mboost-dp1
hvordan læser/henter du mails?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Har flere mails.
Min primære (efterhånden) som kører med IMAP på min egen server.
En ældre som kører POP3 fra min storebrors domæne
GMAIL kører i deres webmail
DAIMI giver mail forward, det samme gør TAAGEKAMMERET på min mail der, og endelig er der AU-mail som også kører IMAP4.
Til alle dem der har valgt POP3, må man spørge hvorfor? Der er rigtig mange fordele ved IMAP ift. POP, bl.a. hvis man vil tjekke sin mail fra forskellige systemer.
Min primære (efterhånden) som kører med IMAP på min egen server.
En ældre som kører POP3 fra min storebrors domæne
GMAIL kører i deres webmail
DAIMI giver mail forward, det samme gør TAAGEKAMMERET på min mail der, og endelig er der AU-mail som også kører IMAP4.
Til alle dem der har valgt POP3, må man spørge hvorfor? Der er rigtig mange fordele ved IMAP ift. POP, bl.a. hvis man vil tjekke sin mail fra forskellige systemer.
POP3 er utroligt usikkert, ogsaa selvom du "Bare flytter til lokalt"..
IMAP har en "Delete on Server"-funktion som fungerer utroligt godt.
Ved POP3 synes jeg ofte at mails bliver "halvt"-slettede hvis min forbindelse ryger midt i en sync, for ikke at naevne at IMAP kan lide SSL :P
( Til folk der ikke bryder sig om data "i skyerne", jo :) )
#Topic
IMAPv4.
Privat server, fidomuh.dk.
Min Gmail forwarder bare til min egen mailserver, bryder mig hverken om deres interface, eller deres folder-struktur til IMAP.
Smag og behag :)
POP3 er utroligt usikkert, ogsaa selvom du "Bare flytter til lokalt"..
IMAP har en "Delete on Server"-funktion som fungerer utroligt godt.
Ved POP3 synes jeg ofte at mails bliver "halvt"-slettede hvis min forbindelse ryger midt i en sync, for ikke at naevne at IMAP kan lide SSL :P
( Til folk der ikke bryder sig om data "i skyerne", jo :) )
#Topic
IMAPv4.
Privat server, fidomuh.dk.
Min Gmail forwarder bare til min egen mailserver, bryder mig hverken om deres interface, eller deres folder-struktur til IMAP.
Smag og behag :)
Bruger kun Gmail og deres webgui, og mails fra mine egne domains, skolemail, jobmail etcs. ryger også ind der...
POP3, fordi jeg ikke kan se hvad jeg kan bruge IMAP til, når jeg alligevel altid har min computer med mig.
Webmail. Har én overordnet Gmail konto hvor alt forwardes til, samt en række spam/standard registreringsadresser.
Bruger GratisDNS mailforward(30kr/år) fra domæner til gmail konto. Det er fedt at kunne samle al mail ét sted og så bare sætte "labels" på afhængig af modtager adresse eller indhold.
#31 du skulle gøre dig selv (og alle du sender mails - så de slipper for MSN reklame i bunden af dine mails) en tjeneste - kig her ;)
Bruger GratisDNS mailforward(30kr/år) fra domæner til gmail konto. Det er fedt at kunne samle al mail ét sted og så bare sætte "labels" på afhængig af modtager adresse eller indhold.
#31 du skulle gøre dig selv (og alle du sender mails - så de slipper for MSN reklame i bunden af dine mails) en tjeneste - kig her ;)
IMAP, ved at kombinere Gmail og Thunderbird ved hjælp af denne guide:
http://lifehacker.com/314574/turn-thunderbird-into...
Det giver det bedste fra begge verdener. Ved IMAP har man altid sine emails liggende oppe i "skyen" og kan tilgå dem fra enhver computer, men med Thunderbird får man de fordele en e-mail klient giver. Jeg synes f.eks. det er noget hurtigere at navigere rundt i en klient i forhold til en webmail.
http://lifehacker.com/314574/turn-thunderbird-into...
Det giver det bedste fra begge verdener. Ved IMAP har man altid sine emails liggende oppe i "skyen" og kan tilgå dem fra enhver computer, men med Thunderbird får man de fordele en e-mail klient giver. Jeg synes f.eks. det er noget hurtigere at navigere rundt i en klient i forhold til en webmail.
brugte outloook før i tiden, med hotmail, men gør det ikk så meget mere, selvom det virker, og skulle være lukket.
bruger webmail, da jeg ikk kigger så meget i min inbox, som jeg åbenbart gjorde tidligere.
bruger webmail, da jeg ikk kigger så meget i min inbox, som jeg åbenbart gjorde tidligere.
Så vidt jeg ved synkroniserer IMAP ikke sendte mails.
Så hvis man bruger mail klienter på flere computere, har man ikke de samme mails i sent.
Sletning af mails, fungerer mærkeligt efter min mening, med markering til sletning, som så først sker senere.
Hvis jeg sletter en mail, er det som regel fordi jeg vil rydde op her og nu, og ikke for at jeg vil se mailen med en streg igennem.
Så vidt jeg ved synkroniserer IMAP ikke sendte mails.
Så hvis man bruger mail klienter på flere computere, har man ikke de samme mails i sent.
Sletning af mails, fungerer mærkeligt efter min mening, med markering til sletning, som så først sker senere.
Hvis jeg sletter en mail, er det som regel fordi jeg vil rydde op her og nu, og ikke for at jeg vil se mailen med en streg igennem.
"Sent Mail" er en mappe i din mail struktur.
Det synkroniserer fint her.
( Den synkroniserer alle mapper her, ogsaa Draft, etc )
Det er saa din klient.
Igen hos mig, bliver mails smidt i Deleted Items ( som saa ogsaa synkroniserer ).
"Sent Mail" er en mappe i din mail struktur.
Det synkroniserer fint her.
( Den synkroniserer alle mapper her, ogsaa Draft, etc )
Det er saa din klient.
Igen hos mig, bliver mails smidt i Deleted Items ( som saa ogsaa synkroniserer ).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.