mboost-dp1
Hvilket mærke er dit digitale kamera?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det fantastiske mærke "Medion", som kostede 700 kr. for et par år siden. Det sluger strøm af helvede til og billederne bliver ikke supergode, men hvis jeg ville have superkvalitet, købte jeg et digitalt SLR, som erstatning for det Nikon F-75 jeg havde på et tidspunkt.
Nu vil jeg for en gangs skyld brokke mig over afstemningen
Har et Panasonic Lumix DMC-FZ20 som var blandt de bedste tele kameraer (Når man ikke taler om digital SLR)
Hvor er Agfa, Epson, Fujifilm, Toshiba, Ricoh, Sanyo, Panasonic, Hasselblad osv. på listen?
Har et Panasonic Lumix DMC-FZ20 som var blandt de bedste tele kameraer (Når man ikke taler om digital SLR)
Hvor er Agfa, Epson, Fujifilm, Toshiba, Ricoh, Sanyo, Panasonic, Hasselblad osv. på listen?
Et "no name" kamera, 5 Mpixel (når man så udregner på opløsningen giver det 4,7 ???). For noget tid siden gik batteriet i stykker, så nu bruger jeg det ikke så meget mere. Hurra for "no name" :-)
Jeg har et tudsegammelt Olympus på 2 megapixel, men jeg har lige fået et Canon PowerShot S60 som jeg selvfølgelig har stemt på
#4 Ja der manglede da lige et par mærker som burde være der - så inden aftemningen kommer for godt i gang, har jeg tilladt mig at tilføje dem. Håber ikke det rykker for meget i resultatet.
Stemte andet
SE K800i CyberShot
Jeg ved godt der vil være nogle der er uening med mig, men det dækker mine kamera behov.
SE K800i CyberShot
Jeg ved godt der vil være nogle der er uening med mig, men det dækker mine kamera behov.
Har et Canon EOS 350D
Har haft det i lidt over et år nu og taget et hav af billeder.
Overvejer at købe et EOD 400D men min økonomi er ikke helt enig med mig i at det er en go ide.... hehe
Har haft det i lidt over et år nu og taget et hav af billeder.
Overvejer at købe et EOD 400D men min økonomi er ikke helt enig med mig i at det er en go ide.... hehe
Har et Olympus 7070wz inklusiv undervandshus samt et ældre Nikon Coolpix 990'er.
Gad seriøst godt havde et Nikon D200 + undervandshus med det koster en mindre formue :(
Gad seriøst godt havde et Nikon D200 + undervandshus med det koster en mindre formue :(
Har 2 stk.
Canon EOS 400D (stemte Canon) til billeder
Sony DSC-T1 hvis man bare skal knipse løs med stor ligegyldighed.
400D'eren er et godt kamera, men til tider lidt for omstændigt at indstille hvis man skal knipse noget på farten :-)
Canon EOS 400D (stemte Canon) til billeder
Sony DSC-T1 hvis man bare skal knipse løs med stor ligegyldighed.
400D'eren er et godt kamera, men til tider lidt for omstændigt at indstille hvis man skal knipse noget på farten :-)
Hmm, et "analogt kamera" gemmer billedet analogt men elektronisk, som et VHS videokamera og lign... Der menes vel et "kamera til fotografisk film", som jo gemmer billedet vha. kemiske reaktioner.
Har (også) et Canon IXUS 50 og er ganske godt tilfreds, specielt makro er meget imponerende.
Har (også) et Canon IXUS 50 og er ganske godt tilfreds, specielt makro er meget imponerende.
EOS 5D
#10 Hvilken klasse? Den tidligere lo-end fra Nikon?
#15 Kik på canon. Deres knapper sidder tusinde gange bedre en nikons. På D200 skal man bruge begge haender meget ofte, det er en del nemmere på Canon. Koeb brugt. Du kan spare 10-15K på noget der er 2-3 år gammelt. Brug pengene på optik i stedet, alt andet er dumt.
#10 Hvilken klasse? Den tidligere lo-end fra Nikon?
#15 Kik på canon. Deres knapper sidder tusinde gange bedre en nikons. På D200 skal man bruge begge haender meget ofte, det er en del nemmere på Canon. Koeb brugt. Du kan spare 10-15K på noget der er 2-3 år gammelt. Brug pengene på optik i stedet, alt andet er dumt.
Yeps, hvis man har råd.
http://digideep.com/english/digital/photo/camera/N...
Men priserne er HØJE.
Det billigste jeg lige kan se der koster 1500€ !!!
Men så kan det også holde til 7 bars tryk (60 meters dybde)
Yeps, hvis man har råd.
http://digideep.com/english/digital/photo/camera/N...
Men priserne er HØJE.
Det billigste jeg lige kan se der koster 1500€ !!!
Men så kan det også holde til 7 bars tryk (60 meters dybde)
#25 Hehe, ja ok =). Kik brugt, jeg lover dig at du bliver overrasket over hvad du kan få for pengene. Har du ikke taenkt dig at gå over 400 ISO (og du bruger jo blitz) så kan du sagtens koebe noget, der er et par år gammelt.
Et nikon og canon i nogenlunde samme klasse til en billig penge:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annoncei...
Et nikon og canon i nogenlunde samme klasse til en billig penge:
#27 Ok, jamen så er der jo ingen problemer. Jeg har godtnok ikke oplevet stoej på iso 400 på de 2 naevnte.
Det er en god investering med et SLR, huset skal nok vaere ok, men objektiver kan man jo anvende for altid (indtil Canon igen skifter "mount")
Det er en god investering med et SLR, huset skal nok vaere ok, men objektiver kan man jo anvende for altid (indtil Canon igen skifter "mount")
#28 -
Det er jo en af de fordele der er ved Nikon. De har brugt den samme fatning i evigheder. Godt nok er der en del af de billige objektiver i dag, som ikke kan bruges med ældre kameraer, men hvis man lige bruger et øjeblik på at sætte sig ind i forskellen på de forskellige objektivserier og kameraserier, så kan man benytte sit 20 år gamle objektiv til sit spritnye kamera og kun mangle autofokus.
Det er jo en af de fordele der er ved Nikon. De har brugt den samme fatning i evigheder. Godt nok er der en del af de billige objektiver i dag, som ikke kan bruges med ældre kameraer, men hvis man lige bruger et øjeblik på at sætte sig ind i forskellen på de forskellige objektivserier og kameraserier, så kan man benytte sit 20 år gamle objektiv til sit spritnye kamera og kun mangle autofokus.
#30 Ja, det er ret laekkert. Men, regner ikke med at Canon aendrer deres igen. Og hvor mange objektiver har man brug for =) EN god vidvinkel zoom, en god telezoom, et par faste, 50 og 85mm.
#32 De vist ikke berettigede til at blive kaldt "kamera" endnu. Hvad angår deres brugbarhed i hvert fald.
#31 -
Antallet af objektiver kommer jo lidt an på hvad man vil bruge sit kamera til, men står man i den situation at man har f.eks. et lækkert 50mm. fra et ældre kamera, så er det jo meget rart at kunne benytte dét, frem for at skulle gå ud og købe et helt nyt objektiv.. og lidt afhængigt af hvad man bruger sit kamera til, så kan man sagtens undvære autofokus.
Antallet af objektiver kommer jo lidt an på hvad man vil bruge sit kamera til, men står man i den situation at man har f.eks. et lækkert 50mm. fra et ældre kamera, så er det jo meget rart at kunne benytte dét, frem for at skulle gå ud og købe et helt nyt objektiv.. og lidt afhængigt af hvad man bruger sit kamera til, så kan man sagtens undvære autofokus.
#35 et originalt canon 15mm fiskeoeje koster omkring 5600, det er ikke så slemt.
Udover det kan man få panoramalinser og nogle heftige vidvinkler fra bla sigma, der naermester er fiskeoejer (10Mm). Sigma og tokina laver også ret billiget fiskeoejer. Ved bare ikke om jeg ville koebe de to maerker.
#34 Ja, det er korrekt, stod desvaerre i den situation at alt min gamle (Fra 1969 og op) ikke passede til hverken nikon eller canon.
#36 jeg taler om lukkertid, ISO, hvor grynede billederne bliver, hvor langsom "kamereaet" er til at "optage" et billede, manglende mulighed for dybdeskarphed, understandard optik. Har proevet de nyeste fra samsung, nokia og ericsson, der var ikke noget at råbe hurra for. Sloerede, selv ved hoejt solskin.
Udover det kan man få panoramalinser og nogle heftige vidvinkler fra bla sigma, der naermester er fiskeoejer (10Mm). Sigma og tokina laver også ret billiget fiskeoejer. Ved bare ikke om jeg ville koebe de to maerker.
#34 Ja, det er korrekt, stod desvaerre i den situation at alt min gamle (Fra 1969 og op) ikke passede til hverken nikon eller canon.
#36 jeg taler om lukkertid, ISO, hvor grynede billederne bliver, hvor langsom "kamereaet" er til at "optage" et billede, manglende mulighed for dybdeskarphed, understandard optik. Har proevet de nyeste fra samsung, nokia og ericsson, der var ikke noget at råbe hurra for. Sloerede, selv ved hoejt solskin.
#38 Har bare oplevet problemer med deres telezoom. De har gigantiske problemer med autofokus. Udover det er blaenden for dårlig på deres vidvinkler. 4.0 er simpelthen ikke god nok
Casio EXILIM ZOOM EX-Z1000: 10 MPixel, til få penge, det er selvfølgelig ikke på højde med SLR, men syntes nu det tager nogen ganske fornuftige billeder.
Derudover en Nokia N93: 3.2 Mpixel, kamera funktionen er noget langsom til gengæld kan man få udendørs billeder som rent faktisk kan bruges til noget, og jeg har det altid med mig uanset hvor jeg er. Video delen er nu den mest imponerende, igen når der er lys nok.
Derudover en Nokia N93: 3.2 Mpixel, kamera funktionen er noget langsom til gengæld kan man få udendørs billeder som rent faktisk kan bruges til noget, og jeg har det altid med mig uanset hvor jeg er. Video delen er nu den mest imponerende, igen når der er lys nok.
Konica Minolta Dynax 7D
+ Sigma 10-20 EX
+ KM 28-75/2,8D
+ M 100-300 APO
+ M 3600HS blitz
+ Kenko mellemringe
Tjae... fotonørd er man jo ;)
+ Sigma 10-20 EX
+ KM 28-75/2,8D
+ M 100-300 APO
+ M 3600HS blitz
+ Kenko mellemringe
Tjae... fotonørd er man jo ;)
Skiftede til et Canon 30D i foråret, var en opgradering fra mit gamle G3 - har været en super investering, men også dyr, især når man er lidt kræsen hvad angår objektiver :)
Sommerferieopsparingen blev brugt på et Canon EF-L 70-200mm f2.8 USM IS, suveræn godt objektiv. Med kameraet købte jeg et EF-S 17-55mm f2.8 USM IS objektiv, er jeg også meget glad for. Filtre har jeg shoppet på E-bay fra Hong Kong, bliver sjældent snuppet i tolden og koster derved det halve i forhold til herhjemme.
Sommerferieopsparingen blev brugt på et Canon EF-L 70-200mm f2.8 USM IS, suveræn godt objektiv. Med kameraet købte jeg et EF-S 17-55mm f2.8 USM IS objektiv, er jeg også meget glad for. Filtre har jeg shoppet på E-bay fra Hong Kong, bliver sjældent snuppet i tolden og koster derved det halve i forhold til herhjemme.
Selvom jeg er i gang med min uddannelse som datafagtekniker, bruger jeg stadig mit analoge Minolta-kamera (nok som den eneste blandt mine kolleger), som jeg fik i konfirmationsgave for 7 år siden. Det tager stadig ligeså glimrende billeder, på trods af at det har været tabt engang, og det ene hjørne brækkede af, hvilket dog ikke har haft nogen betydning på billederne.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.