mboost-dp1
Hvor lang tid holder dit batteri i din bærbare?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg gør følgende for at mit batteri i min bærbar til at holde længe:
Når jeg sidder med min bærbar derhjemme og når batteriet er tomt, så slukker jeg den, tager jeg batteriet ud og sætter strømmen til.
Når jeg har min bærbar på batteri bruger jeg hele batteriet.
Jeg lader min computers batteri lade op, om natten når den er slukket og lader det helt op.
Den metode kan faktisk få dit batteri til at holde længere og hvis dit batteri stadig holder i over 1 time kan du faktisk redde det og få det til at holde længere. Efter ca. 2 uger med ovenstående vil du have længere batteritid på dit batteri selvom det har været langt nede.
Når jeg sidder med min bærbar derhjemme og når batteriet er tomt, så slukker jeg den, tager jeg batteriet ud og sætter strømmen til.
Jeg lader min computers batteri lade op, om natten når den er slukket og lader det helt op.
Den metode kan faktisk få dit batteri til at holde længere og hvis dit batteri stadig holder i over 1 time kan du faktisk redde det og få det til at holde længere. Efter ca. 2 uger med ovenstående vil du have længere batteritid på dit batteri selvom det har været langt nede.
Ved normalt brug er det nok under en time... Men kan nok presse den helt op på to hvis jeg sparer :P
Jeg har hørt at det er værre at have batteriet til strøm i længere tid af gangen (om natten, i dit tilfælde), end det er at klatlade.. Men lad vær at hænge mig op på det..
Jeg har hørt at det er værre at have batteriet til strøm i længere tid af gangen (om natten, i dit tilfælde), end det er at klatlade.. Men lad vær at hænge mig op på det..
#6, #10 Det med at lade helt op og helt af duer kun til nikkelbaserede batterier (NiMH og NiCd) - for lithiumbatterier (hvilket er hvad langt de fleste bærbare bruger i dag) er det den sikre vej til døden.
I stedet bør man sørge for at bruge sit batteri jævnligt for at holde cellerne i gang, men stadig holde det på 30-85% kapacitet så meget af tiden som muligt. Samtidig er det en god ide at tage batteriet ud når den er tilsluttet lysnettet og at slukke computeren når det skal lades op for at beskytte det fra varmen.
Læs mere på Thinkwiki.
I stedet bør man sørge for at bruge sit batteri jævnligt for at holde cellerne i gang, men stadig holde det på 30-85% kapacitet så meget af tiden som muligt. Samtidig er det en god ide at tage batteriet ud når den er tilsluttet lysnettet og at slukke computeren når det skal lades op for at beskytte det fra varmen.
Læs mere på Thinkwiki.
Louis (6) skrev:Jeg gør følgende for at mit batteri i min bærbar til at holde længe:
Hvis du har Lithium Ion (Li-Ion) batterier (hvilket så godt som alle bærbare har, tjek i bunden), får dit batteri ikke bedre levetid af at blive afladet helt, tværtimod kan det faktisk skade batterierne permanent. De er lavet til kun at blive delvist afladede.
At tage batteriet ud af bærbaren giver heller ikke mening, batteriet har et indbygget kredsløb der gør at det ikke kan blive overopladet, så det ændrer ikke noget.
#11 Kan se jeg var lige hurtig nok med min kommentar omkring batteriet. Ham der har redigeret ThinkWiki mener batteriet skal pilles ud pga. varme, og det er korrekt at batteriernes levetid mindskes betydeligt, hvis de udsættes for høje temperaturer, i længere perioder. Så der kan man selvfølgelig redde noget levetid, hvis man har en bærbar, der ikke er særlig godt ventileret.
Indtil videre har mit sony-batteri holdt 24 måneder, men kapaciteten er svundet fra 5500mAh til 2592mAh over 119 cyklusser. Jeg ved ikke helt om jeg synes det er tilfredsstillende, men det holder da endnu.
Det man nok gerne ville høre var hvor lang tid min computer holder på en batteri-opladning, uden at angive nogle forsøgsbetingelser, men det er pænt afhængigt af op CPU og GPU arbejder og om der er skruet op for skærmens bagbelysning. Mit bud vil være mellem 20 og 140 minutter.
Det man nok gerne ville høre var hvor lang tid min computer holder på en batteri-opladning, uden at angive nogle forsøgsbetingelser, men det er pænt afhængigt af op CPU og GPU arbejder og om der er skruet op for skærmens bagbelysning. Mit bud vil være mellem 20 og 140 minutter.
Hvordan måler du det?rasmusv (14) skrev:Indtil videre har mit sony-batteri holdt 24 måneder, men kapaciteten er svundet fra 5500mAh til 2592mAh over 119 cyklusser. Jeg ved ikke helt om jeg synes det er tilfredsstillende, men det holder da endnu.
Nu ved jeg godt, at man siger at "klatladning" er volapyk når man snakker om Lithium Ion (Li-Ion)... Men mine erfaringer er altså noget helt andet.... Så vidt muligt køre jeg efter at lade mit batteri helt op, hvorefter jeg piller stikket ud og lader den ned til omkring 5% hvorefter jeg lader den op igen... Og nu 1½-2 år efter kan mit batteri stadig holde næsten ligeså langtid som da jeg fik den... Hvorimod jeg har erfaret at folk der klatlader deres bærbar (faktisk næsten alle i min klasse), ikke kan holde strøm mere end maks 2 timer. Og en hel del mindre end det....
Der er så også den sidste del, hvis batterier ikke kan holde mere end 20 min... Om det er randomt hvor godt et batteri holder ved jeg ikke, men jeg synes det virker somom at klatladning skader ens batteri.
Til information så har min bærbar's batteri midstet omkring 5watt(eller hvad det nu måles i) i kapacitet i forhold til dens maks, og vi snakker over 230 cyklusser.
Der er så også den sidste del, hvis batterier ikke kan holde mere end 20 min... Om det er randomt hvor godt et batteri holder ved jeg ikke, men jeg synes det virker somom at klatladning skader ens batteri.
Til information så har min bærbar's batteri midstet omkring 5watt(eller hvad det nu måles i) i kapacitet i forhold til dens maks, og vi snakker over 230 cyklusser.
Min Dell inspiron 1520 kan holde 3-4 timer på batteriet, hvor jeg bare sidder og arbejder normalt med skoleting, word, mathcad og sådan lidt, med Wifi til. Den kunne godt snige sig op på lidt over 4 timer, lige da den var ny. Har aldrig testet uden Wifi, det er så kedeligt når man ikke har noget net ;) Og det er uden at skrue ned for lyset, fordi så er det helt umuligt at se noget på en glossy skærm.
No clue, gider ikke rammes af speedstepping eller at min WiFi slår fra på batteri, så den sidder i en dockingstation på jobbet, hvorefter den ryger iskabet derhjemme.
Stationær > Når-jeg-bliver-stor-vil-gerne-være-en-ægte-PC-Craptop.
Men i toget holder den ~4 timer, hvis størmstikket er optaget og jeg er nødsaget til at kører på batteri.
Stationær > Når-jeg-bliver-stor-vil-gerne-være-en-ægte-PC-Craptop.
Men i toget holder den ~4 timer, hvis størmstikket er optaget og jeg er nødsaget til at kører på batteri.
Hvis jeg bare høre musik og går på nettet, med meget lidt blacklight så holder den lige mellem 5-6 timer.
MBP 2.5 DUO core, 200 Gb HDD, 17", 4Gb ram.
MBP 2.5 DUO core, 200 Gb HDD, 17", 4Gb ram.
Hmm... Min HP der er mindre end 11 måneder gammel, holder kun strøm mellem en halv og en hel time alt efter hvor meget den arbejder. Den kan måske køre lidt længere hvis lyset er skruet ned, og jeg kører strømbesparende funktion. Da den var ny holdt den snildt 3 timer, men batteriet har vidst tabt en stor del af sin kapacitet.
ThinkPad X60 tablet, 8 cell (>1½ år gammelt): ca. 5-6 timer
Gammel laptop, AOpen A-1557 (3 år gammel): ca. 2,5-3 timer
Gammel laptop, AOpen A-1557 (3 år gammel): ca. 2,5-3 timer
På en solskinsdag cyklende ned af bakken og en brisende rygvind, kan min bærbare holde sig ca. 1½ sekund..
Jeg har en svag mistanke om at der måske er noget galt med batteriet.
Jeg har en svag mistanke om at der måske er noget galt med batteriet.
Noget andet man kan prøve at gøre med både NiMH/NiCd og Li-ion batterier:
1) Lad batteriet helt op.
2) Slip batteriet et par gange ca. 40cm oppe så det falder ned på en hård overflade (pas på det ikke går i stykker!).
3) Lad batteriet lidt mere op.
4) Gentag pkt. 2-3 indtil batteriet ikke længere vil lades op.
Noget man engang kunne gøre med mobiltelefonbatterier (NiCd?) var at foretage opladningen i et køleskab, der efter sigende skulle få processen til at forløbe langsommere. I dag er det lidt sværere da opladning kun kan ske mens batteriet sidder i apparatet, og jeg ville ikke være tryg ved at lægge min bærbar i køleskabet.
1) Lad batteriet helt op.
2) Slip batteriet et par gange ca. 40cm oppe så det falder ned på en hård overflade (pas på det ikke går i stykker!).
3) Lad batteriet lidt mere op.
4) Gentag pkt. 2-3 indtil batteriet ikke længere vil lades op.
Noget man engang kunne gøre med mobiltelefonbatterier (NiCd?) var at foretage opladningen i et køleskab, der efter sigende skulle få processen til at forløbe langsommere. I dag er det lidt sværere da opladning kun kan ske mens batteriet sidder i apparatet, og jeg ville ikke være tryg ved at lægge min bærbar i køleskabet.
Ahh.. min nye Fujitsu-Siemens Lifebook P 7230 tager lige i underkanten af 7 timer med energisparefunktionen sat til - DET er mobillitet!
Min splinternye Dell E6400 med 9 cell bat, 2,26 ghz due core og 7200 rpm harddisk og LED skærm (jaja flex og blær, jeg er glad for den so far) står til at holde 7 timer med 81% batteritid tilbage.
Dette er med på strømbesparende. Og den anslåede tid svinger en del, men har ikke haft computeren langt nok tid til at se om det reelt passer.
Dette er med på strømbesparende. Og den anslåede tid svinger en del, men har ikke haft computeren langt nok tid til at se om det reelt passer.
Nu er det ikke for at være ordkløver, men mit batteri i min ene bærbar har holdt over to år.
Jeg vil da håbe at jeres andres batterier også lever længere end 6 timer.
Men hvis vi taler om hvor længe batteriet kan holde strøm til at holde computeren kørende på en fuld opladning, så er det henholdsvis 3-4 timer på den ene bærbar og 1½-2 timer på den anden.
Jeg vil da håbe at jeres andres batterier også lever længere end 6 timer.
Men hvis vi taler om hvor længe batteriet kan holde strøm til at holde computeren kørende på en fuld opladning, så er det henholdsvis 3-4 timer på den ene bærbar og 1½-2 timer på den anden.
Hey folks
Jeg har for ganske nyligt anskaffet mig en MBP..
Det siges jo, at de vil kunne holde strøm i 4 eller 5 timer, alt efter hvilket grafikkort, den kører på..
Pt. har jeg kun testet med onboard-kortet (9400M fra Nvidia)..
Jeg har ramt et sted mellem 3.30-4 timer - er det acceptabelt?.. Den har kørt med selv at registrere (auto), hvilken brightness den skulle køre med..
Der står jo inde på apple.com
Så jeg ved ikke, om jeg skal være tilfreds eller om der er noget galt?
Jeg har for ganske nyligt anskaffet mig en MBP..
Det siges jo, at de vil kunne holde strøm i 4 eller 5 timer, alt efter hvilket grafikkort, den kører på..
Pt. har jeg kun testet med onboard-kortet (9400M fra Nvidia)..
Jeg har ramt et sted mellem 3.30-4 timer - er det acceptabelt?.. Den har kørt med selv at registrere (auto), hvilken brightness den skulle køre med..
Der står jo inde på apple.com
The wireless productivity test measures battery life by wirelessly browsing various websites and editing text in a word processing document with display brightness set to 50%.
Så jeg ved ikke, om jeg skal være tilfreds eller om der er noget galt?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.