mboost-dp1

Hvor mange cd'er brænder du om året?

Gå til bund
Gravatar #1 - stefan_v
16. maj 2006 12:41
Jeg har engang brugt min DVD-brænder... Én gang! :) CDer... Tjaa.. 1-5 om året. Stoler ikke på dem, som backup og skal man overføre lidt filer er FTP, email og Flash en del mere handy...
Gravatar #2 - BlackAutt
16. maj 2006 12:46
Denne poll ville måske have været lidt lettere at danse med, hvis mulighederne ikke ligger i spring af 10. Det er fandeme svært at sige indenfor +/- 10, hvor mange skiver jeg laver, da jeg sender demoer rundt osv.
Gravatar #3 - Xp3rt 
16. maj 2006 12:54
Nogen gange er man nødt til at brænde CD'er, mest på arbejdet, har kun brændt 1 CD hjemme i år

Ellers er det bærbare hd's, DVD+RW eller flash til mindre ting

CD'er er for langsomme, for lidt plads, og for stor/skrøbelig

DVD'er er bedre, men koster mere, er store og skrøbelige og tager en krig at brænde

Nænej, en 2,5" hd i stødsikker kasse med indbygget USB stik og strømforsyning fra selv samme, det er sku smart
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
16. maj 2006 12:55
brænder ofte ISOer fordi: De bliver væk, bliver ødelagt, eller jeg ikke stoler på at de duer længere.
Har i år brændt ca. 20-30 indtil videre. Alle var linux distributioner.
Gravatar #5 - holmen
16. maj 2006 12:58
21-30, men det var højere da jeg gik på gym. og der var fester næsten hver weekend. Efter 5 originale cd'er blev smadret i fuldskab, (manglende omsorg pga. alkohol), begyndte jeg at brænde mange cd'er. Det var sjældent en cd holdt mere end 2 fester. Også fordi folk ikke behandlede hinandens cd'er så pænt.

Nu er det primært når jeg skal flytte data, eller lave cd'er til bilen.
Gravatar #6 - RavenDK
16. maj 2006 13:00
Jeg manglede muligheden:

Har ingen brænder.
Gravatar #7 - BurningShadow
16. maj 2006 13:01
Over 200 om året.
Jeg brænder mine RW skiver en pæn sjat gange, hvergang jeg skal lave en ny LiveCD. Der er jo altid liiige et eller andet der skal ændres, og testes.
Det samme gælder når der skal laves DemoCD'er.

Hvis vi ser bort fra det, så er det nok 10-20 CD'er hvert år, og det halve antal DVD'er.
Gravatar #8 - nerdalmighty
16. maj 2006 13:04
Brænder normalt kun DVD'er. CD-R kommer kun frem fra hylden hvis der skal brændes nogle iso'er som ikke findes i en DVD version.
Gravatar #9 - BurningShadow
16. maj 2006 13:04

"Ingen, har ikke brug for det" kan vel bruges, af mangel på bedre.
Gravatar #10 - floe
16. maj 2006 13:06
Folk der svarer "over 200" meldes automatisk til APG sammen med besvarelsen.
Gravatar #11 - kiwi
16. maj 2006 13:08
Brænder stort set kun købte digitale releases og hjemmelavede compilations til mixing eller bilen. 50 om året bliver det nok ikke engang til.
Gravatar #12 - Simm
16. maj 2006 13:15
Jeg brænder backups af mit kundedata og så ellers lidt Linux-distros i ny og næ.
Gravatar #13 - fjols
16. maj 2006 13:25
Jeg vil skyde på at jeg brænder en om måneden cirka, så valgte 11-20.
Det er den eneste måde jeg kan få musik der er købt online med i bilen.
Gravatar #14 - Disky
16. maj 2006 13:26
Brlnder aldrig CD'er, mounter dem bare via alcohol 120%, det samme gælder for DVD'ern som jeg kun bruger som backup. Eller når rejsekammeraterne skal havde kopier af billeder osv.
Gravatar #15 - ldrada
16. maj 2006 13:32
Jeg har brændt FreeBSD 6.1 og 6.0 BOOTONLY ISO'erne (ca 28MB) ned på 4.7GB DVD medier cirka .... 4 gange inden for det sidste års tid.
Fordi de hele tiden bliver væk
Fordi jeg kun har DVD medier.
Gravatar #16 - übermench
16. maj 2006 14:22
Brænder 10 - 20 stykker, mest backup-cd...
Om et par år vil cden være et dødt medie, og så vil krystal-teknologien overtage.
Gravatar #17 - MiniatureZeus
16. maj 2006 14:28
Nu ryger jeg ikke, så har sjældent en lighter på mig, men så bruger jeg bare min microovn i et par minutter... :)
Gravatar #18 - buch
16. maj 2006 14:38
brænder lidt musik til fars bil, ellers ikke rigtigt, så det bliver nok til 10 stk. om året, hvor i mod dvd'er, dem bliver der brændt nogen stk. af.
Gravatar #19 - Kadann
16. maj 2006 14:53
11-20 vil jeg skyde på, det er ikke imponerende mange jeg bruger mere.
Gravatar #20 - Derfor
16. maj 2006 15:04
Jeg vil mene at jeg brænder lige omkring, 70 eller sådan noget om året.
Gravatar #21 - XtcKilla
16. maj 2006 15:09
stemte 1-5, har nogle gange brugt mine cdrw skiver hvis jeg lige skulle have noget med et eller andet sted hen, backup af dokumenter etc..
Gravatar #22 - tryl
16. maj 2006 16:20
En 11-20 stykker. Når man skal installeret et OS er det tit det letteste. Og Knoppix-CDer er altid gode at dele ud af.

Backup.... Der går DVDer som sekundært medium, men pt. tager jeg backup til to forskellige diske. Det tager for lang tid at styre med DVDer, selvom jeg kan presse 1 backup ned på 1 skive.
Gravatar #23 - sguft
16. maj 2006 16:37
CD'er/DVD'er er for mig at se allerede forældede, så det er utroligt sjældent jeg benytter mig af det medium, men det sker da nok en sjælden gang. 1-5 gange om året er nok ikke helt ved siden af.
Gravatar #24 - dvaske
16. maj 2006 16:40
11-20
Brænder sjældent CD'er, som regl kun ved afslutningen af en opgave for skolen, hvor alt kildekode, billeder, video osv skal med som bilag.

Brænder 5-10 cd'ere om året til hjemmeforbrug, mest backup.
Gravatar #25 - ajust
16. maj 2006 19:26
1-5, flere blir det sgu ikk til. Rigtige mænd tager ikke backups, og usb-sticks og DVD'er har overtaget CD'en for mit vedkommende.
Gravatar #26 - Spiderboy
16. maj 2006 20:53
Der er sandelig forbavsende mange, der brænder forbavsende få cd'er, taget i betragtning at dette trods alt er Newz.dk.

Jeg har brændt 1 cd i år - Backup af lidt forskellige filer... Programmeringsprojekter, fotos, osv.
Gravatar #27 - drbravo
17. maj 2006 01:01

Det er da forbavsende at du synes at forbavsende få newz.dk brugere brænder mange CDer eftersom du selv kun har brændt en. ;)

Er CDen som lagringsmedie ikke allerede godt på vej til at uddø? Jeg har ikke brændt de sidste par år - og slet ikke skænket det en tanke efter GmailFS blev opfundet ;)

Hvad er der forresten sket med den obligatoriske keglede svarmulighed? Det er anden gang i træk at den mangler..
Noget i retning af: Jeg bruger flammekaster eller Jeg må ikke lege med ild for moar!
Gravatar #28 - ztyle
17. maj 2006 04:55
Jeg brænder kun DVD'er, mest linux iso, og så ellers små gratis programmer på en DVDrw
Gravatar #29 - xelajd
17. maj 2006 06:03
Jeg er en af de få der har stemt over 200... Det er fordi jeg sidder i IT-afdelingen på en teknisk skole, hver elev har 100 mb plads og de kommer ofte og vil have indholdet brændt ud på en skive... Og ellers laver jeg ofte kopi'er af original cd'er i de 3 brændertårne jeg har ved siden af mig...

Privat brænder jeg måske 40-50 cd'er om året, nogle gange har folk jeg skal ud til ikke et dvd drev, andre cd'er er til min musik ude i bilen og endelig brænder jeg en cd en gang imellem med digitale billeder og sender til min farmor... En enkelt gang imellem laver jeg en dvd, men det er meget sjældent...
Gravatar #30 - mng
17. maj 2006 09:42
Brænder ikke CD'er mere, da jeg ikke har haft en stak blanke medier i nogle år. Jeg har dog et par CD-RW, som er meget handy engang i mellem. DVD'er brænder jeg heller ikke mange af, kun til backup. Det meste af mine images er på diske.

For nogle år siden, brændte jeg dog masser af CD'er, men det var før HDDs blev så billige.
Gravatar #31 - XyborX
17. maj 2006 18:28
Det er så sjældent jeg har brug for cd'er, så det er sandsynligvis 1-5 om året, og næppe mere end 15.

Til filoverførsel er det både hurtigere og nemmere at gøre det over netværket (uanset om vi taler indenfor husstanden via 100Mbit LAN, eller over store afstande via internettet). Alternativt via USB pen hvis maskinens netværk er stået af.

Til backup tror jeg heller ikke det kan betale sig med CD'er. Som flere andre har nævnt er det ikke et pålideligt medie til langtidsbackup. Der er harddiske bedre, og sikkert også billigere i længden.

Det eneste jeg normalt bruger CD'er til, er når jeg skal installere Linux, og det sker ret sjældent. Holder mig så vidt muligt fra at købe nye computere, og mine installationer plejer gerne at holde mindst et par år :)
Gravatar #32 - larsp
17. maj 2006 19:00
Burde brænde en del flere CD'er, til backup. Men backup kan man jo altid ordne i morgen, ikke sandt...

Selvfølgelig skal gøre sig klart at CD'er ikke holder evigt, men jeg vil mene at de burde holde rimelig lang tid hvis man bruger OK medier og brænder dem ordenligt. Det er et must at man laver CD quality check efter man har brændt en backup. Man bør også have de vigtigste data brændt redundant.

Men bare at ligge data på en harddisk og smide den i en skuffe er ikke nødvendigvis mere sikkert til langtidsbackup, vil jeg mene. Taber man den på gulvet kan man jo risikere at ALT går tabt... Desuden bør en moderne HD have lidt at lave engang imellem, så den kan friske data op.
Gravatar #33 - Spiderboy
17. maj 2006 22:20
#27 Tja, det kan godt være. Jeg ved godt jeg selv bidrager til den statistik som jeg synes er forbavsende. :-)
Gravatar #34 - goAMinD
18. maj 2006 06:44
CD-R, CD-RW er vel egentlig ikke længere noget man kan bruge til noget. Har allerede samme følelse med CD medier som jeg har med kassette bånd
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login