mboost-dp1

Hvor ser du primært film?

Gå til bund
Gravatar #1 - Razzia
21. jun. 2006 12:43
Er lidt forskelligt. Ser jeg film alene benytter jeg computeren, men ser jeg film med vennerne, så foregår det foran TV'et med surround sound.

Det sker ikke så ofte, at jeg går i biffen, da det simpelthen er for dyrt. Har dog lige vundet nogle billetter på filmz.dk, som jeg skal have brugt en af dagene.
Gravatar #2 - holmen
21. jun. 2006 12:45
Mest på et TV. Enten via DVD eller TV-out. Det sker da at jeg sidder og ser det ved computeren, men foretrækker at se film på TV'et.
Gravatar #3 - mindzero
21. jun. 2006 13:00
Næsten altid i "hjemmebiografen", som består af noget Denon, Dali og Micropods samt lidt over 300 DVD'er (alle sammen originale).

Kunne dog godt bruge et nyt TV, evt. en lille htpc, samt evt en DVD-afspiller til SACD og DVD-A, men overlever nok lidt endnu ;)
Gravatar #4 - holmen
21. jun. 2006 13:03
Dj Mortar, må man spørge hvilket HiFi-grej du har? hvilke dali'er har du? og er det denon forstærker(e) Model navne og denon dvd? Micropods, er det ikke højttalere?
Gravatar #5 - Norrah
21. jun. 2006 13:04
Det er sgu da et sært spørgsmål, alle vil jo primært se film på deres eget system, så mon ikke i skulle havde spurgt om hvad ens film system er?, men hvis i hentyder til hvor vi primært ser film første gang, så er det hos mig uden tvivl i biografen...

Derefter er det min computer som fungere som mit tv(tv-tuner), har godt nok også en fin projektor, men højtalerne(x-5450) står opstillet til monitoren, og så er den sgu stor nok til at kunne fungere fint alligvel, så derfor svarede jeg computeren.
Gravatar #6 - Xp3rt 
21. jun. 2006 13:05
Computeren der er kombineret TV, DVD-afspiller, musikafspiller, filmfremviser og meget andet via. 19" skærm eller 115" projektor, tilsluttet anlægget...

Har intet fjernsyn, så PC'en er helt klart centrum i huset. Mangler bare at tilslutte mikroen, vandvarmer køleskab og eltandbørste til den så styrer den næsten alt ;)
Gravatar #7 - undecidable
21. jun. 2006 13:09
Da jeg ikke har et TV bruger jeg min PC til at se film på.
Dertil er der tilsluttet et 7.1 højttalersæt fra Creative (T7900 Inspire) via mit SB Audigy 2 kort. Til film skifter jeg dog over til 5.1 da der ikke er film (eller ret mange i hvert fald) der benytter sig af sidehøjttalerne.

Skal dog snart have fat i et ordentligt TV (minimum 32" widescreen og selvfølgelig et dertilhørende surroundsystem) igen da min 17" fladskærm er lige lille nok.
Gravatar #8 - svappe
21. jun. 2006 13:20
Hvad dælen falder ind under "Andet" - og hvordan har så mange svaret det?
Gravatar #9 - holmen
21. jun. 2006 13:30
Andet, hmmm, kunne det være en PSP f.eks? Det er det eneste alternativ jeg lige kan komme på.

Edit: Den falder nok under Bærbar afspiller. Så er jeg blank.
Gravatar #10 - frygtl0s
21. jun. 2006 13:50
Jeg ser primært film på min pc, med min 19 tommer widescreen med Sennheiser hd 555 eller mit cambridge anlæg. Det hænder også at jeg tager i biografen, men jeg har ikke fjernsyn.
Gravatar #11 - asger
21. jun. 2006 13:59
Jeg ser primært film i biffen, da:

- Min DVD samling er ikke prangende nok til jeg gider at se dem.
- Jeg kan ikke holde ud at se film på min 17" CRT skærm(sidder herredårligt i sengen)
- Ser aldrig TV

Men jeg har lige købt en bærbar, der -ifølge dell- er optimeret til filmfremvisning, så måske man burde investere i en projekter...
Gravatar #12 - Kadann
21. jun. 2006 14:08
Hjemmebiffen, dog uden surround, da jeg ikke helt er villig til at ofre det nødvendige for at få hvad jeg vil have.

Men stereo er såmænd også ganske fornuftigt i den sammenhæng, anlægget er helt habilt og med en samling på over 600 udgivelser, så klarer jeg mig helt fint. :)
Gravatar #13 - mindzero
21. jun. 2006 14:24
#4:
Ikke noget prangende, du kan se det her.

Og så har underboen "desværre" også tvunget mig til at købe et par Sennheiser HD595'ere.
Gravatar #14 - MoDeUs
21. jun. 2006 14:37
ser dem på computeren i mangel af bedre alternativ her
Gravatar #15 - rasmoo
21. jun. 2006 15:10
Wide screen projector. \o/
Gravatar #16 - fennec
21. jun. 2006 15:20
"Film skal ses i biografen"
Gravatar #17 - lagoni
21. jun. 2006 15:32
Går ud fra der med TV menes egne film, ikke film i TV. Har ikke råd til biografen så tit - selv om det klart er at foretrække - så holder mig bare til mit TV fra Bilka med lidt forkerte farver :) Har vist en 40-50 dvd'er jeg mangler at få set, så godt med et par måneders ferie :)
Gravatar #18 - BurningShadow
21. jun. 2006 18:15
Jeg ser mine film på computeren, af to grunde...
Jeg har ikke et TV, og jeg har endnu ikke købt en projektor.

Det er helt og aldeles udelukket med et TV, for mig, for der skal alligevel s en computer til, for alle mine film er på fil(m)-serveren. Der er ingen grund til at forsøge at finde én film ud af 400+ på reolen, når nu jeg kan se på listen hvilken harddisk den findes på.
Gravatar #19 - ZaphyR
21. jun. 2006 18:16
Hjemmebiografen of course! Desværre måtte den blive konevenlig med rullelærred istedet for fastramme....men når vi nu snart flytter til større lejlighed, så bliver det eget biografrum! yay!
Gravatar #20 - Kadann
21. jun. 2006 18:31
#18 -

Hvis man har styr på sine film, er det da ikke noget problem at finde dem på en reol. :)
Gravatar #21 - MiniatureZeus
21. jun. 2006 18:31
ser kun forkerte film...

ej, seriøst så foretrækker jeg at se film i biffen, ellers er det på min stationære comp...
Gravatar #22 - I.F.F.
21. jun. 2006 21:33
stemte tv da jeg kun har benyttet nin hjemmebiograf 5 gange siden jeg fik den etableret (oktober 2005)

maaske jeg skulle saelge udstyret :P

marantz forstaerker + dvd, infocus widescreen projector og b&w hoejtalere
Gravatar #23 - trylleklovn
22. jun. 2006 07:17
På tv'et, men signalet kommer fra computeren da jeg ikke har nogen stand alone dvd-afspiller.
#7 [quote]Da jeg ikke har et TV bruger jeg min PC til at se film på.
Dertil er der tilsluttet et 7.1 højttalersæt fra Creative (T7900 Inspire) via mit SB Audigy 2 kort. Til film skifter jeg dog over til 5.1 da der ikke er film (eller ret mange i hvert fald) der benytter sig af sidehøjttalerne.[quote]
Skifter over fra HVAD!?
Gravatar #24 - xelajd
22. jun. 2006 08:10
Stemte TV, da jeg primært set film de sender i fjernsynet...

Det hænder at jeg ser en dvd på tv'et - men oftere vil jeg hellere se den i biografen...
Gravatar #25 - -xero-
22. jun. 2006 08:48
Mest på computeren
Gravatar #26 - undecidable
22. jun. 2006 09:23
#23 trylleklovn

Jeg skifter fra 7.1 til 5.1.
Syntes det fremgik ret tydeligt da jeg først skriver at jeg har et 7.1 system og derefter forklarer at pga. film ikke udnytter sidehøjttalerne så skifter jeg til 5.1
7.1 = 2 front, 2 bag, 2 side, 1 center og en woofer
5.1 = 2 front, 2 bag, NUL side, 1 center og en woofer
Gravatar #27 - Xp3rt 
22. jun. 2006 09:27
Tilføjelse til #6:

Jeg er også tvunget til at lytte i mine Sennheiser HD490 når de ikke er gået i stykker (venter på reservedele) da jeg bor i en lejlighed med ligeså meget lysisolering som en papkasse...
Gravatar #28 - Kadann
22. jun. 2006 09:28
#26 -

Hvis udstyret er i orden, er der ingen grund til at skifte fra 7.1 til 5.1, da udstyret gerne skulle kunne tage de to ekstra højttalere med.
Gravatar #29 - Magten
22. jun. 2006 09:43
Uhm, det må vel næsten blive computeren og biografen :) Først ses de film jeg forventer er gode i biografen.. Efterfølgende bliver de set på computeren hvs de var gode..

Film som ikke bliver set i biografen bliver også set på computeren.. Den dag de kommer på DVD køber jeg dem hvis de er pengene værd :-)
Gravatar #30 - undecidable
22. jun. 2006 10:59
#28 Kadann

Som oftest bliver det signal der bliver sendt til baghøjttalerne mapped ud til sidehøjttalerne (alm dolby surround i hvert fald) og selvom det nu lyder ganske godt er det lidt irriterende at høre de effekter der sker bag en i sidehøjttalerne også.
Ved DTS håndteres det noget bedre da signalet bliver behandlet i DTS matricen bla bla noget som jeg ikke ved en kæft om.

Men i bund og grund er det for ikke at have sidehøjtalerne med ved normal surround sound film. De forstyrrer lydbilledet syntes jeg.

Men til spil bliver alle kanaler da brugt :)
Det er nu ganske nice at spille f.eks. Doom 3 (og uhyggeligt :D) på sådan et system :)
Gravatar #31 - Kadann
22. jun. 2006 11:19
#30 -

Mig bekendt, er der ikke noget i surround der hedder sidehøjjtalere, kun baghøjttalere, som man så kan have to, tre eller fire af.

Hvordan man så vælger at sætte sit anlæg op, er en helt anden sag, men pointen med et 6.1 eller 7.1 sæt, er jo at fylde "tomrummet" mellem de normale baghøjttalere, hvis f.eks. har et ret stort rum at spille op, hvor der er en del plads mellem baghøjttalerne.
Gravatar #32 - Disky
22. jun. 2006 12:52
Hvad for B&W højttalere er det du har ?

Jeg har selv 604'erne som jo bare spiller SÅ GODT:

Men jeg kunne godt tænke mig tilhørende baghøjttalere og center + sub.
Gravatar #33 - proprius
22. jun. 2006 15:15
I det jeg arbejder i en biograf er min stemme rimelig åbenlys. Men ellers computeren og tv'et.
Gravatar #34 - addlcove
23. jun. 2006 08:55
[blær] jeg har p.t. 335 titler i min DVD samling, og mangler stadig at logge Buffy, Angel og X-files, resten af samlingen kan ses her

bastard.dk/film [/blær]

seriøst dog, ser DVD'er i min stue, eller min seng (tv eller computer) afhængig af om mine kære bofæller er hjemme, har gæster osv.
Gravatar #35 - [Phr3ak]
23. jun. 2006 09:38
Offtopic:

Ser fedt ud :)
Er det DVD Profiler du bruger?

Film nr. 332 "You got Server" er det en nørde film?

:)

On topic:
Stemte Andet da jeg Ser film på TV'et over PC'ens anlæg.
Via min DVD afspiller.
Gravatar #36 - Kadann
23. jun. 2006 09:39
#34 -

Ach, min liste er knapt så imponerende i udseende. :) Men en eller anden dag, når jeg får taget mig sammen til at lave en database og lidt andet godt, så bliver jeg sikkert en glad mand: http://www.kadann.dk/film.html
Gravatar #37 - addlcove
23. jun. 2006 10:21
#35, "You got served" en stavefejl :) har ikke lige taget mig sammen til at ændre den :)

ja DVD profiler og PHPmyprofiler, webdelen sat op af "TheZub" og hostet af ham også, flinker fyr der kan bestikkes med pizza og fadbamser :)
Gravatar #38 - buch
24. jun. 2006 17:44
Ser primært film vha. min bærbar, til at smække det over på mit 32" tv.

Når ja, min liste af film er heller ikke helt lille. Det er satme dyrt at være film elsker, når man bliver nødt til at købe de nyeste hele tiden.

www.logins.frac.dk

Login: fona_sucks
pass: giffel
Gravatar #39 - dyg
24. jun. 2006 18:47
#34 - 350 dvd'er (plus det løse) er bestemt ikke noget at blære sig med :) Og slet ikke når titler som xXx, xXx2 og 2F2F indgår i samlingen.

Personligt har jeg omkring de 455 dvd-udgivelser (selv lille Kadann kan slå mig der, og jeg tror efterhånden at den gennemsnitlige nørd på Filmz.dk har over 500 udgivelser), og der er da også nogle kiksere imellem, film som primært er købt af nostalgiske grunde, og film, man har fået i gave, men ikke har fået byttet. Listen kan ses her. Jeg kører selv med PHPMyProfiler på min lokale maskine, men kan fint nøjes med den service dvdprofiler stiller til rådighed.
Gravatar #40 - Kadann
24. jun. 2006 22:28
#39 -

Lille? :-p

Hey, du har vist aldrig set mig i virkeligheden, sønnike. :D
Gravatar #41 - dyg
24. jun. 2006 23:21
:D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login