mboost-dp1
Hvor mange meter netkabel anvender du i huset?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har kun trådløst, så der er kun mellem modem og router og mellem router og Print Server.
Måske jeg skulle få en print server med WiFi... ;-)
Måske jeg skulle få en print server med WiFi... ;-)
hmm jeg har omkring 40-50 Meter kabel..!
nu har jeg ikke fået læst alle trådende..!
men har fået læst mig til nogen der køre korte kabler for at undgå dårlige ping tider.!
som nævnt, så bevæger signaler i kablerne sig med ca lysets hastighed, dvs ca 300 000 M/s (hvis i ikke tror mig
som for den sags skyld er 1080000 km/t og ikke 200000 km/t som #23 skriver. m/s skal ganges med 3,6 for at få det i km/t
men med 300000 m/s, så skal der vel noget der ligner
300.000 m/s = 300 m/ms
så det må betyde 300 meter for et millisekunds forsinkelse (ret mig hvis jeg ikke kan regne)
der når de fleste ikke op i netkabel (ca 2 % herinde kan jeg se)
men det jeg ville tro giver "ping" tider, det må vel være når den skal lave den balancerede signal om til u-balanceret, og omvendt, det kræver jo tid for en ic kreds at gøre det, og samtidig, så synes jeg at have hørt noget om at der i et motherboard er noget der ligner mange kilometer copperbane.
så jeg tvivler at problemet er netkablet på 50 meter.!
nu har jeg ikke fået læst alle trådende..!
men har fået læst mig til nogen der køre korte kabler for at undgå dårlige ping tider.!
som nævnt, så bevæger signaler i kablerne sig med ca lysets hastighed, dvs ca 300 000 M/s (hvis i ikke tror mig
som for den sags skyld er 1080000 km/t og ikke 200000 km/t som #23 skriver. m/s skal ganges med 3,6 for at få det i km/t
men med 300000 m/s, så skal der vel noget der ligner
300.000 m/s = 300 m/ms
så det må betyde 300 meter for et millisekunds forsinkelse (ret mig hvis jeg ikke kan regne)
der når de fleste ikke op i netkabel (ca 2 % herinde kan jeg se)
men det jeg ville tro giver "ping" tider, det må vel være når den skal lave den balancerede signal om til u-balanceret, og omvendt, det kræver jo tid for en ic kreds at gøre det, og samtidig, så synes jeg at have hørt noget om at der i et motherboard er noget der ligner mange kilometer copperbane.
så jeg tvivler at problemet er netkablet på 50 meter.!
#61 - berettiget -- han forsøger at afkræfte. Der er vi imidlertid enige.
#59 - Lyset bevæger sig mest af alt translatorisk, hvilket har SI-enheden m/s. Om lyset også mister koncentration under sin bevægelse er jeg ikke klar over, men vil dog påstå at brugen af enheden M/s er lidt malplaceret.
... Jeg lever vist op til udtalelsen i #54, nu. :)
#59 - Lyset bevæger sig mest af alt translatorisk, hvilket har SI-enheden m/s. Om lyset også mister koncentration under sin bevægelse er jeg ikke klar over, men vil dog påstå at brugen af enheden M/s er lidt malplaceret.
... Jeg lever vist op til udtalelsen i #54, nu. :)
men om det er 200000 / 250000 / 300000 km/s
så må det jo også være 200 / 250 / 300 km/ms
og det må betyde at for at have et "ping" på 1 ms
så skal der være mellem 200 - 300 km kabel.
så for at komme til pointen, så må vi være enige (amokk)
om at om der er 7 meter kabel, eller om man er som mig med 3 meter netkabelsjusk bag computeren, så er det ikke det der danner høje pingtider..!
men om det er 200000 / 250000 / 300000 km/s
så må det jo også være 200 / 250 / 300 km/ms
og det må betyde at for at have et "ping" på 1 ms
så skal der være mellem 200 - 300 km kabel.
så for at komme til pointen, så må vi være enige (amokk)
om at om der er 7 meter kabel, eller om man er som mig med 3 meter netkabelsjusk bag computeren, så er det ikke det der danner høje pingtider..!
#68 der er 8 ledere, 4 af dem bruges ved 100mbps, og alle 8 bruges ved 1gbps. men det jeg taler om, er den fysiske grænse ved at overføre elektrisk igennem kobber. ikke i et almindeligt netværkskabel. der kan næppe presses 1gbps igennem et alm. UTP5e netværkskabel, ligesom et UTP3 kabel ikke kan bruges til at køre 100mbps netværk. det er et spørgsmål om ledernes kvalitet, afskærmning osv
#62 amokk
#68 Snoop
i den bog jeg har læst på studiet (Computer Networking af Kurose/Ross) mener jeg at der i regneeksemplerne er brugt 200000 eller 250000 km/sSom jeg allerede sagde tidligere, så kender jeg ikke den eksakte hastighed på signaler i en kobberledning. Men nu jeg tænker nærmere over det, så tror jeg faktisk at signalet bevæger sig hurtigere i kobberledning end i en optisk fiber. Så måske er de 200000km/s for fiber, og kobber ligger et stykke højere. Under alle omstændigheder skal der mange kilometer til for at forsinke signalet et milliesekund. (I øvrigt er den præcise hastighed af lys i vacuum 299 792 458m/s.)
#68 Snoop
"1 gbps... (som benytter sig af 4 ledre hver vej)" og "1 kobberleder, omkring 10 gbps"De 1gbps er hvad der kan lade sig gøre i dag med fire par. (Fire ledere er ikke nok, der skal otte ledere til i fire snoede par). De 10gbps per par er såvidt jeg læser #67 en teoretisk grænse. (Men det er jo set før, at nogen finder på en ny smart idé og den teoretisk grænse derfor må revurderes).
#70 "Fire ledere er ikke nok"
jo... de 2 par sender, og de 2 andre par modtager... 1gbps hver vej :-)
Grunden til at de 4 ledere ikke kan overføre mere end 1 gbps, er nok at finde i kablernes kvalitet, afskærmning, RJ45 stikkene der bruges osv. Hvis hver leder var en skærmet koaksial, ville der helt sikkert kunne sendes mere igennem!
og de 10 Gbps ER opnået. Virksomheden GIGA som blev købt af Intel for nogle år siden, havde en stand ved åbent hus på DTU for nogle år siden, hvor de viste nogle adaptere som kunne omsætte et signal fra et enkelt coax kabel, til noget optisk, med 10 Gbps
jo... de 2 par sender, og de 2 andre par modtager... 1gbps hver vej :-)
Grunden til at de 4 ledere ikke kan overføre mere end 1 gbps, er nok at finde i kablernes kvalitet, afskærmning, RJ45 stikkene der bruges osv. Hvis hver leder var en skærmet koaksial, ville der helt sikkert kunne sendes mere igennem!
og de 10 Gbps ER opnået. Virksomheden GIGA som blev købt af Intel for nogle år siden, havde en stand ved åbent hus på DTU for nogle år siden, hvor de viste nogle adaptere som kunne omsætte et signal fra et enkelt coax kabel, til noget optisk, med 10 Gbps
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.