010 13:57
ned af...
Gravatar #50 - KC
18. okt. 2010 14:15
Norrah (49) skrev:
ned af...

Hvis det er din mulighed vil jeg anbefale mindre stivelse i papiret, køb evt. en dyrere kvalitet.

Det må være en menneskeret i dette papirløse IT-foregangsland, at borgere trods alt kan få deres toiletpapir til at hænge nedad! Hvis problemet fortsætter bør du gøre din kommune opmærksom på det!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login