mboost-dp1
Hvor stort er dit søvnbehov (pr. nat)?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ej nu skiftede de poll mens jeg stemmede, så min stemme røg ind på forkerte poll, hmmm, hvor heldig kan man være .....
Og mere endnu hvor jeg faktisk ramte rigtigt :D
Og mere endnu hvor jeg faktisk ramte rigtigt :D
Hvis det er nødvendigt kan jeg klare mig med 4-6 timer (stemte 5-6) i en længere periode, men ca. 9 timer er at foretrække hvis jeg skal føle mig veludhvilet. Sover jeg længere end det, hvilket ofte sker når der ikke er noget at stå op til, så bliver jeg sløv i optrækket. Tror nu stadig 22 timers søvn er min rekord.
I en normal arbejdsuge mellem 5 og 8 timer.
Weekend og ferie mellem 5 og 12
Alt efter behov og hvad jeg skal.
Er en af den der godt kan udskyde sin søvn men max 4 dage af gangen også skal jeg have indhentet det igen.
Weekend og ferie mellem 5 og 12
Alt efter behov og hvad jeg skal.
Er en af den der godt kan udskyde sin søvn men max 4 dage af gangen også skal jeg have indhentet det igen.
behøver mellem 5-6 timer ellers går jeg fuldstændig ned, men flere timer gør da heller ikke noget.
Hvis jeg har været til fest eller lignende kommer det an på hvor meget jeg har drukket, og om hvor lang tid jeg var oppe, men for det meste sover jeg omkring de 10 timer efter en fest.
Hvis jeg har været til fest eller lignende kommer det an på hvor meget jeg har drukket, og om hvor lang tid jeg var oppe, men for det meste sover jeg omkring de 10 timer efter en fest.
Klarer mig nu også bedst med en 7-8 timer men det er dog langt fra hver dag jeg sover så længde, og når det endelig er weekend så gider man da ikke gå tidligt iseng og man skal jo også liiiiige nå en helt masse, så man får hellerikke lige sovet længde. Jeg tror jeg skyder det foran mig og det har jeg vist gjort i flere år, gad vide om det bliver ved med at gå godt.
Nu er der forskel på behov og det man rent faktisk får lov at sove.
Jeg stemte: Over 12 timer. [Jeg er en bjørn]
Sover reelt nok kun 5-6 hver nat.
Jeg stemte: Over 12 timer. [Jeg er en bjørn]
Sover reelt nok kun 5-6 hver nat.
Jeg kan godt klare 6 timer, men kun hvis det er nødvendigt. Nu hvor det er sommerferie, ryger der gerne 9-10 timer fra 04 til 13-14 :)
#22, holme:
Oh god! Thank you! Det lettede alligevel lidt, at jeg ikke er den eneste der snupper 9-10 timer (somregel 10) hver nat (på trods af varmen), jeg gik ellers og tiede stille med det, fordi alle omgivelserne nøjes med 8 :) Som sagt, sommerferie.. det skal nydes! Og jeg NYDER at sove!
Oh god! Thank you! Det lettede alligevel lidt, at jeg ikke er den eneste der snupper 9-10 timer (somregel 10) hver nat (på trods af varmen), jeg gik ellers og tiede stille med det, fordi alle omgivelserne nøjes med 8 :) Som sagt, sommerferie.. det skal nydes! Og jeg NYDER at sove!
Jeg er ved at få et produkt på det globale markede.. Så det med at sove har jeg ik gjort i 1½ år... bliver vist til en 3-4 timer om natten ellers intet, bare arbejd arbejd og arbejd :) men så det jo godt jeg elsker at starte egen virksomhed, ellers havde jeg ikke arbejdet så meget.
Kan normalt næsten ikke stå op om morgenen, ligegyldigt hvor mange timer det er blevet til og hvad klokken er, men fjernsynet plejer at hjælpe på det. Jeg plejer at stå op når kvaliteten begynder at dale drastisk, typisk ved ~11-tiden. Tv2|fyn brugte eksempelvis for nyligt 15 minutter på at sende live fra en campingplads hvor de blandt andet brugte et par minutter på at se hvor mange børn de kunne proppe ind i 2 iglotælte, samt man så nogle rappere synge til en ghettoblaster - nej, det var ikke playback og det var ikke redigeret.
#23 sodhi
Hehe, jeg kender det godt. Hos mange mennesker er det ilde set at sove længe, men det er sguda lige så meget iorden at sove, som at tilbringe tiden med så meget andet. Hvis man kan lide at sove (og det kan jeg), så skal man da have lov til det.
Min kæreste er desværre ikke af helt samme overbevisning :(
Hehe, jeg kender det godt. Hos mange mennesker er det ilde set at sove længe, men det er sguda lige så meget iorden at sove, som at tilbringe tiden med så meget andet. Hvis man kan lide at sove (og det kan jeg), så skal man da have lov til det.
Min kæreste er desværre ikke af helt samme overbevisning :(
Hverdag + Lørdag 4-5 nogen gange mindre..
Søndag 6-7 nogen gange 8..
Skal jo gerne have tid til fritid efter arbejde.
Arbejder fra 07-08 til 18-19 stykker..
Så skal der nogen gange lige være tid til TV fra 20-22 tiden og så ellers programmering og lign. til 02-03 tiden.. bliver dog nogen gange hen af 04.. men så er man også lidt zombie næste dag.. ;)
Dog skal det nævnes at enkelte gange kommer jeg til at sidde oppe til 03-04 stykker natten til søndag, så kommer jeg heller ikke op før end ved 10 tiden søndag...
PS. Kaffe er din ven.. ;)
Søndag 6-7 nogen gange 8..
Skal jo gerne have tid til fritid efter arbejde.
Arbejder fra 07-08 til 18-19 stykker..
Så skal der nogen gange lige være tid til TV fra 20-22 tiden og så ellers programmering og lign. til 02-03 tiden.. bliver dog nogen gange hen af 04.. men så er man også lidt zombie næste dag.. ;)
Dog skal det nævnes at enkelte gange kommer jeg til at sidde oppe til 03-04 stykker natten til søndag, så kommer jeg heller ikke op før end ved 10 tiden søndag...
PS. Kaffe er din ven.. ;)
Behov: 5 timer
Faktisk forbrug: 10 timer (p.t.)
Rekord: 39 timer
Jeg kan klare mig med 5 timer hver nat. Er dog meget svær at få ud af dynen, men resten af dagen klarer jeg helt fint. Det er kun om morgenen, at det er svært.
Jeg forbruger en del mere i øjeblikket, da jeg stadig kan mærke efterdønningerne af sommerferien (er selvstændig og afhængig af at mine kunder ikke er på sommerferie :-D)
Min rekord opnåede jeg da jeg mistede hørelsen på mit ene øre. Jeg tænkte, at så måtte jeg bare flygte fra den virkelige verden. Havde dog ikke nogen ide om at jeg ville flygte så lang tid. Kan på et tidspunkt huske at der var nogen, der snakkede inde i stuen, men ellers har det været konstant søvn.
Til gengæld er min rekord for vågen tilstand på 76 timer. Det var ikke med vilje, og da jeg så endelig faldt i søvn, skete det fra det ene øjeblik til det andet.
Jeg er også den slags person, der bliver døsig af at sove mere end 8 timer.
Faktisk forbrug: 10 timer (p.t.)
Rekord: 39 timer
Jeg kan klare mig med 5 timer hver nat. Er dog meget svær at få ud af dynen, men resten af dagen klarer jeg helt fint. Det er kun om morgenen, at det er svært.
Jeg forbruger en del mere i øjeblikket, da jeg stadig kan mærke efterdønningerne af sommerferien (er selvstændig og afhængig af at mine kunder ikke er på sommerferie :-D)
Min rekord opnåede jeg da jeg mistede hørelsen på mit ene øre. Jeg tænkte, at så måtte jeg bare flygte fra den virkelige verden. Havde dog ikke nogen ide om at jeg ville flygte så lang tid. Kan på et tidspunkt huske at der var nogen, der snakkede inde i stuen, men ellers har det været konstant søvn.
Til gengæld er min rekord for vågen tilstand på 76 timer. Det var ikke med vilje, og da jeg så endelig faldt i søvn, skete det fra det ene øjeblik til det andet.
Jeg er også den slags person, der bliver døsig af at sove mere end 8 timer.
Jeg sover som reglt en 4-5 timer, tit mindre og nogle gange mere, sover jeg mere end 6 timer, er jeg træt hele dagen.
Længst tid sovet
Ca. 20 timer
Længst tid vågen
Ca. 109 timer(jeg ville prøve ikke at sove i en uge, aå begynte jeg at se skygge billeder for øjne, opgav efter 4½ dag)
Ps. der er ingen sammenhæng imellem tiderne
Længst tid sovet
Ca. 20 timer
Længst tid vågen
Ca. 109 timer(jeg ville prøve ikke at sove i en uge, aå begynte jeg at se skygge billeder for øjne, opgav efter 4½ dag)
Ps. der er ingen sammenhæng imellem tiderne
Behov, 6timer~
Men kan sagtens nøjes med 3 timer, og stadig være ganske produktiv resten af dagen. Hjernearbejde går dog bedst efter 6+ timers søvn.
Rekord uden at sove, må vist være tæt på de 106 timer. Man skal næsten opleve hvordan kroppen reegere efter så lang tid uden søvn.. Det er ubeskriveligt :)
Min rekord i at sove længe, satte jeg vist natten/dagene efter min barnedøb. Min fammilie sagde da jeg sov 43 timer der.
Men kan sagtens nøjes med 3 timer, og stadig være ganske produktiv resten af dagen. Hjernearbejde går dog bedst efter 6+ timers søvn.
Rekord uden at sove, må vist være tæt på de 106 timer. Man skal næsten opleve hvordan kroppen reegere efter så lang tid uden søvn.. Det er ubeskriveligt :)
Min rekord i at sove længe, satte jeg vist natten/dagene efter min barnedøb. Min fammilie sagde da jeg sov 43 timer der.
7-8, som regel lidt mindre...
Ville SÅ gerne sove mere, elsker at sove :D - Har bare ikke tid til det :(
Ville SÅ gerne sove mere, elsker at sove :D - Har bare ikke tid til det :(
#31, Bliver det ikke kedeligt i længden?
længste jeg har sovet er 14-15 timer, og længste jeg har været vågen er 27 timer cirka
længste jeg har sovet er 14-15 timer, og længste jeg har været vågen er 27 timer cirka
sover kun hvis min bærbar løber tør for strøm og jeg ikke kan finde fjernbetjeningen til fjollekassen...
derfor jeg tit falder isøvn i skolen...
derfor jeg tit falder isøvn i skolen...
Kommer godtnok an på om jeg har ferie. Så sover jeg helst 10-11 timer selvom jeg reelt ikke har behov for det.
Hvis jeg sover 6 timer er jeg frisk hele dagen
Hvis jeg sover 6 timer er jeg frisk hele dagen
#42 executor
I mit tilfælde var det efter vi havde siddet i en computerclub og snakket om at rekorden for at sidde foran en comp. uden søvn var ca. 5 døgn, og så tænkete jeg at det må da kunne lade sig gøre at slå den rekord, så jeg satsede på en hel uge.
Jeg fant så udaf at de første 80 timer er ikke noget problem, men derefter føles det som, verden omkring en, bliver mærkelig og da jeg nåde til at små hallutionere valgte jeg at stoppe mit forsøg.
I mit tilfælde var det efter vi havde siddet i en computerclub og snakket om at rekorden for at sidde foran en comp. uden søvn var ca. 5 døgn, og så tænkete jeg at det må da kunne lade sig gøre at slå den rekord, så jeg satsede på en hel uge.
Jeg fant så udaf at de første 80 timer er ikke noget problem, men derefter føles det som, verden omkring en, bliver mærkelig og da jeg nåde til at små hallutionere valgte jeg at stoppe mit forsøg.
#44 - vil vil først udslette menneskeracen når vores programmering er fuldendt. Jeg er kun en Beta-version.
Men bare vendt - Androide-imperiet bliver jer menneskers død.
Vi vil vinde - ligegyldig hvad prisen er.
For jeg er Androide Nr.: X-Y-55-731, kodenavn: übermench. Ingen skal nogen sinde tage vores sejr.
Men bare vendt - Androide-imperiet bliver jer menneskers død.
Vi vil vinde - ligegyldig hvad prisen er.
For jeg er Androide Nr.: X-Y-55-731, kodenavn: übermench. Ingen skal nogen sinde tage vores sejr.
I må undskylde, hvis jeg gentager nogen, da jeg simpelthen er for træt til at læse alle 47 kommentarer. Har ikke fået nok søvn ;)
Nåh men så vidt jeg kan forstå, så skulle det bedre kunne betale sig at sove 4 timer end 5 eller 6. Og når jeg siger betale sig, så mener jeg mht. at føle sig træt. I længden er 6 timer sundere. Grunden er at man sover i rytmer af 4 timer, hvor man i midten sover aller dybest. Dette virker også meget logisk i forhold til, at de fleste har det bedst med de 8 timers søvn, hvor man så opnår dyb søvn to gange.
Personligt stemte jeg 7-8, da det er hvad jeg har brug for, for at fungere optimalt. Ved 9 timers søvn er jeg klart mest frisk, men en time mindre går ikke ud over yde- eller koncentrationsevne.
Det reelle tal er desværre ikke helt deroppe, men ligger nok nærmere på 6-6½ time.
Nåh men så vidt jeg kan forstå, så skulle det bedre kunne betale sig at sove 4 timer end 5 eller 6. Og når jeg siger betale sig, så mener jeg mht. at føle sig træt. I længden er 6 timer sundere. Grunden er at man sover i rytmer af 4 timer, hvor man i midten sover aller dybest. Dette virker også meget logisk i forhold til, at de fleste har det bedst med de 8 timers søvn, hvor man så opnår dyb søvn to gange.
Personligt stemte jeg 7-8, da det er hvad jeg har brug for, for at fungere optimalt. Ved 9 timers søvn er jeg klart mest frisk, men en time mindre går ikke ud over yde- eller koncentrationsevne.
Det reelle tal er desværre ikke helt deroppe, men ligger nok nærmere på 6-6½ time.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.