mboost-dp1
Hvor mange liter sodavand drikker du om ugen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
til dem der går op i deres kost og sundhed kan jeg oplyse at drikke indeholdende kulsyre forhindre dig at optage mineraler og vitaminer fra din kost...
Jeg drikker ikke sodavand. Cola er nok noget af det klammeste der findes :P. Fanta kan jeg godt drikke engang imellem (dvs. et par gange om året).
I stedet slukker jeg min tørst med vand, mælk eller nogle gange juice.
I stedet slukker jeg min tørst med vand, mælk eller nogle gange juice.
Drikker ikke ret meget, får nok ½L når jeg er på arbejde (8 timers nattevagt i 7-11). Nogle gange til frokost, men det er kun på Uni og nu har jeg haft ferie i et par måneder eller sådan noget.
For et par år siden da jeg arbejde fuld tid i Kvickly drak jeg ca. 1L om dagen, og da jeg var på efterskole hed det Icetea fra Aldi. Hvilket jeg kan afsløre godt kan ses på mine tænder nu :(
For et par år siden da jeg arbejde fuld tid i Kvickly drak jeg ca. 1L om dagen, og da jeg var på efterskole hed det Icetea fra Aldi. Hvilket jeg kan afsløre godt kan ses på mine tænder nu :(
Jeg drikker ikke sodavand. Slet ikke, og helt bestemt ikke mere end 15 liter om ugen. Jeg drikker udelukkende urtethe.
I tror da på mig, ikke? Kom nu, vil i ikke nok...
I tror da på mig, ikke? Kom nu, vil i ikke nok...
Hvor pokker har du fået fat i et 12-liters horn, og hvilket dyr kommer det fra? Det største jeg endnu har set, har max. kunnet rumme det halve, og det var fucking stort... Mit eget er kun 1/2 liter :-(
.
.
Hvis man har smagt mjød, er man selvfølgelig mere til mjød end sodavand, alt andet vil jo være underligt ;-)
Hvor pokker har du fået fat i et 12-liters horn, og hvilket dyr kommer det fra? Det største jeg endnu har set, har max. kunnet rumme det halve, og det var fucking stort... Mit eget er kun 1/2 liter :-(
.
.
Hvis man har smagt mjød, er man selvfølgelig mere til mjød end sodavand, alt andet vil jo være underligt ;-)
Det er meget varierende. De fleste dage bliver det ikke til noget, men når jeg så endelig drikker cola (hvilket det er 99% af tiden jeg drikker sodavand) bliver det oftest i meget store mængder, i forbindelse med LAN eller andre arrangementer.
Til gengæld drikker jeg meget saft i den tro at hvis man har 9 dele vand og tilføjer 1 dele saft kan det da ikke være slemt :D Om ikke andet er 90% af det stadig sundt, væsentligt mere end sodavand :D
Til gengæld drikker jeg meget saft i den tro at hvis man har 9 dele vand og tilføjer 1 dele saft kan det da ikke være slemt :D Om ikke andet er 90% af det stadig sundt, væsentligt mere end sodavand :D
Jeg plejede at drikke 2-4 liter, men nu drikker jeg KUN ice tea. Der er ikke brus i, så det ser jeg ikke som en sodavand.
7-15 L synes jeg var grov... så opdagede jeg 15L+.. av for satan..
hvordan kan man overhovedet have tænder tilbage xD?
knogler og sodes
hvordan kan man overhovedet have tænder tilbage xD?
knogler og sodes
Har du noget dokumentation?
Det lyder interessant, men jeg undrer mig over at jeg ikke har hørt noget om det før.
Har du noget dokumentation?
Det lyder interessant, men jeg undrer mig over at jeg ikke har hørt noget om det før.
Når man først har droppet sodavand, så savner man det ikke, tværdimod kan man slet ikke forstå man gad drikke sådan noget tyk noget.
kan slet ikke fordrage skidtet idag, det smager ikke godt, men værst af alt man er mere tørstig efter man har drukket det.
Vand det holder.
kan slet ikke fordrage skidtet idag, det smager ikke godt, men værst af alt man er mere tørstig efter man har drukket det.
Vand det holder.
En af mine venner har lige fået konstateret syreskader på tænderne i en alder af 21 fordi han drikker så meget cola om dagen. Det er sygt at nogle mennesker kan det...
Det har ikke så meget med mængden at gøre, mere måden man drikker det på.
Problemet er at mange konstant har en ½L cola stående med prop på, hvor de jævnligt tager et sug af den.
Det gør at din mundhule mere eller mindre hele dagen er sur, dette giver nemt syreskader. Men hvis man drikker samme mængde cola, men over kortere tid (for at slukke tørsten), er det kun kort tid tænderne bliver angrebet af syre og du får meget mindre effekt af det.
Der er for et stykke tid siden blevet lavet en undersøgelse, der påpeger at skruelåget er den store synder.
Da man ikke kunne lukke flasken igen, drak man den inden for overskuelig tid. Nu hvor der er skruelåg, tager man netop en masse små slurke over lang tid.
Det er også en af grundende til at skifte til sukkerfri cola, der er syreindholdet en del lavere, samt visse af sødestofferne er direkte sunde for tænderne.
Det har ikke så meget med mængden at gøre, mere måden man drikker det på.
Problemet er at mange konstant har en ½L cola stående med prop på, hvor de jævnligt tager et sug af den.
Det gør at din mundhule mere eller mindre hele dagen er sur, dette giver nemt syreskader. Men hvis man drikker samme mængde cola, men over kortere tid (for at slukke tørsten), er det kun kort tid tænderne bliver angrebet af syre og du får meget mindre effekt af det.
Der er for et stykke tid siden blevet lavet en undersøgelse, der påpeger at skruelåget er den store synder.
Da man ikke kunne lukke flasken igen, drak man den inden for overskuelig tid. Nu hvor der er skruelåg, tager man netop en masse små slurke over lang tid.
Det er også en af grundende til at skifte til sukkerfri cola, der er syreindholdet en del lavere, samt visse af sødestofferne er direkte sunde for tænderne.
#42 Det skyldes at nutrasweet(sødestof) er en syre. Mener det er omkring 4 i PH. Hvor sukker jo ikke afgiver nogle H+ ioner.
Så du får jo ikke karies i samme omfang*, men når der tales om syreskade, så er det i kraftigere omfang.
*Det kan dog godt påvirke karies tilstanden indirekte.
Så du får jo ikke karies i samme omfang*, men når der tales om syreskade, så er det i kraftigere omfang.
*Det kan dog godt påvirke karies tilstanden indirekte.
Fra 2008:
(tallene er selvfølgelig pH-værdierne)
http://www.dentalgentlecare.com/diet_soda.htm
Altså er Light ikke værre end alm. I hvert fald ikke den amerikanske version
(tallene er selvfølgelig pH-værdierne)
Diet Coke 3.39
Coke Classic 2.63
http://www.dentalgentlecare.com/diet_soda.htm
Altså er Light ikke værre end alm. I hvert fald ikke den amerikanske version
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.