mboost-dp1
Hvilken Star Trek serie kan du bedst lide?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Enterprise.
Jeg har aldrig rigtig gidet sætte mig ind i Star Trek, men så blev jeg gjort opmæksom på Enterprise serien, hvor historien starter fra jorden igen... og pludselig var jeg også med. :)
Jeg har ikke særlig meget kendskab til de andre serier, men Enterprise har helt klart givet "blod på tanden".
BTW: Der er ikke noget i vejen med lyssværd, Star wars er helt klart også fedt""
Jeg har aldrig rigtig gidet sætte mig ind i Star Trek, men så blev jeg gjort opmæksom på Enterprise serien, hvor historien starter fra jorden igen... og pludselig var jeg også med. :)
Jeg har ikke særlig meget kendskab til de andre serier, men Enterprise har helt klart givet "blod på tanden".
BTW: Der er ikke noget i vejen med lyssværd, Star wars er helt klart også fedt""
Jeg stemte "Star Trek er da kun for nørder! stik mig et lyssværd" i mangel på bedre.
Der kunne godt have været en "I don't give a damn" lignende mulighed.
Der kunne godt have været en "I don't give a damn" lignende mulighed.
Stemte Next Generation, da det var den serie der genopfandt Star Trek universet.
Men var også glad for Voyager, DS9 og sidst Enterprise, som selvfølgelig står på reolen som hos enhver anden Trekkie med respekt for sig selv :)
Har dog aldrig set The Animated Series, og TOS fængede aldrig helt, så jeg ved at allerede der, er jeg ude i kulden hos andre Trekkies :P
Og nej har ingen uniform eller modeller af rumskibene til at stå i min lejlighed.
Men var også glad for Voyager, DS9 og sidst Enterprise, som selvfølgelig står på reolen som hos enhver anden Trekkie med respekt for sig selv :)
Har dog aldrig set The Animated Series, og TOS fængede aldrig helt, så jeg ved at allerede der, er jeg ude i kulden hos andre Trekkies :P
Og nej har ingen uniform eller modeller af rumskibene til at stå i min lejlighed.
TOS var bare sjov, fordi de havde saadan et urealistisk forhold til computere og teknologi.
TNG var noget federe, bedre historier og teknologi der var nemmere at acceptere.
DS9 var ikke naer saa god som TNG, men stadig okay.
VOY var kedelig.
ENT var ret god i saeson 1 og 3, men gik til til hundene i saeson 3, men kom kraeftigt igen i saeson 4 med nogle af de bedste afsnit i hele serien, men desvaerre blev den stoppet netop som det var ved at blive meget godt.
TNG var noget federe, bedre historier og teknologi der var nemmere at acceptere.
DS9 var ikke naer saa god som TNG, men stadig okay.
VOY var kedelig.
ENT var ret god i saeson 1 og 3, men gik til til hundene i saeson 3, men kom kraeftigt igen i saeson 4 med nogle af de bedste afsnit i hele serien, men desvaerre blev den stoppet netop som det var ved at blive meget godt.
Jeg stemte DS9 fordi det er min foretrukne favoritserie.
Det er den fordi den har sådanne fantastiske personligheder som Odo og mr. Garak.
Data (fra TNG) er helt klart en favorit, men det betyder ikke noget om han så er fantastisk, når han ikke har en person som han kan mugle - a lá Odo fra DS9.
Ydermere har DS9 jo hele krigen, som jeg stærkt savner i TNG.
Enterprise er også en af mine favoritserie - bare ikke så god som DS9 eller TNG.
#15: Pladder. Cisco (ja det er hans navn! SISKO mig et hvis sted!) er da alt for sej. :-)
#11: Enterprise havde ikke Scotty med. Det havde TOS (The Original Series).
Det er den fordi den har sådanne fantastiske personligheder som Odo og mr. Garak.
Data (fra TNG) er helt klart en favorit, men det betyder ikke noget om han så er fantastisk, når han ikke har en person som han kan mugle - a lá Odo fra DS9.
Ydermere har DS9 jo hele krigen, som jeg stærkt savner i TNG.
Enterprise er også en af mine favoritserie - bare ikke så god som DS9 eller TNG.
#15: Pladder. Cisco (ja det er hans navn! SISKO mig et hvis sted!) er da alt for sej. :-)
#11: Enterprise havde ikke Scotty med. Det havde TOS (The Original Series).
TNG helt klart på førstepladsen. Derefter ENT, VOY, DS9, TOS og TAS.
VOY havde nok været tæt på en førsteplads hvis det ikke var for Janeway (hvem vælger en kvinde der opfører sig som en 12 årig skoletøs til at styre noget der kan smadre planeter?!?)
VOY havde nok været tæt på en førsteplads hvis det ikke var for Janeway (hvem vælger en kvinde der opfører sig som en 12 årig skoletøs til at styre noget der kan smadre planeter?!?)
Må indrømme at jeg ikke har set andre serier til ende end TNG, men der er noget over hr. Jean Luc Picard som er suverænt.
Voyager's kvindelige kaptajn er også nice, i form af at hun fatter hvad der bliver snakket om, og deltager mere i deres løsninger etc.
Men der er så mange personer i TNG som er super nice skrevet og spillet, at man ikke kan lade være med at elske serien =)
Og hvad angår star trek vs. star wars, så er det noget fis.. man kan sagtens elske begge.
Voyager's kvindelige kaptajn er også nice, i form af at hun fatter hvad der bliver snakket om, og deltager mere i deres løsninger etc.
Men der er så mange personer i TNG som er super nice skrevet og spillet, at man ikke kan lade være med at elske serien =)
Og hvad angår star trek vs. star wars, så er det noget fis.. man kan sagtens elske begge.
He he..
Har faktisk Picard som baggrund på min arbejdsplads.
og ja, jeg er Trekkie :)
Har set serien siden jeg var helt lille, det startede godt nok med de originale, men er klart fan er TNG.
Købte også engang en original trøje, den grønne :)
men den blev faktisk stjålet :(
Havde også moddet min første laptop med Startrek udstyr hehe..
Har faktisk Picard som baggrund på min arbejdsplads.
og ja, jeg er Trekkie :)
Har set serien siden jeg var helt lille, det startede godt nok med de originale, men er klart fan er TNG.
Købte også engang en original trøje, den grønne :)
men den blev faktisk stjålet :(
Havde også moddet min første laptop med Startrek udstyr hehe..
Har aldrig fuldt med i serierne, men har set filmene. Nogle er ok, andre er bare griner.
"Khaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!"
"Khaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!"
Stemte TNG
Kan faktisk huske min storebror fulgte med i det på et tidspunkt, og jeg fattede ham ikke for det var så latterligt kedeligt.
Et par år senere kunne jeg pludselig ikke slippe lortet.
Har set meget få afsnit fra de andre serier (end TNG), men de fænger bare ikke, personerne i TNG er langt federe.
Kan faktisk huske min storebror fulgte med i det på et tidspunkt, og jeg fattede ham ikke for det var så latterligt kedeligt.
Et par år senere kunne jeg pludselig ikke slippe lortet.
Har set meget få afsnit fra de andre serier (end TNG), men de fænger bare ikke, personerne i TNG er langt federe.
Nu er det godt nok ved at være noget tid siden jeg sidst har set noget Star Trek (efter at Sat1 stoppede med at sende det... snøft) - men har da set de fleste afsnit af TNG, DS9 og Voy - hvor jeg synes DS9 er den fedeste...
Modsat TNG har den én gennemgående historie, som de rent faktisk formår at udvikle og holde i gang over alle syv sæsoner. Og i forhold til Voyager virker DS9 bare mere episk, og med bedre karakterer (som #17 også nævner)
Modsat TNG har den én gennemgående historie, som de rent faktisk formår at udvikle og holde i gang over alle syv sæsoner. Og i forhold til Voyager virker DS9 bare mere episk, og med bedre karakterer (som #17 også nævner)
#31:
Ja - og det (ønsketænkning) er alt hvad det er :-)
Selvom vi gerne vil mene at vi er kommet videre er det desværre ikke specielt realistisk.
#29:
Der er også en større sammenhængende historie i Star Trek - se bare TNG, VOY og DS9 - de binder hverandre sammen, og det er jo kun godt at se.
Der er heldigvis ikke kun problemer som aldrig bliver løst i Star Trek universet - folk kommer rent faktisk over deres problemer modsat intrigerne i Glamour - og de fleste afsnit har en større betydning i forhold til serien - karakterer dør, fjender opstår (og kommer igen), folk forråder alle deres venner og løber væk - kommer så igen og giver problemer.. Osv. :-)
Ja - og det (ønsketænkning) er alt hvad det er :-)
Selvom vi gerne vil mene at vi er kommet videre er det desværre ikke specielt realistisk.
#29:
Der er også en større sammenhængende historie i Star Trek - se bare TNG, VOY og DS9 - de binder hverandre sammen, og det er jo kun godt at se.
Der er heldigvis ikke kun problemer som aldrig bliver løst i Star Trek universet - folk kommer rent faktisk over deres problemer modsat intrigerne i Glamour - og de fleste afsnit har en større betydning i forhold til serien - karakterer dør, fjender opstår (og kommer igen), folk forråder alle deres venner og løber væk - kommer så igen og giver problemer.. Osv. :-)
#34-35 Tror det er de to posts jeg har fattet mindst af længe...
Der er mindst lige så meget sammenhængende historie i Glamour. Det er jo familie intriger når det er bedst.
Glamour
Se bare, allerede efter kun 20 år, så har vi 2 linjer med handling.*
*Der er lidt mere på den engelske.
Der er mindst lige så meget sammenhængende historie i Glamour. Det er jo familie intriger når det er bedst.
Glamour
Se bare, allerede efter kun 20 år, så har vi 2 linjer med handling.*
*Der er lidt mere på den engelske.
#37: Likewise. "Woof"? O.o
#36: Det skrev jeg i post 34, men hvad pokker.
Dit eksempel tjener ganske fint til Star Treks fordel; I Glamour har du, efter 20 år to linier med handling - om end lidt mere på den engelske. I Star Trek er der skrevet bog på bog om forskellige handlinger der tager* sted i Star Trek universet - for ikke at nævne er der er egentlig handling i selve serierne. Jeg kunne nævne noget, men jeg vil ikke spoile. Men here goes:
------------- SPOILER --------------
F.eks. er der, i TNG, en gennemgående histore, fra første episode til den allersidste - et indædt forhold mellem Q og Cpt. Picard. Q som mener at den menneskelige race er brutal og barbarisk - og Picard der mener vi er kommet videre.
Der er også historien med Data og hans lyst til at blive mere menneskelig - og de, som blot har lyst til at udnytte ham som maskine.
I DS9 er der Waurf og hans elskede Jadzia Dax' eventyr efter ære. Der er også krigen mellem The Dominion og Federation som er kommet i kontakt efter opdagelsen af Ormehullet nær Bajour (sp?).
Læs eventuelt Wikipedia - linket er til DS9 - søg efter de andre og led efter "plots".
Det forklarer de fleste af alle de underliggende plots i serien - hvis ikke alle.
#36: Det skrev jeg i post 34, men hvad pokker.
Dit eksempel tjener ganske fint til Star Treks fordel; I Glamour har du, efter 20 år to linier med handling - om end lidt mere på den engelske. I Star Trek er der skrevet bog på bog om forskellige handlinger der tager* sted i Star Trek universet - for ikke at nævne er der er egentlig handling i selve serierne. Jeg kunne nævne noget, men jeg vil ikke spoile. Men here goes:
------------- SPOILER --------------
F.eks. er der, i TNG, en gennemgående histore, fra første episode til den allersidste - et indædt forhold mellem Q og Cpt. Picard. Q som mener at den menneskelige race er brutal og barbarisk - og Picard der mener vi er kommet videre.
Der er også historien med Data og hans lyst til at blive mere menneskelig - og de, som blot har lyst til at udnytte ham som maskine.
I DS9 er der Waurf og hans elskede Jadzia Dax' eventyr efter ære. Der er også krigen mellem The Dominion og Federation som er kommet i kontakt efter opdagelsen af Ormehullet nær Bajour (sp?).
Læs eventuelt Wikipedia - linket er til DS9 - søg efter de andre og led efter "plots".
Det forklarer de fleste af alle de underliggende plots i serien - hvis ikke alle.
Ikke for noget, men hvis i snakker om den klingon der er på enterprise i TNG, så hedder han altså Worf, og ikke Woof eller Waurf. sry.
Er i i tvivl, kan i altid finde dem allesammen på
http://www.startrek.com/startrek/view/library/char...
Er i i tvivl, kan i altid finde dem allesammen på
http://www.startrek.com/startrek/view/library/char...
Nå ja, det kan være lidt svært at holde styr på alle 510 karakterer der er i bare TNG.
let the flaming of the Trekkie begin :p
let the flaming of the Trekkie begin :p
Jeg mener Worf. Det var Diana Troys mor der kaldte ham Woof :)
Jeg har lige kigget på imdb; der står godt nok, at han var med i DS9
Jeg har lige kigget på imdb; der står godt nok, at han var med i DS9
Bare stik mig det lyssværd, ikk. Jeg har aldrig, og kommer nok heller aldrig til at se Star Trek. Det er for gammelt, og for kedeligt. beklager. :-)
Og nej, jeg aner ikke hvad jeg snakker om.
Og nej, jeg aner ikke hvad jeg snakker om.
#42 Nej du har ret i du ikke ved hvad du snakker om, for gammelt?? Ny Star trek fil på vej
#43 Jeps det er nok #42 Spetz' tålmodighed det kniber med, som jeg skrev i post 2, var jeg oprindelig heller ikke interesseret i Star Trek, men den friske start i Enterprise, gjorde at jeg også kunne være med :)
Gammelt er vel heller ikke et argument for at ting ikke er godt, se selv top 10 fra imdb.com:
1. 9.1 The Godfather (1972) 248,668
2. 9.1 The Shawshank Redemption (1994) 293,990
3. 9.0 The Godfather: Part II (1974) 142,336
4. 8.9 Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966) 79,319
5. 8.8 Pulp Fiction (1994) 252,721
6. 8.8 Schindler's List (1993) 170,738
7. 8.8 Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) 181,197
8. 8.8 One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 127,055
9. 8.8 Casablanca (1942) 112,687
10. 8.8 Shichinin no samurai (1954) 62,791
1942-1994 hmm....
#43 Jeps det er nok #42 Spetz' tålmodighed det kniber med, som jeg skrev i post 2, var jeg oprindelig heller ikke interesseret i Star Trek, men den friske start i Enterprise, gjorde at jeg også kunne være med :)
Gammelt er vel heller ikke et argument for at ting ikke er godt, se selv top 10 fra imdb.com:
1. 9.1 The Godfather (1972) 248,668
2. 9.1 The Shawshank Redemption (1994) 293,990
3. 9.0 The Godfather: Part II (1974) 142,336
4. 8.9 Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966) 79,319
5. 8.8 Pulp Fiction (1994) 252,721
6. 8.8 Schindler's List (1993) 170,738
7. 8.8 Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) 181,197
8. 8.8 One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 127,055
9. 8.8 Casablanca (1942) 112,687
10. 8.8 Shichinin no samurai (1954) 62,791
1942-1994 hmm....
Min mor så TNG som jeg havde optaget på video fra Sky One.
DS9: Syntes jeg var kedelig og så ikke så meget af den.
Voyager: Var i orden(har ikke set alle afsnit)
Enterprise: Blev da underholdt, men den lugtede for meget af "Amerikanerne mod terrorister for at redde verden og hvis i ikke er med os, er i selv terrorister". Og så mindede ham kaptajnen mig om Bush.(heller ikke et plus) :)
TNG: Syntes jeg var god dengang jeg så den, men det er mange år siden jeg har set den så jeg ved ikke om den holder.
Jeg er ikke speciel Star Trek fan, men kan godt lide sci-fi hvis det er lavet ordenligt.
DS9: Syntes jeg var kedelig og så ikke så meget af den.
Voyager: Var i orden(har ikke set alle afsnit)
Enterprise: Blev da underholdt, men den lugtede for meget af "Amerikanerne mod terrorister for at redde verden og hvis i ikke er med os, er i selv terrorister". Og så mindede ham kaptajnen mig om Bush.(heller ikke et plus) :)
TNG: Syntes jeg var god dengang jeg så den, men det er mange år siden jeg har set den så jeg ved ikke om den holder.
Jeg er ikke speciel Star Trek fan, men kan godt lide sci-fi hvis det er lavet ordenligt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.