mboost-dp1
Hvilket MMORPG spiller du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
gider heller ikke spille MMORG, mest af alt fordi jeg er for nærig og ikke gider betale så meget pr. måned for et spil, jeg allerede har betalt for een gang... :D
World of Warcraft, selvom jeg stinker til det :P
Har spillet 2 år efterhånden og er stadig otte levels fra 70 :D
Har spillet 2 år efterhånden og er stadig otte levels fra 70 :D
MMORPG spil nu til dags er pænt skod. Og det er ikke selve MMORPG'ernes skyld, det er gamerenes skyld. MMORPG industrien er hvor det grimme kommer frem mennesker, det er en stor ego-fest.
Der var engang hvor genren var ny og uskyldig. Hvor folk ikke kun spillede for hurtigst muligt at optimere sin konto, men for at have det sjov.
Det varede faktisk kun halvanden års tid fra genrens begyndelse. Hvor af der det første års tid kun var ret få der kendte til genren (inden UO). Kan tydeligt huske hvordan stemningen i UO pludselig bleev ond og ego agtig... der var mærkeligt.
Der var engang hvor genren var ny og uskyldig. Hvor folk ikke kun spillede for hurtigst muligt at optimere sin konto, men for at have det sjov.
Det varede faktisk kun halvanden års tid fra genrens begyndelse. Hvor af der det første års tid kun var ret få der kendte til genren (inden UO). Kan tydeligt huske hvordan stemningen i UO pludselig bleev ond og ego agtig... der var mærkeligt.
Spiller desværre stadig Wow... Det værste er når man ikke kan holde sig fra at raide - ville bare spille sådan lidt nu og da, men er endt med at raide end-game ligesom før TBC.
Der var charme over at køre sin første karakter op og se alt for første gang - men nu handler det bare om at 25 personer kan gå ind på bosskillers.com og læse en taktik der allerede er gennemprøvet 100 gange af de mest hardcore guilds...
Cookie-Cutter Warcraft :(
Der var charme over at køre sin første karakter op og se alt for første gang - men nu handler det bare om at 25 personer kan gå ind på bosskillers.com og læse en taktik der allerede er gennemprøvet 100 gange af de mest hardcore guilds...
Cookie-Cutter Warcraft :(
Jeg er også stadig på WoW-vognen. Jeg betaler stadig månedligt som jeg har gjort siden spillets dag 1, for det kunne jo ske at jeg ligepludselig godt kunne rive mig løs!
Jeg spiller det på et MEGET casual plan. Har stadig ikke set Karazhan indefra, men så har jeg til gengæld 2 level 70 :p
Jeg glæder mig til at se om udvidelsespakken vil bringe noget bedre atmosfære til spillet, som den der var inden TBC.
Jeg spiller det på et MEGET casual plan. Har stadig ikke set Karazhan indefra, men så har jeg til gengæld 2 level 70 :p
Jeg glæder mig til at se om udvidelsespakken vil bringe noget bedre atmosfære til spillet, som den der var inden TBC.
Jeg spillede diablo I og diablo II i de gode gamle dage, men har simpelthen ikke tid og nerver til at spille MMORPG længere og hele kulturen omkring det forstår jeg simpelthen ikke.
Diablo 1 og 2 har aldrig set skyggen af rolle spil.
Jeg startede med spille UO, men fandt EVE for et par år siden.
Lige nu vente jeg bare på at CCP skal blive færdige med deres opdatering, så servene kommer op igen.
Jeg startede med spille UO, men fandt EVE for et par år siden.
Lige nu vente jeg bare på at CCP skal blive færdige med deres opdatering, så servene kommer op igen.
Min stemme blev smidt på Anarchy Online. Mener det er et af de bedste "nyere" MMORPG's på markedet, og ja jeg spiller det skam også. Havde også tænkt på Dungeons & Dragons, som jeg har spillet i rigtig lang tid, super fedt spil med en af de bedste brugergrupper jeg har oplevet. Gameplayet er også rigtig godt, men det er en del anderledes end hvad man ellers ser.
Spiller Eve-Online og Guild Wars, begge gratis.
Guild Wars er jo gratis at spille og køber ETC for ISK, så jeg er godt tilfreds med mit udvalg
Har dog spillet CoH i to et halvt år, men kan jeg ikke mere pga. betalingen, hvilken er en skam, siden I11 lige er kommet ud.
Note:
Køber ETC for ISK (gennen den officielle måde at købe ETC kort på), som jeg selv har sparet op til og ikke købt.
Bruger ingen måde rigtige penge på hverken Guild Wars eller Eve.
Guild Wars er jo gratis at spille og køber ETC for ISK, så jeg er godt tilfreds med mit udvalg
Har dog spillet CoH i to et halvt år, men kan jeg ikke mere pga. betalingen, hvilken er en skam, siden I11 lige er kommet ud.
Note:
Køber ETC for ISK (gennen den officielle måde at købe ETC kort på), som jeg selv har sparet op til og ikke købt.
Bruger ingen måde rigtige penge på hverken Guild Wars eller Eve.
har næste spillet alle de mmorpg fra listen, og sys bedst om EVE-online, dog spiller jeg mest RF-online for tiden, måske skal jeg lige tilbage et kig efter den store patch :D
ja MMORG spil kan være vanedannende men siden EVE er meget mere complex end WOW slipper man for at spille med en masse små børn.
Hvis man dør i WOW, uhhe man mister ikke endgang sine ting....
i EVE tja hen og finde noget nyt udstyr. Dette gør at jeg ikke mener at WOW er et rigtigt rolle spil, i UO var det det somme som i EVE men man kunne forsikre enkelte af ens ting.
Det er heller ikke muligt og lave level rus i EVE, traning time tager den tid det tager. ikke noget med at betale en kineser for at trylle din WOW figur om til en lv 70.
Jeg er også holdt op med at bruge penge på EVE jeg køber også GTC ( Game time cupouns ), og det mest geniale er at jeg ikke skal lave noget for dem, jeg laver så mange ISK ( EVE guld ) ved at sælge og købe ting, bare ved at producere ting ( man behøver ikke være online for at producre eks. Skibe eller andet udstyr ).
Derfor EVE FTW.
og BOB For Ever
Hvis man dør i WOW, uhhe man mister ikke endgang sine ting....
i EVE tja hen og finde noget nyt udstyr. Dette gør at jeg ikke mener at WOW er et rigtigt rolle spil, i UO var det det somme som i EVE men man kunne forsikre enkelte af ens ting.
Det er heller ikke muligt og lave level rus i EVE, traning time tager den tid det tager. ikke noget med at betale en kineser for at trylle din WOW figur om til en lv 70.
Jeg er også holdt op med at bruge penge på EVE jeg køber også GTC ( Game time cupouns ), og det mest geniale er at jeg ikke skal lave noget for dem, jeg laver så mange ISK ( EVE guld ) ved at sælge og købe ting, bare ved at producere ting ( man behøver ikke være online for at producre eks. Skibe eller andet udstyr ).
Derfor EVE FTW.
og BOB For Ever
jeg mangler lidt multi select i den afstemning der. jeg har spillet de fleste af dem to some extend.
og mange flere. WoW er den jeg har haft en aktiv konto hos i længst tid dog. men krydsede af i andre da jeg aktivt spiller Sword of the New World som er et Free2Play spil. hvor de vil tjene deres penge på de folk der køber online gold (vis hedder deres penge) og andre items.
og mange flere. WoW er den jeg har haft en aktiv konto hos i længst tid dog. men krydsede af i andre da jeg aktivt spiller Sword of the New World som er et Free2Play spil. hvor de vil tjene deres penge på de folk der køber online gold (vis hedder deres penge) og andre items.
Hvor er kal online, hehe :P Det har jeg brugt meget meget meget lang tid på. Det har nok det mest provokerende level system af alle, 10% mere exp kræves for hvert level og hvis du dør, da så ryger der mere og mere exp af hver gang du dør på det level :P
Heldigvis er jeg da stoppet med det nu, og bruger primært tid på eve-online og wow. En gang imellem også guildwars.
Heldigvis er jeg da stoppet med det nu, og bruger primært tid på eve-online og wow. En gang imellem også guildwars.
Har aldrig rørt MMORPG genren, mest fordi jeg synes at der er så mange andre ting at bruge tiden på, men også fordi jeg har set venner desideret forsvinde i lange perioder, fordi de skal spille WoW.
Sidestiller det lidt med stoffer, og selvom jeg aldrig har prøvet, kan jeg se resultatet hos venner der altid lige skal spille, også selvom de ikke har lyst.
Man er der jo for sin guild?
Sidestiller det lidt med stoffer, og selvom jeg aldrig har prøvet, kan jeg se resultatet hos venner der altid lige skal spille, også selvom de ikke har lyst.
Man er der jo for sin guild?
#27 Nu er det næppe sådan, at lige præcis WoW eller mmog generelt har en eller anden djævelsk ingrediens, som automatisk gør alle afhængige for livet. Tror, at man har lige så stor chance for at blive ludoman, som for at blive afhængig af et mmo.
Personligt har jeg spillet masser af MMO, men ofte holder jeg lange pauser, fordi de bliver for kedelige. Jeg kan simpelthen ikke blive afhængig af det.
Det svarer til at sige du ikke drikker, fordi du har hørt om folk, der er blevet afhængige af det.
Personligt har jeg spillet masser af MMO, men ofte holder jeg lange pauser, fordi de bliver for kedelige. Jeg kan simpelthen ikke blive afhængig af det.
Det svarer til at sige du ikke drikker, fordi du har hørt om folk, der er blevet afhængige af det.
Har prøvet de fleste spil på den liste men aldrig spillet dem mere end et par uger med undtagelsen af UO som var mit første MMORPG. Tror jeg spillede det i 6 år.
Efter min mening var UO perfekt og klart det bedste nogensinde. Har aldrig oplevet en lignende frihed og realisme i andre spil i genren desværre.
Hader at være låst fast i en "klasse" og skulle jagte "levels".
Lige nu håber jeg på snart at kunne få fingrene i Darkfall. Spørgsmålet er så bare om det nogensinde udkommer. :)
www.darkfallonline.com
Efter min mening var UO perfekt og klart det bedste nogensinde. Har aldrig oplevet en lignende frihed og realisme i andre spil i genren desværre.
Hader at være låst fast i en "klasse" og skulle jagte "levels".
Lige nu håber jeg på snart at kunne få fingrene i Darkfall. Spørgsmålet er så bare om det nogensinde udkommer. :)
www.darkfallonline.com
EVE Online.
Elsker det spil, er ingen andre spil der har samme mængde muligheder og kompleksitet. Genialt spil.
Elsker det spil, er ingen andre spil der har samme mængde muligheder og kompleksitet. Genialt spil.
Jeg ved ikke om det er blevet sagt, men jeg syntes det er meget vildt at en fjerdedel af newz brugere spiller wow :|..
Men okay det er også et meget populært spil, jeg er tit blevet meget overrasket over hvor mange forskellige typer der spiller det.. f.eks. min frisør :O
Efter den smalltalk tænkte jeg bare "Wow! - Hvad sker der?".. (hæhæ...)
Spiller det dog ikke selv, tør ikke.. det lyder ALT for vanedannende til mig.. :)
Men okay det er også et meget populært spil, jeg er tit blevet meget overrasket over hvor mange forskellige typer der spiller det.. f.eks. min frisør :O
Efter den smalltalk tænkte jeg bare "Wow! - Hvad sker der?".. (hæhæ...)
Spiller det dog ikke selv, tør ikke.. det lyder ALT for vanedannende til mig.. :)
Everquest 2 fra min side...elsker deres crafting-system! Og så kigger jeg også lidt på LOTR for tiden.
Spillede WoW, men nu er jeg startet på et studie der kræver lidt meget tid, og så har jeg været nødsaget til at nedfryse min acc, sikkert meget fornuftigt :D
Jeg har spillet WoW, everquest, EVE og.... runescape :P
Stemte "spiller ikke mmorpg" for det gør jeg ikke for tiden, da jeg synes at denne spil genre er lidt underudviklet hvad angår angrebsmetoder (Yay holdkæft hvor er sådan noget autoattack bare adrenalin fyldt :P)
Men jeg glæder mig da til at Age og conan, og pirates of the burning sea udkommer, de skal da prøves
Stemte "spiller ikke mmorpg" for det gør jeg ikke for tiden, da jeg synes at denne spil genre er lidt underudviklet hvad angår angrebsmetoder (Yay holdkæft hvor er sådan noget autoattack bare adrenalin fyldt :P)
Men jeg glæder mig da til at Age og conan, og pirates of the burning sea udkommer, de skal da prøves
Guild wars. Har været med siden det oprindelig udkom.
Har gennemført Prophecies med 3 karakterer, Factions med 1 og Nightfall med 1. Sidder dog lidt fast i Eye of the North for tiden. Er vist gået lidt i stå (3 ugers inaktivitet). Det kommer nok igen, men det er det gode ved Guild Wars, man betaler jo ikke "kontigent". Skal bare have gennemført Eye of the North, inden Guild Wars 2 kommer (vist nok i 2008). Har forresten 10 lvl 20 karakterer, så lidt tid er der gået med det. :)
Har gennemført Prophecies med 3 karakterer, Factions med 1 og Nightfall med 1. Sidder dog lidt fast i Eye of the North for tiden. Er vist gået lidt i stå (3 ugers inaktivitet). Det kommer nok igen, men det er det gode ved Guild Wars, man betaler jo ikke "kontigent". Skal bare have gennemført Eye of the North, inden Guild Wars 2 kommer (vist nok i 2008). Har forresten 10 lvl 20 karakterer, så lidt tid er der gået med det. :)
Spiller WoW, i End-game. Så jeg bruger immervæk en del tid på det, spillede FFXI og AC2 før det, og en bitte smule EverQuest.
Jeg må indrømme at det er lidt nederen at føle sig nedgjort når folk siger at de "heldigvis ikke spiller det". Om det så er for deres egen skyld, eller fordi de ser andre wow-spillere som noget mindre værd fortæller historien ikke noget om =)
Men Det er sandt at der er en håndgribelig masse ego og forfærdelig opførsel alle vegne. Jeg prøver hårdnakket at komme det til livs hvor end jeg spiller.
Jeg må indrømme at det er lidt nederen at føle sig nedgjort når folk siger at de "heldigvis ikke spiller det". Om det så er for deres egen skyld, eller fordi de ser andre wow-spillere som noget mindre værd fortæller historien ikke noget om =)
Men Det er sandt at der er en håndgribelig masse ego og forfærdelig opførsel alle vegne. Jeg prøver hårdnakket at komme det til livs hvor end jeg spiller.
#43 Hvis jeg i perioder synes at det er fedt jeg er kommet fra spillet, så er det ikke ment nedsættende. Det kun fordi jeg så får ordnet nogle ting ved huset, eller opnår mere kvalitetstid med sønnike. Min kæreste forsømmer jeg ikke ved at spille, da hun er med i min guild og gerne spiller med. :)
En anden ting; jeg har også set trælse typer, men på den anden side set har jeg også været i party med gode spillere med en behagelig opførsel. Når man så gennemfører en krævende mission med et hold af sidstnævnte typer, synes jeg det opvejer de spassere man møder i ny og næ. Så ved at fokusere på de gode oplevelser, synes jeg alt i alt stadig det er meget fedt at løse opgaver sammen med mennesker man ikke kender i forvejen.
En anden ting; jeg har også set trælse typer, men på den anden side set har jeg også været i party med gode spillere med en behagelig opførsel. Når man så gennemfører en krævende mission med et hold af sidstnævnte typer, synes jeg det opvejer de spassere man møder i ny og næ. Så ved at fokusere på de gode oplevelser, synes jeg alt i alt stadig det er meget fedt at løse opgaver sammen med mennesker man ikke kender i forvejen.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.