mboost-dp1
Hvor langt tid kunne du leve uden internet?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
gnarfsan (49) skrev:Men der har været diverse undersøgelser, der peger i den retning
Har der? Jeg har set én meget omtalt useriøs undersøgelse, som kan tolkes som at iPhone-ejere enten har nemmere ved at score, eller har sværere ved at holde på en kæreste.
gnarfsan (49) skrev:noget af grunden, er at den er et symbol på økonomisk overskud, både pga. prisen, og det at manden kan binde sig til et dyrt abonnement.
Altså ligesom en dyr bil, bortset fra at det er noget stort set alle har råd til? Det er dælme da ikke intelligente kvinder man tiltrækker så. Det er selvfølgelig heller ikke altid målet.
gnarfsan (49) skrev:Og så er der mange kvinder, der godt kan lide noget, der er blæret.
Hvor interesseret er man så i kvinder, som er tiltrukket af blær og som mener at en iPhone er blæret?
Så ryger vi vel tilbage til diskutionen med iPhone-ejeres mange partnere og engangs-knald... ;-)
myplacedk (51) skrev:Altså ligesom en dyr bil, bortset fra at det er noget stort set alle har råd til? Det er selvfølgelig heller ikke altid målet.
Hvor interesseret er man så i kvinder, som er tiltrukket af blær og som mener at en iPhone er blæret?
Luksusvarer og dyre ting, der er blærede, er overskudsvarer, indikerer at du har styr på tingene og luft i økonomien, og formår at præstere lidt ekstra. Kvinder vil ubevidst gå efter en, der er god til at sørge for dem.
gnarfsan (52) skrev:Luksusvarer og dyre ting, der er blærede, er overskudsvarer, indikerer at du har styr på tingene og luft i økonomien, og formår at præstere lidt ekstra.
IPhones falder ikke længere i den kategori, hvis den nogensinde har.
Stort set alle har råd til en iPhone, det er et spørgsmål om prioritering. Fx. vil jeg hellere købe kage for pengene. En iPhone er ikke luksus, og i denne sammenhæng er den ikke dyr.
Og så er iPhones alt for udbredte til at signalere at man er noget specielt.
Kvinder som ikke har fanget det, selv om de er interesserede nok til at iPhonen har betydning, har jeg formentlig ingen interesse i som partner. Men der skal da nok være nogen der har.
myplacedk (54) skrev:Og så er iPhones alt for udbredte til at signalere at man er noget specielt.
Nej. Den signalerer stadig at du har smag og overskud, selvom næsten alle har råd til den. Det er stadig en luksusvare, og den er blevet dyrere med tiden.
Det er også stadig smart at have en Gucci taske, der koster det samme eller andet moderigtigt tøj/anden påklædning.
Jeg kan ikke se det som en luksusvare, når der er så mange der har den, og jeg kan ikke se det som "overskud" når de fleste har råd til det.
Snakker vi personlige holdninger mener jeg stadig at iPhones ikke er en luksusting, og ikke sender signaler om hverken overskud eller individualitet.
Hvis vi snakker om fakta fra folk med forstand på den slags, ser jeg gerne kilder.
Jeg kan ikke se det som en luksusvare, når der er så mange der har den, og jeg kan ikke se det som "overskud" når de fleste har råd til det.
Snakker vi personlige holdninger mener jeg stadig at iPhones ikke er en luksusting, og ikke sender signaler om hverken overskud eller individualitet.
Hvis vi snakker om fakta fra folk med forstand på den slags, ser jeg gerne kilder.
Jeg har da set op til flere stå frem på diverse forums for at høre hvilken mobil der nu var dyr og eksklusiv, de gad da ikke have en iPhone længere, nu hvor alle havde en.
Det er den slags mennesker der køber et ur til 80.000 for derefter at bruge 10.000 på en ny læderrem til det. Jeg stemmer for at vi fratager disse mennesker deres stemmeret.
Det er den slags mennesker der køber et ur til 80.000 for derefter at bruge 10.000 på en ny læderrem til det. Jeg stemmer for at vi fratager disse mennesker deres stemmeret.
myplacedk (57) skrev:Jeg kan ikke se det som en luksusvare, når der er så mange der har den, og jeg kan ikke se det som "overskud" når de fleste har råd til det.
Der er også mange, der har råd til Dolge Gabana boksershorts, Armani jakkeset, Prada sko osv. Men de er stadig statussymboler. De symboliserer ikke mere overskud, end iPhonen gør.
Magten (59) skrev:. Jeg kan ikke se hvad der gør dig til et bedre menneske end dem
Nå jeg kan se du ikke har fået mit memo, lad mig opsummere: I ER ALLE ASSHOLES!!! ARRRGHHH!
gnarfsan (49) skrev:er at den er et symbol på økonomisk overskud
Hvor mange iphone ejere køber så telefonen på afbetaling? ^^ 99%
Kære brevkasse, jeg er meget i tvivl. Jeg har mødt en fyr der har Iphone. Han signalerer helt sikkert overskud. Skal jeg gifte mig med ham?
Hilsen Bettina
Kære Bettina. Nej det er ikke nok. Går efter en fyr med ipad og I vil passe sammen. Husk at du kan blive gravid hvis du sluger det råt.
Hilsen Bettina
Kære Bettina. Nej det er ikke nok. Går efter en fyr med ipad og I vil passe sammen. Husk at du kan blive gravid hvis du sluger det råt.
gnarfsan (56) skrev:Det er også stadig smart at have en Gucci taske, der koster det samme eller andet moderigtigt tøj/anden påklædning.
Nej folk med mange penge går ikke med Gucci tasker mere. (Eller Louis Vuitton for den sags skyld). Hele eksklusiviteten røg sig en tur efter at teenage piger begyndte at flashe taskerne (90+% af dem falske). Gucci & Louis Vuitton er blevet for mainstream til at kunne signalere money maker. (Hint: Tjek priserne på D&G, Gucci, Louis ol... Det koster ikke en skid mere.)
Nu er det andre mærker som købes, og typisk er det mærker som kun genkendes af andre ligesindede.
Jeg har sagt det før, men de som ser iPhone som et stykke unikt og eksklusivt design hardware fejler groft. For mig at se er Apples design ikke mere eksklusivt en Samsungs er.
DiZaster (66) skrev:Nej folk med mange penge går ikke med Gucci tasker mere.
Det handler stadig ikke om at have mange penge, det handler om at hvad, der har det bedste brand. Apple iPhone er stadig det bedste brand.
DiZaster (66) skrev:For mig at se er Apples design ikke mere eksklusivt en Samsungs er.
iPhone = velpoleret glas og rustfrit stål, Samsung = plastik og glas. Samsungen føles billig, i forhold til iPhonen, og den ser også billigere ud. Men det er den i realiteten ikke. Og så er softwaren bare ikke nær så gennemført, glidende og sammenhængende. Alle Appsne er også afsluttet ved funktionaliteten, og brugervenligheden og designet er glemt.
gnarfsan (67) skrev:Det handler stadig ikke om at have mange penge, det handler om at hvad, der har det bedste brand. Apple iPhone er stadig det bedste brand.
Nu nævner du selv iPhone i forbindelse med luksusvarer, at det er en dyr fornøjelse at eje en, samt mener du at kvinder finder telefonen tiltrækkende.
Luksusvarer og dyre ting er som du selv nævner normalt forbeholdt folk med økonomisk overskud. De folk som ser iPhone som noget specielt (iht. design & eksklusivitet) gør det fordi de ikke ved bedre, eller fordi det ligger i toppen af deres økonomiske ramme (Studerende ol.). Ofte er det de samme folk som synes D&G, Gucci oa. er numero uno.
Derfra og til at konkludere at det er det bedste brand? Målt på hvad? PR, antal solgte enheder, profit, design, fanskare eller ???
gnarfsan (67) skrev:iPhone = velpoleret glas og rustfrit stål, Samsung = plastik og glas. Samsungen føles billig, i forhold til iPhonen, og den ser også billigere ud.
Enig i at mht. valg af materialer er Apple lysår foran Samsung, men for mig er Apple ikke mere eksklusivt eller af en bedre kvalitet end Samsung.
Dette er baseret på at jeg har haft flere defekte Apple MBP, iMacs, iPhones & iPods, og er overasket over hvor ofte de egentligt går i stykker. (Hvis du søger efter "Apple laptop reliability" kan du se flere steder, at godt nok ligger Apple som regel i top 3 over de bedste laptops, men det gør Acer også :-))
Der hvor Apple for alvor distancerer sig fra andre er deres uovertrufne marketing. Apple er som ingen andre i stand til at skabe værdi og hype deres produkter på en måde der skaffer dem mange loyale kunder.
Men det gør bestemt ikke mærket eksklusivt. Apple var engang forbeholdt de få, men idag er Apple lige så meget mainstream som f.eks. Audi er blevet det.
Hvad gør et mærke eksklusivt i dine øjne? At der er mange der anvender produktet, eller at det er forbeholdt de få?
DiZaster (68) skrev:Derfra og til at konkludere at det er det bedste brand? Målt på hvad? PR, antal solgte enheder, profit, design, fanskare eller ???
AAARRGH Se #64
Men det "bedste" brand, er det, der er mest eftertragtet, og det afgøres af analyseinstitutter og salg.
DiZaster (68) skrev:Dette er baseret på at jeg har haft flere defekte Apple MBP, iMacs, iPhones & iPods, og er overasket over hvor ofte de egentligt går i stykker. (Hvis du søger efter "Apple laptop reliability" kan du se flere steder, at godt nok ligger Apple som regel i top 3 over de bedste laptops, men det gør Acer også :-))
Jeg har haft en iPod Touch Gen 1 og en iPhone 3GS, og alt virkede. De var gennemførtei både hardware of software. Lækre og pæne.
Min Samsung Galaxy S er LEVERET med en GPS, der IKKE VIRKER. Hvad fanden er det for noget pis at sende ud til folk? Den koster 4.500 kr. Den lagger i menuer, musik og dropper kald både under opringning, modtagne opkald og samtaler. Jeg skal konstandt vente med sort skærm under menu skift, lukning og åbning af programmer.
Det er med andre ord et lorteprodukt. Den ringeste telefon/PDA, jeg har ejet.
Jeg har aldrig oplevet ovenstående med min iPhone. Alt virkede altid glidende og perfekt.
Og så er der apps'ne på Marked, der er noget lort sammenlignet med Apples App store. De er grimme, har dårlig brugervenlighed. Det visuelle har noget at sige, hvis et produkt skal være smart.
DiZaster (68) skrev:Hvad gør et mærke eksklusivt i dine øjne? At der er mange der anvender produktet, eller at det er forbeholdt de få?
At designet er lækkert og gennemført ned til mindste detalje, og at det ikker er noget lort, nyt fra fabrikken.
Jeg fortryder grumt at jeg købte det lort. Androids funktioner løfter den lidt, men den kører simpelthen for ringe, og den benchmarker oven i købet under Motorola Droid 1, ja 1!!!
gnarfsan (69) skrev:Men det "bedste" brand, er det, der er mest eftertragtet, og det afgøres af analyseinstitutter og salg.
Nu prøvede jeg at finde nogle brand lister og selvom der findes en del, varierer de voldsomt meget alt efter hvor biased siden er.
Men jeg fandt den årlige fra Bloomberg Businessweek som kan ses her forneden. har du nogle bedre og mere seriøse link kunne det være meget interessant at se dem.
Seneste måling er fra 2009, men Bloombergs 2010 burde være lige om hjørnet.
Bedste globale brand 2009
#5 Nokia
#19 Samsung
#20 Apple
#29 Sony
#63 BlackBerry
Sammenligner vi med 2006 er det dog klart se at Apple går kraftigt frem.
Bedste globale brand 2006
#6 Nokia
#20 Samsung
#26 Sony
#39 Apple
#69 Motorola
#94 LG
Så mon ikke Apple får overhalet Samsung som brand i 2010 :-)
Selvom Apple havde været nummer 1., ville det langt fra gøre det til et eksklusivt mærke, som andre misunder. Jo flere der køber produktet, desto mere mainstream vil det blive. De kan i værste fald risikere at blive udvandet som f.eks. Burberry blev det da de gik mainstream.
Men så længe Apple formår at fastholde illusionen om, at du som Apple køber er unik og at hele "The Apple experience" er forbeholdt de få heldige, så er det en sand guldgrube for dem.
Apple er pt. i et drømme scenarie. Lidt ligesom folkene bag alle de her talent show, hvor seerne ukritisk labber det hele i sig.
gnarfsan (69) skrev:Jeg har haft en iPod Touch Gen 1 og en iPhone 3GS, og alt virkede.
Det er jeg ikke i tvivl om. Jeg drog blot den sammenligning at kigger vi på hvor godt det virker, så er Apple f.eks. ikke bedre end Asus, Toshiba og Sony (Der alle havde færre reperationer på deres laptops i 2010 Kilde (PDF)
gnarfsan (69) skrev:At designet er lækkert og gennemført ned til mindste detalje, og at det ikker er noget lort, nyt fra fabrikken.
Er enig med dig omkring lækkert design, og gode materialer. Men eksklusiviteten stopper for mig, så snart et produkt bliver hvermands eje.
Bil analogi: En VW Golf årgang 2010 er kvalitetsmæssigt og prismæssigt over hvad mange andre i samme klasse kan præstere. Det er dog lang fra en eksklusiv bil.
DiZaster (70) skrev:Så mon ikke Apple får overhalet Samsung som brand i 2010 :-)
Samsungs brand tæller ikke på den måde. Vi snakker iPod/iPhone brandet med Samsung Galaxy eller Android. Android sælger mere, men man får også mange Android telefoner smidt i nakken. iPhonen er stadig den langt mest sælgende telefonserie, og den holder brugtprisen godt, hvilket også er en god indikator. Der var flere, der bød ind, da jeg solgte min 3GS, og jeg endte med at få 2500 for den, selvom den var godt ridset i kromet.
DiZaster (70) skrev:Jeg drog blot den sammenligning at kigger vi på hvor godt det virker, så er Apple f.eks. ikke bedre end Asus
Det er PC'ere. Vi diskuterer telefoner. Det er muligt at andre kan finde ud af at lave android telefoner, men du bragte samsung ind i billedet, og jeg forklarer, hvor meget noget lort, den telefon er.
DiZaster (70) skrev:Bil analogi: En VW Golf årgang 2010 er kvalitetsmæssigt og prismæssigt over hvad mange andre i samme klasse kan præstere.
Analogien duer ikke, for Golf'en er ikke lavet med henblik på at den skal være et eksklusivt produkt. Det ses tydeligt på designet og den billige indretning. Det er kun i danmark at den ses som noget specielt, fordi den er så pissedyr. I Tyskland er det en bil for studerende. Det er lidt svært at komme uden om at iPhonen er mobiltelefonens Audi. Der er simpelthen bare ikke en telefon, der samlet lige så lækkert og lavet af lige så lækre materialer.
gnarfsan (71) skrev:Samsungs brand tæller ikke på den måde. Vi snakker iPod/iPhone brandet med Samsung Galaxy eller Android.
Well nu kunne jeg ikke finde en undersøgelse der påviste Apple som det bedste brand kun for telefoner, men Nokia, som er kendt for telefoner, ligger jo langt foran, hvilket de sikkert også ville gøre, kunne du se tallene for iPhone alene. Dermed er Apple stadigt ikke det bedste brand.
gnarfsan (71) skrev:Det er PC'ere. Vi diskuterer telefoner. Det er muligt at andre kan finde ud af at lave android telefoner, men du bragte samsung ind i billedet, og jeg forklarer, hvor meget noget lort, den telefon er.
Jeg bragte Samsung ind i billedet, grundet du i #64 fremhæver designet som værende en grund til at iPhone er eksklusivt. Som et eksempel nævner jeg at Samsung selv ofte får ros for deres design, men de bliver bestemt ikke er opfattet som noget specielt for dette. Om de laver gode telefoner eller ej, er for så vidt ligegyldigt. Det var kun design udtalelsen jeg koncentrerede mig om.
Mit link til oversigten over laptop reperationer målt på brands, skyldes at du i #69 henviser til at dine Apple produkter virker glimrende hvor din Samsung fejler. Den udtalelse leder mig til at tro, du mener produktet er mere eksklusivt fordi det fungerer bedre, hvorfra det derfor er let at antage at jo færre reps jo bedre brand. Ergo må Toshiba, Sony og Asus laptops være bedre en tilsvarende fra Apple.
Jeg kunne også have valgt noget andet, men dette var nok til at vise min pointe.
Igen jeg koncentrerer mig om dine udtalelser om hvad der skaber eksklusivitet, og er komplet ligeglad med om det er en telefon eller en hammer vi taler om.
gnarfsan (71) skrev:Det ses tydeligt på designet og den billige indretning. Det er kun i danmark at den ses som noget specielt, fordi den er så pissedyr. I Tyskland er det en bil for studerende. Det er lidt svært at komme uden om at iPhonen er mobiltelefonens Audi. Der er simpelthen bare ikke en telefon, der samlet lige så lækkert og lavet af lige så lækre materialer.
Det må være længe siden du har kørt i en Audi eller Golf? *
Sammenligner du en 2009/2010 Audi A3 med en Golf af samme årgang er der ikke den store forskel på kvalitet. Bilerne ligner og føles til forveksling næsten ens indeni (Antaget at deres udstyrs niveau er det samme). Det samme gælder A4 og Passat. Audi er ikke noget specielt mere.
Prismæssigt koster en ny Golf fra £14.000 og en A3 fra £16.000, og de følges meget godt ad op af prisstigen.
*Inden du smider den tilbage i hovedet på mig, så ja, jeg har kørt 2*Golf, 2*Passat, 1*A3 & 2*A4 hvoraf de alle var fra 2009/2010. (Blot et lille udpluk af de 40+ biler jeg har kørt i minimum en uges tid siden Januar 2009. En af "goderne" ved at rejse og køre meget :-))
Hvordan telefonen er samlet er igen ligegyldigt iht. mit oprindelige indlæg, hvilket gik på at en iPhone ikke er noget specielt. Den er ikke (længere) et eksklusivt objekt, der som du antyder, kan dreje hoveder og få kvinder strømmende.
Der var engang hvor det var specielt at købe Apple produkter, men idag hvor gud og hvermand har et af deres produkter, er det blot en velfungerende telefon/whatever. De har masser af mangler og fejl, ganske som alle deres konkurrenter.
Personligt er jeg hamrende ligeglad med mærker, og køber det som bedst passer til den situation de skal bruges til. De individer der køber et bestemt mærke, baseret på dets signalværdi overfor andre, burde måske overveje om der ikke var andre ting ved dem selv de burde arbejde på.
ON TOPIC:
Kunne sagtens leve uden internet, men siden en stor del af min indtægt kommer herigennem, ville jeg meget nødigt :-)
DiZaster (72) skrev:Prismæssigt koster en ny Golf fra £14.000 og en A3 fra £16.000, og de følges meget godt ad op af prisstigen.
Ja, men problemet med din sammenligning her, er at Poloen svarer til A3, Golfen svarer til A4 og Passaten til A6.
Personligt er jeg også hamrende ligeglad med mærker, men hvis jeg ikke stod overfor at skulle smide 12.000 kr i husleje i et par måneder, ville jeg skille mig af med min Galaxy S og købe en iPhone 4, fordi iPhonen er lækker, og min Samsung er noget lort, som jeg meget af tiden har lyst til at kaste med.
DiZaster (72) skrev:der som du antyder, kan dreje hoveder og få kvinder strømmende.
Det siger jeg ikke, men den er en tiltrækkende faktor, ligesom et dyrt og pænt ur. Men den er stadig et eksklusivt produkt.
gnarfsan (73) skrev:Ja, men problemet med din sammenligning her, er at Poloen svarer til A3 og Golfen svarer til A4, og så vælter resten jo lidt.
Hvad har du baseret den sammenligning på?
Jeg baserede min sammenligningaf de biler på de pris grupper jeg kender fra Hertz, Avis & Europcar (Hvor jeg typisk henter de biler jeg kører i).
Iflg. wiki så er følgende biler i samme gruppe som en VW Golf. De deler altså samme platform.
Golf Mk5 (A5/Typ 1K, 2003-2009)
Related:
Audi A3 Mk2
VW Golf Mk6
Volkswagen Jetta
VW Scirocco
SEAT León Mk2
SEAT Altea
SEAT Toledo Mk3
Skoda Octavia Mk2
Golf Mk6 (A6/Typ 5K, 2009-present)
Related:
Volkswagen Golf Mk5
Related Audi A3 Mk2
VW Golf Mk5
Volkswagen Jetta
VW Scirocco
SEAT León Mk2
SEAT Altea
SEAT Toledo Mk3
Samme gør sig selvfølgeligt gældende søger du på Audi A3 istedet.
VW Polo deler btw. platform med Audi's A1 :-)
DiZaster (74) skrev:Hvad har du baseret den sammenligning på?
På deres positioner i modelprogrammet, og deres målgruppe. Men uanset hvad kan vi vel ikke blive uenige om at Audier er mere polerede end VW, og dermed også mere eksklusive?
Sammenligner du en iPhone med en Samsung Galaxy S, der næsten har samme hardware, så er prisforskellen omkring 1200 kr. Samsung Galaxy S er lavet af plastik og glas. iPhonen er lavet af glas og rustfrit stål. Samsung Galaxy S har 8 GB ram, iPhonen har 32 GB ram i de versioner, jeg sammenligner prisen på. 32 GB micro SD koster 900 kr. Vil du sige at sammenligningsgrundlaget mellem VW og Audi er meget forskelligt fra Samsung Galaxy S vs iPhone?
gnarfsan (75) skrev:På deres positioner i modelprogrammet, og deres målgruppe.
Ah ja, men det kan man jo ikke direkte på den måde. VW har langt flere modeller end Audi på programmet, og dækker et væsentligt bredere område.
I Uk er det på nuvlærende tidspunkt VW (19) mod Audi (12) for personbiler/SUVs alene.
DiZaster (76) skrev:Ah ja, men det kan man jo ikke direkte på den måde. VW har langt flere modeller end Audi på programmet, og dækker et væsentligt bredere område.
Snakker vi almindelige personbiler har Audi følgende hovedmodeller: A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8
VW har: Fox, Polo, Golf og Passat.
Seat er VWs billigbiler, VW er deres mellembiler, og Audi er deres top biler. Porche er deres sportsvogne.
DiZaster (76) skrev:I Uk er det på nuvlærende tidspunkt VW (19) mod Audi (12) for personbiler/SUVs alene.
Det er en anden historie i Danmark, hvor allerede Golfen er i den dyre ende pga. vores afgifter. Alting er rykket en tak op pga. priserne. Men til samme pris, ville jeg til hver en tid vælge en Audi.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.