mboost-dp1

Hvilket OS bruger du primært privat?

Gå til bund
Gravatar #51 - izym
10. maj 2011 13:58
Jeg kan udmærket godt se pointen, men dit eksempel holder ikke.
Gravatar #52 - myplacedk
10. maj 2011 14:00
Jeg aner ikke hvad du har af krav til eksempler, og jeg kan ikke se nogen grund til at forsøge at leve op til dem.

Min pointe er bare at nogle gange overstiger ulemperne ved en opgradering fordelene. Og så er det da dumt at opgradere.
Gravatar #53 - Cookiemann
10. maj 2011 14:13
Den stationærer har Windows 7! :)

Macbooken har selvfølgelig OSX

Men jeg må spørge, hvad er det der får folk til at synes at Mac er meget bedre til at lave grafiksdesign, video editing osv. bedre på en mac end på en windows baseret PC ?
Gravatar #54 - lorric
10. maj 2011 14:13
#51 og #52 - Jeg kører Vista (og linux mint, men det er en anden sag) på begge mine hjemmemaskiner fordi Win7 koster penge, og jeg gider hverken at betale eller snyde. Jeg overvejer dog at skifte den ene til Win7 fordi Vista ikke kender SSD og superfetch fryser min maskine.
Derudover har jeg ikke rigtig nogen grund til at skifte. Vista kører mine spil fint.
Gravatar #55 - Jakob Jakobsen
10. maj 2011 14:17

Der var en overgang en god fordel ved at bruge en Mac til grafik. Det er der ikke mere, men folk er vanedyr og fortsætter med hvad de er vant til. Og så er der jo "ohh shiny!" faktoren ved apple.
Gravatar #56 - terracide
10. maj 2011 15:30
Cookiemann (53) skrev:
Den stationærer har Windows 7! :)

Macbooken har selvfølgelig OSX

Men jeg må spørge, hvad er det der får folk til at synes at Mac er meget bedre til at lave grafiksdesign, video editing osv. bedre på en mac end på en windows baseret PC ?

Du snakker om gamle dage med en Motorala CPU i Crapple's Mac...hint: Aplle køre x86 i dag er er hardwaremæssigt bare en brand PC.
Gravatar #57 - terracide
10. maj 2011 15:31
izym (48) skrev:
Hvornår så du sidst fru Jensen herinde?

Teknsik set er jeg vist Hr. Jensen...jfr. min navneattest.
Gravatar #58 - Bllets
10. maj 2011 15:44
izym (51) skrev:
Jeg kan udmærket godt se pointen, men dit eksempel holder ikke.

Jeg har stadig XP fordi der er ingen fornuftig grund til at opgradere til Win7.

Kom med en god grund og jeg skifter til Win7 den 1. Juni 2011 :)
Gravatar #59 - dub
10. maj 2011 19:23
terracide (56) skrev:
Du snakker om gamle dage med en Motorala CPU i Crapple's Mac...hint: Aplle køre x86 i dag er er hardwaremæssigt bare en brand PC.
Godt nok løb AltiVec i cirkler omkring Intels SSE men det var ikke kun hardware. Software har en ligeså stor betydning f.eks Final Cut, god farvestyring igennem hele OSet, gode frameworks(QuickTime anyone?) der gør livet let for udvikler.
Kan Windows efterhånden afspille lyd uden hundredvis af millisekunders forsinkelse?
Gravatar #60 - lorric
10. maj 2011 20:03
dub (59) skrev:
Kan Windows efterhånden afspille lyd uden hundredvis af millisekunders forsinkelse?

Osse kendt som tiendedele sekunder? Men hundredevis lyder selvsagt bedre. Må jeg i den forbindelse foreslå at du opgraderer til nanosekunder? Så kan man tale om 100vis millioner!
Gravatar #61 - dub
10. maj 2011 20:51
lorric (60) skrev:
Osse kendt som tiendedele sekunder? Men hundredevis lyder selvsagt bedre. Må jeg i den forbindelse foreslå at du opgraderer til nanosekunder? Så kan man tale om 100vis millioner!
Nu bliver det normalt målt og angivet i millisekunder så jeg ser ingen grund til at gøre det mere kompleks. Men er standard audiostacken blevet bedre siden XP? Og det er sprøgsmål da jeg ikke har haft meget med Vista eller Windows 7 at gøre og der blev vist lavet meget om på hele audio delen i de systemer. Men OS X var ned på 5000 nanosekunder allerede i 2001 :)
Gravatar #62 - Daniel-Dane
10. maj 2011 21:22
lorric (60) skrev:
Osse
Now I know you're a troll.
Gravatar #63 - VonDoom
11. maj 2011 06:58
Windows Vista x64...

Før man begynder at bashe så vil jeg lige henlede opmærksomheden på x64, Vista i x64 er faktisk OK.

Jeg ser ikke nogen grund til at skifte før jeg har opgraderet så meget af min computer at OEM licencen tvinger mig til det.
Gravatar #64 - markjensen
11. maj 2011 07:07
Vista på min stationære som mest bruges til at stene og tegne. Ubuntu på den bærbare hvis jeg skal lave noget mere seriøst. Win7 på arbejdet.
Gravatar #65 - tentakkelmonster
11. maj 2011 07:48
Tro det eller ej, men min primære PC opfører sig underligt, hvis den får noget nyere på end Windows 2000! Så det kører den nu. Men jeg kan køre alle større lydprogrammer, Photoshop CS2 osv osv. så det er okay. Og så er win2k jo så dejligt hurtigt i forhold til de nyere. :)

Men jeg har også en laptop med XP, en dvd-afspiller med ucLinux, en Gentoo installation på PC'en, en FreeBSD server og to amigaer (hvor den ene er på nettet.) Jeg kørte også BeOS en kort årgang. Så jeg mangler egentlig bare en Mac, før samlingen nærmest føles komplet.
Gravatar #66 - Alrekr
11. maj 2011 07:51
tentakkelmonster (65) skrev:
Og så er win2k jo så dejligt hurtigt i forhold til de nyere. :)

Det er som man tager det. Min computer starter op på 3 minutter - tilgengæld, så sover den ekstremt meget (= den opdaterede standby). Det plejer at passe med at den trænger til en genstart når der kommer opdateringer som kræver det.
Gravatar #67 - tentakkelmonster
11. maj 2011 07:56
Windows 2000 viser først login-skærmen når den er næsten færdig med at boote, hvor min Vista her på arbejdet viser login skærmen meget tidligt i boot-processen. Kig på hvornår harddisk-lampen holder op med at lyse, hvis du virkelig vil vide hvornår den er færdig.

Men nu var det jo heller ikke så meget boot-tiden, jeg tænkte på.
Gravatar #68 - Saxov
11. maj 2011 08:55
tentakkelmonster (67) skrev:
Windows 2000 viser først login-skærmen når den er næsten færdig med at boote, hvor min Vista her på arbejdet viser login skærmen meget tidligt i boot-processen. Kig på hvornår harddisk-lampen holder op med at lyse, hvis du virkelig vil vide hvornår den er færdig.
Er superfetch en del af bootprocessen ?

Mig bekendt er det noget der laver disk I/O og ikke kan køres pre login. Så naturligvis har Vista/W7 disk I/O efter login - Men om det har noget med "boot" at gøre eller ej. Det er så der vi har forskellig mening, for mener ikke superfetch er en del af boot, som du gør (med mindre du ikke lige tænkte over det).
Gravatar #69 - apkat
11. maj 2011 10:46
bruger os x fordi det er

Jakob Jakobsen (55) skrev:
ohh shiny!
Gravatar #70 - rasmussen
11. maj 2011 11:18
Jeg bruger Linux fordi det er nemt. Når jeg skal bruge min computer, skal den bare virke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login