mboost-dp1

Hvor ofte går du i seng senere end planlagt på grund af en uafsluttet diskussion over internettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - qed
27. jul. 2011 21:16
Gravatar #2 - koogco
27. jul. 2011 21:17
Det er farligt at putte en xkcd reference i et af svarmulighederne!
Jeg forudser at de fleste svarer det uanset deres reelle situation (Det gjorde jeg)
I praksis gør jeg det næsten aldrig mere, chancen for at der er tale om trolling er ret stor og desuden har jeg opgivet at få alle til at forstå ting.
Gravatar #3 - webwarp
27. jul. 2011 21:23
#1 pænt sygt du lige kunne den url i hovedet.. så mangler du bare at lære den med ip så vi sparer dns opslaget.

Aldrig, internettet er der sjov nok altid også dagen efter, værre ude IRL, hvor det er dælens svært at skulle slippe en diskution..

På Internettet orker jeg det ikke så meget, og sørger for - næsten -aldrig at ytre noget politisk på FB, for så er man da sikker på ballade (men ind i mellem er man bare nød til at slippe en kommentar når folk er for langt ude) :=)

Det skulle da lige være en diskussion om et stykke kode .. Men det er jo også vigtigt .. tæller ikke rigtig
Gravatar #4 - Chewy
27. jul. 2011 22:38
Aldrig...
Det eneste sted hvor der for alvor er mulighed for at det skulle ske er på newz.
Og når vi kommer til de punkt hvor jeg skal i seng, er jeg alligevel den eneste aktive der er online (sådan føles det)...

Anderledes står det til i forhold til den afstemning jeg lige har foreslået:
Hvor ofte går du i seng senere end planlagt fordi at du skal onanere?
Gravatar #5 - Darwind
27. jul. 2011 23:55
Aldrig, jeg synes nu mere det er et problem i løbet af dagen ikke at få et ord indført, hvis man lige begiver ud til frokost pause eller lignende... Godt man har sin trofaste mobil lige ved hånden ;)

#4 - aldrig, man skal passe sin sengetid... Eller :P
Gravatar #6 - j.larsen
28. jul. 2011 00:11
Meget sjældent, der er jo div. pligter i løbet af dagen som jeg helst skal være frisk til... Og det er _ikke_ til diskussion!
Gravatar #7 - Darwind
28. jul. 2011 00:45
#6 - er du nu sikker på det? :P
Gravatar #8 - Windcape
28. jul. 2011 04:15
Sove? Hvad er det?

SOMEONE IS WRONG ON THE INTERNET!
Gravatar #9 - Scorpion
28. jul. 2011 05:02
Når det begynder at blive en smule senere end planlagt kommer jeg i tanke om den her, slukker med det samme og går i seng. ;)
Gravatar #10 - Magten
28. jul. 2011 06:08
"Aldrig" - Jeg planlægger meget sjældent hvornår jeg skal i seng. Hvis jeg endelig gør er det fordi jeg skal noget vigtigt dagen efter, og det kan en diskussion ikke ændre på.

Men jeg har da tit siddet længere oppe end jeg burde, for at kalde Windcape for en hippie :p
Gravatar #11 - NannaS
28. jul. 2011 06:20
Aaalt for ofte, f.eks. i aftes, gaab...
Gravatar #12 - Hubert
28. jul. 2011 07:00
Aldrig. Jeg ved jeg har ret, vil andre ikke forstå det er det bare ærgeligt for dem.
Gravatar #13 - Heffer666
28. jul. 2011 07:46
Aldrig! Troller sgu da færdig:)
Gravatar #14 - Mnc
28. jul. 2011 09:43
Jeg stemte 'aldrig', da jeg manglede muligheden 'under 1 gang om året, men det er sket før.'. :P
Gravatar #15 - Gigaway
28. jul. 2011 09:55
'i ugen', 'i måneden'? Prøv med 'om'.
On-topic, så stemte jeg 'Aldrig'.
Gravatar #16 - Jaqen
28. jul. 2011 10:38
bah overså komplet #1, bare ignorer mit indlæg
Gravatar #17 - SAN
28. jul. 2011 11:10
Jeg går næsten hver dag senere i seng end jeg havde planlagt, men det er aldrig på grund af diskussioner på internettet, det er nærmere på grund af interessante artikler eller sådan noget! Så stemte aldrig, selv om xkcd muligheden var tillokkende. :-P
Gravatar #18 - ipwn
28. jul. 2011 11:27

Jeg er jo ekspert i alle felter, og bliver jo nød til at øse min store viden ud over de intetvidende masser. Ja, ja, jeg ved det, det er er stort ansvar. Men jeg er jo også et stort menneske.
Gravatar #19 - RMJ
28. jul. 2011 12:54
Nu løber en diskution jo ikke lige frem nogen steder.

At sidde oppe for det lol da.
Gravatar #20 - Windcape
28. jul. 2011 14:22

Så har du ikke prøvet at vågne , og opdage der er blevet skrevet 200 indlæg siden du gik i seng!
Gravatar #21 - Darwind
28. jul. 2011 16:22
#20 - ja det er pisse irriterende at have fundet et eller andet super relevant / interessant, som man da gerne vil dele i et indlæg, hvortil man finder ud af, at tråden er kørt helt af sporet og er blevet til en flamewar eller andet irrelevant :S

Det vil ikke ske, hvis man følger op på diskussionerne med det samme i stedet for gå i seng :P
Gravatar #22 - Scorpion
28. jul. 2011 17:17
Darwind (21) skrev:
#20 - ja det er pisse irriterende at have fundet et eller andet super relevant / interessant, som man da gerne vil dele i et indlæg, hvortil man finder ud af, at tråden er kørt helt af sporet og er blevet til en flamewar eller andet irrelevant :S

Det vil ikke ske, hvis man følger op på diskussionerne med det samme i stedet for gå i seng :P

Fuldstændig korrekt. Størstedelen af alle tråde går døde eller lukkes på grund af en 'Troll' som bliver kørt for langt ud på de sene nattetimer..
Gravatar #23 - Bean
28. jul. 2011 23:19
Endelig lidt hurmor i afstemningerne.
Gravatar #24 - csstener(^,^)
29. jul. 2011 09:53
I don't have time to type right know SOMEONE IS WRONG ON THE INTERNET.

Dagligt kommer som real altid 1-2 timer senere i seng end planlagt.
Gravatar #25 - Nielson
29. jul. 2011 10:43
RMJ (19) skrev:
Nu løber en diskution jo ikke lige frem nogen steder.

At sidde oppe for det lol da.

Nej du løber sjovt nok også altid fra en diskussion :P
Gravatar #26 - Manofsciencemanoffaith
29. jul. 2011 12:20
webwarp (3) skrev:
...slippe en diskution..

webwarp (3) skrev:
...en diskussion om...

Off topic:

En diskussion, når det er et navneord, staves med dobbelt s: "diskussion".

At diskutere, når det bruges som et verbum, staves med t: "diskutere".

On topic:

Arguing on the internet...
Gravatar #27 - Slettet Bruger [4057557880]
29. jul. 2011 14:44
Ting som tv-serier er mere skyld jeg kommer alt for sent i seng. Sjældent jeg bliver oppe for at diskutjere.

det er alt for nemt lige at sætte en dvd mere på... og ligepludselig er klokken 23
Gravatar #28 - Magten
29. jul. 2011 15:09
SlettetBruger (27) skrev:
Ting som tv-serier er mere skyld jeg kommer alt for sent i seng. Sjældent jeg bliver oppe for at diskutjere.

det er alt for nemt lige at sætte en dvd mere på... og ligepludselig er klokken 23
Enig, bortset fra det nærmere er kl 1-2-3 stykker jeg kommer i tanke om jeg skal i seng :P

En anden ting er hvis man sidder og bøvler med at sætte et eller andet op. Det tager jo nok kun liiiiige 10 minutter mere.. Eller 5 timer >_<
Gravatar #29 - Slettet Bruger [4057557880]
29. jul. 2011 15:13
Mit problem er ofte at jeg er for doven til at gå i seng... det er nemmere bare at sætte næste afsnit på...

Derfor er det rart at der ikke er alt for meget plads på sådan en dvd ;)
Gravatar #30 - Magten
29. jul. 2011 15:29
Det kunne være man sku gå over til DVD'er istedet for at have alt liggende på sin server :D
Gravatar #31 - Alrekr
29. jul. 2011 18:09

Lige nu er det kun 22 % som har stemt korrekt :)
Gravatar #32 - Joe
30. jul. 2011 09:21
Det kan ske at der er én enkelt uafsluttet diskussion hist og her, men så vigtigt er det nu heller ikke at jeg behøver at gå for sent i seng..
Så Aldrig.
Gravatar #33 - terracide
1. aug. 2011 08:54
Never....men så kan man morer sig over "Nå, nu blev du nok tavs" indlægene dagen efter....fra dem som ikke kan gå fra skærmen...
Gravatar #34 - Mnc
1. aug. 2011 09:09
Det er fordi at du ofte vælger, at forlade debatterne når der kommer facts på bordet.

Facts har det med at påvirke dig på en af to måder;

1) Det er Henrik's sengetid, køre hjem fra/til arbejde tid, eller anden "jeg kan fandme ikke sidde foran computeren hele tiden" undskyldning.
2) *cracks knuckles* TROLOLOLOLOLOLOLOLOL
Gravatar #35 - terracide
1. aug. 2011 09:52
#34:
Som jeg sagde.....ikke mit problem at andre ikke kan rejse sig fra tasterne af...
Gravatar #36 - slartie
2. aug. 2011 07:18
Aldrig - Det er livet sgu for kort til.

Det er så også snarere undtagelsen end reglen at jeg investerer nogen form for tid i en diskussion på newz/reddit/random forum om et givent emne. Man ved jo mange gange på forhånd hvordan tråden ender uanset hvad man siger.

Jeg husker de gamle dage på UseNet hvor flamewars kunne vare i ugevis (de findes sikkert stadig). Det er udenfor min fatteevne hvordan nogen kan være så tøsefornærmede så lang tid af gangen.
Gravatar #37 - Slettet Bruger [3556429879]
2. aug. 2011 09:21
Hvad hvis man diskutere fra sengen? Så er man jo kommet i seng, men diskussionen kører stadig.
Gravatar #38 - Mnc
2. aug. 2011 09:41
Det eneste teknologi jeg tager med i seng, er min fjernbetjening til TV'et.

Min telefon bliver henlagt på skrivebordet og jeg nærmer mig den ikke, førend den spiller vækkeursmolodien.

Hvis man ikke kan undvære sin telefon i de timer hvor pointen er at sove, så synes jeg at tingene tager overhånd.
Gravatar #39 - csstener(^,^)
2. aug. 2011 12:28
Mnc (38) skrev:
Hvis man ikke kan undvære sin telefon i de timer hvor pointen er at sove, så synes jeg at tingene tager overhånd.
hvad så vis man syndes at søvn er spild af tid??
Gravatar #40 - terracide
2. aug. 2011 12:35
mikk4237880 (39) skrev:

Det er netop dén situation han snakker om..
Gravatar #41 - myplacedk
3. aug. 2011 04:52
Mnc (38) skrev:

Jeg synes det udsagn passer lige godt (eller dårligt) på smartphone og TV.
Gravatar #42 - myplacedk
3. aug. 2011 04:56
mikk4237880 (39) skrev:

Så tager man grusomt fejl allerede der.

Hvis man så håndterer det ved at ligge i sengen hele natten, men bruge halvdelen af tiden på at få tiden til at gå uden at spove, så spilder man da virkelig først tiden.

Og jeg har LIDT svært ved at forestille mig, at en person med så dårlig grundlæggende forståelse af søvnen, ligge i sengen halvdelen af natten og foretage sig noget konstruktivt med sin smartphone.
Gravatar #43 - Mnc
3. aug. 2011 08:11
myplacedk (41) skrev:
Jeg synes det udsagn passer lige godt (eller dårligt) på smartphone og TV.
Tilbage da jeg tog min uddannelse boede jeg i en 1-værelses, hvor vand/el/varme var inkluderet i lejen. Siden da falder jeg bedre i søvn med en smule støj, idet jeg dengang lod computeren stå tændt 24/7 og derfor hurtigt vænnede mig til, at falde i søvn til PSU blæserens stille godnatsang. :P

I dag:
1) Tænd fjernsynet
2) Find noget at glo på, oftest Discovery/NatGeo
3) Sleep timer på 30-60 minutter (alt efter hvor træt jeg føler mig).
4) zzz
5) Profit!
Gravatar #44 - dkkev
3. aug. 2011 08:17
hvem finder på disse hjernedøde afstemninger? :s
Gravatar #45 - myplacedk
3. aug. 2011 08:33
Men en lignende historie hvor en smartphone er løsningen, "så synes [du] at tingene tager overhånd"? Jeg kan stadig ikke se forskellen. Min historie minder meget om din:

Jeg er altid blevet mere vågen af at gå i seng. Hvis jeg lægger mig til at sove med det samme, ligger jeg bare og bliver utålmodig, og mere og mere vågen.

I starten læste jeg jumbobøger og Anders And-blade i sengen. Så gik jeg over til ungdomsbøger. Så voksenbøger.

Om jeg læser i en bog eller på en smartphone kan vel ikke gøre den store forskel. Om jeg ser TV på et TV eller en smartphone kan vel ikke gøre den store forskel. Om jeg genererer støj med TV, radio eller smartphone kan vel ikke gøre den store forskel. (Så længe lysmængden er tilsvarende, selvfølgelig.)
Gravatar #46 - terracide
3. aug. 2011 09:02
myplacedk (45) skrev:
(Så længe lysmængden er tilsvarende, selvfølgelig.)

Hvor mange lux afgiver en bog?
Gravatar #47 - Hånter
3. aug. 2011 09:17
terracide (46) skrev:

Gør det nogen forskel? Uanset hvad man svarer her, vil du sige *shrugs* og rette på det, så det kommer til at passe dig.

Anyhow, det eneste jeg lader påvirke min sengetid er hvor træt jeg føler mig.
Gravatar #48 - Darwind
3. aug. 2011 09:40
dkkev (44) skrev:

Hvem finder på at skrive sådan et hjernedødt indlæg?
Gravatar #49 - Alrekr
3. aug. 2011 12:14
dkkev (44) skrev:

Brugerne herinde.

terracide (46) skrev:

Det kommer an på hvor mange lux ens lampe afgiver, og sidernes albedo. Dertil skal man huske det virkende areal (som ofte er højere for en bog end for en smartphone).
Gravatar #50 - smiley
4. aug. 2011 04:07
"Aldrig" < eller i hvert fald ikke mere.

Puha, gjorde det tidligere, et par gange om ugen. Det var dengang jeg troede man kunne snakke fornuft ind i alle mennesker.

Man snakker om at miste uskyldigheden som man bliver ældre, men på internettet mister man uskyldigheden lige så snart man har tændt computeren.

Diskuterer stadig en del på nettet, men jeg har ikke noget problem med at gå i seng når det kommer til det. Det kan fint vente til næste dag.
Der er masser af andre ting der forsinker mig, til gengæld.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login