mboost-dp1

Hvor mange login/passwords har du på nettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
14. aug. 2006 12:44
Har kun 3 passwords jeg bruger jævnligt... og de er ikke logiske for sjovt nok glemmer jeg altid de logiske :S
Gravatar #2 - Mr.VTEC
14. aug. 2006 12:44
+40 og en email konto til hver så jeg ved hvor evt. spam kommer fra. (de +40 er så både root til servere og alm. kontoer på websider)
Gravatar #3 - JesperJ
14. aug. 2006 12:45
Jeg har omkring 8. Faktisk har jeg skrevet en lille applikation der, dog ukrypteret, gemmer mine forskellige passwords samt login, som jeg så får adgang til ved at indtaste blot ét password. Derfra har jeg selvfølgelig adgang til at redigere, slette og tilføje nye login/paswords. :)
Gravatar #4 - vandfarve
14. aug. 2006 12:45
Ahh pis.. Så har jeg lige skrevet et vildt vigtigt indlæg til den forrige poll, og så skifter i den bare?! Typisk (/sarkasme).

Ontopic:
Hvem har ikke en million? Jeg skød selv på mellem 5-8 passwords og logins, men det er sikkert 5 gange højere, for jeg kan ikke huske, hvor mange sider jeg er tilmeldt (og hvis jeg begyndte at remse dem op, så ville jeg sikkert blive flamet. Hehe.). Derfor kan jeg godt lide, at mange af siderne er begyndt at bruge ens email eller telefonnummer som login/brugernavn, da det gør det hele en del mindre kompliceret. Af den grund bruger jeg tit de samme 2-3 kodeord til alle siderne.

Edit:
Mangler vi egentlig ikke muligheden "1 - 1.000.000" bare for en sikkerheds skyld? Eller eventuelt "Jeg ville aldrig være newz.dk utro!"?
Gravatar #5 - GReaper
14. aug. 2006 12:49
Har ikke tal på det men har valgt over 40 da jeg vil skyde på ihvertfald 50-60 (har alene 37 vigtige stående i en krypteret txt fil)

Bruger Privypad til at gemme alle mine koder og vigtige samt private data
Gravatar #6 - Kiefer
14. aug. 2006 12:49
Man har vel så også lige så mange gule sedler hængende på skærmen med login/pass til hvert enkelt login ;-)

/Martin
Gravatar #7 - Simm
14. aug. 2006 13:17
9-15 vil jeg skyde på :)
Gravatar #8 - walling
14. aug. 2006 13:25
Jeg synes formuleringen "login/passwords" er lidt forvirrende. Menes der antal hjemmesider man har et login til? Eller menes der antal forskellige passwords man bruger i praksis?

Jeg bruger vel omkring 8 forskellige passwords, men har langt over 40 logins til diverse sider. Mine passwords er inddelt i grupperinger alt efter hvor skadeligt det er, hvis det bliver kompromiteret. Så jeg bruger ét password til langt de fleste logins - forumer o.lign. - som ikke er fatalt, hvis det bliver hacket.

Stemte "over 40", før jeg blev i tvivl om hvad der egentlig menes.
Gravatar #9 - trylleklovn
14. aug. 2006 13:30
Har en masse af dem.. normalt falder de i rækkefølgen

Højprioritet
Mellemprioritet
Lavprioritet

Dvs passwords jeg engang havde som høj prioritet falder så stille og roligt nedaf mens nye kommer til. De nye er mere random og længere, men når man har brugt dem nok gange er de nemme nok at huske:)
Gravatar #10 - BurningShadow
14. aug. 2006 13:31
Jeg har "0-4" brugernavne/logins, og "5-8" passwords, som jeg bruger "over 40" steder.

Jeg vil give walling ret i at spørgsmålet ikke er skidegodt formuleret, for hvad er det lige jeg svarer på?
Gravatar #11 - PaNiX
14. aug. 2006 13:56
Jeg har sagt "over 40".

Jeg har login/password til et utal af udvikler/tekniker forums. Nogle har jeg 2 login til - et privat og et til arbejde. På den måde holder jeg mine meninger i arbejdstiden og mine private holdninger mere adskilte. Desuden er det nemmere at holde styr på hvad der ryger i hvilken inbox.

Egentlig kunne jeg godt tænke mig at nøjes med ganske få brugernavn og passwords, men forskellige regler for hvad der kan indgå i brugernavne og passwords samt deres længde, gør at bare internt i firmaet har jeg ikke mindre end 5 passwords.

Jeg skriver mine passwords ned i en tekstfil for at huske dem - og gør det med god samvittighed. Hvis først folk kommer igennem div. passwords for at få adgang til harddisk, logge ind og generelt få adgang til maskinen, så har de fortjent at få resten...
Gravatar #12 - andreasg
14. aug. 2006 14:41
Jeg ville meget gerne bruge et login/pass til alle steder, da det ville være nemmere for mig, men jeg bruger to-fire forskellige, et password til sider jeg stoler på, og så forskellige passwords til sider jeg ikke stoler så meget på. Dem glemmer jeg dog tit og må prøve dem alle igennem =P
Gravatar #13 - davp
14. aug. 2006 15:14
Tjaeh min keychain siger omkring ~30, men den gemmer langt fra alle dem jeg bruger/har på forskellige skodsider rundt omkring hvor det lige krævede et login, for ingenting...

Normalt har jeg 1 standard login, med en ganske alm kode, som jeg bruger til "enkeltgang" sites, og så har jeg 2 andre passwords/logins til private ting som mail, login, ssh osv...

Så jeg svarede +40.
Gravatar #14 - s1h
14. aug. 2006 15:38
Mit password er: 2AizkwltXFrfCF4dbpSkZF18Lf0bgxGj :)
Gravatar #15 - zorika
14. aug. 2006 15:38
jeg ville gerne dele mine informationer, omkring hvor mange passord og hvad de handler om, men jeg frygter dog at nogen vil give det et forsøg, at regne dem ud :p
så jeg har 9478756850908656 forskellige passord, som både består af tal og bokstaver, som jeg indskriver via en psykopat formel, og bliver dernæst krypteret = lad være med at hack mig :p
Gravatar #16 - ldrada
14. aug. 2006 15:57
Jeg har omkring 30 passwords som jeg kan huske.

Til shell accounts bruger jeg min ssh keychain.
Gravatar #17 - sodhi
14. aug. 2006 16:28
Til alle jer der har stemt 0-4, newz.dk gemmer jeres nicks og forsøger så at logge ind på jeres mail, med det password i har registreret jer på newz.dk med! :P

EDIT
Nu jeg sidder og tænker over det.. hvordan fanden kan man have 0 logins/passwords, på nettet? :)
Gravatar #18 - ldrada
14. aug. 2006 16:39
Fordi man ikke har nogle accounts... duh.
Gravatar #19 - zorika
14. aug. 2006 17:00
man har vel lov til at skriver dummernikker :p
no fence :)
Gravatar #20 - Windcape
14. aug. 2006 18:20
alt alt alt for mange :)

10 år på internettet sætter sine spor.
Gravatar #21 - rabonzo
14. aug. 2006 20:06
Valgte 9-15 da det er dem jeg bruger mest, bruger gennemsnitlig 5-7 om dagen men 9-15 forskellige i løbet af ugen. Javist, jeg har da monster mange accounts forskellige steder, men det er da som oftest kun 1 gangs logins for at hente et lille program eller lign. spas.
Gravatar #22 - HerrOnd
14. aug. 2006 20:38
Vil egentlig give #17 ret, man kan da nærmest ikke undgå ikke at have en mail account eller for den sags skyld en bruger på newz.dk...;)
Gravatar #23 - Cyrack
14. aug. 2006 21:19
Ca. 30.

Et password til hver konto, så jeg slipper for at et leaked password giver adgang til alle mine konti (bruger normalt samme bruger-ID).
Takket være Googles firefox ext. (Google Sync svjh) skal jeg kun huske ét password, resten synkroniseres når jeg sætter mig ved en ny maskine, og felterne udfyldes pænt for mig. Største problem er faktisk når en login-form får nye navne på felterne, så skal jeg til at grave efter passwords.

Btw. hvis man bruger Google Sync er det en vold god idé at have sat et master password, ellers er ens adgangskoder ukrypterede :-) eller det vil sige, man bør altid sætte et master-password.

Generelt synes jeg at apps til at opbevare adgangskoder er en fin ting, da det øger sikkerheden hvis de anvendes korrekt (dvs. krypteret, gerne med en stærk nøgle + stærkt password). For mig ville det optimale dog være hvis man blot kunne bruge sin digitale signatur over alt. Det er let, og ganske sikkert, så længe man ikke bruger den abnormt dårlige implementation der er lavet til IE. Med en signaturtoken (som naturligvis kun virker med MS ud fra hvad jeg har kunnet grave frem) er sikkerheden endnu højere oppe.
Gravatar #24 - The-Lone-Gunman
14. aug. 2006 22:08
Jeg har:
1 til newz.dk
1 til min netbank
1 til andre "vigtige" sider
1 til alle mulige underlige sider
Gravatar #25 - Hundestejle
15. aug. 2006 02:53
Jeg har nok omkring 1784732672834^23 men bruger vel en 10-12 stykker. Det er let at huske for fordi de flest minder om hinanden, og glemmer jeg et kodeord er det nok alligevel ikke en så vigtig side. Ellers kan vi jo takke Jesus, Muhammed og Buddha for opfindelsen af 'Forgotten my password'-links.
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
15. aug. 2006 08:10
5-8
Der er ikke noget bedre end at sidde med sit login og så "cykle" gennem sine passwords, til man rammer det rigtige.
Gravatar #27 - powah
15. aug. 2006 10:31

"Ellers kan vi jo takke Jesus, Muhammed og Buddha for opfindelsen af 'Forgotten my password'-links."

Uddyb venligst ? hvorfor blander du dit antipati for religioner in i denne diskution.

www.kommunist.dk (!) kiggede for at se om du var skulle ha valgt domæne med ironiske undertoner, dette var åbenbart ikke tilfældet. Må jeg kondolere.
Gravatar #28 - SprælleMarx
15. aug. 2006 10:51

"kiggede for at se om du var skulle ha valgt domæne med ironiske undertoner, dette var åbenbart ikke tilfældet. Må jeg kondolere. " Uddyb venligst? Hvorfor blander du dit antipati for kommunisme ind i denne diskussion?
Gravatar #29 - bulldog
15. aug. 2006 11:17
Nu må jeg desværre erkende at jeg ikke helt forstår det humoristiske i "1:1". Dog syntes jeg at jeg kan mindes noget med 1=1..

Forklaring ønskes :O
Gravatar #30 - DampDennis O_O
15. aug. 2006 14:07
Tror jeg har 3 til 4 nicks med forskelligt password som jeg bruger :)
Gravatar #31 - Norrah
15. aug. 2006 20:38
min kode er altid ens, det er sjovt nok mit navn jeg altid ændre...

Kan dog aldrig huske hvilken en det er til hvilken.
Gravatar #32 - simonsweb
15. aug. 2006 20:41
Hmmm for 3 år siden havde jeg omkring 15 forskellige passwords som jeg sagtens kunne huske. Nu har jeg kun 2 fordi jeg ikke gider at huske mere ;-)
Gravatar #33 - Acro
16. aug. 2006 08:48
#29 bulldog:
Det betyder én adgangskode pr. konto. Hele spørgsmålet tager udgangspunkt i brøken, hvor mange adgangskode man netop har pr. brugerkonto, og svaret 1:1 er altså det højest muligt.

Jeg har ikke længere én kode, der bruges to steder. Min stemme faldt derfor på 1:1, og det skyldes programmet Sticky Password, der virkelig er sin pris værd i guld. Jeg bruger den bedste kryptering på 8.096 bit, og det beskytter formentlig godt nok (særligt fordi ingen nogensinde får adgang til kildefilen udover mig, ligesom den kræver en kode over 16 tegn for at låse op).

Hvis man har problemer med at huske sine adgangskoder, så kan jeg klart anbefale programmet. Det eneste, der nu generer mig, er, at nogle websteder ikke tillader adgangskoder med specialtegn, store bogstaver eller lignende. Det er simpelthen for dårligt - sikkerhedsmæssigt.
Gravatar #34 - HF1985
17. aug. 2006 06:33
Juhuu... efter Acros forklaring fandt jeg ud af, at jeg faktisk svarede rigtigt, da jeg svarede over 40! Da jeg har tre passwords og 125 logins, giver det godt 41 logins pr password. Jeg tvivler nu på, at alle har forstået, at det er dette der spørges om, og jeg bebrejder ingen bortset fra personen, der har formuleret spørgsmålet.
Gravatar #35 - zorika
17. aug. 2006 06:33
lav et pass, ligesom normale mennesker, som er "pik" eller noget i den stil... så er i nemmere at fuske >:p
Gravatar #36 - executor
17. aug. 2006 09:35
har kun et password, men med flere varianter, f.eks. hvis passworded var hushoved kunne en variant være hush0ved.

Men stemte 1:1 da jeg ikke vidste hvad det gik ud på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login