mboost-dp1
Hvor stor er din PCs skærm?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
22'' wide + 19'' her. Efter at jeg vænnede mig til 2x20'' på arbejde var det slut med kun en enkelt. Ser frem til at skifte min 19'' ud med endnu en wide :-)
Man kan ikke undvære dual monitor hvis man koder! Det perfekte ville være 3: Dokumentation, source og output.
Man kan ikke undvære dual monitor hvis man koder! Det perfekte ville være 3: Dokumentation, source og output.
#50: Bulldog skrev:Jeg fatter ikke pointen i at have en 15"-17" bærbar pc. Der begynder princippet i en bærbar at forsvinde, efter min mening.
Min begrundelse for at nyde min 17" wide, er at jeg bor på kollegie i en 1-værelses - ergo vil en stationær fylde for meget, og jeg arbejder 6-8 timer/dag på uni med min bærbare skal jeg have en ordenligt skærm der også.
En 17" laptop giver mig:
- En stor nok skærm til mine øjne kan slappe af, og jeg ikke skal overveje at købe en ekstra skærm til min maskine.
- En bærbar løsning, dvs. kan let have min laptop med under armen når jeg skal til forlæsning, frem og tilbage fra uni og med tog osv.
- Min maskine kan bruges til studie (Visual Studio, o.l.), filmvisning, og gaming.
- Alt mit computer stuff kan let pakkes væk når der kommer besøg, og man ikke vil fremstå som en supernørd.. ;)
Stemte 24"
Stationær:
24" Samsung SyncMaster 244T 1920x1200 (Primær)
17" Samsung SyncMaster 171B 1280x1024 (Sekundær)
Bærbar:
12.1" LG LW20 Express Notebook (1280x800)
Er meget godt tilfreds 24" er perfekt til arbejde, og ikke mindst god til spil også =)
Men går og overvejer at anskaffe følgende 30" skærm som ny primær skærm, og så bruge 24" skærmen som sekunder og pensionere den gamle 17" skærm.
30" Samsung SyncMaster 301T 2560x1600 (Ønskes)
Bemærk det gælder ikke for mig at få så stor et billede som muligt, men nærmere om at få så stort et brugbart arbejds areal og opløsning som muligt. Kunne jeg få en 20-24" med 2560x1600 eller endnu mere så ville jeg langt hellere have det.
Samtidigt, hvorfor kan man ikke få en 12.1" skærm (notebook) med højere opløsning end de normale 1280x800..?
Jo mindre pixelstørrelse jo bedre.
Stationær:
17" Samsung SyncMaster 171B 1280x1024 (Sekundær)
Bærbar:
12.1" LG LW20 Express Notebook (1280x800)
Er meget godt tilfreds 24" er perfekt til arbejde, og ikke mindst god til spil også =)
Men går og overvejer at anskaffe følgende 30" skærm som ny primær skærm, og så bruge 24" skærmen som sekunder og pensionere den gamle 17" skærm.
30" Samsung SyncMaster 301T 2560x1600 (Ønskes)
Bemærk det gælder ikke for mig at få så stor et billede som muligt, men nærmere om at få så stort et brugbart arbejds areal og opløsning som muligt. Kunne jeg få en 20-24" med 2560x1600 eller endnu mere så ville jeg langt hellere have det.
Samtidigt, hvorfor kan man ikke få en 12.1" skærm (notebook) med højere opløsning end de normale 1280x800..?
Jo mindre pixelstørrelse jo bedre.
Har du set hvor små ting er på en 12" @ 1280x800? :S
Folk klager allerede over at ting er svære at se på min skærm(rager mig en papand, det er MIG der skal bruge den), men jeg ville også nødigt gå højere op i opløsning :S
Derimod er det helt hul ihovedet at se en ny Acer med en 15"W som også kun kan køre 1280x800. Det er direkte grimt og legetøjsagtigt når tingene bliver så store!
Har du set hvor små ting er på en 12" @ 1280x800? :S
Folk klager allerede over at ting er svære at se på min skærm(rager mig en papand, det er MIG der skal bruge den), men jeg ville også nødigt gå højere op i opløsning :S
Derimod er det helt hul ihovedet at se en ny Acer med en 15"W som også kun kan køre 1280x800. Det er direkte grimt og legetøjsagtigt når tingene bliver så store!
Sidder med en 22" Samsung 225BW skærm og en 19" Samsung 913N til min stationære derhjemme.
Udover det, er der koblet et 26" Philips til computeren, men bruger det kun, hvis jeg skal se film.
Den bærbare Zepto har en 14.1" 1280x800 skærm :)
Men ville satme gerne have en Samsung 305T 30", så jeg kunne have EN skærm :D Måske også bruge den til TV så ;)
Udover det, er der koblet et 26" Philips til computeren, men bruger det kun, hvis jeg skal se film.
Den bærbare Zepto har en 14.1" 1280x800 skærm :)
Men ville satme gerne have en Samsung 305T 30", så jeg kunne have EN skærm :D Måske også bruge den til TV så ;)
#55 Saxov
Min 12" thinkpad er mere end nok til mig. Og jeg vil sige at jeg slapper mere af i øjnene end på min gamle 15". Den her er dejlig let og fylder ikke ret meget, hvilket faktisk er ekstrem ideel, da jeg også går frem og tilbage mellem forelæsninger på universitetet.
En 15"-17" er alt for stort til at rende frem og tilbage med synes jeg. Den fylder ekstrem meget under armen, og derved egentlig bare er til besvær. Den her 12" kan jeg bære rundt i én hånd.
Men et eller andet sted handler det vel nok om brug. Folk der benytter en bærbar til tunge grafiske programmer, har ikke helt forstået konceptet med en bærbar. (I mine øjne altså) Grafik er hvad man har en stationær til. Og i en tid hvor fremtiden vil være mobil skal computere være så mininale som muligt.
Jeg kører en opløsning på 1024x768, hvilket er nok når jeg ikke bruger den til andet end internet og projektskrivning/(arbejde). Dog ville jeg gerne have en tak højere opløsning, men det her er fint for mig.
Som sagt før, så kommer det måske an på brugeren. Bærbarer pc'ere som erstatning for stationærere, er dybt godnat. Når størrelsen er sådan at der kan være et fuldsize tastatur i, så er grænsen nået. Se f.eks. den som de vist nok har i Fona fortiden. (Hvis den da stadig er der.) Jeg mener skærmen på den er 19" el. 20".
Min 12" thinkpad er mere end nok til mig. Og jeg vil sige at jeg slapper mere af i øjnene end på min gamle 15". Den her er dejlig let og fylder ikke ret meget, hvilket faktisk er ekstrem ideel, da jeg også går frem og tilbage mellem forelæsninger på universitetet.
En 15"-17" er alt for stort til at rende frem og tilbage med synes jeg. Den fylder ekstrem meget under armen, og derved egentlig bare er til besvær. Den her 12" kan jeg bære rundt i én hånd.
Men et eller andet sted handler det vel nok om brug. Folk der benytter en bærbar til tunge grafiske programmer, har ikke helt forstået konceptet med en bærbar. (I mine øjne altså) Grafik er hvad man har en stationær til. Og i en tid hvor fremtiden vil være mobil skal computere være så mininale som muligt.
Jeg kører en opløsning på 1024x768, hvilket er nok når jeg ikke bruger den til andet end internet og projektskrivning/(arbejde). Dog ville jeg gerne have en tak højere opløsning, men det her er fint for mig.
Som sagt før, så kommer det måske an på brugeren. Bærbarer pc'ere som erstatning for stationærere, er dybt godnat. Når størrelsen er sådan at der kan være et fuldsize tastatur i, så er grænsen nået. Se f.eks. den som de vist nok har i Fona fortiden. (Hvis den da stadig er der.) Jeg mener skærmen på den er 19" el. 20".
22" Samsang 226BW som primær til stationær
42" Panasonic PX70 når jeg gamer, eller bare ligger i sofaen stener rundt på nettet.
15,4" ved 1440x900 på dell laptop.
Stemte 22"....
42" Panasonic PX70 når jeg gamer, eller bare ligger i sofaen stener rundt på nettet.
15,4" ved 1440x900 på dell laptop.
Stemte 22"....
Jeg stemte 15" da det er hvad jeg primært bruger på min bærbare. Har dog også en 19" ekstern med 1440 x 900 hvis jeg ikke husker meget galt. Den bruges primært til at se film på.
En dag når Njörðr smiler til mig, køber jeg en projektor som kan gemmes af vejen på vores lille etværelses.
En dag når Njörðr smiler til mig, køber jeg en projektor som kan gemmes af vejen på vores lille etværelses.
Har et 19" SyncMaster 913N fra Samsung.
Var ude efter et BF men gad ikke give det ekstra, og denne her har en nice responstid samt den gode funktion den kan vendes vandret / lodret alt efter om man sidder og ser film / spiller eller ligger i sengen og ser film / "spiller" ;)
Var ude efter et BF men gad ikke give det ekstra, og denne her har en nice responstid samt den gode funktion den kan vendes vandret / lodret alt efter om man sidder og ser film / spiller eller ligger i sengen og ser film / "spiller" ;)
Køre Duelscreen
19" Philips 190C med 8ms, 1280*1024 (faldskærm)
17" ADC Spectrum 7glr, 1280*1024 (CRT)
Lappy har 15,4" 1024*756(kan sgu ikke lige huske det sidste nr der.. :S) Fortryder lidt jeg ike købte en 17" med en højre opløsning, fordi jeg laver meget grafik, så det kunne være praktisk... Har en veninder med en skærm på 17" og god opløsning som jeg misunder, hun siger den er så dejlig at arbejde med grafik på... det er snyd :P og har ike penge til nyt, og har osse lige købt den anden så hehe ville være lidt fros, når man tænker på jeg er en fattig studerende :P
19" Philips 190C med 8ms, 1280*1024 (faldskærm)
17" ADC Spectrum 7glr, 1280*1024 (CRT)
Lappy har 15,4" 1024*756(kan sgu ikke lige huske det sidste nr der.. :S) Fortryder lidt jeg ike købte en 17" med en højre opløsning, fordi jeg laver meget grafik, så det kunne være praktisk... Har en veninder med en skærm på 17" og god opløsning som jeg misunder, hun siger den er så dejlig at arbejde med grafik på... det er snyd :P og har ike penge til nyt, og har osse lige købt den anden så hehe ville være lidt fros, når man tænker på jeg er en fattig studerende :P
17" til den ene bærbar
15.4" til den anden bærbar
19" Widescreen til stationær.
1440*900
1280*800
1440*900
15.4" til den anden bærbar
19" Widescreen til stationær.
1440*900
1280*800
1440*900
Har stort set det samme som #56.
Hjemme:
20" Samsung (et eller andet) FS 1600x1200 (sekundær, bruges stort set ikke)
På work:
1x 24" dell ws 1900x1200
1x 20" dell fs 1600x1200
1x 21" FS CRT (bruges stort set ikke)
bærbar:
14.4 og 15.0"
(har dog længe kigget efter en 13"~ tablet, med den rigtige opløsning med de rigtige specs)
tlf:
3.5" - desværre kun 320x240 (og nej, den er ikke for stor, men passe glimrende til mig)
Hjemme:
20" Samsung (et eller andet) FS 1600x1200 (sekundær, bruges stort set ikke)
På work:
1x 24" dell ws 1900x1200
1x 20" dell fs 1600x1200
1x 21" FS CRT (bruges stort set ikke)
bærbar:
14.4 og 15.0"
(har dog længe kigget efter en 13"~ tablet, med den rigtige opløsning med de rigtige specs)
tlf:
3.5" - desværre kun 320x240 (og nej, den er ikke for stor, men passe glimrende til mig)
Jeg synes afstemningen mangler muligheden for flere skærme på en gang.
Blackview 19" og en gammel DELL CTR skærm 19" 2560x1024
Ved ikke lige hvad de hedder der ud over. Har ikke kunnet finde dem nogle steder. Min Blackview er ikke engang på deres egen hjemmeside. @_@
Blackview 19" og en gammel DELL CTR skærm 19" 2560x1024
Ved ikke lige hvad de hedder der ud over. Har ikke kunnet finde dem nogle steder. Min Blackview er ikke engang på deres egen hjemmeside. @_@
Her gider jeg da ikke læse det sidste indlæg bare for at skrive en kommentar? :S...
Jeg har haft min LG 19" i tre år nu, og den fungerer stadig perfekt ;)
Jeg har haft min LG 19" i tre år nu, og den fungerer stadig perfekt ;)
Har 23" Apple Cinema Display og et 22" Samsung PCSkærm/Tv som secondær display, når jeg videoredigerer, så jeg stemte 24" Ikke helt rigtig på størrelsen men på opløsningen er den god nok. Hvorfor kan man egentlig ikke vælge 23"?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.