mboost-dp1
Hvor meget vil du betale for en e-bogslæser?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
25% tror at de kan få en e-bogslæser (ikke en e-bog), til under 499? Der er vist nogen der ikke har læst overskriften korrekt...?!
Jeg købte min Sony PRS-505 til ca. 1800 kroner og er hamrende glad for den!
Jeg var lige 2½ uge på ferie og fik læst en 5-6 bøger - der er sgu forskel på de 300 gram den vejer og så hvor meget selve bøgerne ville veje og fylde!
I dag, hvor Readers er mere populære, ville jeg nok kun give ca 1.000-1500 for den!
Hvis vi taler en Reader, der kunne tage farver (hvor det så godt ud)og STADIG havde et virkelig lavt batteriforbrug, ville jeg nok give 2.000-2500!
Jeg var lige 2½ uge på ferie og fik læst en 5-6 bøger - der er sgu forskel på de 300 gram den vejer og så hvor meget selve bøgerne ville veje og fylde!
I dag, hvor Readers er mere populære, ville jeg nok kun give ca 1.000-1500 for den!
Hvis vi taler en Reader, der kunne tage farver (hvor det så godt ud)og STADIG havde et virkelig lavt batteriforbrug, ville jeg nok give 2.000-2500!
Jeg foretrækker papirbøger, jeg kigger squ nok på en skærm i løbet af dagen til ikke også at gide kigge på en skærm når jeg skal slappe af med en bog, også selvom jeg skal slæbe mere med på ferie eller i toget eller side med en stor tung bog i sengen.
Men tjah med e-paper på vej frem kan det da være readers kommer i en kvalitet så det ikke føles som at sidde og kigge ind i en lyskilde, og så kan det være jeg kan omvendes. Jeg anskaffede jo også en netbook efter at have brokket mig i nogle år over at laptops ikke var bærbare :p
Men tjah med e-paper på vej frem kan det da være readers kommer i en kvalitet så det ikke føles som at sidde og kigge ind i en lyskilde, og så kan det være jeg kan omvendes. Jeg anskaffede jo også en netbook efter at have brokket mig i nogle år over at laptops ikke var bærbare :p
Jeg foretrækker papirbøger, jeg kigger squ nok på en skærm i løbet af dagen til ikke også at gide kigge på en skærm når jeg skal slappe af med en bog, også selvom jeg skal slæbe mere med på ferie eller i toget eller side med en stor tung bog i sengen.
Jeg synes bestemt, at min reader er ligesom at læse en normal bog og ikke som at kigge ind i en lyskilde - det er jo også netop det, der er pointen ved E-ink! (hvilket du garanteret allerede ved)
Jeg ville sgu heller ikke kunne holde til at læse på en oplyst skærm så meget som jeg har gjort med den! :-)
Jeg vil under ingen omstændigheder betale over 1000kr for en e-reader som markedet ser ud i dag. Giv mig et bredere udbud af bøger, bedre e-readers og så lavere pris på dem og e-bøgerne. Det skal være sådan at man både kan rende rundt med en tablet og en e-reader og stadig have penge tilbage på kontoen.
Jeg savner lidt at e-readers begynder at tænke på vægt/størrelse og pris, i stedet for alle mulige ligegyldige features. Giv mig en til 500kr som kun kan det basale...
Jeg savner lidt at e-readers begynder at tænke på vægt/størrelse og pris, i stedet for alle mulige ligegyldige features. Giv mig en til 500kr som kun kan det basale...
moulder666 (8) skrev:Jeg synes bestemt, at min reader er ligesom at læse en normal bog og ikke som at kigge ind i en lyskilde - det er jo også netop det, der er pointen ved E-ink! (hvilket du garanteret allerede ved)
Jeg ville sgu heller ikke kunne holde til at læse på en oplyst skærm så meget som jeg har gjort med den! :-)
Det kan da være at jeg er en generation bagud med hvor godt E-ink/E-paper virker. Så er spørgsmålet jo bare om priserne er paperbackpriser eller hardcover priser. Fordi hvis man kan få ebooks til paperback priser ved bøgernes lancering kunne jeg være lidt tændt på en E-reader.
So ein ding slår desværre hovedet på sømmet i hans anmeldelse af Kindle - alt for meget af det fede "virker ikke, hvis du er udenfor USA".
Kindles E-ink virker til at være et godt spring foran aktive skærme rent læsemæssigt.
Når det er sagt: hvis jeg kan købe en paperback til 70 kr, vs 50 kr for en digital udgave - så skal der dælme meget til for at kompensere for en læser til 1-2000 kr. Oplevelse eller ej - så er paperbacken trods alt også leveret med mulighed for at kunne læses uden dette entry-fee.
Kindles E-ink virker til at være et godt spring foran aktive skærme rent læsemæssigt.
Når det er sagt: hvis jeg kan købe en paperback til 70 kr, vs 50 kr for en digital udgave - så skal der dælme meget til for at kompensere for en læser til 1-2000 kr. Oplevelse eller ej - så er paperbacken trods alt også leveret med mulighed for at kunne læses uden dette entry-fee.
#12 Jeg har en kindle 2, og den begrænsning den besidder er at man ikke kan gå på nettet med den udover wikipedia og amazon's shop.. Det er en begrænsning jeg godt kan leve med og som er uvæsentlig i forhold til resten af de features den tilbyder til de ~1500kr den koster i dag. Jeg købte den da også til at læse med, ikke til at browse med.
Raekwon_ (13) skrev:#12 Jeg har en kindle 2, og den begrænsning den besidder er at man ikke kan gå på nettet med den udover wikipedia og amazon's shop.. Det er en begrænsning jeg godt kan leve med og som er uvæsentlig i forhold til resten af de features den tilbyder til de ~1500kr den koster i dag. Jeg købte den da også til at læse med, ikke til at browse med.
[rant]
Jeg forstår ikke folk der acceptere den slags begrænsning.
Bare det at jeg ved at de med vilje har sat begrænsninger på der gør den mindre værdifuld for mig ville irritere mig grænseløst.
Producenter der gør den slags fortjener ikke mine penge, og jeg håber at de ændre deres strategi eller dør.
Kindle er det mest begrænsede skidt jeg har hørt om.
Ingen mulighed for at putte sine egen tekstdokumenter direkte på den uden om deres kontrol.
Risiko for at de fjern-sletter bøger man har købt.
Browser-begrænsningen havde jeg enda ikke hørt om endnu.
[on-topic]
Hvis jeg skulle købe en eBogs læser, så skulle jeg kunne putte hvilken som helst eBog på den, ligemeget hvor og hvordan jeg havde fået fat i den - det er da indlysende? Og de skulle ikke have mulighed for at fjern-slette noget som helst. Og som minimum skulle jeg kunne gen-downloade alt hvad jeg havde købt hos dem, gratis. Desuden skulle bøgerne være uden DRM så jeg kunne flytte dem til en anden eBogs læser og tage back-up selv, hvis jeg havde lyst.
Og dette er kun mine minimums-krav.
[/on-topic]
Fatter ikke at folk giver de samme penge for en digital kopi som en fysisk. Udgiverne må lære, at hvis de spare på distributions- og produktionsudgifterne så skal noget af det også komme kunderne til gode. Ellers købe de bogen et andet sted eller lader være med at købe.
(Og hvis udgiverne ikke kan spare penge ved digital distribution er de nogle inkompetente fjolser, og fortjener ikke noget salg alligevel)
[/rant]
mehanika (2) skrev:25% tror at de kan få en e-bogslæser (ikke en e-bog), til under 499? Der er vist nogen der ikke har læst overskriften korrekt...?!
I mangel af "Jeg gider kraftedme ikke eje sådan noget forpulet lort" så må man jo stemme "0kr" og 0-499 er den nærmeste mulighed man har.
Så det kan være at der nogen som ikke har gennemtænkt mulighederne ordenligt - hvorimod vi er nogle som har læst overskriften?
Jeg tror ikke du må neste en [on-topic] inde i en [rant] ;-)
Jeg tror ikke du må neste en [on-topic] inde i en [rant] ;-)
moulder666 (4) skrev:Jeg var lige 2½ uge på ferie og fik læst en 5-6 bøger
FEED ferie.. som du kunne klare i din stue ^^
Anyhow, tror i der er nogen mulighed for hvis man køber en bog, i papir form, at man gratis kan få den elektroniske?
Hvis man nu indsender billede med bon og bog perhaps?
Hvad hvis han ikke kan lide at læse generelt? Eller at han er bange for bogstaver?!
Hvad hvis han ikke kan lide at læse generelt? Eller at han er bange for bogstaver?!
Hvis man skulle droppe papirbøgerne hvorfor så ikke bare en tablet-pc? Den kan jo det hele.
2 grunde: E-ink og batteritid!
Til skolen ville jeg dog til enhver tid foretrække en tablet pc, netbook eller bærbar
FEED ferie.. som du kunne klare i din stue ^^
Anyhow, tror i der er nogen mulighed for hvis man køber en bog, i papir form, at man gratis kan få den elektroniske?
Hvis man nu indsender billede med bon og bog perhaps?
Der er forskel på, hvor hurtigt folk læser! ;-)
Og nej, det tror jeg ikke på nogen måde nogensinde, at der er nogle virksomheder der vil gå med til! Folk er så pokkers ømfindige med deres "intellectual property" og ser af en eller anden grund overhovedet ingen lighed mellem papirbøger og elektroniske ditto!
(måske kommer det dog som promotion et eller andet sted på et tidspunkt)
Personligt har jeg dog valgt at hente de bøger jeg ejer på papir... selvom jeg ikke må!
Jeg vil gerne se en e-bogslæser med en admindelig sort/hvid e-papir skærm, der ikke kan andet end læse pdf-filer og som så koster omkring 500 kr.
Jeg kan ikke forstå hvorfor e-bogslæsere skal til at have farveskærm, touchscreen, trådløst internet og en million andre funktioner, der gør at de skal til at koste mange tusinde kroner.
Jeg kan ikke forstå hvorfor e-bogslæsere skal til at have farveskærm, touchscreen, trådløst internet og en million andre funktioner, der gør at de skal til at koste mange tusinde kroner.
Jeg er stort set enig, bortset fra det med trådløst internet/mobilt internet og touchscreen. Jeg kan godt lide idéen med at man står og mangler en bog og så hurtigt kan downloade den og læse i den med det samme. Derudover synes jeg at swipe fungerer fint når man skal "bladre" i e-bogen.
Men de to features til 500kr og så ellers et ordenligt udvalg, så køber jeg straks en e-reader eller to :)
Jeg er stort set enig, bortset fra det med trådløst internet/mobilt internet og touchscreen. Jeg kan godt lide idéen med at man står og mangler en bog og så hurtigt kan downloade den og læse i den med det samme. Derudover synes jeg at swipe fungerer fint når man skal "bladre" i e-bogen.
Men de to features til 500kr og så ellers et ordenligt udvalg, så køber jeg straks en e-reader eller to :)
Den er der ikke helt, men det varer dælme ikke længe - tror jeg! :-)
Eksempel
Ca. 750 kroner - den ene ekstra funktion den har (tror jeg nok) er at kunne afspille mp3-filer. Det er så selvfølgelig i USA, hvor de har haft dem et par år flere end os...as usual!
EU-priserne er dog stadig åndssvage...men det er heller ikke længe siden, at det var stort set umuligt at skaffe dem i EU!
Giv det et års tid, hvis du importerer fra USA - så er der selvfølgelig også tolden...kan desværre ikke huske hvor mange procent det er - mellem 25 og 50, mener jeg!
Hvis du vil have den fra EU...godt spørgsmål! Det kan tage tid...
Eksempel
Ca. 750 kroner - den ene ekstra funktion den har (tror jeg nok) er at kunne afspille mp3-filer. Det er så selvfølgelig i USA, hvor de har haft dem et par år flere end os...as usual!
EU-priserne er dog stadig åndssvage...men det er heller ikke længe siden, at det var stort set umuligt at skaffe dem i EU!
Giv det et års tid, hvis du importerer fra USA - så er der selvfølgelig også tolden...kan desværre ikke huske hvor mange procent det er - mellem 25 og 50, mener jeg!
Hvis du vil have den fra EU...godt spørgsmål! Det kan tage tid...
Mellem 500 og 1000..
DEN SKAL :
Være ekstremt nem at bruge..
Ikke kræve en skærm jeg hele tiden skal pudse..
Være meget generøs på strømfronten..
Kunne læse i den udenfor..
Vær solid..
KUN være en boglæser..
Igen hvis jeg virkelig skal over på en e-bogs læser og ikke de gode "bibler" - så skal det være så tæt på en almindelig bog..
Og nej en pad kan alt alt for meget.. Det vil jeg slet ikke give penge for... Og slet ikke for at bruge den som et redskab til at læse bøger.
DEN SKAL :
Være ekstremt nem at bruge..
Ikke kræve en skærm jeg hele tiden skal pudse..
Være meget generøs på strømfronten..
Kunne læse i den udenfor..
Vær solid..
KUN være en boglæser..
Igen hvis jeg virkelig skal over på en e-bogs læser og ikke de gode "bibler" - så skal det være så tæt på en almindelig bog..
Og nej en pad kan alt alt for meget.. Det vil jeg slet ikke give penge for... Og slet ikke for at bruge den som et redskab til at læse bøger.
mehanika (2) skrev:25% tror at de kan få en e-bogslæser (ikke en e-bog), til under 499? Der er vist nogen der ikke har læst overskriften korrekt...?!
Ja, det er en der har glemt at læse overskriften og det er da dig
Overskrift:
"Hvor meget vil du betale for en e-bogslæser?"
Med mit forbrug ønsker jeg ikke at betale over 300 kr. for en e-bogslæser, og selv den pris er i overkanten
At det så er en urealistisk pris for sådan en er sådan set ligemeget, jeg ønsker ikke at betale mere, da jeg ikke har brug for den
Og hvis jeg skal have sådan en, så skal det vel og mærke også være så den kan læse alle de mest normale fil-typer, uanset hvordan jeg har skaffet dem. Dvs. den skal kunne læse PDF, Word filer, Excel filer, Open Office filer, txt filer som minimum
Og så skal der være et stort udvalg at bøger, til en billigere pris end normale bøger. Nu har jeg ikke undersøgt hvor mange bøger der findes
Hvis jeg skal læse noget, så er højst sandsynligvis noget arbejdsrelateret
Hvis du i stedet for "swipe" bare får en knap i hver side, så sparer du en masse penge.Captain Awesome (27) skrev:Derudover synes jeg at swipe fungerer fint når man skal "bladre" i e-bogen.
her er 2 anderledes ideer til ebooks ^^
http://www.yankodesign.com/2010/05/27/rolling-up-t...
http://www.yankodesign.com/2010/01/05/welcome-to-t...
http://www.yankodesign.com/2010/05/27/rolling-up-t...
http://www.yankodesign.com/2010/01/05/welcome-to-t...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.