mboost-dp1

Hvor tit bør denne poll udskiftes?

Gå til bund
Gravatar #1 - Wird
30. okt. 2005 19:02
En gang om ugen må være nok synes jeg
Gravatar #2 - trylleklovn
30. okt. 2005 19:06
En gang om ugen, så kan man også nå at stemme hvis man skulle glemme at tjekke ind på newz.dk et par dage, gud forbyde dette måtte ske :O
Gravatar #3 - mng
30. okt. 2005 19:06
Helt enig.

Så er man også sikker på at alle har fået stemt, så de seriøse spørgsmål som Newz.dk crewet stiller os kan blive besvaret.
Gravatar #4 - buch
30. okt. 2005 19:24
denne poll skal helt klart udskiftes hurtigst mulig, men en helt normal poll skal udskiftes en gang i ugen :)
Gravatar #5 - Inum
30. okt. 2005 19:28
En gang om ugen må vel være nok. Problemet med at finde relevante polls igennem længere tid, må vel blive større hvis pollen skal udskiftes meget ofte.
Så hellere at den bliver skiftet en gang om ugen og være nogenlunde relevant for nørder, end at den skal skifter 3 - 4 gange og endne med at blive meget useriøs.
Gravatar #6 - BurningShadow
30. okt. 2005 19:35
To gange om ugen, syntes jeg vil være passende.
Jeg er dog ikke enig i eksemplt med Mandag og Torsdag, da jeg mener at Torsdag skal erstattes med Fredag. En slags Hverdags-poll og Weekend-poll. Med Weekend-poll'en som den mest relavante, og interessante, ligesom med WNZ-nyhederne.
Gravatar #7 - Beta
30. okt. 2005 19:48
syntes vi skal have den samme poll for altid, bare såen for sjovt, måske i et tidsrum på en uge. kunne da være alt for sjovt, og lidt mystisk.
Gravatar #8 - Soylent Green
30. okt. 2005 20:11
En gang om ugen er fint nok

Det giver alle en chance for at stemme, og udfaldet vil være mere præcist - da der vil komme flere stemmer.
Gravatar #9 - sophus
30. okt. 2005 20:20
Mandag og torsdag, hvis det så bliver et problem med for få poll's så kunne man droppe skiftet torsdag i en periode, indtil der er nok poll's igen.
Gravatar #10 - darth_sheep
30. okt. 2005 20:58
pollsne bliver lammere og lammere
Gravatar #11 - darth_sheep
30. okt. 2005 20:59
det må jo være en gang om måneden når newz.dk ikke kan finde på nogle gode polls
Gravatar #12 - Ronson ⅍
30. okt. 2005 21:01
Jeg så nu hellere at der blev lavet et poll-system der kunne bruges til noget. En ting er at den regner forkert, noget andet er at man kan stemme rigtig mange gange.

Lav det dog så hver bruger kan stemme én gang. Hellere 1.000 stemmer der passer, end 10.000 man ikke kan regne med.

Stemte "Dagligt eller hver anden dag" da jeg jo er en satans rebel! Eller noget.
Gravatar #13 - Griska
30. okt. 2005 21:52
I tilfældet hvor polls'ene bliver skiftet flere gange om ugen (og polls'ene har en hvis kvalitet), var det måske en gode ide at lave det sådan at man kan se resultatet fra tidligere polls. På den måde kan man uden at se newz.dk hver dag følge med i dem.
Gravatar #14 - Indox
30. okt. 2005 22:02
Gravatar #15 - Norrah
30. okt. 2005 22:02
Der mangler en mulighed der hedder: "nu"
Gravatar #16 - Scotty
30. okt. 2005 23:19
Hvad fan... går det her ud på? Ikke specielt seriøst eller nørdet vel :)
Gravatar #17 - mrmorris
31. okt. 2005 01:33
Er newz redaktionen allerede løbet tør for relevante polls? Det lader det i alt fald til.

Savner du Newz podcast?
- Nej, podcasts er ikke lige mig
- Nej, foretrækker andre
- Ja, de var fede
- Hvad er en podcast?
- ...

Kunne du finde på at invistere i Video iPod?
- Aldrig, jeg har mine øjne for kære
- Nej, musik er nok til mig
- Måske, afhænger af indhold
- Ja da, har samtlige Apple dimser
- ...

Hvem skal styre Internettet?
- FN
- USA (som nu)
- Europa
- Asien
- Ingen, lad anarkiet herske
- ...

Hvilket chipfirma er du fan af?
- Intel
- AMD
- IBM
- TSMC
- SAMSUNG
- ...

Kører du med Wireless LAN?
- Nej, foretrækker tråd
- Ja, WPA (lukket)
- Ja, WEP (åbent for nørder)
- Ja, åbent for alle
- ...
Gravatar #18 - Thorun
31. okt. 2005 02:16
En gang i ugen. Flere stemmer = højere svarnøjagtighed. Ugentligt betyder - også som nævnt ovenfor - at man kan sortere de lammeste polls væk og så nøjes med nogen som er forholdsvist relevante for os nørder.

Derimod synes jeg denne poll er utrolig relevant, da den sandsynligvis kommer til at afgøre, om vi bliver poll-spammet i fremtiden, eller om Newz.dk crewet ka' nøjes med at lufte en poll om ugen.

\Rune
Gravatar #19 - DjAlEx
31. okt. 2005 07:19
2 gange om ugen, som vi kører lige nu... Syns jeg virker ganske fint!
Gravatar #20 - Eniac
31. okt. 2005 08:52
#17 hvorfor er poll'en irrelevant? Det er da meget rart at hører folks mening om mere generelle ting på sitet, og ikke kun hvor mange GB HD man har, eller hvor mange timer om dagen man gamer osv.
Hvis du vil have dine polls igennem skal du nok skrive dem her:
http://www.newz.dk/poll-add.php
Gravatar #21 - mrmorris
31. okt. 2005 09:01
#20 Problemet er jo, at der i den sidste tid er demonstreret et påfaldende mangel på relevante og seriøse polls. Hvis man nu fokuserede på dette frem for "Nå er det allerede polldag igen, hmm hvad skal vi lige finde på?", ville det være rart.

Mine foreslag skal kun ses som eksempler, formularen til indsending af pollforslag er for amatøragtig og kunne forbedres betydeligt ved at have en FIFO liste af forslag så man kunne se om der var et behov.

Man kunne jo også genoptage en gammel poll, for at reflektere over hvad der har ændret sig i tiden.
Gravatar #22 - maddy
31. okt. 2005 09:20
Hvor er svaret NEJ! den mangler hver gang! :(
Gravatar #23 - Eniac
31. okt. 2005 09:29
#21 Det kan jo være man udskifter poll for ofte så der kommer for mange uinteressante polls. Det kan også være folk vil have mere flow. Kun en poll kan besvare dette.

I stedet for at sidde passivt og kritisere kunne du jo tage initiativ til at få gjort noget ved det.
Du kan fx. lave et oplæg til en bedre formular og sende til redaktionen. Jeg er sikker på de gerne vil modtage ideer til forbedringer af sitet.
Gravatar #24 - mrmorris
31. okt. 2005 09:45
#23 Det har jeg skam også gjort, bare sjovt det er brugere selv der skal lave dette eftersom newz ikke er et community/wiki-site.

Indsendingsformular med preview, history og syntaxvalidering

Newz rating-korrektion, hvis man vil rette en rating man har givet ved en fejl
Gravatar #25 - Eniac
31. okt. 2005 10:53
#24 Nice :-)
Håber da de kigger på det. Jeg "brokkede" mig lidt over ikke at kunne indsende polls fordi der ikke var andet end et enkelt input-felt (ikke textarea). Det blev rettet rimelig hurtigt.
Gravatar #26 - BeLLe
31. okt. 2005 20:22
hvorfor kan man ikke stemme "aldrig" men til gengæld skulle det være muligt at stemme en gang om dagen på denne ene faste poll...
kunne være sjovt at se om resultatet ville forblive det samme eller om folk ville begynde at stemme dem der er bagud op
Gravatar #27 - chiller
1. nov. 2005 19:17
Hvorfor kan man ik bare få en poll når der er noget relevant at poll'e ? :)
Gravatar #28 - bobslaede
2. nov. 2005 00:19
Hvorfor kan man ikke stemme "NU"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login