mboost-dp1
Hvor mange cd'er brænder du om året?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har engang brugt min DVD-brænder... Én gang! :) CDer... Tjaa.. 1-5 om året. Stoler ikke på dem, som backup og skal man overføre lidt filer er FTP, email og Flash en del mere handy...
Denne poll ville måske have været lidt lettere at danse med, hvis mulighederne ikke ligger i spring af 10. Det er fandeme svært at sige indenfor +/- 10, hvor mange skiver jeg laver, da jeg sender demoer rundt osv.
Nogen gange er man nødt til at brænde CD'er, mest på arbejdet, har kun brændt 1 CD hjemme i år
Ellers er det bærbare hd's, DVD+RW eller flash til mindre ting
CD'er er for langsomme, for lidt plads, og for stor/skrøbelig
DVD'er er bedre, men koster mere, er store og skrøbelige og tager en krig at brænde
Nænej, en 2,5" hd i stødsikker kasse med indbygget USB stik og strømforsyning fra selv samme, det er sku smart
Ellers er det bærbare hd's, DVD+RW eller flash til mindre ting
CD'er er for langsomme, for lidt plads, og for stor/skrøbelig
DVD'er er bedre, men koster mere, er store og skrøbelige og tager en krig at brænde
Nænej, en 2,5" hd i stødsikker kasse med indbygget USB stik og strømforsyning fra selv samme, det er sku smart
brænder ofte ISOer fordi: De bliver væk, bliver ødelagt, eller jeg ikke stoler på at de duer længere.
Har i år brændt ca. 20-30 indtil videre. Alle var linux distributioner.
Har i år brændt ca. 20-30 indtil videre. Alle var linux distributioner.
21-30, men det var højere da jeg gik på gym. og der var fester næsten hver weekend. Efter 5 originale cd'er blev smadret i fuldskab, (manglende omsorg pga. alkohol), begyndte jeg at brænde mange cd'er. Det var sjældent en cd holdt mere end 2 fester. Også fordi folk ikke behandlede hinandens cd'er så pænt.
Nu er det primært når jeg skal flytte data, eller lave cd'er til bilen.
Nu er det primært når jeg skal flytte data, eller lave cd'er til bilen.
Over 200 om året.
Jeg brænder mine RW skiver en pæn sjat gange, hvergang jeg skal lave en ny LiveCD. Der er jo altid liiige et eller andet der skal ændres, og testes.
Det samme gælder når der skal laves DemoCD'er.
Hvis vi ser bort fra det, så er det nok 10-20 CD'er hvert år, og det halve antal DVD'er.
Jeg brænder mine RW skiver en pæn sjat gange, hvergang jeg skal lave en ny LiveCD. Der er jo altid liiige et eller andet der skal ændres, og testes.
Det samme gælder når der skal laves DemoCD'er.
Hvis vi ser bort fra det, så er det nok 10-20 CD'er hvert år, og det halve antal DVD'er.
Brænder normalt kun DVD'er. CD-R kommer kun frem fra hylden hvis der skal brændes nogle iso'er som ikke findes i en DVD version.
Brænder stort set kun købte digitale releases og hjemmelavede compilations til mixing eller bilen. 50 om året bliver det nok ikke engang til.
Brlnder aldrig CD'er, mounter dem bare via alcohol 120%, det samme gælder for DVD'ern som jeg kun bruger som backup. Eller når rejsekammeraterne skal havde kopier af billeder osv.
Jeg har brændt FreeBSD 6.1 og 6.0 BOOTONLY ISO'erne (ca 28MB) ned på 4.7GB DVD medier cirka .... 4 gange inden for det sidste års tid.
Fordi de hele tiden bliver væk
Fordi jeg kun har DVD medier.
Fordi de hele tiden bliver væk
Fordi jeg kun har DVD medier.
Nu ryger jeg ikke, så har sjældent en lighter på mig, men så bruger jeg bare min microovn i et par minutter... :)
stemte 1-5, har nogle gange brugt mine cdrw skiver hvis jeg lige skulle have noget med et eller andet sted hen, backup af dokumenter etc..
En 11-20 stykker. Når man skal installeret et OS er det tit det letteste. Og Knoppix-CDer er altid gode at dele ud af.
Backup.... Der går DVDer som sekundært medium, men pt. tager jeg backup til to forskellige diske. Det tager for lang tid at styre med DVDer, selvom jeg kan presse 1 backup ned på 1 skive.
Backup.... Der går DVDer som sekundært medium, men pt. tager jeg backup til to forskellige diske. Det tager for lang tid at styre med DVDer, selvom jeg kan presse 1 backup ned på 1 skive.
CD'er/DVD'er er for mig at se allerede forældede, så det er utroligt sjældent jeg benytter mig af det medium, men det sker da nok en sjælden gang. 1-5 gange om året er nok ikke helt ved siden af.
Det er da forbavsende at du synes at forbavsende få newz.dk brugere brænder mange CDer eftersom du selv kun har brændt en. ;)
Er CDen som lagringsmedie ikke allerede godt på vej til at uddø? Jeg har ikke brændt de sidste par år - og slet ikke skænket det en tanke efter GmailFS blev opfundet ;)
Hvad er der forresten sket med den obligatoriske keglede svarmulighed? Det er anden gang i træk at den mangler..
Noget i retning af: Jeg bruger flammekaster eller Jeg må ikke lege med ild for moar!
Det er da forbavsende at du synes at forbavsende få newz.dk brugere brænder mange CDer eftersom du selv kun har brændt en. ;)
Er CDen som lagringsmedie ikke allerede godt på vej til at uddø? Jeg har ikke brændt de sidste par år - og slet ikke skænket det en tanke efter GmailFS blev opfundet ;)
Hvad er der forresten sket med den obligatoriske keglede svarmulighed? Det er anden gang i træk at den mangler..
Noget i retning af: Jeg bruger flammekaster eller Jeg må ikke lege med ild for moar!
Jeg er en af de få der har stemt over 200... Det er fordi jeg sidder i IT-afdelingen på en teknisk skole, hver elev har 100 mb plads og de kommer ofte og vil have indholdet brændt ud på en skive... Og ellers laver jeg ofte kopi'er af original cd'er i de 3 brændertårne jeg har ved siden af mig...
Privat brænder jeg måske 40-50 cd'er om året, nogle gange har folk jeg skal ud til ikke et dvd drev, andre cd'er er til min musik ude i bilen og endelig brænder jeg en cd en gang imellem med digitale billeder og sender til min farmor... En enkelt gang imellem laver jeg en dvd, men det er meget sjældent...
Privat brænder jeg måske 40-50 cd'er om året, nogle gange har folk jeg skal ud til ikke et dvd drev, andre cd'er er til min musik ude i bilen og endelig brænder jeg en cd en gang imellem med digitale billeder og sender til min farmor... En enkelt gang imellem laver jeg en dvd, men det er meget sjældent...
Brænder ikke CD'er mere, da jeg ikke har haft en stak blanke medier i nogle år. Jeg har dog et par CD-RW, som er meget handy engang i mellem. DVD'er brænder jeg heller ikke mange af, kun til backup. Det meste af mine images er på diske.
For nogle år siden, brændte jeg dog masser af CD'er, men det var før HDDs blev så billige.
For nogle år siden, brændte jeg dog masser af CD'er, men det var før HDDs blev så billige.
Det er så sjældent jeg har brug for cd'er, så det er sandsynligvis 1-5 om året, og næppe mere end 15.
Til filoverførsel er det både hurtigere og nemmere at gøre det over netværket (uanset om vi taler indenfor husstanden via 100Mbit LAN, eller over store afstande via internettet). Alternativt via USB pen hvis maskinens netværk er stået af.
Til backup tror jeg heller ikke det kan betale sig med CD'er. Som flere andre har nævnt er det ikke et pålideligt medie til langtidsbackup. Der er harddiske bedre, og sikkert også billigere i længden.
Det eneste jeg normalt bruger CD'er til, er når jeg skal installere Linux, og det sker ret sjældent. Holder mig så vidt muligt fra at købe nye computere, og mine installationer plejer gerne at holde mindst et par år :)
Til filoverførsel er det både hurtigere og nemmere at gøre det over netværket (uanset om vi taler indenfor husstanden via 100Mbit LAN, eller over store afstande via internettet). Alternativt via USB pen hvis maskinens netværk er stået af.
Til backup tror jeg heller ikke det kan betale sig med CD'er. Som flere andre har nævnt er det ikke et pålideligt medie til langtidsbackup. Der er harddiske bedre, og sikkert også billigere i længden.
Det eneste jeg normalt bruger CD'er til, er når jeg skal installere Linux, og det sker ret sjældent. Holder mig så vidt muligt fra at købe nye computere, og mine installationer plejer gerne at holde mindst et par år :)
Burde brænde en del flere CD'er, til backup. Men backup kan man jo altid ordne i morgen, ikke sandt...
Selvfølgelig skal gøre sig klart at CD'er ikke holder evigt, men jeg vil mene at de burde holde rimelig lang tid hvis man bruger OK medier og brænder dem ordenligt. Det er et must at man laver CD quality check efter man har brændt en backup. Man bør også have de vigtigste data brændt redundant.
Men bare at ligge data på en harddisk og smide den i en skuffe er ikke nødvendigvis mere sikkert til langtidsbackup, vil jeg mene. Taber man den på gulvet kan man jo risikere at ALT går tabt... Desuden bør en moderne HD have lidt at lave engang imellem, så den kan friske data op.
Selvfølgelig skal gøre sig klart at CD'er ikke holder evigt, men jeg vil mene at de burde holde rimelig lang tid hvis man bruger OK medier og brænder dem ordenligt. Det er et must at man laver CD quality check efter man har brændt en backup. Man bør også have de vigtigste data brændt redundant.
Men bare at ligge data på en harddisk og smide den i en skuffe er ikke nødvendigvis mere sikkert til langtidsbackup, vil jeg mene. Taber man den på gulvet kan man jo risikere at ALT går tabt... Desuden bør en moderne HD have lidt at lave engang imellem, så den kan friske data op.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.