mboost-dp1
Hvor ofte tjekker du din e-mail på en dag?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Nogle gange om ugen tjekker jeg lige om der skulle være noget. Jeg bruger ikke email så meget længere. Typisk så ved jeg det i forvejen, hvis der er noget. (fx. ordrebekræftelse o. lign. system-meddelelser.)
På arbejde er det dog noglet helt andet. Der kommer emails, telefonopkald, instant messages og personlige besøg konstant. Jeg har en ugentlig hjemmearbejdsdag, så jeg også kan arbejde nogenlunde i fred af og til. ;-)
På arbejde er det dog noglet helt andet. Der kommer emails, telefonopkald, instant messages og personlige besøg konstant. Jeg har en ugentlig hjemmearbejdsdag, så jeg også kan arbejde nogenlunde i fred af og til. ;-)
Min computer er tændt 22-24 timer i døgnet, og tjekker mail med fem minutters mellemrum, så det bliver sådan ca. i runde tal... Hver gang mit mailprogram siger der er kommet mail.
helt enig med #7
Aabner firefox, startside er iGoogle med gmail, saa saa snart jeg har klikket paa hvad jeg vil paa iGoogle gaar jeg til gmail og surfer videre i andre tabs og tjekker alt for regelmaessigt/ofte.
(det samme gaelder facebook, ikariam og trukz)
trylleklovn (7) skrev:Alt for ofte.
Aabner firefox, startside er iGoogle med gmail, saa saa snart jeg har klikket paa hvad jeg vil paa iGoogle gaar jeg til gmail og surfer videre i andre tabs og tjekker alt for regelmaessigt/ofte.
(det samme gaelder facebook, ikariam og trukz)
Bare det at se afstemningsspørgsmålet var jeg nødt til at gå ind og se om der var kommet mail, selvom jeg lige havde tjekket for ca 14 sekunder siden...
Det siger vist alt...
Det siger vist alt...
Bruger Googles Widget til Dashboard, så hvergang jeg skal tjekke noget på nogle af de andre widgets, så tjekker jeg automatisk også mail.
stemte 20+
stemte 20+
iGoogle med gmail kører altid i første tab. Den checker ca hvert 5 minut.
Min Thunderbird kører ind til jeg går hjem. Checker hvert 5. minut.
Er på arbejde i 7-8 timer minimum. Så det giver 84 - 96 gange om dagen for arbejds mail + et par hundrede for gmail på iGoogle som kører stort set hele dagen :)
Så jeg stemte "Hver gang mit mailprogram siger der er kommet mail."
Min Thunderbird kører ind til jeg går hjem. Checker hvert 5. minut.
Er på arbejde i 7-8 timer minimum. Så det giver 84 - 96 gange om dagen for arbejds mail + et par hundrede for gmail på iGoogle som kører stort set hele dagen :)
Så jeg stemte "Hver gang mit mailprogram siger der er kommet mail."
"Hver gang mit mailprogram siger der er kommet mail."
Om jeg er på arbejde eller hjemme kører mailprogrammet hele tiden.
Man kan argumentere for og imod. Imod er selfølgelig at man bliver forstyrret ret ofte. For kan man jo selv mærke, når man mailer nogen angående noget man skal have svar på og de så ikke svarer inden for "overskuelig" tid....jaja så kan man ringe eller bruge IM, men ind imellem er mail stadigvæk det foretrukne.
Om jeg er på arbejde eller hjemme kører mailprogrammet hele tiden.
Man kan argumentere for og imod. Imod er selfølgelig at man bliver forstyrret ret ofte. For kan man jo selv mærke, når man mailer nogen angående noget man skal have svar på og de så ikke svarer inden for "overskuelig" tid....jaja så kan man ringe eller bruge IM, men ind imellem er mail stadigvæk det foretrukne.
Jeg mener jeg Google Talk checker hvert 2. minut, så det er tilsammen, altså på en dag hvor jeg ikke forlader min bopæl i længere tid, nok omkring 480 gange pr. dag.
Men eftersom det ikke er mig selv der "checker" så svarede jeg "Hver gang mit mailprogram siger der er kommet mail.".
Men eftersom det ikke er mig selv der "checker" så svarede jeg "Hver gang mit mailprogram siger der er kommet mail.".
Længe leve synkronisering mellem mobilen og exchange serveren.
Arbejdsmailen bliver tjekket når telefonen ryster eller Outlook giver en desktop-message (den der popup tingest ved uret)
Den privat bliver vel tjekket 3-5 gange dagligt afhængig af hvor travlt jeg har på arbejdet!
Arbejdsmailen bliver tjekket når telefonen ryster eller Outlook giver en desktop-message (den der popup tingest ved uret)
Den privat bliver vel tjekket 3-5 gange dagligt afhængig af hvor travlt jeg har på arbejdet!
Jeg ved ikke lige hvad default check-rate er i Apple Mail, men så tit tjekker jeg mail.. - Nogle gange endda oftere, men kun hvis jeg venter på et script jeg har lavet eller lign. skal levere en eller flere mails til mig..
Tsk tsk...
I den rene GTD ånd tjekker jeg mail og tømmer min inbox kl. 8.00, 12.00 og 16.00 - hvis der endelig skulle værre et vigtigt projekt kan jeg finde på at gøre det oftere (og i praksis er det yderst sjældent).
100 gange om dagen? Sikke et spild af tid og effektivitet...
Mail notifiers har fanden skabt - medmindre man virkelig nyder at blive forstyrret.
Prøv lige at tjekke: Hvornår har det sidst været nødvendigt for dig at læse og svare på en mail indenfor så kort en tidsramme at det på nogen måde retfærdiggør at læse mails/lade sig forstyrre 3+ gange om dagen?
I den rene GTD ånd tjekker jeg mail og tømmer min inbox kl. 8.00, 12.00 og 16.00 - hvis der endelig skulle værre et vigtigt projekt kan jeg finde på at gøre det oftere (og i praksis er det yderst sjældent).
100 gange om dagen? Sikke et spild af tid og effektivitet...
Mail notifiers har fanden skabt - medmindre man virkelig nyder at blive forstyrret.
Prøv lige at tjekke: Hvornår har det sidst været nødvendigt for dig at læse og svare på en mail indenfor så kort en tidsramme at det på nogen måde retfærdiggør at læse mails/lade sig forstyrre 3+ gange om dagen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.