mboost-dp1
Hvor mange gange dagligt besøger du dine sociale netværkssider?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hmmmm......
Fik mig til at tænke.
Nu hvor der ikke er nogen decideret definition på en "social netværksside", vil man så ikke snildt kunne argumentere for at newz.dk kan være en "social netværksside"?
Og vel lige så mht. ofir chat og lignende? (nu ved jeg godt ofir chat ikke findes længere. Men kender ikke noget nutidigt alternativ :-)
I bund og grund handler det vel om hvorledes man benytter siden..
Fik mig til at tænke.
Nu hvor der ikke er nogen decideret definition på en "social netværksside", vil man så ikke snildt kunne argumentere for at newz.dk kan være en "social netværksside"?
Og vel lige så mht. ofir chat og lignende? (nu ved jeg godt ofir chat ikke findes længere. Men kender ikke noget nutidigt alternativ :-)
I bund og grund handler det vel om hvorledes man benytter siden..
Jeg har haft en facebook konto som jeg nu har lukket. Jeg kunne ikke rigtig se at den gjorde noget godt for mig.
Jeg havde på fornemmelsen at alle de såkaldte "venner" bare havde en på listen så deres liste var så stor som mulig.
Man kunne da se alle ens gamle venner og bekendte der, men der var nu ikke mere kommunikation mellem os end der var da jeg ikke anede hvor i verden de var.
Tilgængæld kunne man bruge tid på at læse alle deres underlige og ligegyldige status opdateringer om hvor vidunderlige og kloge de selv syntes de var.
Jeg syntes det var en omgang overfladisk ligegyldig støj.
Jeg havde på fornemmelsen at alle de såkaldte "venner" bare havde en på listen så deres liste var så stor som mulig.
Man kunne da se alle ens gamle venner og bekendte der, men der var nu ikke mere kommunikation mellem os end der var da jeg ikke anede hvor i verden de var.
Tilgængæld kunne man bruge tid på at læse alle deres underlige og ligegyldige status opdateringer om hvor vidunderlige og kloge de selv syntes de var.
Jeg syntes det var en omgang overfladisk ligegyldig støj.
Jeg har simpelthen fået nok af sociale sites.
Jeg meldte mig ud af boyfriend.dk for halvandet år siden efter at ha været der 4 år.
Og i for 4 dage siden meldte jeg mig ud af facebook.com efter at ha været der i halvandet år.
Jeg er så træt af de rutiner der følger i kølvandet på sociale sites. Jeg glor. Du glor. Der sker ikke en skid! Facebook præsterer så at lave en virkelig dårlig eula som man i den grad ikke skal æde råt! jeg har det ikke voldsomt godt med den gængse opbevaring af mine data. Og som sådan er man nødvendigvis ikke selv herre over hvad der bliver solgt ud af.
Jeg er færdig med sociale sites! Definitivt (med undtagelse af k-forum.dk selvfølgelig; men det er jo også mere aktuelt ift studie)
#7 - jeg er helt enig!
Jeg meldte mig ud af boyfriend.dk for halvandet år siden efter at ha været der 4 år.
Og i for 4 dage siden meldte jeg mig ud af facebook.com efter at ha været der i halvandet år.
Jeg er så træt af de rutiner der følger i kølvandet på sociale sites. Jeg glor. Du glor. Der sker ikke en skid! Facebook præsterer så at lave en virkelig dårlig eula som man i den grad ikke skal æde råt! jeg har det ikke voldsomt godt med den gængse opbevaring af mine data. Og som sådan er man nødvendigvis ikke selv herre over hvad der bliver solgt ud af.
Jeg er færdig med sociale sites! Definitivt (med undtagelse af k-forum.dk selvfølgelig; men det er jo også mere aktuelt ift studie)
#7 - jeg er helt enig!
Er 4chan en "social netværksside"? Hvis ja, så 100.000.000 gange om dagen.
#8 Du er faktisk oldfag irl 4real
#8 Du er faktisk oldfag irl 4real
En gang imellem, med nogle måneders mellemrum. De står lidt langt nede på min liste over hvad der er vigtigt, her i livet...
Facebook/twister/alle de andre, er ikke på dem så der kan jeg jo svare 0.
IM, ja den starter jo auto op når pc´erne startere så det er dagligt, jeg kommer der, skal lige siges at jeg chatter ikke hver dag med nogle.
Hjemmesider/forum, det er næsten også dagligt jeg kigger ind her(og andre sites), men hellere ikke hver dag jeg skriver noget.
Som #15 siger
Jeg har også et liv foruden nettet, hvor jeg hellere ville af med nettet end familien
IM, ja den starter jo auto op når pc´erne startere så det er dagligt, jeg kommer der, skal lige siges at jeg chatter ikke hver dag med nogle.
Hjemmesider/forum, det er næsten også dagligt jeg kigger ind her(og andre sites), men hellere ikke hver dag jeg skriver noget.
Som #15 siger
Jeg har også et liv foruden nettet, hvor jeg hellere ville af med nettet end familien
Jeg er træt af folk, der skal fortælle mig hvor meget spild af tid facebook er.
Det virker som om, at de går mere op i facebook end jeg selv gør, selvom jeg bruger facebook.
Det virker som om, at de går mere op i facebook end jeg selv gør, selvom jeg bruger facebook.
myplacedk (16) skrev:#15
Du har dog snart skrevet 2.000 indlæg på newz, hvoraf en usædvanlig stor andel handler om at tale ned på folk.
Hvis du har et liv ved siden af, så må det da godt nok være slemt, når du så tit hellere går på newz og lukker pis ud. ;-)
Og alligevel er flere af mine indlæg rated relevant end nogen anden rating, kom igen morfar-troll...
Norrah (21) skrev:#20 Jeg har 800 sjov ratings, ergo er jeg 8 gange sjovere end dig!
Jeg får mine sjov-ratings når jeg gerne vil være med i diskussionen, men ikke ved nok om emnet. Så fyrer jeg bare noget lort af.
Hvis du har 800 sjov-ratings fyrer du godt nok meget lort af :D
#23.. ja? Man kan sagtens pointere noget ved hjælp af et "sjovt" indlæg!
Kan godt være det ikke er nær så direkte som at sige: "du er dum, og din holdning er til grin" men syntes ofte mine indlæg afspejler det jeg ønsker.
F.eks. blev det indlæg du hentyder til, brugt til at illustere hvor lidt mængden af ratings betyder.
Så må man se det i det man vil.
Men ja, du har stadig ret.. :)
Kan godt være det ikke er nær så direkte som at sige: "du er dum, og din holdning er til grin" men syntes ofte mine indlæg afspejler det jeg ønsker.
F.eks. blev det indlæg du hentyder til, brugt til at illustere hvor lidt mængden af ratings betyder.
Så må man se det i det man vil.
Men ja, du har stadig ret.. :)
Facebook er jo ikke andet end Arto for voksne... Jeg kan ikke fordrage den tjeneste af flere årsager. Hovedsageligt fordi, at nogle mennesker (læs: teenagere) ikke kan håndtere et potentielt publikum for det pseudointellektuelle bras de finder på nettet og nu prøver at lade gå for at være deres egne meninger og holdninger.
Nogle folks manglende evne til at håndtere publikum generelt bliver også mere tydeligt, når medieliderligheden får frie tøjler og hvad der før var vrede mennsker der stod og luftede deres vrede ved at råbe ud over en mark, nu har muligheden for at dele den slags med alle os andre. Så der er blevet skrevet på din wall, at du sagde noget sjovt... og hvad så? Er du populær nu, har du fået nye venner?
En god ven sagde engang, at kuren for bla. ensomhed er så simpel som at "drikke nogle øl og møde nogle damer". Det er utroligt, så alsindig den kur er, den kurerer alt lige fra akut nørdethed til wow-syndrom og generel kejtethed. Er der noget bedre eksempel på at spilde sit liv, end at sidde foran en skærm og interagere med folk, når man istedet ligeså godt kunne tilbringe tid sammen med rigtige mennesker?
Og nu er folk på den anden side af skærmen ikke rigtige mennesker, det er bare en sølle undskyldning man bruger overfor sine forældre, når man lige skal have en halv time mere foran computeren... har da også selv brugt den, men det var dengang.
Er ved at brække mig, når jeg i avisen kan læse at "nu har en eller anden kendis skrevet dit og dat på sin Twitter", hvad fanden sker der - hvor er nyhedsværdien i det? Skal man også til at skrive når man skal på potten?
"Staeren, currently away (I'm a twitter shitter)"
Twitter - If people wanted to know how you're doing, they would let you know. Until then, shut the fuck up.
Nogle folks manglende evne til at håndtere publikum generelt bliver også mere tydeligt, når medieliderligheden får frie tøjler og hvad der før var vrede mennsker der stod og luftede deres vrede ved at råbe ud over en mark, nu har muligheden for at dele den slags med alle os andre. Så der er blevet skrevet på din wall, at du sagde noget sjovt... og hvad så? Er du populær nu, har du fået nye venner?
En god ven sagde engang, at kuren for bla. ensomhed er så simpel som at "drikke nogle øl og møde nogle damer". Det er utroligt, så alsindig den kur er, den kurerer alt lige fra akut nørdethed til wow-syndrom og generel kejtethed. Er der noget bedre eksempel på at spilde sit liv, end at sidde foran en skærm og interagere med folk, når man istedet ligeså godt kunne tilbringe tid sammen med rigtige mennesker?
Og nu er folk på den anden side af skærmen ikke rigtige mennesker, det er bare en sølle undskyldning man bruger overfor sine forældre, når man lige skal have en halv time mere foran computeren... har da også selv brugt den, men det var dengang.
Er ved at brække mig, når jeg i avisen kan læse at "nu har en eller anden kendis skrevet dit og dat på sin Twitter", hvad fanden sker der - hvor er nyhedsværdien i det? Skal man også til at skrive når man skal på potten?
"Staeren, currently away (I'm a twitter shitter)"
Twitter - If people wanted to know how you're doing, they would let you know. Until then, shut the fuck up.
Staeren (27) skrev:Facebook er jo ikke andet end Arto for voksne... Jeg kan ikke fordrage den tjeneste af flere årsager. Hovedsageligt fordi, at nogle mennesker
...så det er "nogle mennesker" og ikke "Facebook" du har et problem med?
Jeg kan generelt godt lide Facebook. Det største problem med Facebook er at der er for meget støj.
Jeg er ligeglad med resultatet af folks "Hvorfor en en hunderace er du-quiz" (ja, det hedder den sgu), men det er nu et glimrende værktøj til at forbedre kontakten til min perifere omgangskreds.
Staeren (27) skrev:Er der noget bedre eksempel på at spilde sit liv, end at sidde foran en skærm og interagere med folk, når man istedet ligeså godt kunne tilbringe tid sammen med rigtige mennesker?
Tror du virkelig at folk ikke kan få plads til begge dele i ét liv? Hvorfor smutter DU ikke ud og drikker nogle øl sammen med nogle damer, i stedet for at sidde på newz?
Staeren (27) skrev:Så der er blevet skrevet på din wall, at du sagde noget sjovt... og hvad så? Er du populær nu, har du fået nye venner?
Staeren (27) skrev:Og nu er folk på den anden side af skærmen ikke rigtige mennesker, det er bare en sølle undskyldning man bruger overfor sine forældre, når man lige skal have en halv time mere foran computeren
Hold kæft mand, er der nogen der har fornærmet dig eller din mor på Facebook eller hvad? "Ej se, der er nogen der skriver sammen og har det sjovt.. Fuck de er nogle tabere"
Tror du virkelig, at alt på Facebook er en popularitetskonkurrence? Det kan ikke tænkes at folk faktisk gerne bare ville snakke sammen og hygge sig?
"Jamen så kan de sgu da bare mødes!" Altså nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra, men det er ikke så forfærdelig unormalt at folk -FLYTTER- en gang mellem - Af og til endda over på den anden side af Storebælt. Så er det ikke så skidepraktisk at mødes for at udveksle en sjov historie, og så smutte igen.
Og hvorfor ringer man så ikke til hinanden? Af samme grund, man sender en SMS i stedet for at ringe. Du behøver ikke svare med det samme, du behøver ikke bruge energi på at virke i et anderledes humør, end du er i, og du kan tænke over et svar længere end over telefonen.
Og hvad fanden er det for noget med, at "nu er mennesker du snakker med på Facebook ikke rigtige mennesker"?
Du kan virkelig ikke tro på, at folk faktisk har -lyst- til at snakke med andre, men udelukkende bruger det som undskyldning for at lave andre ting?
Staeren (27) skrev:Er der noget bedre eksempel på at spilde sit liv, end at sidde foran en skærm og interagere med folk, når man istedet ligeså godt kunne tilbringe tid sammen med rigtige mennesker?
Ja, folk der går så utrolig meget op i hvad alle andre har gang i, at de ikke bare kan lade andre folks interesser i et kommunikations medie være.
Det er desuden ikke lige nemt for alle at møde nye mennesker - Det er ikke altid det bare er "at drikke nogle øl og møde nogle damer". Det virker i mine øjne mere latterligt, at drikke sig fuld hver eneste gang man skal møde nye mennesker, frem for bare at snakke med dem i ædru tilstand; det være sig over telefonen, på sms, Facebook eller i levende live.
Det er jo ikke internettet som kommunikationsmiddel jeg langer ud efter, jeg har da personligt brugt IM lige siden ICQ kom frem. Som kommunikationsmiddel er internettet for sin vis glimrede, men jeg synes nu heller ikke det fremgår af mit indlæg, at det er der jeg har et problem.
Der hvor jeg ser et problem, er disillusionerede unge, som bruger sociale netværkssider til at kompensere for mangel på social kontakt ved at udstille sig selv i håb om at opnå accept.
Forklaringen er vel også naturlig nok, idet man på nettet altid vil kunne finde social accept, fordi man kan være et andet menneske; klogere, pænere, bedre til bestemte ting, osv.
Problemet her er så, at det nærmest kun udvikler virtuelt sociale evner og ikke nødvendigvis sociale evner, som kan bruges til at omgås andre. En spiral af socialt afskårenhed, som kan medføre seriøse handicap når unge en dag skal videre i samfundet eller ud på arbejdsmarkedet.
Jeg har set det blandt venner, endda i min umiddelbare familie har jeg set eksempler på, hvordan nettet nærmest hindrer nogle unge evnen til at udvikle sig socialt. En akut mangel på evne til at interagere med virkelige mennesker, fordi den maske de ellers så stolt kan bære når de færdes på internettet, nu må lades falde.
Et handicap, der, hvis det ikke afhjælpes inden mødet med samfundet, kan efterlade folk sårbare, nemme at påvirke eller presse. Lavt selværd og et ønske om at finde et sted at høre hjemme kan være et farlig kombination; det er en social afstumpethed, som ultimativt kan føre til kriminalitet eller forvildelse ind i miljøer man ikke hører hjemme eller efterfølgende kan komme ud af igen.
#29 Tror du tog udsagnet om at "drikke nogle øl og møde nogle damer" for mere end det er. Det er ideen om at man bør komme lidt udenfor engang imellem og opleve verdenen udenfor. Ikke nødvendigvis drikke bajere eller møde damer, men bare opleve samfundet for det det er.
Der hvor jeg ser et problem, er disillusionerede unge, som bruger sociale netværkssider til at kompensere for mangel på social kontakt ved at udstille sig selv i håb om at opnå accept.
Forklaringen er vel også naturlig nok, idet man på nettet altid vil kunne finde social accept, fordi man kan være et andet menneske; klogere, pænere, bedre til bestemte ting, osv.
Problemet her er så, at det nærmest kun udvikler virtuelt sociale evner og ikke nødvendigvis sociale evner, som kan bruges til at omgås andre. En spiral af socialt afskårenhed, som kan medføre seriøse handicap når unge en dag skal videre i samfundet eller ud på arbejdsmarkedet.
Jeg har set det blandt venner, endda i min umiddelbare familie har jeg set eksempler på, hvordan nettet nærmest hindrer nogle unge evnen til at udvikle sig socialt. En akut mangel på evne til at interagere med virkelige mennesker, fordi den maske de ellers så stolt kan bære når de færdes på internettet, nu må lades falde.
Et handicap, der, hvis det ikke afhjælpes inden mødet med samfundet, kan efterlade folk sårbare, nemme at påvirke eller presse. Lavt selværd og et ønske om at finde et sted at høre hjemme kan være et farlig kombination; det er en social afstumpethed, som ultimativt kan føre til kriminalitet eller forvildelse ind i miljøer man ikke hører hjemme eller efterfølgende kan komme ud af igen.
#29 Tror du tog udsagnet om at "drikke nogle øl og møde nogle damer" for mere end det er. Det er ideen om at man bør komme lidt udenfor engang imellem og opleve verdenen udenfor. Ikke nødvendigvis drikke bajere eller møde damer, men bare opleve samfundet for det det er.
Staeren (30) skrev:Der hvor jeg ser et problem, er disillusionerede unge, som bruger sociale netværkssider til at kompensere for mangel på social kontakt ved at udstille sig selv i håb om at opnå accept.
Og så er vi tilbage til at det er "nogle mennesker" og ikke "Facebook" du har et problem med.
Staeren (30) skrev:En spiral af socialt afskårenhed, som kan medføre seriøse handicap når unge en dag skal videre i samfundet eller ud på arbejdsmarkedet.
Man kan også bare se det som endnu en måde at være social på, i setdet for et alternativ til at være social.
Det er helt fint at have noget imod visse mennesker, eller en bestemt måde at opføre sig på. Det er også fint ikke at bryde dig om Facebook-konceptet, og Facebook gør da også ting som gør had imod dem velplaceret.
Men jeg er altså træt af at høre på folk, som hader Facebook eller Facebook-brugere, bare fordi nogle få mennesker opfører sig sært.
Facebook-brugere kan godt være sociale. De kan godt have et liv. Det er en hjemmeside, get over it.
Jeg er ikke pro-facebook, anerkender eksistensen og har da også selv prøvet det... Derefter har jeg så slettet min profil (i så vid udstrækning som det nu kan lade sige gøre). og må indrømme at jeg på ingen måde savner det. Det tog alt for meget tid, så vil jeg hellere bruge tiden enten derhjemme sammen med kæresten eller rent faktisk hoppe på cyklen og køre forbi en kammerat... :)
Jeg benytter mig af Newz.dk hver eneste dag, og det betragter jeg som et socialt netværkssite.
Da Newz.dk er et mødested for nørder, og at kendetegnet for nørder er at de bruger for meget tid alene foran computeren, så vil jeg betragte Newz.dk som et: "Socialt Asocialt Netværk"
Grunden til jeg ikke er på Facebook, er fordi at jeg er meget meget dårligt til at forholde mig til almindelig pladder, såsom: "nu har jeg fået ny deodorant", "fååårk det var en vild fest", "nye billeder af min kats nye blå skidebakke", "Her er min guide til at fjerne vorter på din penis", "Jeg hader frikadeller"... og så selvfølgelig alle de folk, som ikke gav fem potter pis for dig i de tidlige år, men som nu vil gøre alt for at komme i kontakt med dig, så de selv kan se populære ud pga. deres giga-venneliste.
Jeg besøger Newz.dk en del gange hver dag for at checke nyheder, og skrive forum indlæg, da det drejer sig om nørdeting, plus at jeg tit får en god griner over de indlæg der bliver skrevet.
Men Facebook og LinkedIn og MySpace? Rend mig...
Da Newz.dk er et mødested for nørder, og at kendetegnet for nørder er at de bruger for meget tid alene foran computeren, så vil jeg betragte Newz.dk som et: "Socialt Asocialt Netværk"
Grunden til jeg ikke er på Facebook, er fordi at jeg er meget meget dårligt til at forholde mig til almindelig pladder, såsom: "nu har jeg fået ny deodorant", "fååårk det var en vild fest", "nye billeder af min kats nye blå skidebakke", "Her er min guide til at fjerne vorter på din penis", "Jeg hader frikadeller"... og så selvfølgelig alle de folk, som ikke gav fem potter pis for dig i de tidlige år, men som nu vil gøre alt for at komme i kontakt med dig, så de selv kan se populære ud pga. deres giga-venneliste.
Jeg besøger Newz.dk en del gange hver dag for at checke nyheder, og skrive forum indlæg, da det drejer sig om nørdeting, plus at jeg tit får en god griner over de indlæg der bliver skrevet.
Men Facebook og LinkedIn og MySpace? Rend mig...
Det er godt nok svært at besvare et spørgsmål på en saglig måde når der ikke er nogen veldefineret begrebsafklaring på "sociale netværkssider"
Men det må man vel have tænkt på da man oprettede tråden?
Måske var det i virkeligheden for at teste hvad folk opfattede som sociale netværkssider?
Men det må man vel have tænkt på da man oprettede tråden?
Måske var det i virkeligheden for at teste hvad folk opfattede som sociale netværkssider?
Netvibes bruger jeg til at tjekke alting med. Facebook er koblet sammen med det, så jeg tjekker kun Facebook når der er kommet en besked, et nyt billede eller lignende.
Ligeledes er Pidgin (Min IM klient) koblet sammen med Facebook, så alt Facebook chat foregår igennem den. Ergo behøver jeg ikke besøge Facebook for at kommunikere med folk derpå. I den forstand, er jeg online på Facebook så længe min computer står tændt. Uden dog at åbne en browser og gå ind på deres webside.
Har valgt færre gange end dagligt, fordi jeg bruger kun deres webside service til at tjekke billeder osv., og det er som regel kun en gang om ugen at der kommer nye. (Fra fest mv.)
Ligeledes er Pidgin (Min IM klient) koblet sammen med Facebook, så alt Facebook chat foregår igennem den. Ergo behøver jeg ikke besøge Facebook for at kommunikere med folk derpå. I den forstand, er jeg online på Facebook så længe min computer står tændt. Uden dog at åbne en browser og gå ind på deres webside.
Har valgt færre gange end dagligt, fordi jeg bruger kun deres webside service til at tjekke billeder osv., og det er som regel kun en gang om ugen at der kommer nye. (Fra fest mv.)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.