mboost-dp1
Hvor tit køber du ny mobiltelefon?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det er lidt både og ... For går telefonen i stykker skal den selvfølgeligt skiftes - men ellers vil jeg skyde på en gang hver 18 mdr?..
Bubbi (1) skrev:Må vel være ærlig at sige, hver gang der kommer en ny iPhone.
Sådan har jeg gjort helt tilbage fra iPhone 3G.
Dog nåede jeg aldrig at prøve den første iPhone. ;)
Men 4S'en bliver højst sandsynligt også skiftet ud med 5'eren.
Se, det kan jeg så ikke forstå? Forskellen mellem iPhone 4 og 4S er jo minumal!.. Hvorfor bruger man så et par tusind på at skifte?..
Hvis det bare er fordi du mangler at komme af med pengene, så har jeg et blødende hul på min konto :P
Jeg svarede "når den gamle går i stykker", men det er en sandhed med modifikationer... Jeg har fx en Nokia 3310 og noget Sony Ericsson Cybershot liggende i skabet, til hvis min, efterhånden aldrende, SE Xperia x10 står af (og det er oppe over).
Men et hurtigt regnestykke fortæller mig at jeg har ejet 5 telefoner, siden 1998. 3 år per telefon såfremt jeg kan holde min Xperia X10 ud, resten af året. :)
Men et hurtigt regnestykke fortæller mig at jeg har ejet 5 telefoner, siden 1998. 3 år per telefon såfremt jeg kan holde min Xperia X10 ud, resten af året. :)
Jeg har snart haft min iPhone 4 i et år og har ikke planer om at skifte den til en 4S idet der ikke er nogen forskel.
min iPhone 4 ser stadig sprit ny ud så hvis jeg ville vente på den gik i stykker, blev stjålet eller lign. kunne der gå langt tid...
Når det så er sagt, har jeg været igennem mange iPhones de seneste 4 år. mest fordi 1 blev stjålet og 1 der ikke kunne køre IOS 3.00 (iPhone 3G)... men min 4'er kan jeg godt beholde i langt tid endnu.
Rent fagligt ville det give god mening for mig at købe en Windows Phone da jeg er .NET programmør - men kan VIRKELIG ikke fordrage hverken telefoner eller designet på styresystemet... så øv :(
Android kigger jeg slet ikke efter...
min iPhone 4 ser stadig sprit ny ud så hvis jeg ville vente på den gik i stykker, blev stjålet eller lign. kunne der gå langt tid...
Når det så er sagt, har jeg været igennem mange iPhones de seneste 4 år. mest fordi 1 blev stjålet og 1 der ikke kunne køre IOS 3.00 (iPhone 3G)... men min 4'er kan jeg godt beholde i langt tid endnu.
Rent fagligt ville det give god mening for mig at købe en Windows Phone da jeg er .NET programmør - men kan VIRKELIG ikke fordrage hverken telefoner eller designet på styresystemet... så øv :(
Android kigger jeg slet ikke efter...
Historisk set en gang hvert andet år, men på det seneste har jeg haft svært ved at finde en telefon, jeg var helt tilfreds med. Så nu er det blevet til 1 gang om året.
Der er noget helt galt med tankegangen omkring et bæredygtigt miljø, hvis man skifter sin telefon ud bare fordi der kommer en hardware update.
Det får mig til at tænke på 'Dum forbruger'. Man betaler jo heller ikke 3000 kr eller mere hvis der kommer en software opdatering hvert år?
Jeg skifter telefon hvert 3. år (ca.) når jeg har tabt min telefon nok gange til at den ikke gider at tænde mere ell. lign. Min HTC Desire skulle gerne holde et år til.
Det får mig til at tænke på 'Dum forbruger'. Man betaler jo heller ikke 3000 kr eller mere hvis der kommer en software opdatering hvert år?
Jeg skifter telefon hvert 3. år (ca.) når jeg har tabt min telefon nok gange til at den ikke gider at tænde mere ell. lign. Min HTC Desire skulle gerne holde et år til.
Indtil videre, ca. hvert 3. år...eller når den går i stykker. Er simpelthen for nærig til at hoppe med på bølgen og købe oftere/dyrere.
Når den gamle går i stykker. Fik mig kun taget sammen til at købe smartphone her i november fordi den gamle Sony Ericsson C702 slet ikke kunne oplades mere. Den havde jeg haft i omkring 3 år og de 3 andre telefoner jeg har ejet har jeg nok også brugt i cirka 2-3 år.
Når den gamle går i stykker eller når der kommer en feature som jeg skal have. Jeg skiftede min Nokia opgraderet-3310 til en SE w810i for walkman-funktionen. Den blev så erstattet af en w890i da tasterne ikke længere svarede. w890i'eren røg så ud da den fik samme problem plus andre generelle problemer. Så købte jeg en HTC Magic, som jeg fik bricket i et forsøg på at få Android 2.2 på den. Efter et par måneders brug af min gamle w890i (fuck noget lort efterhånden) fik jeg så min nuværende Nexus S.
For mig er det lidt svært at svare på. Sidste telefon jeg købte var en eller anden SE mobil fra begyndelsen af dette årtussind. Da den begyndte at få problemer, som jo kommer med alderen, fik jeg arbejde hvor telefon var inkluderet. Denne telefon blev dog udskiftet (også fra firma) for et par år siden
Sidste år fik jeg så en HTC Desire S i fødselsdagsgave og den tror jeg ikke jeg kommer til at skifte ud før om et par år (med mindre den går i stykker)
Om jeg så var mangemillionær, ville jeg ikke skifte min telefon så ofte, da jeg også tænker meget på miljøet
Jeg har ikke meget tilovers for folk der køber ny dyr telefon flere gange om året og bagefter klager over at der aldrig er penge på deres konto... What a suprise!!!
Sidste år fik jeg så en HTC Desire S i fødselsdagsgave og den tror jeg ikke jeg kommer til at skifte ud før om et par år (med mindre den går i stykker)
Om jeg så var mangemillionær, ville jeg ikke skifte min telefon så ofte, da jeg også tænker meget på miljøet
Jeg har ikke meget tilovers for folk der køber ny dyr telefon flere gange om året og bagefter klager over at der aldrig er penge på deres konto... What a suprise!!!
Den jeg har nu (HTC 7 Trophy) har jeg haft siden november 2010 og jeg har ingen intentioner om at skifte foreløbig. Den er hurtig nok, kan hvad jeg har behov for, har et dejlig neutralt udseende, ligger fint i lommen, vægten er tilpas (bortset fra at smartphones generelt er for tunge)...
Jeg ser ikke noget incitament for at skifte overhovedet, jeg synes ikke der er kommet noget som er så voldsomt meget federe, end hvad jeg har, at det berigtiger at jeg skyder flere tusinde kroner af på en ny...
Jeg ser ikke noget incitament for at skifte overhovedet, jeg synes ikke der er kommet noget som er så voldsomt meget federe, end hvad jeg har, at det berigtiger at jeg skyder flere tusinde kroner af på en ny...
Stemte blankt.
Hvor svært kan det være at lave valgmuligheden "I gennemsnit mere end hver andet år"?
Den der laver/godkender de her afstemninger burde virkeligt lære om dækning af numeriske intervaller...
Anyways... jeg køber ny mobil igennemsnit hver 3½ år.
Jeg køber ny mobil når de virkeligt kan noget nyt jeg skal bruge og det virker til at være ca hvert 3. til 4. år.
Første mobil var en Nokia 3310.
Opgraderede til Nokia 6610 fordi den kunne spille MP3 filer, og sekundært fordi den havde plads til meget mere end de 20 SMS'er der kunne være på 3310'eren.
Sidste nye telefon er HTC Desire fordi den var den første smartphone der tilfredsstillende kunne hvad jeg skulle bruge den til (fx. GPS navigering, 3G internet, åben til 3.parts software)
Hvor svært kan det være at lave valgmuligheden "I gennemsnit mere end hver andet år"?
Den der laver/godkender de her afstemninger burde virkeligt lære om dækning af numeriske intervaller...
Anyways... jeg køber ny mobil igennemsnit hver 3½ år.
Jeg køber ny mobil når de virkeligt kan noget nyt jeg skal bruge og det virker til at være ca hvert 3. til 4. år.
Første mobil var en Nokia 3310.
Opgraderede til Nokia 6610 fordi den kunne spille MP3 filer, og sekundært fordi den havde plads til meget mere end de 20 SMS'er der kunne være på 3310'eren.
Sidste nye telefon er HTC Desire fordi den var den første smartphone der tilfredsstillende kunne hvad jeg skulle bruge den til (fx. GPS navigering, 3G internet, åben til 3.parts software)
Når der er noget der går mig på ved den nuværende telefon. På et eller andet tidspunkt bliver det så irriterende, at jeg køber en ny telefon.
Så det er egentlig meget forskelligt. Min HTC Desire, som erstattede en iPhone 3G, der havde holdt i 2 år, udskiftede jeg med en iPhone 4 efter en måneds tid. Den blev så udskiftet med en brugt Samsung Omnia 7 (900 kr. profit ved det skifte) et års tid senere.
Så det er egentlig meget forskelligt. Min HTC Desire, som erstattede en iPhone 3G, der havde holdt i 2 år, udskiftede jeg med en iPhone 4 efter en måneds tid. Den blev så udskiftet med en brugt Samsung Omnia 7 (900 kr. profit ved det skifte) et års tid senere.
Jeg svarede "når den gamle går istykker" fordi der ikke var en "hver femte år" mulighed.
Der står ikke noget modelnummer på den her Nokia, jeg tror der er 6hundrede og noget. Den bliver nok skiftet med en smartphone når jeg syntes jeg vil betale for internet til sådan en.
Der står ikke noget modelnummer på den her Nokia, jeg tror der er 6hundrede og noget. Den bliver nok skiftet med en smartphone når jeg syntes jeg vil betale for internet til sådan en.
Hvert 6. måned, det er i hvert fald cirka så lang tid de holder. Har dog vist snart haft min SGS II så længe nu, så indtil den dør...
Til maj er min Legend 2 år gammel, den kører en "clean" 2.2 og virker som den dag jeg købte den. Da den er lavet af alu og jeg generelt bare passer på mine ting ser jeg ikke lige at den dør for mig, så blir' nok fristet af noget nyere inden den dør, også selvom økonomien måske ikke lige er til det, jeg er svag på det område. :)
Det tog jo også kun et par uger at slide sådan en op.Mirk (37) skrev:nokia 3510i - slidt op
Havde 3 af dem, den der holdte længst havde jeg i 17 dage. Efter det lovede jeg mig selv aldrig at købe Nokia.. Men det kan jeg nok ikke holde næste gang jeg skal have ny telefon :D
har haft over 27 eller flere forskellige mobiler, på en tid af ca. 12 år.. skifter når det slår klik for mig :(
Når der kommer en ny iPhone, dog skal det siges at skiftet ofte giver så lidt at man overvejer om det overhovedet er pengene værd i forhold til den iPhone man har nu, dog overtager konen min telefon, og så sælger vi hendes, og på den måde får vi alle en ny og bedre telefon hver gang Apple kommer med en ny telefon.
Nogen der sagde "Planned obsolence" Planlagt forældelse, enten gennem innovation, eller gennem ringere komponenter/opbygning?
Det var hvertfald hvad der røg gennem min hjerne da jeg så den afstemning.
Jeg skifter normalt kun min telefon ud hvis der enten er sket så stærke teknologiske fremskridt at telefonen fremstår som en dyr brevvægt, eller hvis den går i stykker, og kun kan bruges som en dyr brevvægt.
Btw! Jeg har to brevvægte liggende hvis nogen har brug for dem. De vejer ca 1,5-2,5 kg, stk, og har ledninger gående ud af dem for at være modernistiske. De minder meget om PSU'er, men er det ikke. ^^
Det var hvertfald hvad der røg gennem min hjerne da jeg så den afstemning.
Jeg skifter normalt kun min telefon ud hvis der enten er sket så stærke teknologiske fremskridt at telefonen fremstår som en dyr brevvægt, eller hvis den går i stykker, og kun kan bruges som en dyr brevvægt.
Btw! Jeg har to brevvægte liggende hvis nogen har brug for dem. De vejer ca 1,5-2,5 kg, stk, og har ledninger gående ud af dem for at være modernistiske. De minder meget om PSU'er, men er det ikke. ^^
Der burde være en option som hed "Når den gamle går i stykker eller når der er kommet en telefon som er væsentligt bedre"..
Jeg har pt. en efterhånden gammel Desire og jeg ved godt at den ikke er verdens hurtigste men at skifte fra en telefon med 1 GHz til en med 1.2Ghz er sgu ikke meget ved.
Derfor....HTC, kom nu med en minimum dual core (gerne quad, gerne tegra 3) med en indbygget hukommelse på mindst 32 Gbyte (Hvoraf mindst 1 Gbyte er allokeret som "intern" hukommelse så jeg har plads til masser af apps) og glem alt om kortlæser til SD kort. Dertil gerne en 4 tommer amoled skærm med en ordentlig opløsning og så må den gerne være tynd, let og have et par dages standbytid mindst.
XxXxX
Jeg har pt. en efterhånden gammel Desire og jeg ved godt at den ikke er verdens hurtigste men at skifte fra en telefon med 1 GHz til en med 1.2Ghz er sgu ikke meget ved.
Derfor....HTC, kom nu med en minimum dual core (gerne quad, gerne tegra 3) med en indbygget hukommelse på mindst 32 Gbyte (Hvoraf mindst 1 Gbyte er allokeret som "intern" hukommelse så jeg har plads til masser af apps) og glem alt om kortlæser til SD kort. Dertil gerne en 4 tommer amoled skærm med en ordentlig opløsning og så må den gerne være tynd, let og have et par dages standbytid mindst.
XxXxX
iPhone 3G -> HTC Magic -> iPhone 3G -> HTC Desire -> HTC Desire HD -> LG Optimus 2x -> Samsung Nexus S -> HTC Desire S -> HTC 7 Mozart -> Samsung Galaxy S II -> HTC Sensation -> Samsung Omnia 7 -> iPhone 4S -> Nokia Lumia 800 -> Samsung Galaxy Nexus...
Det er indenfor de sidste 2 år.
Så jeg må falde ind under "Så snart der er en ny og smartere model."
Det er indenfor de sidste 2 år.
Så jeg må falde ind under "Så snart der er en ny og smartere model."
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.