mboost-dp1
Hvor meget vil du betale pr. film, hvis de kunne hentes lovligt via internettet?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg er villig til at betale op til 100 kroner, hvis det er en film, som jeg bare skal se nu - ligesom når man bare skal have den film fra Fona, selvom man godt ved, at man kan finde den langt billigere på dvdpriser.dk.
Dog varierer det meget, hvad jeg giver for film. Normalt kan jeg sagtens vente i de 1-2 år, der går, fra en film har premiere, til man kan finde den til en 50'er enten på nettet eller i fysiske butikker.
Konklusion: Jeg kan sagtens betale 51+ kroner for en film, og det gør jeg også, men det bliver under 10-20 procent, som jeg betaler så meget for. Realistisk betaler jeg i gennemsnit omkring 50 kr. for mine film, og ved køb over nettet burde de blive endnu billigere.
Og så har jeg forresten antaget, at vi snakker om film uden DRM, så man kan brænde og se skidtet, så ofte som muligt.
Dog varierer det meget, hvad jeg giver for film. Normalt kan jeg sagtens vente i de 1-2 år, der går, fra en film har premiere, til man kan finde den til en 50'er enten på nettet eller i fysiske butikker.
Konklusion: Jeg kan sagtens betale 51+ kroner for en film, og det gør jeg også, men det bliver under 10-20 procent, som jeg betaler så meget for. Realistisk betaler jeg i gennemsnit omkring 50 kr. for mine film, og ved køb over nettet burde de blive endnu billigere.
Og så har jeg forresten antaget, at vi snakker om film uden DRM, så man kan brænde og se skidtet, så ofte som muligt.
jeg vil godt betale op mod 100 kr for en ny film, men jeg vil egentligt hellere leje den for 30-40 kr, jeg ser ikke det store behov for at købe en film hvis den er umidelbart tilgængelig i lejeform til en acceptabel pris
Det tegner ikke godt for Bilka at kun 14% vil betale mere end 50 kroner for en film, når de vil sælge dem til mellem 60 og 130 på nettet.
http://newz.dk/download-din-film-hos-bilka-eller-f...
Priserne på filemene vil variere mellem 59,75 og 129,95 kroner pr. download
http://newz.dk/download-din-film-hos-bilka-eller-f...
Jeg har samme holdning som #5
<offtopic>
Har også holdningen når det kommer til online køb, hvor man ikke har muligheden for at brænde det, at man så til en hver tid, skal have mulighed for at hente tidligere købte filer på ny, hvis uheldet er ude, og man mister dem.
</offtopic>
<offtopic>
Har også holdningen når det kommer til online køb, hvor man ikke har muligheden for at brænde det, at man så til en hver tid, skal have mulighed for at hente tidligere købte filer på ny, hvis uheldet er ude, og man mister dem.
</offtopic>
vil sige som andre herinde at det kommer an på hvor god kvaliteten er, og om det er med DRM eller ej. Hvis kvaliteten er god nok, så vil jeg sagtens betale de kr. 51+ for en film, men hvis den så har DRM (og specielt nogen af Microsofts DRM'er, da jeg er Mac bruger) ville dette ikke være tilfældet...
Jeg stemte 51+. Under de rette omstændigheder vil jeg gerne give over 100 kr.
HVIS:
- Kvaliteten er den samme
- Formatet er standardiseret så jeg kan konvertere osv.
- Samme bonus-materiale
- DRM-fri
- Samme info som i en evt. booklet
Så vil jeg gerne give næsten lige så meget som den fysiske udgave i butikken.
Hurtige gæt:
Dårlig kvalitet (Fx. 700 mb divx): Måske 20 kr.
Med DRM: Nej tak. (Så kan jeg ikke se filmen.)
Dårligt format: Nej tak. (Så kan jeg ikke se filmen.)
Halv-dårligt format: 0,- (Kan håndtere det med noget af mit software, men jeg kan ikke være sikker på fuld understøttelse både nu og i fremtiden.)
Mangler bonus-materiale og booklet: Halver prisen.
HVIS:
- Kvaliteten er den samme
- Formatet er standardiseret så jeg kan konvertere osv.
- Samme bonus-materiale
- DRM-fri
- Samme info som i en evt. booklet
Så vil jeg gerne give næsten lige så meget som den fysiske udgave i butikken.
Hurtige gæt:
Dårlig kvalitet (Fx. 700 mb divx): Måske 20 kr.
Med DRM: Nej tak. (Så kan jeg ikke se filmen.)
Dårligt format: Nej tak. (Så kan jeg ikke se filmen.)
Halv-dårligt format: 0,- (Kan håndtere det med noget af mit software, men jeg kan ikke være sikker på fuld understøttelse både nu og i fremtiden.)
Mangler bonus-materiale og booklet: Halver prisen.
så længe der er pirat versioner der kommer ud før, har bedre kvalitet, ingen drm og bliver serveret lige til skærmen, så betaler jeg ikke en reje.
men skal da gladeligt indrømme at hvis det var base med bare halvdelen af imdb's katalog i bedre dvdr kvalitet, uden drm og at de er der når de skal være der, ikke 6 måneder efter, så ville jeg da gladeligt betale 51+kr for hver eneste af de film jeg kunne være interesseret i.
men skal da gladeligt indrømme at hvis det var base med bare halvdelen af imdb's katalog i bedre dvdr kvalitet, uden drm og at de er der når de skal være der, ikke 6 måneder efter, så ville jeg da gladeligt betale 51+kr for hver eneste af de film jeg kunne være interesseret i.
Jeg har det som #13. Så længe piratversionerne er i bedre kvalitet (op til 1080 HD hvis man vil), og piratversionerne kommer før de er udgivet i Danmark, så holder jeg mig til dem.
Man bliver sikkert buet ud af sådan en holdning, men når man har direkte adgang til næsten alle film ("piratfilm"), i så super kvalitet, så er det svært at lade være.
Man bliver sikkert buet ud af sådan en holdning, men når man har direkte adgang til næsten alle film ("piratfilm"), i så super kvalitet, så er det svært at lade være.
Jeg ville være mere intereseret i at leje film til en 30-40,- end at købe sådan en fil. Jeg kan bedre lide at gå ind i mit dvd skab og kigge efter aftenens film end at se på en masse biblioteker på min harddisk.
Jeg er også en af dem der vil betale 51+ for en film, så længe jeg kan få den i mindst 720p DRM fri. (mit TV er kun en 32" 720p, så jeg har pt. ingen grund til 1080p)
Der udover har jeg det også med at jeg pt. kan hente film fra nettet LANG tid før de begynder at snakke om dem i Danmark, og jeg har med flere film kunne købe dem lovligt på DVD før de bliver vist i Danske biograffer.
Så hvis det skal slå igennem må de også se lidt på at få film og serie hurtiger ud til hele verdenen, og ikke betragte alt andet end USA som U-Lande.
Der udover har jeg det også med at jeg pt. kan hente film fra nettet LANG tid før de begynder at snakke om dem i Danmark, og jeg har med flere film kunne købe dem lovligt på DVD før de bliver vist i Danske biograffer.
Så hvis det skal slå igennem må de også se lidt på at få film og serie hurtiger ud til hele verdenen, og ikke betragte alt andet end USA som U-Lande.
Valgte 41-50, køber normalt ikke film før de er nede i pris.
Dog vil jeg sige at kunne man få 1080p film at downloade, så ville jeg nok gå med til max 100 (kræver trods alt noget mere båndbredde for dem).
Har dog samme holdning som en del andre her, ingen DRM eller andet pis.
Dog vil jeg sige at kunne man få 1080p film at downloade, så ville jeg nok gå med til max 100 (kræver trods alt noget mere båndbredde for dem).
Har dog samme holdning som en del andre her, ingen DRM eller andet pis.
Mærkelig afstemming, hvorfor starter den helt nede ved 1-5 og 6-10 med små intervaller, men går kun op til 50?
Anyways, stemte 50kr+. Kunne forstille mig jeg godt ville give fx 70kr. for at have en (_GOD_) HD-film liggende på min hdd lovligt... Men så skal den satme også komprimeres ordentligt og se flot ud..!
Anyways, stemte 50kr+. Kunne forstille mig jeg godt ville give fx 70kr. for at have en (_GOD_) HD-film liggende på min hdd lovligt... Men så skal den satme også komprimeres ordentligt og se flot ud..!
For kompliceret til at svare på i en poll.
Med DRM = jeg skal have penge for at have skidet på min computer.
Uden DRM
Ca. det halve af hvad en DVD koster. Jeg foretrækker det fysiske medie, at købe en fil giver mig ikke samme værdi fornemmelse som det fysiske medie, derfor den store forskel.
Med DRM = jeg skal have penge for at have skidet på min computer.
Uden DRM
Ca. det halve af hvad en DVD koster. Jeg foretrækker det fysiske medie, at købe en fil giver mig ikke samme værdi fornemmelse som det fysiske medie, derfor den store forskel.
Uha, jeg har ikke stemt, men hvis jeg skulle købe det, ville jeg faktisk foretrække at man købte en fil som man kunne hente instant, men man så også fik tilsendt dvd med posten engang senere. Jeg ville også gerne betale 50+ for det, men for mig, så er det pludselige indskydelser der gør at jeg ser en film, og så er det rart at kunne hente den med det samme, men samtidigt få den på et medie da jeg som #21 også helst vil have noget fysisk.
Jeg stemte 11 - 20 kr...
Inden længe når fiberne bliver lagt ind til mit hus kan der lejes film for 39 kr,- hvilket da er en slat men så spare man også de 25 km til blockbuster :)
Inden længe når fiberne bliver lagt ind til mit hus kan der lejes film for 39 kr,- hvilket da er en slat men så spare man også de 25 km til blockbuster :)
Det kommer an på så meget.
Jeg vil have noget i samme kvalitet, som de film man køber.
Ordentlige mirrors, så man kan udnytte sin båndbredde.
INTET DRM eller andre former for kopisikring. Er principelt imod det lort.
Udover det, så er jeg villig til at smide en 50'er eller mere, for en film, selvom man så ikke får ekstramateriale og andet guf med. Forudsat at ovenstående krav er opfyldt.
Jeg vil have noget i samme kvalitet, som de film man køber.
Ordentlige mirrors, så man kan udnytte sin båndbredde.
INTET DRM eller andre former for kopisikring. Er principelt imod det lort.
Udover det, så er jeg villig til at smide en 50'er eller mere, for en film, selvom man så ikke får ekstramateriale og andet guf med. Forudsat at ovenstående krav er opfyldt.
Jeg stemte 6-10 kr. og tænkte her på download i forbindelse med "leje" over internettet. Til den pris ville jeg nok heller ikke købe en film, men blot leje den igen, når jeg har lyst til at se den.
#13 Det kommer satme an på hvilken halvdel af IMDBs katalog, de tilbyder :P
#13 Det kommer satme an på hvilken halvdel af IMDBs katalog, de tilbyder :P
Som stortset alle siger, så enkelt kan det ikke stilles op.
Vil de inficere det med DRM, så kan de ikke engang afsætte det til mig gratis.
Du er der jo forskel på, hvad man vil betale for "TV kvalitet", DVD kvalitet og HD kvalitet.
TV kvalitet måske 50-75kr.
DVD kvalitet 100kr.
Og HD kvalitet 150kr.
Vil de inficere det med DRM, så kan de ikke engang afsætte det til mig gratis.
Du er der jo forskel på, hvad man vil betale for "TV kvalitet", DVD kvalitet og HD kvalitet.
TV kvalitet måske 50-75kr.
DVD kvalitet 100kr.
Og HD kvalitet 150kr.
Nu giver udlejning af digitalt materiale jo ikke så meget mening. Folk der laver indhold er jo fløjtenede ligeglade med hvor mange gange du ser filmen. Hvis du ikke vil have den i mere end en uge, kan du jo efterfølgende slette den.
Jeg har lige betalt 75 kr for at se Simpsons, og hvis jeg kunne betale det samme for en mpeg4 eller Theora udgave, ville jeg med glæde det. Naturligvis med det helt naturlige forbehold at ingen blander sig i mig og min fil, og at den er i fuld kvalitet.
Tror faktisk jeg ville se mange flere film, hvis det var en mulighed. Går glip af mange film hvert år, fordi jeg ikke lige orker at gå i biografen.
Det ville naturligvis forudsætte at filmen kom til download samtidigt som i biografen. Ellers når man jo at glemme alt om den.
Jeg har lige betalt 75 kr for at se Simpsons, og hvis jeg kunne betale det samme for en mpeg4 eller Theora udgave, ville jeg med glæde det. Naturligvis med det helt naturlige forbehold at ingen blander sig i mig og min fil, og at den er i fuld kvalitet.
Tror faktisk jeg ville se mange flere film, hvis det var en mulighed. Går glip af mange film hvert år, fordi jeg ikke lige orker at gå i biografen.
Det ville naturligvis forudsætte at filmen kom til download samtidigt som i biografen. Ellers når man jo at glemme alt om den.
#21:For kompliceret til at svare på i en poll.
Helt enig, snakker vi om nye film eller gamle klassiker?
er det 90x90 og 10 fps eller HD kvalitet?
Jeg stemte 30 kr. da det er den pris jeg vil give for en film, jeg aligevel kun ser 1-2 gange, og inden man ser sig om, går den i TV.
Helt enig, snakker vi om nye film eller gamle klassiker?
er det 90x90 og 10 fps eller HD kvalitet?
Jeg stemte 30 kr. da det er den pris jeg vil give for en film, jeg aligevel kun ser 1-2 gange, og inden man ser sig om, går den i TV.
Har stemt 21-30 kr, forudsat jeg efterfølgende kan beholde filmen til ejendom.
Jeg køber fra tid til anden musik fra Itunes og irriterer mig over deres digitale kopisikringer. Resultatet er at jeg må omkring en CD jeg efterfølgende kopierer tilbage til disken for at fjerne disse med en yderligere forringelse af kvaliteten til følge, sker det samme for filmene kan vi for min skyld gå tilbage til VHS. det var billigt og driftsikkert. Jeg har 20 år gamle VHS bånd der stadig virker.
Jeg køber fra tid til anden musik fra Itunes og irriterer mig over deres digitale kopisikringer. Resultatet er at jeg må omkring en CD jeg efterfølgende kopierer tilbage til disken for at fjerne disse med en yderligere forringelse af kvaliteten til følge, sker det samme for filmene kan vi for min skyld gå tilbage til VHS. det var billigt og driftsikkert. Jeg har 20 år gamle VHS bånd der stadig virker.
Jeg giver pt. ca. 250 kr. pr. HD-film på fysisk medie, som man tilmed skal vente på postvæsenet for at se.
Jeg ville såmænd nok være villig til at give det samme beløb for en film jeg kunne hente ned online og se her og nu - det er trods alt ikke den fysiske skive jeg finder videre interessant.
Så 51+, såfremt vi snakker HD kvalitet, ja tak.
Jeg ville såmænd nok være villig til at give det samme beløb for en film jeg kunne hente ned online og se her og nu - det er trods alt ikke den fysiske skive jeg finder videre interessant.
Så 51+, såfremt vi snakker HD kvalitet, ja tak.
Jeg vil gerne betale 30-40 kr for film på omkring 700MB, og gerne mere hvis vi snakker DVD kvalitet.
Men det skal være uden DRM, ellers vil jeg hellere pirate den ned fra Piratebay eller købe den som DVD og selv kopiere den til computeren.
Men det skal være uden DRM, ellers vil jeg hellere pirate den ned fra Piratebay eller købe den som DVD og selv kopiere den til computeren.
jeg stemte til 21-30 kr fordi at det kan ikke være min skyld hvis andre folk ikke køber filmende på denne måde, men se det logisk de stiller en server op der kan distribuere filmende så koster det dem ikke cd eller covers så jeg mener at prisen skal være lav.
41-50 kroner, muligvis mere, hvis de kommer tidligere ud.
Jeg er træt af det system vi har i DK, hvor vi skal ente, vente vente og veeeeeeeeeeente på film og serier, der kører løs i USA - og det er ikke amerikanerne, der er nazi - svenske tv-kanaler viser sæsoner stortset synkront med de amerikanske kanaler - så, hvad sker der lige i DK, og hvor dumme skal vi egentlig forestille at være?
Selvfølgelig vil vi vente på, at lortet kommer på dvd, i biografen eller i tv. Nå nej, det er så fantastisk meget nemmere at streame eller downloade lortet og så selv have styr på det og slippe for reklamer..
Mere brugerbetaling, højere kvalitet og en bedre udgivelses "frekvens" og et system, der ikke er indrettet som et fængsels, hvor man skal stripsearches og have undersøgt røven af APG, inden man får lov at se sin film, så falder mængden af piratmateriale imo.
Jeg er træt af det system vi har i DK, hvor vi skal ente, vente vente og veeeeeeeeeeente på film og serier, der kører løs i USA - og det er ikke amerikanerne, der er nazi - svenske tv-kanaler viser sæsoner stortset synkront med de amerikanske kanaler - så, hvad sker der lige i DK, og hvor dumme skal vi egentlig forestille at være?
Selvfølgelig vil vi vente på, at lortet kommer på dvd, i biografen eller i tv. Nå nej, det er så fantastisk meget nemmere at streame eller downloade lortet og så selv have styr på det og slippe for reklamer..
Mere brugerbetaling, højere kvalitet og en bedre udgivelses "frekvens" og et system, der ikke er indrettet som et fængsels, hvor man skal stripsearches og have undersøgt røven af APG, inden man får lov at se sin film, så falder mængden af piratmateriale imo.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.