mboost-dp1

Hvor mange CD/DVD brænder du om måneden?

Gå til bund
Gravatar #1 - vision-dk
26. sep. 2007 12:31
Brænder næsten ikke mere, men stemte under 5, da det sker en sjælden gang ind imellem.

Kunne også have stemt Brænder ikke/har ikke bænder, da jeg ikke aner hvad en bænder er og derfor ikke tror jeg har en. ;)
Gravatar #2 - MortenFF
26. sep. 2007 12:41
Hvilket tabu-belagt emne. Spændene. Hvor mange mon tør, at skrive hvad der er på de skiver, de brænder.

Er der censur på det, fra newz.dk's side?
Gravatar #3 - ranrar
26. sep. 2007 12:44
brænder ingen mere, frodi det er så nemt at sætte sin computer til tvet når man skal se film eller ferie billeder og har en backup hdd som jeg tager backup af alt mit data, så cd/dvd no need
Gravatar #4 - MiniatureZeus
26. sep. 2007 12:47
Før i tiden brændte jeg en del, men efter jeg har fået en xHDD så har jeg ikke rigtig brug for det, og den sidste spindel med 100 CDer har faktisk holdt i 2 år nu, og har stadig omkring 20 cder tilbage :)

Men stemte under 5, da det eneste jeg brænder er cd'er til bilen og til anlægget. Tror maks det er 1-2 om måneden og allerhøjst 1 DVD, som primært bliver brugt til ekstra backup.
Gravatar #5 - YoBilee
26. sep. 2007 12:47
Uha... Det bliver jo til en hel del install Cd'er til dvs. Linux dists. da jeg har en tendens til at træde på dem eller at de ganske simpelt bliver væk... Og plus dvs. andre ting skal det nok blive til en 5-10 stykker...
Gravatar #6 - dvaske
26. sep. 2007 12:48
Stemte under 5.
De eneste gange jeg brænder noget ned er når der skal tages backup af alle de billeder man nu får taget med digital kameraet.

#2 på mine skiver er der billeder og andet til backup. Det andet kan jo også lettere klares via en ekstern hdd ;-)
Gravatar #7 - mega2507
26. sep. 2007 13:06
Stemte under 5 da det ikke blive til det store efterhånden, har et NAS med RAID5 til at gemme de vigtige ass. data :P
Gravatar #8 - Simonth
26. sep. 2007 13:21
Stemte under 5, men det passer faktisk ikke helt..
For jeg har ingen brænder lige nu, da den jeg havde før, var i min bærbar, og den har nu været til reparation i snart 12 uger eller deromkring..

Så ingen de sidste måneder..

Men ellers, når jeg har brænder, bliver det nok til det jeg stemte, under 5.
Gravatar #9 - zin
26. sep. 2007 14:38
Jeg stemte under 5. Det sker dog jeg brænder mere - dog mest i forbindelse med arbejde.. PC'ere der skal bruge drivere, div. musik til familie-tam-tam og så den tilfældige linux distro.. :-)
Gravatar #10 - froggiestone
26. sep. 2007 15:48
Daemon tools ftw!
Har dog lige brændt vista ned da det er svært at køre en emulering mens ens styresystem er ved at installere ;] - var min første ever brænding af en dvd :P
Gravatar #11 - froggiestone
26. sep. 2007 15:50
Og hmm hvis man vil lave "backups" af ting, hovrfor så ikke bare købe en extern harddisk O.o ? er da super meget billigere i længden :D - og lettere.
Gravatar #12 - Phi|
26. sep. 2007 16:04
# 11
Det er lige som om at en ekstern hdd er meget mere besværlig at tage med bare for at vise billeder.

Jeg stemte 5-10 stk. Jeg har Nikon D80 og tager rigtig mange billeder =)
Gravatar #13 - opal
26. sep. 2007 16:16
Jeg brænder under 5 om måneden.. Det sker ca. en gang hver anden månede, når jeg tager backup af diverse billeder.. Og så når jeg tager backup af mine iTunes indkøb.
Gravatar #14 - Swarms
26. sep. 2007 18:13
MEGET sjældent jeg brænder, bruger det kun til installering af operativsystemer.
Gravatar #15 - JHSL
26. sep. 2007 18:27
Over 40 pr. mdr. nok nærmere 60-80 på arbejde, men kun yderst få hjemme, faktiskt tror jeg det er over ½ år siden sidst brændte noget, andet end aftens maden :-P

PS. Re-installerer aldrig, hverken pc'ere eller servere for den sags skyld. Jeg installerer kun mit OS 1 gang, derefter ghoster jeg det, og når pc'ere/servere er ved at blive for sløve for de bare en reverse ghost
Gravatar #16 - rackbox
26. sep. 2007 19:30
Jeg brænder så sjældendt, at da jeg sidst skulle brænde, kunne jeg ikke finde mine skiver. Da jeg fandt dem, så viste det sig, at de var for gamle, og brændingen slog fejl hver gang.
Gravatar #17 - lost-viking
26. sep. 2007 19:35
jeg sagde under 5 om måneden.. har to dvd brændere.. men bruger dem egentlig aldrig.. har brændt 1 dvd en gang.. og et par cder.. ellers bliver de sjældent brugt..
Gravatar #18 - Norrah
26. sep. 2007 20:33
Skriver reelt set kun på en, (med untagelse af af arbejdet hvor jeg lige nu laver backups på DVD i tonsvis).

Men jeg har en køreskive som er genskrivelig. Som jeg fornyere hele tiden. Tester numre igennem, og smider dem på min Ultimate køre skive. Er pt på køre skive march 21, og har 5 numre på min ultimate. (på et år).

Gæt hvad jeg stemte.
Gravatar #19 - RMJdk
26. sep. 2007 20:56
Brænder aldrig mere. cd/dvd de fylder for meget, og det er billigere at købe en harddisk smide skidtet derpå også gemme den i skabet.
Gravatar #20 - dasbutt
26. sep. 2007 21:06
Nok nærmere en halv om måneden.

Hvis det er en iso, bruger jeg bare mount. Købte 50 CD skiver og 10 DVD for et par år siden som jeg endnu ikke har brugt. Jeg tror jeg har 20 CDer og 8 DVD skiver tilbage.
Gravatar #21 - bjerh
26. sep. 2007 22:11
#12.. Det ved jeg nu ikke.. Man kan snildt få eksterne harddiske der fylder mindre end en cd. :) Plus de ikke bliver så let ridset.
Gravatar #22 - inckie
27. sep. 2007 02:34
lidt musik cd'er, nogle få dvd'er og mest når jeg skal reinstalleret os'er og et par driver cd'er
Gravatar #23 - Xpert
27. sep. 2007 11:18
Brænder engang i mellem, men det er firmarelateret. Privat har jeg ikke brændt noget i LAAANG tid

De 4,6GB på en normal DVD og 700MB på CD er ALT ALT for lidt til nutidens store datamængder

Tænk hvis jeg skulle brænde alle mine 400GB ned på DVD'er!
Plus at skulle skifte hele tiden. Uholdbart!

SSD på +500GB my way thx
Gravatar #24 - DiZaster
27. sep. 2007 15:34
Jeg brænder stort set aldrig noget mere (mht. medier ihvertfald) Kæresten brænder vel en dvd om ugen med musikvideoer til bilen.
Gravatar #25 - Cloud02
27. sep. 2007 15:38
Jeg brænder ikke cd/dvd'er da de gasser og dampe der bliver udledt nok er sunhedsskadelige, desuden soder det ret meget og lugter ret hæsligt.

Jeg mindes kun at have brændt en cd en enkelt gang.
Gravatar #26 - MiniatureZeus
27. sep. 2007 15:40
#25 det er da også meget sjovere at smide dem i microen og så lige give dem et minutstid.
Det skulle eftersigende også fjerne alle ridser, eller også er det omvendt :P ;)
Gravatar #27 - TWFH
28. sep. 2007 09:04
Slipstreamede en XP for en måneds tid siden - det er vist den eneste skive jeg har brændt i nyere tid. Har fået en tendens til blot at købe en ekstra harddisk, når det begynder at knibe med pladsen.
Gravatar #28 - Zombie Steve Jobs
28. sep. 2007 11:32
Jeg ville ganske enkelt ikke have tid til at tage billeder, hvis jeg skulle risten dem på en skive.
Gravatar #29 - fusk
28. sep. 2007 17:25
har 2mbit i upload, så istedetfor at brænde den film ud, så uploader jeg bare lortet til den kammi der nu vil have. 45min for 700mb er fint med mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login