mboost-dp1

Hvor tit rengør du din computer?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
3. jun. 2007 07:34
Hvert år - uanset om den trænger til det, eller ej ;)
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
3. jun. 2007 07:48
Har stemt hvert år men da jeg bruger vandkøling og ikke har blæsere i mit system har den aldrig haft brug for det
Der er intet støv i maskinen og det er snart et år siden den blev rengjort sidst.
Gravatar #3 - Videbæk
3. jun. 2007 07:57
Vasker skærm og tastatur en gang om ugen... Det må vel også tælle...!
Gravatar #4 - sedroc
3. jun. 2007 08:20
Jeg puster støvet væk fra min bærebar når skærmen ikke er tydelig mere, tæller det?
Gravatar #5 - zacho
3. jun. 2007 08:22
Som #3 så vaskter jeg også skærm og tastatur en gang om ugen, men mangler lidt muligheden "Anden", da jeg rengøre selve min computer hver 2. eller 3. måned...
Gravatar #6 - holmen
3. jun. 2007 08:39
Hvert halve år
Det sker at jeg kigger ind i maskinen (bare for at se hvordan nisserne har det) og er der meget støv puster jeg det da væk. Det sker sådan ca. hver 6. måned.

Skærmen bliver pudset når solen står ind på den og jeg opdager hvor fedtet den er (det er også der hvor jeg undrer mig over hvorfor jeg rør så meget ved min skærm. Det er jo ikke en touchscreen).

Kabinettet bliver tørt over med en våd klud når jeg har spildt et eller andet på det.

Vender rimelig tit tastaturet med knapperne ned ad og banker kanten, som er under space-baren, imod bordet, så der ryger skidt ud af tastaturet, og knappernerne får en tur med en fugtig klud.

Musen kan ikke li' at blive våd.
Gravatar #7 - oOAnriOo
3. jun. 2007 08:43
Rent fysisk rengører jeg den hver gang den ser alt for ulækker ud.. Det er vel hver 2. måned eller sådan, men måske oftere efter behov..

Digitalt får den sådan ca. en omgang hvert havle år, for så har jeg installeret og afinstalleret så meget lort på den at den virkelig er belastende at arbejde med.
Gravatar #8 - erchni
3. jun. 2007 09:17
Tja jeg er i tvivl hvad de mener med at rengøre computeren. Minimum en gang om måneden, tørre jeg tastatur af og støver skærmen af. Måske hvert halve år renser jeg skærmen. Men tror aldrig jeg har gjort meget rengøring inden i computeren. Jo lidt når jeg skrifter dele. Men ikke rigtig. Så jeg var stærkt i tvivl om hvad jeg skulle svare.
Gravatar #9 - Hundestejle
3. jun. 2007 10:20
Rengør? Det er vist aldrig sket. Skærmen får måske en pudser når jeg alligevel gør rent i hjemmet, men det er vist også alt.
Gravatar #10 - übermench
3. jun. 2007 10:28
Hvad??
Behøves de at rengøres??
Måske er det derfor den larmer!
Gravatar #11 - PingoKiller
3. jun. 2007 10:29
stemte aldrig, men jeg var lidt for hurtig.
vasker skærmen og tastaturet sådan ca. en gang om måneden.
støvfilter og andet vasker jeg kun når computeren begynder at genstarte uden advarsel pga varme. computeren er nu 2 år gammel og jeg har renset støvfiteret en gang. det var 100% dækket til af støv.
Gravatar #12 - trylleklovn
3. jun. 2007 10:34
Efter et par måneder når min røvdårlige køling, begynder at blive så støvet, at grafikkortet bliver for varmt og det crasher.
Gravatar #13 - ajust
3. jun. 2007 10:41
Efter LAN som regel, da det ofte er nødvendigt, og jeg lige så godt kan gøre det når computeren ikke er sat til alligevel :P

(Og det er vel et par gange om året)
Gravatar #14 - MiniatureZeus
3. jun. 2007 10:46
Når der begynder at spyge støv ud foran fra blæseren, er det på tide til at støvsuge det hele en tur... Ellers er det kun når den begynder at crashe randomly pga. varme at jeg lige støver af og renser ud. Det er nok et par gange om året. Skærmen bliver vasket med noget rensevæske hver eneste dag, da vores kat synes den smager utrolig godt, så den slikker lige lidt på den (ret klamt faktisk)

Selve software mæssigt, er det pr. 31.dag når windows trial peridoen udløber :P
Gravatar #15 - froggiestone
3. jun. 2007 11:18
HMm altså man rengør sq da ikke sin pc, da man jo udskifter den hvert ½ år, troede sq da newz.dk var et sted for nørder ?

Men man tørre den selvfølgelig af osv, den bliver jo stadig støvet udenpå :)

Men med keyboard og mus er det ca en gang om ugen, samme med skærmen & musepladen.

Rydder desuden op på pc'en ca een gang hver 14dag tror jeg :)
Gravatar #16 - m_abs
3. jun. 2007 11:31
Jeg pudser skærmen på min stationære. ca. hver anden måned. Og jeg støver computer af inden i, når jeg kan se det er nødvendigt, hvilket ikke er ret tit tror det er mere end et år siden sidst.

Min bærbar bliver hurtigere beskidt end min stationære, så jeg pudser ret tit skærmen og tørre den af for skidt og misfarvninger på plastikken ca. hver 14. dag.
Gravatar #17 - sophus
3. jun. 2007 12:27
#15 At skifte computer hvert halve år har da intet med at være nørd at gøre... Det er gamere der skifter computer hvert halve år :) For en software nørd kan en computer da sagtens holde længere tid :)

Jeg stemte aldrig, for min nuværende computer har jeg vidst ikke rigtig gjort rent... Men ellers får de en mindre omgang hvis jeg alligevel har dem åbne :)
Gravatar #18 - atheist
3. jun. 2007 12:34
jeg puster ned i tastaturet på min bærbare når det begynder at knase, ellers tører jeg skærmen af med en tør hånd når solen står lige ind på...

Udover det er der nogen blanke overflader der suger støv til sig som åndssvage, de bliver lige tørret med mellemrum også..
Gravatar #19 - Windcape
3. jun. 2007 13:30
Tastatur og mus holder jeg meget rent, da jeg ikke kan fordrage at taste på et ulækkert tastatur.

Computeren... bliver gjort rent når jeg skifter hardware, eller den begynder at opfører sig underlig, pga. støv i blæserne (overophedning :p)
Gravatar #20 - Svindleren
3. jun. 2007 13:45
aldrig... måske man begynde skulle, så den ikke larmer mere :-)

eller fuck det... den skal være så klam, at det passer med det skod hardware der sidder i.. så har jeg en grund til at købe en ny... :-) "add en klam computer.. fuck det jeg kæøer en ny"
Gravatar #21 - Sattie
3. jun. 2007 15:17
Har som #2 også vandkøling, men har valgt at have åbent kabinet - det er jo kun harddiskene der 'larmer', og de er gemt væk i sådan en 3x3.5" boks med 5 hardiske i, samt en raptor i en novibes ramme. Den siger absolut intet, men pga. det åbne design gør det desværre at der lægger sig støv gradvist inde på komponenterne - statisk elektricitet tiltrækker jo støv. Eftersom der overhoved ingen blæser er til at få et airflow i kabinetet, betyder det også at jeg af rent samvitighedsgrunde lige tager støvsugeren og støvsuger samtlige komponenter, hvis jeg skifter hardware. Hvis dette ikke sker tit nok efter min smag, så støvsuges den da mindst hver ½ år.
Skærmen bliver pudset hver gang min familie har været forbi, og tror det er en touchscreen :c
Gravatar #22 - tgr
3. jun. 2007 15:33
Ejer ikke en stationær PC, så det kan højest være når jeg fjerner støvet fra min MacBook.
Gravatar #23 - Cloud02
3. jun. 2007 15:37
ca. hvert halve år. Tiden er efterhånden også kommet til at jeg skal hive knapperne af tastaturet og fjerne snavs.
Gravatar #24 - kba
3. jun. 2007 15:46
Hvert år cirka.

Når jeg får noget nyt hardware eller skal have fikset et eller andet seriøst indvendigt, og jeg skal have støvbriller på for at skifte en ram-blok, så finder jeg nogengange på at puste lidt på den med en kompressor.
Gravatar #25 - Cyrack
3. jun. 2007 15:49
Tastaturet får en tur når det sætter sig fast på mine fingre.

Resten af maskinen højtryksrenses hvert halve år, når CF'erne er ude og trykprøve brandstationen... eller... jeg støvsuger det værste og blæser resten ud med tørluft (udenfor, efter jeg flyttede sammen med kæresten, at jeg gjorde det indenfor var hun ikke begejstret for).
Gravatar #26 - xplode
3. jun. 2007 16:12
hele toweret får en pustetur med kompressor en gang hver 2. måned cirka. Der sidder en slags luftfilter på selve bæstet som efter sigende skulle rense trykluften for olierester der ellers ikke er så heldigt for hardware osv. :) Ellers gi'r jeg jævnligt mus og tastatur en tur med klud og fladskærmen får også en tørring med fin mikrofiberklud.. jaja, rent skal det være :p
Gravatar #27 - Multibox
3. jun. 2007 16:33
Der mangler en "Når den trænger til det" eller såda noget, for rengøre den på meget forskellige tidspunkter.
Der kan gå fra en uge til et halvt år
Gravatar #28 - The Camper
3. jun. 2007 20:13
Min computer også fungerer som støvsuger rengører jeg den 2 x om året (Sparer en masse tid på støvsugnnig)
Gravatar #29 - hammedhaaret
3. jun. 2007 21:52
sørgeligt at rengøringsvanvidet har nået sådan et omfang.
det er jo alm viden at en computer kører bedst isoleret med ca. en kvart kubikmeter støv og nullermænd jævnt fordelt på motherboardet
Gravatar #30 - riversen
4. jun. 2007 06:17
#29: Ja, døden skal jo have en årsag, så hvorfor ikke dø af at der går ild i skidtet ;).
Gravatar #31 - X-PanDer
4. jun. 2007 07:52
Hvert halve år får den en tur med kompressoren. Det er sådan set det, men det virker jo også og er tilstrækkeligt. :)
Gravatar #32 - bleze
4. jun. 2007 09:11
piller tasterne af keyboard og vasker dem i opvaskemaskine en gang i mellem. der kommer jo hurtigt cola og cacao ned mellem tasterne når man koder :P
Gravatar #33 - vibeweb
4. jun. 2007 10:19
#32 heh sidste gang jeg gjorde det, der forsvandt numpad tast "9" og "'". Er aldrig set siden
Gravatar #34 - MiniatureZeus
4. jun. 2007 10:30
#33 Det er lige som sokker! Damn istedet for finde ud af hvordan man løser en skide terning, burde de da finde ud af hvor sokkerne bliver af! Se det kan man bruge til noget!
Gravatar #35 - terrak
4. jun. 2007 11:21
Hver måned støvsuger jeg støvfiltrene i min computer. Jeg har dog endnu ikke fået gjort det i denne måned, så det ser sådan her ud:
http://terrak.dk/stoev.jpg

For noget tid siden pillede jeg også tasterne af mit tastatur og gav dem en tur i noget sæbevand. Det er ikke så fedt at have et backlighted tastatur, når det bare fremhæver alt skidtet.

Jeg har fikset flere computere bare ved at støvsuge kabinettet og delene indeni, hvor problemet så må have været varme. Det kan også hjælpe på støjende computere. Så rengøring af sin computer er altså ikke uden betydning.
Gravatar #36 - acdcpige
4. jun. 2007 14:01
når der lugter af brændt støv !
Gravatar #37 - ExPoIsEr
4. jun. 2007 19:58
Sidste gang jeg gjorde min stationær ren, røg blæseren halvvejs ind i støvsugeren - accelererede... i forsøget på at fjerne den fik jeg snitsår på mine fingre og knækkede 3 vinger..

Siden har jeg ikke gjort nogle af mine computere rene..
Gravatar #38 - Lobais
4. jun. 2007 20:26
Renser den når blæseren er stoppet op med støv, og den begynder at crashe.
Ca. en gang om måneden. Om sommeren måske lidt mere :)
Gravatar #39 - serpent
4. jun. 2007 20:29
Har haft en som afgik ved støv døden. Det skidt er jo strømførende når det ligger tæt nok :D
Gravatar #40 - frostic
5. jun. 2007 08:43
#38, Begynder din maskine at crashe hvis den er beskidt?

Jeg renser mine maskiner cirka hvert halve år, bare fordi jeg keder mig.
Gravatar #41 - Zombie Steve Jobs
5. jun. 2007 13:14
Hvert halve år, eller når jeg tilfældigvis skal proppe et nyt stykke hardware i eller fikse noget, og derefter får vejrtrækningsbesvær på grund af alt det støv, der hvirvles op.
Gravatar #42 - siliankaas
5. jun. 2007 16:22
Min PSU brændte sammen for et par dage siden, er bange for det var pga. støv - hmm, jeg burde ku' svare en gang om ugen, men nu må jeg slå mig til dem der mener man bare køber nyt :-)
Gravatar #43 - Fafler
6. jun. 2007 05:50
Jeg rengør den oftest kvart i tre om natten, når blæserne er begyndt at larme så meget at jeg ikke kan sove for støjen.

Er jeg iøvrigt den eneste der oplever at de originale Core 2 Duo kølere er irreterende gode til at akkumulere nullermænd?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login