mboost-dp1

Hvordan foretrækker du at finde og læse nyheder på nettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Josso
22. jul. 2009 07:55
Jeg foretrækker nok, at besøge siderne, men det er væsentlig mere simpelt at have dem som RSS-feeds end at skulle besøge hver enkelt side.

Newz.dk er en af de sider jeg ikke har som RSS-feed, da jeg finder det væsentlig nemmere at kigge herind, og så tjekke forummet for nyheder og opdaterede tråde.

Nyhedsbreve siger mig ikke noget.

Og som "Andet": Twitter.
Jeg bruger det meget lidt som nyheder, men der er altid nogle interessante ting derinde. :)
Gravatar #2 - Dreadnought
22. jul. 2009 08:15
Andet - Jeg benytter mig primært af newz.dk
Gravatar #3 - Tingholm
22. jul. 2009 08:23
Måske ikke den mest repræsentative måling at have på den enkelte hjemmeside... det svarer vel næsten til at ringe til 1000 danskere for at finde ud af hvor mange % der har telefon!!
Gravatar #4 - Erroneus
22. jul. 2009 08:27
Så er det heldigt "undersøgelsen" ikke rigtigt skal bruges til noget :P

Jeg er selv en blanding af RSS, Twitter og fortrukne sider :)
Gravatar #5 - Windcape
22. jul. 2009 09:00
Hvor er "Læser kun newz.dk" muligheden?!?
Gravatar #6 - holmen
22. jul. 2009 09:04
Savner også en mulighed for at vælge "nyhedssite", men den må falde under "andet" så...
Gravatar #7 - Chillyskye
22. jul. 2009 09:11
Jeg bruger RSS feeds, men holder normalt kun øje med newz.dk.
For et godt stykke tid siden ændrede i det så RSS'en kun indeholder den første paragraf af nyheden, og det irritere mig stadig den dag i dag. Om det var for at få folk ind på siden for at læse hele nyheden, eller om det var for at minske størrelsen på xml filen ved jeg ikke.
Men hvis det var for den første grund, og for at få reklame indtægter forstår jeg det til dels, men ville alligevel komme forbi siden og læse kommentare, de er ofte lige så oplysende som selve nyheden.

Jeg kan bare godt lide at læse hele nyheden i min RSS reader, da den første paragraf sjældent fortæller om det er interessant eller ej.
Gravatar #8 - General C
22. jul. 2009 10:14
Hvorfor kan man ikke vælge "Newz.dk" ? eller lignende sider med samlede nyheder...
Gravatar #9 - zin
22. jul. 2009 12:37
Jeg gør lidt af hvert; Får nyhedsmails fra nogle (f.eks. PhysOrg.com - besøger ofte isc.sans.org og newz.dk - plejede også gøre meget i RSS feeds, men jeg gider ikke rigtig længere.
Gravatar #10 - DanaKaZ
22. jul. 2009 13:54
Er blevet rigtig glad for Google Reader. Den har den kæmpe fordel ifht. de andre rss readers jeg har prøvet at den jo er web baseret, så ligemeget på hvilken comp jeg er, så kan jeg følge med.

Det har især gjort det nemmere at følge med i alle de forskellige gode webcomics.
Gravatar #11 - Niversen
22. jul. 2009 19:56
via igøøgle ser man om der er nyt, men så besøger man jo siderne for at læse nyheden...
Gravatar #12 - Cloud02
23. jul. 2009 07:28
Blanding af RSS og direkte på hjemmesiderne.

Jeg kan anbefale dig FeedDemon fra Newsgator.
Gravatar #13 - DanaKaZ
23. jul. 2009 08:09
#12 Ser interessant ud, men umiddelbart kan jeg ikke finde en mac klient.
Gravatar #14 - Cloud02
23. jul. 2009 09:12
Mac Versionen hedder NetNewsWire, den er finde længere nede af listen.

Linque: http://www.newsgator.com/individuals/netnewswire/d...
Gravatar #15 - reaper.dk
23. jul. 2009 09:24
Jeg er storbruger af Google Reader. Jeg har et hav af feeds, og det er så fedt at have en webbaseret reader, så der kun er 1 sted man markerer som læst, om man er på en hvilken som helst computer, telefon, etc.
Gravatar #16 - DanaKaZ
23. jul. 2009 11:15
#14 Arh, thar she blows.

Mange tak.
Gravatar #17 - bixed
23. jul. 2009 11:31
Jeg bruger også Google Reader til at holde styr på et væld af RSS feeds, men jeg følger ofte links til newz.dk hvis jeg tror at diskussionen til en nyhed er interessant.

#7 jeg har da på en eller anden måde skaffet et RSS feed som indeholder hele nyhedstekster for newz.dk, jeg kan ikke huske hvordan, men jeg tror at det er en form for personligt feed eller noget i den stil. Fandt lige feedets url: http://newz.dk/rss/news/personal/meinertz du har nok selv en magen til.
Gravatar #18 - BluepaiN
23. jul. 2009 12:45
Har aldrig brugt rss-feeds. Har aldrig helt set fidusen i dem, for hvis de er interessante, så klikker man jo alligevel ind på hjemmesiden for at læse resten.

Benytter mig primært af newz.dk, slashdot.org og wired.com (det er forudsat, at vi snakker om nørd-nyheder her). Er det mere irl-stuff, så er det politiken og så de amerikanske/engelske aviser/sites (boston, cnn, dailymail osv).
Gravatar #19 - Xaxian
23. jul. 2009 19:48
Har fx Newz RRS feed på min iGoogle side, samt fra andre sider hvor jeg finder nyheder relevante.

Har også nogen webclips i mit dashboard hvor jeg kan holde øje med om der er sket noget nyt på forskellige sider.
Gravatar #20 - Cloud02
30. jul. 2009 20:26
DanaKaZ (10) skrev:
Er blevet rigtig glad for Google Reader. Den har den kæmpe fordel ifht. de andre rss readers jeg har prøvet at den jo er web baseret, så ligemeget på hvilken comp jeg er, så kan jeg følge med.

Det har især gjort det nemmere at følge med i alle de forskellige gode webcomics.
Jeg kan så yderligere igen anbefale dig et af Nesgators produkter. Er lige dumpet en mail ind fra dem at de nu vil bruge Google Reader som online synkronisering og ikke deres egen.
Gravatar #21 - DanaKaZ
30. jul. 2009 20:42
#20 Det lyder satme fedt.
Gravatar #22 - DanaKaZ
30. jul. 2009 20:55
#20 Jamen, det er jo fedt. :-)

For satan det tror jeg at jeg bliver glad for. Min stakkels lille iBook er ikke altid så glad for alt det javascript.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login