mboost-dp1
Hvordan kommer du fra sted til sted for det meste
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg bor i Århus C og kan gå til det meste. Men selvfølgelig er det toget der skal til, når man skal hjem til Danmark ;)
... Også er der os, som ikke har råd til bussen, og må tage cyklen :o)
Pjat. Jeg kan godt lide at cykle, og som den nørd jeg er, er det den eneste form for motion jeg får. Så jeg har det godt med min cykel, men jeg vil gerne bytte den ud med et andet tohjulet transportmidel med ejne krafter (hint motorcykel)
... Også er der os, som ikke har råd til bussen, og må tage cyklen :o)
Pjat. Jeg kan godt lide at cykle, og som den nørd jeg er, er det den eneste form for motion jeg får. Så jeg har det godt med min cykel, men jeg vil gerne bytte den ud med et andet tohjulet transportmidel med ejne krafter (hint motorcykel)
Stemte bus da jeg har brugt busserne ret flittigt på det sidste.
Men mit fortrukne transportmiddel er faktisk min cykel.
Specielt i myldretrafikken er jeg glad for min cykel....
Ak! De arme stakler til bilister der sidder fast på Limfjordsbroen kl. omkring 7-8 og 16-17 :-).
En bil er dog ikke helt dårlig...specielt ikke når man skal til LAN :-)
Men mit fortrukne transportmiddel er faktisk min cykel.
Specielt i myldretrafikken er jeg glad for min cykel....
Ak! De arme stakler til bilister der sidder fast på Limfjordsbroen kl. omkring 7-8 og 16-17 :-).
En bil er dog ikke helt dårlig...specielt ikke når man skal til LAN :-)
Cykel FTW
jeg har desvære revet min skulder af led og må gå rundt med den i en slynge hvilket forhindre mig i at cykle fortiden, og tvinger mig med bussen:( så nu har jeg endeligt fattet hvor meget nemere det erat cykle frem for at tage bussen
jeg har desvære revet min skulder af led og må gå rundt med den i en slynge hvilket forhindre mig i at cykle fortiden, og tvinger mig med bussen:( så nu har jeg endeligt fattet hvor meget nemere det erat cykle frem for at tage bussen
Bor i Kolding, så alt kan nåes med en cykel. Kan mere eller mindre komme frem samtidig som folk der tager bilen, slet ikke dårligt! Men okay, det er nu også lækkert at kunne låne bilen engang imellem...
Hader dog at tage bussen, det tager så forbandet lang tid, og den skal hele tiden stoppe. (Som sagt, Kolding er ikke så forbandet stor)
Cykel all the way... næsten-
Hader dog at tage bussen, det tager så forbandet lang tid, og den skal hele tiden stoppe. (Som sagt, Kolding er ikke så forbandet stor)
Cykel all the way... næsten-
til daglig cykler jeg de 6-7 km. til uni... sparer ca 20 min i fht. bussen, der sluger et halvt dagsbudget hvis jeg tager den...
men skal jeg langt omkring bliver det dsb/blaffen alt efter om jeg skal nå noget, vejret osv... men stemte da cykel...
hvornår får vi afstemninger med checkbokse i stedet for radio?
men skal jeg langt omkring bliver det dsb/blaffen alt efter om jeg skal nå noget, vejret osv... men stemte da cykel...
hvornår får vi afstemninger med checkbokse i stedet for radio?
Well, jeg bruger nu mine lårbasser istedet... Min cyckler er blevet stjålet, og den sidste mangelde begge skærmninger af dæk, kædeskærm, styret var løst, bremserne duede ikke og nåja, så den detaljer at jeg havde fået svejset låsen op fordi jeg ikke kunne finde nøglen... Men seriøst, den har os overlevet 2-3 trafikuheld. så tror ikke der er mere held i den cyckel... Mon ikke der kommer en artikel om en person der er kørt ned fordi vedkommende kun kørte på en halv cykel...
Burde bus og tog & metro ikke havde været en katagori, for eksempel det offentlige...
Og hvad med taxa ???...
Og jeg kører så med cykel, s-tog, regionaltog også bus hver morgen...
pffttt...... "Tag det offentlige"... yeah right, bruger 1½ time ifølge rejseplanen hver vej... det vil sige i snit 2 timer hver vej, DSB you know.
og det ville ikke tage mere end 45 minutter at kører dertil i bil...
Eneste positive ting er at jeg får et mega kørselsfradrag :D...
FYI... tager fra Albertslund, til Kvistgård (7-8 km fra helsingør) hver morgen...
Pga. det var den eneste læreplads jeg kunne få. men sådan er det jo bare.
Og hvad med taxa ???...
Og jeg kører så med cykel, s-tog, regionaltog også bus hver morgen...
pffttt...... "Tag det offentlige"... yeah right, bruger 1½ time ifølge rejseplanen hver vej... det vil sige i snit 2 timer hver vej, DSB you know.
og det ville ikke tage mere end 45 minutter at kører dertil i bil...
Eneste positive ting er at jeg får et mega kørselsfradrag :D...
FYI... tager fra Albertslund, til Kvistgård (7-8 km fra helsingør) hver morgen...
Pga. det var den eneste læreplads jeg kunne få. men sådan er det jo bare.
Kan klart anbefale kombinationen rulleskøjter og metro. Det er nemlig gratis og fuldt lovligt (altså rullerne) :D
Idag tog jeg faktisk bilen på arbejde, da jeg skulle i lufthavnen og hente noget familie efter arbejde.
Suk det er sidste gang jeg gør det!
Jeg bor 60km fra KBH, og det tog mig så tæt på 2 timer at køre ind til det indre nørrebro, hvor mit arbejde ligger.
Det plejer at tage 1 time og 10min med tog fra Ringsted til Valby, og 4A fra Valby til Nørrebro st, så selvom man har en bil, så fravælger den gerne, jeg bliver så frustreret af at sidde i kø og bare glo. Det sku for kedeligt.
Suk det er sidste gang jeg gør det!
Jeg bor 60km fra KBH, og det tog mig så tæt på 2 timer at køre ind til det indre nørrebro, hvor mit arbejde ligger.
Det plejer at tage 1 time og 10min med tog fra Ringsted til Valby, og 4A fra Valby til Nørrebro st, så selvom man har en bil, så fravælger den gerne, jeg bliver så frustreret af at sidde i kø og bare glo. Det sku for kedeligt.
Jeg er næsten altid på rulleskøjter hvis jeg har muligheden. Kun sne, is og voldsom regn sætter en stopper for det. Kører som regel til skole og tilbage. Kører vel en omkring en 10Km om dagen.
Bil hver dag.. er udekørene så det holder ikke med cykel, det tager god nok for lang til at bene fra Roskilde til Hillerød med en server bag på, det holder minus, så er en gang Svensk stål sagen.
Jeg bor på Østerbro, hvilket betyder der ikke er særligt meget der ligger uden for gå/cykel afstand... Deling hedder nok noget i retning af 40% cykel, 39% fod, 11% kolliktiv transport... Nogen gang bliver jeg desvære nød til at bevæge mig alt forlangt...
Vi har 2 biler - faktisk noget svineri når vi begge har under 4 km om morgnen... kærsten har dog 25 km til sit aften arbejde..
Men en kvik Corolla GSI og Golf2 1.3 (1.død)
Men en kvik Corolla GSI og Golf2 1.3 (1.død)
Tager toget til arbeje. Det tager ALT for lang tid i bil.
12 min. med toget og ca. 1 time i bil.
Hvis jeg så tager bilen er chancen for en parkeringsbøde stor eller jeg skal betale en bondegård for det eller skal parkere 2 km fra arbejdet.
Vejle er ikke særlig bilvenlig efterhånden.
12 min. med toget og ca. 1 time i bil.
Hvis jeg så tager bilen er chancen for en parkeringsbøde stor eller jeg skal betale en bondegård for det eller skal parkere 2 km fra arbejdet.
Vejle er ikke særlig bilvenlig efterhånden.
Har fint råd til at købe bil hvis jeg havde lyst til det men må indrømme at jeg klarer mig fint med bussen, og desuden så har jeg et godt sovehjerte og kører kun mellem endestationer så jeg har gode muligheder for at slappe lidt af på turerne, samtidig self arbejde med min laptop hvis der er arbejde der skal laves.
S-tog for det meste, men også cykel og bus.
Bil har jeg ikke haft behov for i mit voksne liv og jeg tvivler på at jeg nogensinde får brug for det.
Bil har jeg ikke haft behov for i mit voksne liv og jeg tvivler på at jeg nogensinde får brug for det.
Jeg har bil men foretrækker alligevel tog, da jeg arbejder i København (bor udenfor) og ikke gider slås med myldretrafik morgen og aften.
Så kan jeg også slappe af og småsove i toget og hygge mig med alle mine gadgets :-)
Jeg er sikker på at bilkørsel er skidt for blodtrykket ;-)
Så kan jeg også slappe af og småsove i toget og hygge mig med alle mine gadgets :-)
Jeg er sikker på at bilkørsel er skidt for blodtrykket ;-)
Bil..
Købte min fine Golf 2 1.8 da jeg fik mit pap da jeg blev 18 forgodt 1½ år siden, og det er noget af det bedste jeg længe har investeret i.
Jeg bor et lille stykke ude på landet i den åndsforladte by humlebæk. Med det offentlige + cykel, tager det mig ca. 1 time fra jeg tager hjemme fra, til timen starter (HTX helsingør), med bil er det klaret på 20 min.
Det er godt nok en del dyrere, men imo det værd når jeg kan sov 40 min længere hver morgen...
Købte min fine Golf 2 1.8 da jeg fik mit pap da jeg blev 18 forgodt 1½ år siden, og det er noget af det bedste jeg længe har investeret i.
Jeg bor et lille stykke ude på landet i den åndsforladte by humlebæk. Med det offentlige + cykel, tager det mig ca. 1 time fra jeg tager hjemme fra, til timen starter (HTX helsingør), med bil er det klaret på 20 min.
Det er godt nok en del dyrere, men imo det værd når jeg kan sov 40 min længere hver morgen...
Jeg vælger at bruge alle mine penge på hardware, så ingen scooter til mig - får sgu nok heller aldrig en bil (så hellere en Alienware spand til 60.000 :D)
For dem af os som bor i privinsen, er en bil komplet uundværelig.
Havde for en kort periode, et arbejde der lå kun 22km væk. Dette tog under en halv time i bil. Men 2½ time i bus/tog.
Et af de grellere eksempler.
Med mit nuværende arbejde ville være umuligt, at komme til tiden med kollektiv trafik. Så skulle jeg konsekvent, komme mindst 11 minutter for sent. hver morgen.
Er træt af at se biltrafikken hetzet. Vi er mange som ikke HAR et valget.
Og så hører jeg gudbedre mig, en kollega derinde:"Ja de rige har mange glæder...."
Enhver som har set min bil, ved nok at jeg ikke er rig... :P Men hun har da en ekstremt god oppetid... :)
Havde for en kort periode, et arbejde der lå kun 22km væk. Dette tog under en halv time i bil. Men 2½ time i bus/tog.
Et af de grellere eksempler.
Med mit nuværende arbejde ville være umuligt, at komme til tiden med kollektiv trafik. Så skulle jeg konsekvent, komme mindst 11 minutter for sent. hver morgen.
Er træt af at se biltrafikken hetzet. Vi er mange som ikke HAR et valget.
Og så hører jeg gudbedre mig, en kollega derinde:"Ja de rige har mange glæder...."
Enhver som har set min bil, ved nok at jeg ikke er rig... :P Men hun har da en ekstremt god oppetid... :)
#47 bor man i en by eller rejser langs en DSB intercity linie er cykel/tog hurtigere, men ja jeg boede en overgang helt ude i thyborøn og der kommer man bare ingensteder uden en bil, så der er områder hvor det er en fordel.
Jeg er selv cyklist, under 10km i bytrafik så er der intet at spare ved at tage bilen og busser er simpelt hen ikke værd at overveje for noget som helst, slet ikke i det her vejr, og jeg er ikke doven nok til at ofte penge på en knallert.
Jeg er selv cyklist, under 10km i bytrafik så er der intet at spare ved at tage bilen og busser er simpelt hen ikke værd at overveje for noget som helst, slet ikke i det her vejr, og jeg er ikke doven nok til at ofte penge på en knallert.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.