mboost-dp1

Hvordan kommer du op om morgenen?

Gå til bund
Gravatar #1 - neckelmann2
30. jul. 2006 12:36
I langt de fleste tilfælde vågner jeg automatisk 1 minut før mit vækkeur ringer... Fatter ikke hvordan det virker, men det er nice, så slipper jeg for at høre på dets larm. :)
Gravatar #2 - bugger
30. jul. 2006 12:39
Jeg skal ikke op om morgenen...
Jeg går i seng om morgenen.
Gravatar #3 - kba
30. jul. 2006 12:56
#1 Det gør jeg også - det gør de fleste mennesker, da vi er vanedyr og har et glimrende indre ur. Jeg kender én der slet ikke bruger vækkeur. Hun vågner ~6:30 hver morgen mandag-fredag.
Gravatar #4 - bambi
30. jul. 2006 12:57
Bliver vækket til tonerne af ”Sikken dejlig dag det er i dag…” hver morgen. Det er virkelig demotiverende med så lalleglad en sang!
Gravatar #5 - vandfarve
30. jul. 2006 12:58
Og jeg pryder så statistikken ved at være den eneste, hvis forældre vækker. Men det er meget effektivt, for modsat vækkeuret har det konsekvens at sove fra forældrenes "alarm"!
Gravatar #6 - Xill
30. jul. 2006 13:05
Andet:

jeg bruger vækkeur og min mobiltelefon, ellers kommer jeg ikke op !
Gravatar #7 - b4@
30. jul. 2006 13:20
De sisdte par dage har jeg næsten ikke sovet.
Gravatar #8 - trylleklovn
30. jul. 2006 13:58
Nu det er sommerferie og så går jeg i seng ved 03 tiden. og vågner der ved 14-15 tiden.
#9 - 30. jul. 2006 14:10
Vækkeur, radio, computer og mobiltelefon...
Gravatar #10 - TriciaMcMillan
30. jul. 2006 14:21
#1 Det samme her... egentlig burde jeg nok så ha' stemt "andet" idet det jo reelt ikke er vækkeuret, der vækker en. Hm!
Gravatar #11 - ztyle
30. jul. 2006 14:22
Mobil tlf. men førhen var det min comp. jeg hvde et lille gratis program jeg fandt på en Komputer cd, som som afpillet en bilalarm hen over Hi-Fi'et. savner det da jeg nogle gange nogle gange sover fra tlf. det skete aldrig før.
Eneste problem hved det var at når jeg blev vækket, så blev alle inden for 100m vækket, mine naboer var ikke så glade for det, men så igennem finger med det da de vidste at jeg ikke kunne vågne af et normalt vækkeur
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
30. jul. 2006 14:32
Jeg er lige stået op... kom hjem fra byen med morgenbussen kl 7.45. Jeg havde dog lige sovet en time på banegården inden.

Men jeg skal ikke op, da jeg praktisk talt er arbejdsløs. Jeg kan jo ikke kalde mig studerende mere, efter at jeg blev student her i år og at jeg ikke er startet på noget nyt :-)

Men hvis der nu er noget jeg skal stå op for, så vækker min mobiltelefon mig med Vestlandsfanden - Øl, øl og mere øl, så er man motiveret til dagens begivenheder!

/edit/ konklusion: jeg er en bums
Gravatar #13 - Snoop
30. jul. 2006 14:41
Hvad skal man dog med et gammeldags vækkeur, når mobiltelefonen er opfundet?

Bruger altid min telefon. Det er jo også dejlig nemt ikke at skulle huske vækkeur hvis man rejser og er væk hjemmefra. Telefonen har man jo altid på sig.
Gravatar #14 - toffe1001
30. jul. 2006 14:48
Jeg har lavet en kombinering... først mit vække ur... også 5 minutter efter så ringer mit armbåndsur... da jeg ikke reagere på den samme lyd 2 gange, og det er lidt spild af battri på mobilen at bruge den som vække ur... de battriere er jo dyr :)

men det første jeg gør når jeg stå op er at gå hen på kontakten også tænde for strømmen sådan at jeg kan tænde computeren... derefter tænder jeg ovnen, så dan at jeg kan få noget mad... men det første og det sidste der bliver tændt i min hytte er min mac og modemmet sådan at jeg kan hoppe på nettet... en skalndale den dag den ikke vil connekte til internettet :)
Gravatar #15 - JesperJ
30. jul. 2006 15:03
Og så er der os B-mennesker hvis indre døgn er 25 timer. Hvis jeg går i seng klokken 24, så vågner jeg klokken 9 eller 10, og kan først sove kl. 1 næste nat. Den time bliver så tilføjet næste nat igen. Resultat når man skal op på et fast tidspunkt hver dag: Træthed pga mangel på søvn og pubertet. :) Det er dog ikke så slemt her om sommeren, fordi lyset netop nulstiller 'det indre ur'.

Min mobiltelefon vækker mig som regel, dog holder jeg ferie lige på tiden.
Gravatar #16 - frygtl0s
30. jul. 2006 15:45
Nu hvor jeg har ferie bliver jeg nødt til at stå meget tidligt op da jeg arbejder, så der bruger jeg min mobiltelefon, jeg sætter både alarmen til, og laver 3-4 aftaler, hvor der står "stå op"... med 5 minutters mellemrum. Men når jeg til september starter igen på uni, så kan jeg igen sove uden vækkeur, i hvertfald i projektperioderne...
Gravatar #17 - Simm
30. jul. 2006 15:54
bliver vækket af mobibobien..:)
Gravatar #18 - Bubbi
30. jul. 2006 15:59
Vågner automatisk 5-10 min. før min 6230i ringer..
Gravatar #19 - BurningShadow
30. jul. 2006 16:08
"Jeg skal ikke op om morgenen..."

Hvis vi ser bort fra at jeg (stadig) er sygemeldt, så plejer jeg at møde kl. 15.00
De få gange jeg skal op, til en bestemt tid, der bruger jeg mobilen.

Ved at læse #11 har jeg dog lige fået den ide, at skrive et lille program, til at kan klare det. Men det bliver nok ikke lige nu, for jeg har andre projekter, og vores media system er ved at blive udsat for en større rewrite.
Gravatar #20 - Windcape
30. jul. 2006 17:18
Jeg går i seng EFTER skole/arbejde :) dvs. jeg står ikke op, jeg er vågen.
Gravatar #21 - owrflow
30. jul. 2006 17:21
Gad godt høre fra de folk med en storm-p løsning:P
Gravatar #22 - Regus
30. jul. 2006 17:40
Der findes kun en ting der kan få mig op om morgenen: at andre har brug for at jeg står op - man kunne placere et rock orkester ved siden af min seng og jeg ville ikke komme op - hvis ikke der er en eller anden grund til at stå op.

Og det er ikke fordi jeg har det mindste problem med at vågne jeg er bare i en tilstand hvor jeg drømmer et eller andet som synes uendeligt meget vigtigere end at stå op.
Gravatar #23 - j_jorgensen
30. jul. 2006 18:16
#22... præcis det samme her... hvis der ikke er en meningsfuld grund til at jeg står op, jamen så kommer jeg ingen vegne.
Gravatar #24 - Azjo
30. jul. 2006 18:44
Jeg synes godt nok at vækning ved hjælp af stereoanlæg mangler.
Derfor tog jeg andet ;)
Gravatar #25 - 510
30. jul. 2006 18:46
Bliver vækket af en stewardesse, så har ikke brug for vækkeur osv.
Gravatar #26 - buch
30. jul. 2006 19:06
Det må være når hun gør klar til at flyve, så bliver du lige vækket af jetmotorene og den daglige film om hvordan man tager en redningsvest på?
Gravatar #27 - carb
30. jul. 2006 19:40
Hvordan kommer du op om morgenen?

Med stort besvær!
Gravatar #28 - [Phr3ak]
30. jul. 2006 20:04
Jeg bruger en blanding af alle de forskellige muligheder:

Når jeg skal op stiller jeg uret samt mobilen - i tilfælde af strøm nedbrydelser og har ikke en UPS :(

Sommetider er det min kæreste der vækker mig pga. overstående ting har vækket hende :)

I weekenderne er det en 50% - 50% blanding af:
Jeg sover ikke...
Jeg skal ikke op om morgenen...
Gravatar #29 - Mr.VTEC
30. jul. 2006 20:32
Vækkeur.
Har kastet mobil telefonen langt væk når jeg skal sove, ellers ringer de bare fra arbejdet på alle døgnets timer og det gider jeg ikke.
Gravatar #30 - vandfarve
30. jul. 2006 20:53
Off-topic:
Jeg havde ellers ikke håbet på det, men indtil videre har ingen beskrevet deres Storm P-lösnung. Så nu bliver jeg nødt til at være den nævenyttige, ret ubelæste nørd og spørge, hvad pokker en sådan løsning er?
Gravatar #31 - Hundestejle
30. jul. 2006 21:22
Der mangler muligheden 'Jeg sover polyfase søvn'. Well, den går vel under 'andet', men den kunne nu godt have være udspecificeret.

#30 vandfarve
Har du set krummefilmene? Der har Krumme et sindrigt system, som godt kunne være lavet af Storm P.
Gravatar #32 - ZOPTIKEREN
30. jul. 2006 21:24
Storm P var jo en tegneserietegner og han havde en god fantasi. I "klods hans" (mener jeg bladet hed) beskrev han løsningen af dagligdagsproblemer ved brug af komplicerede opfindelser, "Storm P maskiner", som han selvfølgelig selv opfandt.

En Storm P løsning kunne fx være sådan en Krumme, i Krumme filmene, ruller gardinerne fra med om morgenen på sit værelse. Wallace og Gromit filmene bruger sig også af sådanne maskiner, bortset fra at de tager udgangspunkt i en amerikaners tanker. Jeg kan ikke lige huske hvad han hedder.
Gravatar #33 - Janus
30. jul. 2006 21:27

Storm P. er en nu afdød dansk kunstner, som var kendt for sine malerier og "skulpturer" af ofte meget meget mærkelige maskiner/apperater/whatever.

(Storm P.)

Eksempel på Storm P. løsning: Den klassiske tegneserie fælde, der involverer en vægt der er spændt op i loftet med et reb, som brændes over af et lys, der tændes af en billard-stav, som rykkes af en fjeder der udløses af en bowling-kugle,....... Osv.

[edit] Too late i guess.
Gravatar #34 - KaW
30. jul. 2006 22:48
Min computer vækker mig. Oftest bliver jeg vækket af en eller anden idiot der priv'er mig på IRC så mit putty vindue laver en lyd :)
Gravatar #35 - heg
30. jul. 2006 22:56
Den amerikanske pendant er Rube Goldberg maskiner.

Wikipedia lister de forskellige landes udgaver af dem hvis du går ind på Rube Goldberg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rube_Goldberg
Gravatar #36 - x3me-brain
31. jul. 2006 06:07
Der mangler en option: "Min MP3 afspiller vækker mig". Har sådan en iRiver ting med Cradle til, så den kan bruges som vækkeur.
Gravatar #37 - blnz
31. jul. 2006 07:34
Min computer vækker mig, pt. er det Sepultura der står som alarmtonen, dog er det ikke noget jeg gider stå op til, det er jo god musik.. Tror jeg skal have fat i noget Britney Spears, så skal jeg sgu nok komme op..
Gravatar #38 - TYBO
31. jul. 2006 09:02
Min kone bruger mobiltelefonen til at vække sig.
Lidt råb og skrig og et par spark i ryggen så er jeg også vågen.

Sådan en kone er vel også en slags Storm P løsning. :)
Gravatar #39 - Azuria
31. jul. 2006 09:46
mangler lidt den mulighed der hedder "muggen irriterende sergent"... men det er så først aktuelt fra onsdag...
Hværnepligt sux!
Gravatar #40 - LilleFisK
31. jul. 2006 10:38
Min morgen vækning høre vist under Storm P.

Tilbage i år 1999 eller var det 2000 købte jeg 2 stk. IBM Deadstar HDDer (Ja, netop den 45 GB version med en fejl procent på 40. Men det kom først frem et par uger efter jeg havde købt dem)

Efter alt for kort tid begyndte den ene Deadstar HDD at larme omtragt som når en lastbil taber en container og alt indholdet rasler rundt ingen i. Da computeren ikke længere ville kendes ved HDDen så trængte jeg at lige så godt kunne bruge HDDens larmende egenskaber til noget fornuftigt. Så jeg har bikset et timer kredsløb sammen der sætter HDD i omdrejninger efter ca. 7 timer. (der er ikke nået display. Ifølge mine beregninger skulle det være 7 timer og 11 min. Men i praktisk er det nok nærmere 6 timer og 50 min.)

Lige en advarsel til dem der selv vil lave sådan et vækkeur. Hold det væk fra hunde!
Da jeg for et par uger siden passede mine forældres hund (nok nærmere en stor hvalp) blev jeg vækket af lyden af en harddisk der hoppede hen ad trægulvet. Da hunden løb rundt med timer printpladen.
Gravatar #41 - woodplace
31. jul. 2006 12:50
Her er et program som jeg selv bruger en gang imellem.
Wake Me Up
Gravatar #42 - Derfor
31. jul. 2006 14:23
Først så tager jeg det ene ben ud af sengen, og så det andet ben ud af sengen og Wupti så er jeg oppe.

Nej helt seriQst så vågner jeg for det meste af min mobil og hvis ikke jeg gør er jeg sovet over mig "det sker tit"

#41 skide fedt program kan være det kan hjælpe mig til at komme op så jeg ikke kommer for sent i skole :D
Gravatar #43 - zeon
31. jul. 2006 15:40
min telefon prøver at vække mig... den er bare ikke altid så god til det. efter som jeg har det med at få den smidt ned under sengen...
Gravatar #44 - ztyle
31. jul. 2006 15:53
#41 woodplace

Tak, det program er faktisk en ny udgave af det jeg havde, det gamle kunne kun spilde wave filer(Jeg brugte en .wav fra et HL-mod, Amerikansk Bilalarm)

[votechange]Min computer vækker mig[/votechange]

d. 1/8-2006, nu er jeg en rigtig nørd igen :D
Gravatar #45 - Sattie
31. jul. 2006 16:42
Til dem som vil have en computeralarm:
http://www.freedownloadscenter.com/Information_Man...

Virker faktisk glimrende..

Men jeg har selektiv hørelse, hvilket resten af huset hvis godt kan skrive under på..

Må finde på en storm p løsning, der rusker mig automatisk, samt hiver dynen af.
Gravatar #46 - 510
31. jul. 2006 17:53
#26 Desværre ikke, kunne ellers være nice.
Er på en boreplatform
Gravatar #47 - Svindleren
31. jul. 2006 18:46
brugte meget mit vækkeur engang, men dadet blev smadret, så har jeg brugt min mobiltlf siden. den er dejlig til at vække, da man selv kan vælge hvilken en latterlig nederen tone :)
Gravatar #48 - b.b
31. jul. 2006 20:31
Andet...

Har 2 unger som nok skal sørge for at jeg vågner og gerne sådan ved 6 - 6.30 tiden. Men man vænner sig ligesom til det.
Gravatar #49 - tomjen
31. jul. 2006 23:02
Jeg har det som andre - jeg kommer kun op når der er en grund til det. Det er der ikke i øjeblikket, da jeg holder sommerferie.

Jeg har overvejet noget Storm P. med at have et lod til at falde ned fra et skab og dermed trække min dyne op - tror bare ikke det hjælper.

Jeg kommer også til at tænke på de gamle danske film støv på hjernen, det støver stadig og støv for alle pengene hvor Dirk Passer spillede en opfinder vicevært. Se det er en måde at komme op på.
Gravatar #50 - Spook
1. aug. 2006 06:03
Well... 1 af 4 muligheder:

1) Min mobil vækker mig
2) Min søn (6½ mdr) vækker mig
3) Min vagttelefon vækker mig klokken BÆ om natten fordi noget er gået ned.
4) Min kone vækker mig for at gøre mig opmærksom på at jeg har overhørt #1-3.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login