mboost-dp1
Hvordan hører du oftest musik
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Cd på anlæg (thule/thule/dynaudio)... klokken lort om natten er det et sæt AKG Monitor (over en rega hovedetelefonforstærker) (ja, det er sgu nok de bedste hovedetelefoner, INTET slår dem) der står for lyden.
Vinyl anyone? Det er da den fede lyd. Ikke fed i 0.0000001% THD og +- 0.00000001 dB frekvensgang forstanden, men fed i den forstand at musik bare er rart at lytte til, og på gode indspilninger er lydkvaliteten faktisk ikke at kimse af. Den er i hvert fald god nok til at imponere - selv i denne tidsalder med digitale lydmedier, der vel nærmest er perfekte.
Men ok, vinyl er nok ikke det jeg hører mest trodsalt...
Men ok, vinyl er nok ikke det jeg hører mest trodsalt...
CD på anlæg... Nyder stadig at købe en rigtig cd, og smide den i afspilleren, mens man sidder i sofaen og bladrer i coveret. Det ER altså ikke det samme at dowloade det legalt. Og siden vi snakker anlæg, så kører jeg på grej der passer til mit behov: Denon DVD-1930 (æder også dvd-audio og SACD) koblet (digitalt, naturligvis) på en Denon AVR-1907. De får lov at spille ud gennem et sæt Gale 40-series. (4x 4010 + 4050c + 4070) Spiller overraskende godt ifht. prisen!
Vinylen lever i bedste velgående blandt folk, der ikke kan spises af med PIS og LORT fra mtv/p3 whatever. Flere kunstnerer udgiver udelukkende på vinyl og det er faktisk deres cd'er der er sjældne. Det er kun i kultur-døde Danmark, at den slags er sværere og sværere at opdrive.
Squeezebox, yeah, whatever. Har ordentlig forstærker, højt, cd-aspiller etc etc, og al min musik er indkøbt originalt. Noget er rippet til brug på mediafspiller.
Vinylen lever i bedste velgående blandt folk, der ikke kan spises af med PIS og LORT fra mtv/p3 whatever. Flere kunstnerer udgiver udelukkende på vinyl og det er faktisk deres cd'er der er sjældne. Det er kun i kultur-døde Danmark, at den slags er sværere og sværere at opdrive.
Squeezebox, yeah, whatever. Har ordentlig forstærker, højt, cd-aspiller etc etc, og al min musik er indkøbt originalt. Noget er rippet til brug på mediafspiller.
Sure mokke. Gad konen ikke i går ? :)
Og hvad så ?
Ja der er sikkert også film der kun kommer på 8mm. Eller kommer på VHS.
Men store stjerner som Rammstein, Nightwish, Evanescense osv. kommer nu engang på CD/DVD.
Jeg hører ikke mystisk 'ungdomshus' punk, totalt ukendt heavy, osv.
Der er nok MANGE flere der hører og køber mainstream frem for små ukendt LP produktioner, det ligger ligesom i navnet 'mainstream' ikke ?
Lad mig se, jeg har ordentlig forstærker, ordentlige højttalere, og en squeezebox som kan afspille alle mine >300 CD'er jeg har KØBT.
Men i modsætning til dig, skal jeg ikke rejse mig op for at skifte LP/CD, jeg kan shuffle imellem alle numre, kunstnere osv. Jeg kan streame musikken til mit arbejde, osv.
I mine øjne en win/win situation.
Men selvfølgelig der findes personer som gerne vil høre det musik som kun udkommer på LP, og gerne vil havde alt det bøvl det giver, fordi de mener det giver en bedre lyd, de samme folk har sikkert også rør forstærkere (med diskant dæmpning) samt kæmpe hornhøjttalere osv. Hvilket de selvfølgelig gerne må. Jeg er bare for magelig til det.
Sure mokke. Gad konen ikke i går ? :)
Vinylen lever i bdste velgående blandt folk, der ikke kan spises af med PIS og LORT fra mtv/p3 whatever. Flere kunstnerer udgiver udelukkende på vinyl.
Og hvad så ?
Ja der er sikkert også film der kun kommer på 8mm. Eller kommer på VHS.
Men store stjerner som Rammstein, Nightwish, Evanescense osv. kommer nu engang på CD/DVD.
Jeg hører ikke mystisk 'ungdomshus' punk, totalt ukendt heavy, osv.
Der er nok MANGE flere der hører og køber mainstream frem for små ukendt LP produktioner, det ligger ligesom i navnet 'mainstream' ikke ?
Squeezebox, yeah, whatever, who fucking cares. har ordentlig forstærker, højt, cd-aspiller etc etc, og al min musik er indkøbt originalt. Noget er rippet til brug på mediafspiller.
Lad mig se, jeg har ordentlig forstærker, ordentlige højttalere, og en squeezebox som kan afspille alle mine >300 CD'er jeg har KØBT.
Men i modsætning til dig, skal jeg ikke rejse mig op for at skifte LP/CD, jeg kan shuffle imellem alle numre, kunstnere osv. Jeg kan streame musikken til mit arbejde, osv.
I mine øjne en win/win situation.
Men selvfølgelig der findes personer som gerne vil høre det musik som kun udkommer på LP, og gerne vil havde alt det bøvl det giver, fordi de mener det giver en bedre lyd, de samme folk har sikkert også rør forstærkere (med diskant dæmpning) samt kæmpe hornhøjttalere osv. Hvilket de selvfølgelig gerne må. Jeg er bare for magelig til det.
Jamen så skal du da lukke røvem, i stedet for at kæfte op med, at vinyl ikke er noget værd, fordi din smag og lyst til kultur er indskrænket. Tror bare vores forhold til musik er helt helt helt anderledes, hvilket tydeligt vises med din dristige lyst til Evanescense og Nightwish.
Udover det udgives rammestein på andet end cd/dvd.
Udover det udgives rammestein på andet end cd/dvd.
Amokk (#57) beskriver det meget fint, hvordan vinylen relaterer sig til nutidige musikmedier. Dog vil jeg måske udskifte hestevognen med en oldschool 70'er bil uden servostyring, ABS, computer, navigator etc...
Det er rigtig nok, det med at smalle udgivelser nogen gang udkommer på vinyl først, og så CD bagefter hvis de slår an. Men jeg forstår ærlig talt ikke hvordan det kan være billigere rent produktionsmæssigt.
Det der gør vinyl interessant for mig er at jeg kan anskaffe fed halvgammel musik for småpenge. Og så har man originalen stående i reolen - mens man hører MP3er af samme album...
Det er rigtig nok, det med at smalle udgivelser nogen gang udkommer på vinyl først, og så CD bagefter hvis de slår an. Men jeg forstår ærlig talt ikke hvordan det kan være billigere rent produktionsmæssigt.
Det der gør vinyl interessant for mig er at jeg kan anskaffe fed halvgammel musik for småpenge. Og så har man originalen stående i reolen - mens man hører MP3er af samme album...
Ja du ser sgu en sur mokke. :)
Hvor er det lige jeg skriver Rammstein KUN udgiver på CD/DVD ?
Læs for pokker hvad der står.
Hvor er det lige jeg har skrevet jeg KUN hører det musik jeg nævnte ?
Men hvis du hører musik der kun kommer på vinyl, så er det da helt okay. Bare jeg slipper for alt det bøvl og besvær.
p.s. Du skulle måske tage og tale lidt pænere, i stedet for at være en sur mokke, der ikke tåler lidt modstand.
Ja du ser sgu en sur mokke. :)
Hvor er det lige jeg skriver Rammstein KUN udgiver på CD/DVD ?
Læs for pokker hvad der står.
Hvor er det lige jeg har skrevet jeg KUN hører det musik jeg nævnte ?
Men hvis du hører musik der kun kommer på vinyl, så er det da helt okay. Bare jeg slipper for alt det bøvl og besvær.
p.s. Du skulle måske tage og tale lidt pænere, i stedet for at være en sur mokke, der ikke tåler lidt modstand.
okok, nu må jeg blive nødt til at hoppe ind i samtalen her. Vinyler bliver brugt af alle dj's med respekt for sig selv (selvfølgelig medmindre det er promos der bliver spillet). Nu er jeg ikke meget inde i anden genre end i den hårde ende af elektronisk musik, så kan ikke udtale mig for andet slags musik.
Men der findes mange butikker på nettet hvor der bliver solgt vinyler (recess.nl, freaky.nl osv.)
Men for at komme tilbage til afstemningen, så har jeg på skift computeren og turntables smidt til en NAD C372 forstærker som gir power til mine Cerwin cls-215 højttalere og et par gamle b&w'ere.
Svaret røg på "naboen hører det jeg hører", fordi der desværre ikke var "hele gaden hører det jeg hører" :)
Men der findes mange butikker på nettet hvor der bliver solgt vinyler (recess.nl, freaky.nl osv.)
Men for at komme tilbage til afstemningen, så har jeg på skift computeren og turntables smidt til en NAD C372 forstærker som gir power til mine Cerwin cls-215 højttalere og et par gamle b&w'ere.
Svaret røg på "naboen hører det jeg hører", fordi der desværre ikke var "hele gaden hører det jeg hører" :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.